![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Zoek eens:
http://www.onlinenewspapers.com/pakistan.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() en weer afwijken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de poco's doen niets anders wanneer het niet in hun kraam past
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
O ja, voor de rest hebben de "rechtsen", "racisten", "fascisten", ... groot gelijk als ze de "linkse vrienden" pareren met 'we leven niet 50 jaar geleden', 'we leven niet in de middeleeuwen' en de terechte vraag stellen 'werd je hier ook doodgemarteld door de nonnen'. Laatst gewijzigd door abou Anis : 21 augustus 2008 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() O ja, voor de rest hebben de "rechtsen", "racisten", "fascisten", ... groot gelijk als ze de "linkse fascisten ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg nu enkel dat jij alles probeert om dit geval te vergoeilijken.
Laatst gewijzigd door illwill : 22 augustus 2008 om 11:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() en onze gaat faker nu al comments faken ook
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() en gaat onze faker nu al comments faken ook brrlb
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() The point is NIET dat de doorsnee mens in die landen wreder of slechter of verdorvener
is dan wij. Want dat durf ik dus serieus in twijfel trekken. The point is dat de WET daar dergelijke zaken tot het iets-wat-door-de-vingers-hoort- worden-gekeken soort beschouwd in het beste geval en in alle andere gevallen het doodgewoon, openlijk toestaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() het is zelfs PD ipv FDW
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euhm, ik heb de vraag eerst aan jou gestelt, maar normaal dat jij dan ook antwoord. Anders is het weer noppes.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Dat is helaas het topje van de ijsberg. Het gaat hier over een soort private scholen voor kansarme kinderen. Genoemd de madrassas. De kinderen krijgen er de koran ingelepeld in het Arabisch. Arabisch is geen wijdverspreide taal in Pakistan. Dat zou het zelfde zijn als trachten onze kinderen Het Verdriet Van België in het Russisch van buiten te laten leren. Zonder taallessen Russisch.
Het nieuws is trouwens al 2 maanden oud. Waarvan is de poster wakker geschrokken ? Van twee van de bommenleggers in Londen (2005) zegt men dat zij school gegaan zijn in een Pakistaanse madrassa. Vandaag neemt men aan dat de madrassas een soort van kweekschool zijn voor extreme moslims. Dit is absolute geen alleenstaand feit. Sinds de Pakistaanse regering besloten heeft om het probleem aan te pakken lopen er duizenden klachten per jaar binnen over geweld in de madrassas. De kinderen worden zelfs geketend om hun het vluchten te beletten. Er zijn ongeveer 35.000 madrassas in Pakistan. Musharraf heeft geprobeerd om via registratieplicht het probleem van "voedingsbodem voor extremisme" onder controle te brengen. Maar de extreme moslim werkt natuurlijk niet mee. Ik denk dat er vandaag zo'n 13.000 geregistreerd zijn. Van de niet geregistreerde madrassas kan je aannemen dat ze zeer extremistisch zijn. Althans tot Pakistan kan aantonen dat dit niet zo is. Ja. Dit is een schrijnende situatie. Als geïsoleerd feit is het marteling en moord. Wordt daar in Pakistan iets aan gedaan ? Ja. Pakistan is geen wetteloos land. Anders dan bv Iran waar er geen georganiseerde staats afhankelijke rechtbanken zijn. De leraar vluchte weg van de school. Waar je kan uit afleiden dat hij wist dat het fout en niet geaccepteerd is. Daaruit kan je afleiden dat de politie hem is moeten gaan zoeken en dat ook gedaan heeft. Er is zelfs een autopsy uitgevoerd om de doodsoorzaak vast te stellen. De leraar is trouwens moord en marteling ten laste gelegd. Wordt er ook iets gedaan aan het extremisme in de madrassas ? Ja. Maar traag en met kleine stapjes. Zoals het bericht meld zal er door het incident een onderzoek ingesteld worden. Zo een beetje 't zelfde als in België. Men beweegt pas wanneer er iets ernstigs gebeurd. Ofschoon ik er geen voorstander van ben om eender welke Pakistaanse politicus te steunen, zouden we elk initiatief dat althans probeert om het extremisme aan te pakken moeten steunen. De USA hebben de ergerlijke gewoonte om maar eender wie, extremistisch of niet, te steunen. En Europa penaliseert alle moslims wanneer ergens in de gehele wereld er maar één moslim durft iets onwettelijks te doen. Door die houding dwingen wij elke moslim standpunt tegen elke niet moslim te nemen. Met een vorm van tolerantie voor de extreme moslim. Wij doen overigens hetzelfde. Door de provocaties van het FDF is een racistische partij als het VB sociaal meer aanvaard dan de Waal. Pakistan heeft ook een levendige mensenrechten organisatie. The Human Rights Commission of Pakistan. Te vinden op http://www.hrcp-web.org/ Als je meer Pakistaans moslim geweld wil posten in deze forums om je verontwaardiging en al je vooroordelen te benadrukken, dan is dat jouw bron. Maar wees dan ook zo lief om jouw bron te vermelden, namelijk The Human Rights Commission of Pakistan. Lees tegelijk hoe hard deze mensen werken voor een betere toekomst. Groetjes.
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 22 augustus 2008 om 17:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Dat zou heel goed kunnen, alhoewel het toch altijd iets is met al die godsdiensten van het Boek. Hebben de mensheid al ontieglijk veel leed bezorgd in ieder geval.
Laatst gewijzigd door system : 22 augustus 2008 om 18:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben geen koran-kenner, maar het zou me verwonderen dat de richtlijn, die zegt kinderen te mogen martelen als ze de koran niet willen lezen, in de koran staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig worden die godsdiensten alleen maar gebruikt om volkeren tegen elkaar op te zetten. Ik ben van mening dat men zijn geloofsovertuiging beter voor zichzelf kan houden en dat men dit dus niet hoeft te verkondigen aan de buitenwereld welke God nu de ware God is en welke nu niet. Een geloofsovertuiging is iets intiems wat men nooit voor 100% kan delen met een ander en dat omdat ieder individu zijn eigen belevingswereld heeft. Zolang men zijn geloofsovertuiging aan een ander zal blijven opdringen zal het tot ernstige conflicten blijven komen. Dat is het gevolg van het dualisme in de mens. We trekken een scheidslijn tussen "ik" en de "anderen". Daardoor creëren ze voor zichzelf een egoïstisch wereldbeeld. Het gaat om het eigen voordeel en om anderen te domineren, meer niet. |
|
![]() |
![]() |