Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2008, 23:16   #21
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
A propos

Aziaten of bijzonder Chinezen, begrijpen niet dat wij onze ouders naar rusthuizen sturen.
Bij hun is het de normaalste zaak van de wereld dat de ouders gaan inwonen bij de kinderen.
Zij aanzien dit als een dankbetuiging voor wat hun ouders voor hen hebben gedaan.
Wij zijn gewoonweg egoisten en lamzakken.
Rusthuizen mogen er enkel en alleen zijn voor ouderlingen die GEEN kinderen hebben of voor zieken die thuis onmogelijk kunnen verzorgt worden.

En wie wil er nu geen kleine bijdrage leveren aan zijn ouders, zodat deze het goed kunnen hebben??
Als je wil dat generaties meer door elkaar gaan wonen,
dan zal daar wat tegenover staan.

Chinezen die van het platteland naar de stad trekken, en daar jachtig gaan
leven, op zijn 'westers', die gaan ook niet meer zorgen voor hun ouders.
Oud 2 juni 2008, 07:59   #22
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Het is nog niet zolang geleden dat er in bepaalde kranten een studie verscheen over de kwaliteit van onze Vlaamse rusthuizen.

Men kon in de cijfers vaststellen dat er in elke provincie rusthuizen waren met te veel personneel.

Zij waren ook nog verlieslatend.
Toch werd er niets aan veranderd, de postjes moesten blijven.
Nu gaan de prijzen de hoogte in.

Weeral miserie bij voor een groep Vlamingen.

Ondertussen heeft de Overheid het goedgekeurd zonder meer.

Wanneer gaat men het loon van de ministers, raadsleden en bepaalde postjes aanpassen aan de problemen van eenieder.

Van acht duizend euro naar vijf duizend moet toch te doen zijn voor het weinige dat zij er moeten voor doen en...de bekwamheid van sommigen.

Of zijn zij beter dan wij?
weet je, privé rusthuizen werken de helft goedkoper dan ocmw rusthuizen. Denk daar eens goed over na.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 08:15   #23
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
België splitsen..... gemakkelijker gezegd dan gedaan, tegen de tijd dat het gedaan is hebben de Chinezen al al onze bedrijven opgekocht, maw. zij bouwen aan hun economische toekomst terwijl wij het afbreken.
een economische toekomst die vooral afgebroken word door politici die ten allen prijze belgie in stand willen houden.
Oud 2 juni 2008, 08:24   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
een economische toekomst die vooral afgebroken word door politici die ten allen prijze belgie in stand willen houden.
Stel dat je in het parlement 30 splitsers zitten hebt en 30 die het willen behouden. Op 100man, dan zit 60% zich al bezig te houden met de splitsing, en ondertussen zou derest liefst nog ietsanders moeten doen...

Inderdaad ons beleid houd zich teveel bezig met dit onderwerp. Moest de elk parlementslid als ethische code nemen dat ze alleen dat doen wat rendabel is voor het land... of moest het dossier hier maximaal uitgewerkt worden in functie van rendement, dan was gans die discussie hier allang stilgevallen.

Dus voor mij één regel voor parlementairen: gelieve alleen onderwerpen te bespreken met een macroeconomischwaarde van minimaal 1Meuro opbrengst.
Oud 2 juni 2008, 09:22   #25
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
België splitsen..... gemakkelijker gezegd dan gedaan, tegen de tijd dat het gedaan is hebben de Chinezen al al onze bedrijven opgekocht, maw. zij bouwen aan hun economische toekomst terwijl wij het afbreken.
In DS schrijft Guy Tegnbos dat het volgende al veel zal helpen:
De federale overheid zou ook best haar gezondheidsuitgaven wat minder laten stijgen. Die sector krijgt een jaarlijkse budgetstijging van 4,5 procent boven de inflatie (dat wordt dus dit jaar bijna 10 procent). Daardoor rest er bijna niets meer voor de andere takken, zoals de pensioenen, en dat is fout.
Just... Wie wil die enorme verhogingen? Just op de eerste plaats de Franstalige linksen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 13:10   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij zijn gewoonweg egoisten en lamzakken.
Rusthuizen mogen er enkel en alleen zijn voor ouderlingen die GEEN kinderen hebben of voor zieken die thuis onmogelijk kunnen verzorgt worden.

En wie wil er nu geen kleine bijdrage leveren aan zijn ouders, zodat deze het goed kunnen hebben??
Mijn ouders zijn geen van beiden in een rusthuis geweest, noch hun ouders. Ikzelf ben al een aantal jaartjes bezig met me zo te organiseren dat er weinig kans is dat ik een rusthuis zal nodig hebben of mijn kinderen hoef te belasten. Spreek dus voor jezelf, wil je?!
Oud 2 juni 2008, 13:12   #27
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Niet de schuld van personeel van rusthuizen wat zij verdienen de echte minimuum lootjes.....
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 13:16   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Niet de schuld van personeel van rusthuizen wat zij verdienen de echte minimuum lootjes.....
Dat klopt niet duveltje. En ik kan het weten want mijn overbuurvrouw werkt al bijna heel haar leven in een OCMW-rusthuis.
Niemand beschuldigt het personeel trouwens. Er was wél iemand die in onze naam dacht te moeten beweren dat we allemaal lamzakken en egoisten zijn.
Oud 2 juni 2008, 13:22   #29
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat klopt niet duveltje. En ik kan het weten want mijn overbuurvrouw werkt al bijna heel haar leven in een OCMW-rusthuis.
Niemand beschuldigt het personeel trouwens. Er was wél iemand die in onze naam dacht te moeten beweren dat we allemaal lamzakken en egoisten zijn.
Oei ik werk ook wel zelf in een rusthuis(prive dan wel) en wij worden zelfs nu verplicht van een deel vrijwillig te werken,en het geen ik betaal krijg wil hier nieumand niet weten hoor
Oud 2 juni 2008, 13:23   #30
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wordt U met lootjes betaald?

En waarschijnlijk nog niets gewonnen... Ik ken dat...

Laatst gewijzigd door Chipie : 2 juni 2008 om 13:24.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 13:27   #31
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Wordt U met lootjes betaald?

En waarschijnlijk nog niets gewonnen... Ik ken dat...
Ja ja beste Chipie met lootjes wat eurootjes worden niet aan ons besteed hoor,das voor de bazen bedoeld
Oud 2 juni 2008, 15:48   #32
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik vind het persoonlijk schandalig dat de kinderen moeten opdraaien voor hun ouders. Ze hebben heel hun leven gewerkt en betaald en als puntje bij paaltje komt "moeten ze nog alles verhalen".

Komt er weer op neer dat ge beter alles kunt opdoen in uw leven en als puntje bij paaltje komt naar het ocmw gaan. Zoals er zovelen zijn (waardoor wij trouwens niet van het systeem kunnen genieten zoals het eigenlijk bedoeld is).

De staat is alleen maar goed om zichzelf in te dekken en zoveel mogelijk centen binnen te krijgen om de projecten van die onnozele politici te betalen.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 16:02   #33
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rusthuizen zouden echt goedkoper kunnen moest de overheid wat goede wil aan de dag willen leggen,ik geef een voorbeeld
Er moet in een rusthuis zoals het rusthuis waar ik werk is er verplicht een logopediste tewerkgesteld kwestie van subsidies niet mis te lopen
Deze heeft bijna geen werk,maar met dat geld zouden ze twee verzorgende in dienst kunnen nemen
Ik kan zo nog wel een aantal voorbeelden geven,op dat bureautje in Brussel kent men de werking van een RUSTHUIS(geen ziekenhuis) niet,vandaar de vele dure slechte uitgavens,tijd dat ze daar wat mensen uit de praktijk neerplaatsen als je het mij vraagt

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 2 juni 2008 om 16:04.
Oud 2 juni 2008, 16:07   #34
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rusthuizen kosten zoduur omwille van alle regels die ze toepassen.
Een privérusthuis heeft bvb geen zuurstofleiding in elke kamer, heeft bvb geen Etap noodverlichting om de 10meter, heeft bvb geen Wevre en Ducré darklights om de 2 meter, heeft bvb geen kliniekafwerking en normering van alle kamers etc...
In een privéziekenhuis gaan ze iets rationeler over alle regels, terwijl een OCMW voorzitter net precies meer kans heeft om omgekocht te worden als hij zijn bazar volhangt met al de accessoires...
Oud 2 juni 2008, 19:27   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn ouders zijn geen van beiden in een rusthuis geweest, noch hun ouders. Ikzelf ben al een aantal jaartjes bezig met me zo te organiseren dat er weinig kans is dat ik een rusthuis zal nodig hebben of mijn kinderen hoef te belasten. Spreek dus voor jezelf, wil je?!
Dat is de nagel op de kop !
Ieders situatie is anders: elkeen moet vooruitzien en zorgen dat hij een appeltje tegen de dorst heeft. Is dat zó moeilijk ? Wij moeten het toch niet doen zoals veel Walen: van de wieg tot het graf leven op andermans kosten ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 22:02   #36
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Als het niet moet wil ik absoluut niet op mijn kinderen hun dak leven. Ik vind da'k genoeg betaald heb om in een rusthuis te gaan zitten wegrotten als ik dat wil en dan nog zonder dat het mijn kinderen een frank kost (of hun erfenis).
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 22:21   #37
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Jaja, tegenwoordig is het een duur grapje, om heel oud te worden, ziekelijk en afhankelijk te zijn.........
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 22:37   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Jaja, tegenwoordig is het een duur grapje, om heel oud te worden, ziekelijk en afhankelijk te zijn.........
Je kan natuurlijk ook roken en zuipen zodat je de de 50 niet haalt, of je ophangen als je niet oud, ziekelijk, afhankelijk en een duur grapje wil worden.
Oud 2 juni 2008, 22:41   #39
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan natuurlijk ook roken en zuipen zodat je de de 50 niet haalt, of je ophangen als je niet oud, ziekelijk, afhankelijk en een duur grapje wil worden.
Op je 50 ben je toch nog niet versleten? Ik dacht eerder aan 95-100 jaren.

Ik zag onlangs mn grootvader langs vaders zijde, 97 is hij. En hij is veel verouderd zeg. Soms maakt hij van die zwierende zwaaiende bewegingen dat ik dacht van "nu ligt hij er". Kzat er constant met de schrik. En die woont nog altijd zelfstandig.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 22:48   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom zeur je dan in post 37?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be