![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan zal daar wat tegenover staan. Chinezen die van het platteland naar de stad trekken, en daar jachtig gaan leven, op zijn 'westers', die gaan ook niet meer zorgen voor hun ouders.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burgemeester
|
![]() een economische toekomst die vooral afgebroken word door politici die ten allen prijze belgie in stand willen houden.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad ons beleid houd zich teveel bezig met dit onderwerp. Moest de elk parlementslid als ethische code nemen dat ze alleen dat doen wat rendabel is voor het land... of moest het dossier hier maximaal uitgewerkt worden in functie van rendement, dan was gans die discussie hier allang stilgevallen. Dus voor mij één regel voor parlementairen: gelieve alleen onderwerpen te bespreken met een macroeconomischwaarde van minimaal 1Meuro opbrengst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De federale overheid zou ook best haar gezondheidsuitgaven wat minder laten stijgen. Die sector krijgt een jaarlijkse budgetstijging van 4,5 procent boven de inflatie (dat wordt dus dit jaar bijna 10 procent). Daardoor rest er bijna niets meer voor de andere takken, zoals de pensioenen, en dat is fout.Just... Wie wil die enorme verhogingen? Just ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet de schuld van personeel van rusthuizen wat zij verdienen de echte minimuum lootjes.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand beschuldigt het personeel trouwens. Er was wél iemand die in onze naam dacht te moeten beweren dat we allemaal lamzakken en egoisten zijn.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En waarschijnlijk nog niets gewonnen... Ik ken dat... Laatst gewijzigd door Chipie : 2 juni 2008 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vind het persoonlijk schandalig dat de kinderen moeten opdraaien voor hun ouders. Ze hebben heel hun leven gewerkt en betaald en als puntje bij paaltje komt "moeten ze nog alles verhalen".
Komt er weer op neer dat ge beter alles kunt opdoen in uw leven en als puntje bij paaltje komt naar het ocmw gaan. Zoals er zovelen zijn (waardoor wij trouwens niet van het systeem kunnen genieten zoals het eigenlijk bedoeld is). De staat is alleen maar goed om zichzelf in te dekken en zoveel mogelijk centen binnen te krijgen om de projecten van die onnozele politici te betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rusthuizen zouden echt goedkoper kunnen moest de overheid wat goede wil aan de dag willen leggen,ik geef een voorbeeld
Er moet in een rusthuis zoals het rusthuis waar ik werk is er verplicht een logopediste tewerkgesteld kwestie van subsidies niet mis te lopen Deze heeft bijna geen werk,maar met dat geld zouden ze twee verzorgende in dienst kunnen nemen Ik kan zo nog wel een aantal voorbeelden geven,op dat bureautje in Brussel kent men de werking van een RUSTHUIS(geen ziekenhuis) niet,vandaar de vele dure slechte uitgavens,tijd dat ze daar wat mensen uit de praktijk neerplaatsen als je het mij vraagt
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 2 juni 2008 om 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rusthuizen kosten zoduur omwille van alle regels die ze toepassen.
Een privérusthuis heeft bvb geen zuurstofleiding in elke kamer, heeft bvb geen Etap noodverlichting om de 10meter, heeft bvb geen Wevre en Ducré darklights om de 2 meter, heeft bvb geen kliniekafwerking en normering van alle kamers etc... In een privéziekenhuis gaan ze iets rationeler over alle regels, terwijl een OCMW voorzitter net precies meer kans heeft om omgekocht te worden als hij zijn bazar volhangt met al de accessoires... |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ieders situatie is anders: elkeen moet vooruitzien en zorgen dat hij een appeltje tegen de dorst heeft. Is dat zó moeilijk ? Wij moeten het toch niet doen zoals veel Walen: van de wieg tot het graf leven op andermans kosten ? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als het niet moet wil ik absoluut niet op mijn kinderen hun dak leven. Ik vind da'k genoeg betaald heb om in een rusthuis te gaan zitten wegrotten als ik dat wil en dan nog zonder dat het mijn kinderen een frank kost (of hun erfenis).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jaja, tegenwoordig is het een duur grapje, om heel oud te worden, ziekelijk en afhankelijk te zijn.........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan natuurlijk ook roken en zuipen zodat je de de 50 niet haalt, of je ophangen als je niet oud, ziekelijk, afhankelijk en een duur grapje wil worden.
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zag onlangs mn grootvader langs vaders zijde, 97 is hij. En hij is veel verouderd zeg. Soms maakt hij van die zwierende zwaaiende bewegingen dat ik dacht van "nu ligt hij er". Kzat er constant met de schrik. En die woont nog altijd zelfstandig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zeur je dan in post 37?