Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2008, 16:07   #21
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Radio, wat is dat ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 16:07   #22
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Gewoon aan dat knopje draaien en een zender kiezen die u bevalt.
Zoals in, betalen en verder zwijgen?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 16:08   #23
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
Snap de heisa niet, Vlamingen hebben in Wallonië toch ook geen faciliteiten.
Er zijn in Wallonië geen gemeenten waar Nederlandstaligen in de meerderheid zijn. En da's de kwestie: zijn we een democratie en beslist dus de meerderheid van de kiezers wie er burgemeester wordt? Of lappen we de democratie aan onze laars en beslist een Vlaams Minister wie burgemeester wordt?

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 3 juni 2008 om 16:10.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 16:10   #24
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Zoals in, betalen en verder zwijgen?
Nee, eerder zoals in "je opwinden, zitten zeveren en zeiken over pietluttigheden en je kleine frustraties op een internetforum dumpen alsof het een vuilbak was"

Oud 3 juni 2008, 16:17   #25
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, eerder zoals in "je opwinden, zitten zeveren en zeiken over pietluttigheden en je kleine frustraties op een internetforum dumpen alsof het een vuilbak was"
Pietluttigheden?

Verschaeve
Oud 3 juni 2008, 16:19   #26
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn in Wallonië geen gemeenten waar Nederlandstaligen in de meerderheid zijn. En da's de kwestie: zijn we een democratie en beslist dus de meerderheid van de kiezers wie er burgemeester wordt? Of lappen we de democratie aan onze laars en beslist een Vlaams Minister wie burgemeester wordt?

Ho maar, in ene keer mag er wel een meerderheid iets beslissen?

Verschaeve
Oud 3 juni 2008, 16:23   #27
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die zijn volgens de Vlamingen uitdovend, zijn dus niet meer nodig.

De Franstaligen zien dat anders.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 16:25   #28
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
die zijn volgens de Vlamingen uitdovend, zijn dus niet meer nodig.

De Franstaligen zien dat anders.
Alleen jammer voor de Franstaligen dat de Vlaming hier baas is.

Wat wil zeggen, Brussel is en blijft Vlaams en in Vlaanderen en er komt geen corridor.

Verschaeve
Oud 3 juni 2008, 16:31   #30
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ja hoor, dat zie en hoor je direct als er rondloopt
Het is inderdaad het eerste wat opvalt in Brussel. In Rijsel twijfel je nog even; maar in Brussel weet je het meteen: je bent in la Flandre profonde.
Oud 3 juni 2008, 16:32   #31
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel.
Oud 3 juni 2008, 16:40   #32
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een communist die de 3 wetsovertredende MR-FDF burgemeesters steunt; en dan zijn sommige communisten nog verbaasd dat ze zo weinig stemmen halen in Vlaanderen.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 16:41   #33
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ja hoor, dat zie en hoor je direct als er rondloopt
Dat heeft er weinig of zelfs niets mee te maken Piet. Als in San Antonio, Texas, 60 % van de bevolking Mexicaans is denkt er niemand aan van San Antonio Mexico te noemen. Die man die dat zegt zou dapper uitgelachen worden.

Daarom lach ik hier altijd zo hard met Straatrue/azert zijn Brusselse imperialistische dromen.

Brussel is en blijft Vlaams, het blijft in Vlaanderen en er komt geen corridor.

Verschaeve
Oud 3 juni 2008, 16:45   #34
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon aan dat knopje draaien en een zender kiezen die u bevalt.
Makkelijk gezegd hoor. Ik ga je daarop eens uitgebreid antwoorden.

Radio 1 is de enige zender die, buiten de muziek die je iedere dag op gelijk welke zender hoort, ook nog eens wat op de actualiteit dieper ingaat. Tot voor kort viel dit best mee, echter sinds de "hervormingen" is het niet meer om aan te horen.

Klara. In de tijd toen dat nog Radio 3 was, was dat de beste zender die je je maar kon dromen. De omvorming naar Klara heeft veel teniet gedaan maar sinds ze hun budget nog verder ingesneden hebben is het een afgrijselijke boel geworden. Heel de dag meer geleuter dan muziek. En dan nog met een zelfingenomenheid waar Kathleen Cools nog een puntje kan aan zuigen. En Werner Trio! Jezus Christus... En dan durven ze nog meer niet-klassieke muziek dan wat anders draaien ook! Tot voor kort kon je 's nachts van 23.00h tot 07.00h luisteren naar De Nachtegaal, integrale werken (en hoe later hoe beter), allemaal netjes voorgesteld met naam en toenaam, plaats en tijd van opname enz. Nu heb je "Goldberg" in de plaats, een stukje dit afgewisseld met een hapje van dat, allemaal gemixt met een vrouwenstem die "Goldberg" zegt als tune ertussen. Ronduit miserabel noem ik dat, niet eens de moeite doen! Enkel in de tijd van Radio 3 was het nog beter dan De Nachtegaal, toen je na een 145 minuten durend integraal werk enkele minuten stilte hoorde, enkel het geluid van een krassende plaat (dan dacht je even dat de presentator in slaap gevallen was), en daarna een lange zucht, gevolgd door : "Wat is die versie toch prachtig, de Berliner Sinfonie-Orchester onder leiding van etc..."

Studio Brussel, daar wil ik me zelf niet over uitspreken. Misschien toen ik 16 jaar was, nu werkt het alleen maar op m'n zenuwen.

Q-Music, Top Radio, Radio Donna, 4-FM, heb je dat ooit al eens op een maandagochtend vroeg moeten aanhoren? En iedere dat diezelfde hersenloze nummertjes. Hoor dat eens tien jaar of meer dagelijks aan, spaart je een lobotomie uit.

Radio Nostalgie, Go FM, Radio Mango en andere lokale radiostations genre "oldies", kan ik best wel verdragen, maar je kan evengoed een verzamel-CD op repeat zetten. Reken daar Radio 2 ook maar bij, behalve dat de volkse anecdotes (als ze een of andere boer uit Zwevezele opbellen) maar 't moment dat ze daar Bart Kaëll tussen beginnen te draaien gaat m'n hand automatisch naar de knop.

Dit alles in aanschouwing nemend moet ik concluderen dat Radio 1 nog het mildst van allemaal is. Jammer dat de geïnterviewden doorgaans weinig kunnen zeggen, zonder onderbroken te worden, enfin Siegfried Bracke-stijl.

Ik hoop dat ik u daarmee voldoende beantwoord heb.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 16:45   #35
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Nog een communist die de 3 wetsovertredende MR-FDF burgemeesters steunt; en dan zijn sommige communisten nog verbaasd dat ze zo weinig stemmen halen in Vlaanderen.
Het heeft met communisme niet veel te maken, maar soit. De vraag is of die taalgrens heilig is. Wat mij betreft niet: grenzen zijn dynamisch, niet statisch. Dat is toch wel één les die je uit de geschiedenis moet trekken.

En als grenzen dynamisch zijn, dan moet je bereid zijn ze aan de realiteit aan te passen als die realiteit verandert. De realiteit is dat er in sommige gemeenten een meerderheid Franstaligen woont. Mij lijkt het logisch dat die dan faciliteiten hebben en als de meerderheid een Franstalige burgemeester kiest, dat die dan ook benoemd wordt.

(t Is waar, burgemeesters moeten zich ook aan de wet houden en mogen geen Franstalige brieven rondsturen. 't Zijn allemaal héééél grote schandalen, ik begrijp het, en de aardbeving in China, de tyfoon in Burma, de opwarming van het klimaat, de ontbossing in Amazonië en het fijn stof in de longen van mijn vader zijn er allemaal klein bier tegen. 't Is waar, 't is een kwestie van prioriteiten.)

Oud 3 juni 2008, 16:51   #36
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft met communisme niet veel te maken, maar soit. De vraag is of die taalgrens heilig is. Wat mij betreft niet: grenzen zijn dynamisch, niet statisch. Dat is toch wel één les die je uit de geschiedenis moet trekken.

En als grenzen dynamisch zijn, dan moet je bereid zijn ze aan de realiteit aan te passen als die realiteit verandert. De realiteit is dat er in sommige gemeenten een meerderheid Franstaligen woont. Mij lijkt het logisch dat die dan faciliteiten hebben en als de meerderheid een Franstalige burgemeester kiest, dat die dan ook benoemd wordt.

(t Is waar, burgemeesters moeten zich ook aan de wet houden en mogen geen Franstalige brieven rondsturen. 't Zijn allemaal héééél grote schandalen, ik begrijp het, en de aardbeving in China, de tyfoon in Burma, de opwarming van het klimaat, de ontbossing in Amazonië en het fijn stof in de longen van mijn vader zijn er allemaal klein bier tegen. 't Is waar, 't is een kwestie van prioriteiten.)
De realiteit is dat er in Borgerhout een Marokkaanse meerderheid; daarom dat het niet meer dan logisch is dat Borgerhout bij Marokko geannexeerd wordt.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 16:56   #37
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
De realiteit is dat er in Borgerhout een Marokkaanse meerderheid; daarom dat het niet meer dan logisch is dat Borgerhout bij Marokko geannexeerd wordt.
Ja, dat blijkt in een notedop de gedachtengang van sommige mensen te zijn.

Wat voor onnozelaar ben je dan?

Verschaeve
Oud 3 juni 2008, 16:56   #38
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat mij betreft niet: grenzen zijn dynamisch, niet statisch.

Die commies... Overal waar ze het voor het zeggen hebben zetten ze eigenhandig muren... Knallen ze mensen die hun dynamische grenzen willen oversteken neer...
(uitzondering is Cuba omdat het een eiland is)...

Sjonge, sjonge tjonge... De USSR, China, Noord-Korea, Albanië, Cuba... allemaal hebben/hadden ze dynamische grenzen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 16:56   #39
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft er weinig of zelfs niets mee te maken Piet. Als in San Antonio, Texas, 60 % van de bevolking Mexicaans is denkt er niemand aan van San Antonio Mexico te noemen. Die man die dat zegt zou dapper uitgelachen worden.
Bijna alle Mexicanen dromen om naar Amerika te gaan en op gevaar van eigen leven, proberen ze het. Hoe zouden Mexicanen die in Amerika zijn dan bij Mexico willen aansluiten.

Weinig Franstalige Brusselaars dromen echter van opnieuw een Vlaamse stad te worden.
Oud 3 juni 2008, 16:57   #40
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daarom lach ik hier altijd zo hard met Straatrue/azert zijn Brusselse imperialistische dromen.

Brussel is en blijft Vlaams, het blijft in Vlaanderen en er komt geen corridor.
Daar moet ik eens goed mee lachen. Ik heb er 40 jaar gewoond, ik weet waarover ik spreek.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be