Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2008, 23:08   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat mij wel opgevallen is bij het bekijken van de 'Koppenreportage'is dat hij beter nederlands praat dan ik
Amaai zeg!
En jij schrijft hier al zo goed nederlands.
In dat geval heeft Flip de troon dus dubbel en dwars verdiend.
Oud 5 juni 2008, 23:18   #22
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Het minste dat van hem gezegd kan worden is dat hij geweldig zijn best doet...

Dat hij geschikt/gewild is... dat is een ander paar mouwen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 5 juni 2008 om 23:19.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 23:22   #23
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Ik ben toch van mening dat prins Filip grotendeels door de media een slecht imago gekregen heeft, doordat bepaalde elementen constant een karikatuur van hem maken.

Men onderschat hem en ik vind dat men hem een kans moet geven. De man heeft er tenslotte al heel zijn leven aan gewijd, andere keus had hij niet.
Idd, héél juist. En ik ga nog meer zeggen: de mensen krijgen maar een héél vertekend beeld van hem, want als de echte Philippe kan Hij zich niet gedragen: Hij moet constant Zn woorden wikken en wegen, want alles wat Hij zegt, kan tegen Hem gebruikt worden. Dus het is gewoon ONMOGELIJK zich spontaan te gedragen voor iemand die de Kroonprins is.

En daarbij, ik vind het serieus afgezaagd, erger nog; het werkt mij serieus op de zenuwen dat met de Hertog van Brabant steeds wordt afgerekend omwille van zijn houterig gedrag. Het is in dat geval niet de show die telt.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 23:24   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een onverkozen oppergaai die slechts door een kwart van de Vlamingen gewenst wordt is ondemocratisch.
Een worstenhuis is bovendien middeleeuws en bijgevolg volkomen uit de tijd.
In de voddenzak ermee!
Oud 5 juni 2008, 23:25   #25
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik heb het interview bekeken, en wat ik (zoals gewoonlijk) kon opmaken is dat die man een stijve hark is, vaak niks nuttigs weet te vertellen en soms zelfs regelrecht idiote opmerkingen maakt. Compleet ongeschikt voor wat hem te wachten staat.

Zo hebben we ze graag.
Weer zo'n domme clichématisch opmerking op zn best!

Weeral: Hij mág niets vertellen!! Alles wat Hij zegt, kan tegen Hem gebruikt worden. Dusja, dan houdt Hij het best bij oppervlakkige simpele onderwerpen.
Oud 5 juni 2008, 23:25   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Hertog van Brabant.
Klinkt ook al Suske en Wiske-achtig.
Oud 5 juni 2008, 23:26   #27
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Had je liever dat ie de titel Graaf van Vlaanderen voerde? Die heeft ook bestaan hoor...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 23:27   #28
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Als Flipke een slecht imago heeft dan ligt dat niet aan 'bepaalde elementen' maar voor 200% aan zichzelf.
Neen, dat ligt aan de domme gemakzuchtige vooringenomenheid van de oppervlakkige ongeduldige en intolerante mensen.
Oud 5 juni 2008, 23:28   #29
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Maar maar, knuppel kan lachen. echter..........eerder spotten........triest.........
Oud 5 juni 2008, 23:29   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij mág niets vertellen!! Alles wat Hij zegt, kan tegen Hem gebruikt worden.
Natuurlijk mag hij niets (meer) zeggen. Hij flatert immers telkens hij zijn mond opendoet. Elk normale man die de decennialange opleiding van Flip kreeg wist allang wat hij wel en niet mag zeggen. Maar Flip IS dus niet normaal.
Oud 5 juni 2008, 23:30   #31
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Neen, dat ligt aan de domme gemakzuchtige vooringenomenheid van de oppervlakkige ongeduldige en intolerante mensen.
De walen dus.....perfecte omschrijving, proficiat .....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 23:35   #32
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mag hij niets (meer) zeggen. Hij flatert immers telkens hij zijn mond opendoet. Elk normale man die de decennialange opleiding van Flip kreeg wist allang wat hij wel en niet mag zeggen. Maar Flip IS dus niet normaal.
Neen, héél vaak worden zn beweringen vaak geinterpreteerd, en hij wordt daarop afgemaakt. Je zou voor minder zenuwachtig en schuchter tegenover de camera verklaringen afleggen.
Oud 5 juni 2008, 23:36   #33
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Een onverkozen oppergaai die slechts door een kwart van de Vlamingen gewenst wordt is ondemocratisch.
Een worstenhuis is bovendien middeleeuws en bijgevolg volkomen uit de tijd.
In de voddenzak ermee!
Ga jij eens stoppen met zagen ja? Jongens toch!
Oud 5 juni 2008, 23:37   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar maar, knuppel kan lachen. echter..........eerder spotten........triest.........
Je vraagt er met je royale gedweep ook naar Magnificat.

Je avatar doet de rest.
Past perfect bij jou.
Ruben de Dolfijn is eenzelfde verwaande kontekruiper van de royals.
Oud 5 juni 2008, 23:38   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Had je liever dat ie de titel Graaf van Vlaanderen voerde? Die heeft ook bestaan hoor...
Et alors?
Suske en Wiske-achtig zou het blijven.
Oud 5 juni 2008, 23:44   #36
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Je vraagt er met je royale gedweep ook naar Magnificat.

Je avatar doet de rest.
Past perfect bij jou.
Ruben de Dolfijn is eenzelfde verwaande kontekruiper van de royals.
Ik dweep niet, ik ben realistisch. Jij dwaalt.
Trouwens, wat is er nu weer mis met mn avatar? Moet ik terug deze plaatsen van de Koningin-weduwe?
Jij hebrt er wel gene.....
Oud 5 juni 2008, 23:45   #37
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Suske en Wiske zijn sprookjes, je moet dit niet gaan verwarren met de werkelijkheid. De Hertog van Brabant is werkelijkheid, of je het nu wilt of niet.....
Oud 5 juni 2008, 23:47   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, héél vaak worden zn beweringen vaak geinterpreteerd, en hij wordt daarop afgemaakt. Je zou voor minder zenuwachtig en schuchter tegenover de camera verklaringen afleggen.
Jij houdt ons voor halve garen zeker?
We zien toch telkens weer wat we zien?

http://www.garagetv.be/video-galerij..._CallBack=true

En hier nog een paar 'interpretaties':

Citaat:
Als Prins Filip een wiskundige blunder maakt, die voor leerlingen in het middelbaar onderwijs onherroepelijk herexamens betekent, moet je dat dan schrijven of niet? De redactie van het tijdschrift van de Vlaamse Vereniging van Wiskundeleraars vond het toch niet raadzaam.
Begin dit jaar bezocht een Belgische delegatie onder leiding van prins Filip China. De prins zag de toekomst van het land rooskleurig in en verklaarde dat China een groei kent van veertien procent. Dat is zoveel, dat "de mensen hun inkomen zullen zien verdubbelen in zeven jaar". Waarschijnlijk redeneerde de toekomstige koning dat hij gewoon zeven maal veertien procent moest berekenen, wat inderdaad 98 procent is. Een groei van 98 procent is ongeveer een groei van honderd, een verdubbeling dus.
Fout. Wanneer je in het eerste jaar veertien procent bij een inkomen van honderd Chinese yuan voegt, krijg je 114 yuan. Als het volgende jaar de economie nog eens veertien procent groeit op die 114 yuan, krijg je bijna 130 yuan. Een nieuwe groei van veertien procent en het inkomen stijgt tot 150 yuan. Als je zo verder rekent, bedraagt het inkomen na zeven jaar 250 yuan, heel wat meer dus dan de verdubbeling van prins Filip. Dat principe heet "samengestelde interest", basiskennis die wiskundeleraars met hand en tand aan hun leerlingen uitleggen.
Wiskundige Dirk Huylebrouck wou dit graag uitleggen in het tijdschrift van de Vlaamse Vereniging van Wiskundeleraars. Hij heeft al een kleine honderd stukken geschreven voor het tijdschrift, dus dit kon er nog wel bij. Zo'n mooie gelegenheid om het principe van de samengestelde interest uit te leggen, doet zich niet vaak voor.
Maar het tijdschrift weigerde. "Tot mijn grote spijt durft mijn redactie het niet aan dit artikel te publiceren," meldde hoofdredacteur Daniel Tant hem. Tant verduidelijkte één en ander aan De Standaard . "We zijn een wiskundetijdschrift, wij moeten toch niet helpen het koningshuis te bestoken." De hoofdredacteur vreesde dat zijn 800 abonnees, vooral scholen en gepensioneerden, het hem kwalijk zouden nemen. "Ik voelde me niet geroepen de prins belachelijk te maken en mijn redactie steunde mij hierin. We moeten ons niet bemoeien met zaken die ons niet aangaan."
Huylebrouck bleef niet bij de pakken zitten en schreef ook het Paleis. "Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Filip gelast me u de goede ontvangst te berichten van uw schrijven van 24 januari jongstleden," meldde het Paleis. Dat de prins het nooit meer zou doen, stond er niet bij. Laat staan een welgemeend bedankje. Misschien is een abonnement op het wiskundig blad geen slecht vaderdagcadeau voor prins Filip zelf.
Onze dank aan Michel Kolenberg voor het overmaken van dit artikel uit De Standaard, editie van donderdag 2 juni 2005.
Citaat:
Het koningshuis in China en aanverwante overwegingen

Wie bovenstaand artikel leest, kan hieruit enkele interessante conclusies trekken.
Één: het koningshuis is blijkbaar machtiger dan op het eerste gezicht lijkt. Anders zou een tijdschrift voor wiskundeleraars niet bang zijn om zich te "bemoeien met zaken die hen niet aangaan". Als een bekend iemand zo'n wiskundige fout begaat, dan is dat niet alleen menselijk en normaal (wij maken toch allemaal fouten, zeker als we een microfoon onder onze neus geduwd krijgen en niet veel tijd hebben om na te denken), maar het is ook, pedagogisch gezien, een fantastische gelegenheid om het probleem in de klas te bespreken. Hier spreekt de leerkracht in mij. Je moet dus nog goed vastzitten in het Ancien Régime om dit te interpreteren als kritiek op het koningshuis. Tenzij.
Twee: en hier spreek ik mezelf tegen, maar misschien kan prins Filip écht niet rekenen. Onlangs zei hij namelijk ook, nog altijd in en over China, dat dat land één miljard driehonderd duizend miljoen inwoners telt. Hij bedoelde natuurlijk één miljard driehonderd miljoen. Mark Uytterhoeven maakte hiervan een hilarische sequentie in één van zijn uitzendingen. Nu, in een republiek worden mensen normaliter op basis van hun competenties gekozen. De vraag is of prins Filip af en toe dingen zegt die niet idioot zijn.
Drie: ook Albert en Paola waren in China. Tijdens hun staatsbezoek zijn ze zelfs op het Tien-An-Men-plein gaan wandelen. Gezellig. En geen Belgische journalist die eraan denkt om te herinneren dat hier in 1989 mensen werden vermoord door de Chinese overheid die vandaag gastheer is. Paola, die haar interesse voor het huishoudelijke nooit onder stoelen of banken stak, heeft misschien zelfs gevraagd hoe ze die bloedsporen wegkregen. Misschien gaan Albert en Paola de volgende keer naar Auschwitz, dan kan Paola de bloemenperken bewonderen. En vragen wat voor meststof ze daar gebruiken. En of je het nog ergens kan vinden. Op Tien-An-Men gaan wandelen, je moet het maar durven. Ja hoor, echte democraten.
Philipp Bekaert, 15.06.2005

http://www.crk.be/N/Republiek-082005.php
Zo ouders, zo zoon, zullen we maar zeggen, zeker?
Oud 5 juni 2008, 23:50   #39
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, "het is een vrouwtje" zelfs hier bij het aankondigen van zijn eerste ging hij de mist in...
Hij zal in elk geval snel moeten zijn om als de laatste koning van belgië de geschiedenis in te gaan...
Filip de allerlaatste, mission impossible....

Laatst gewijzigd door Svennies : 5 juni 2008 om 23:51.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 23:51   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dweep niet, ik ben realistisch. Jij dwaalt.
Trouwens, wat is er nu weer mis met mn avatar? Moet ik terug deze plaatsen van de Koningin-weduwe?
Jij hebrt er wel gene.....
Ik zei toch dat je avatar perfect bij je past?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be