![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() geen enkel probleem met toeristen of immigranten die met mij Frans spreken, maar aan een gemeenteloket, moet het Nederlands zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() Wat ik mij dan afvraag, werkt een harde houding dan door de gemeentepolitiek? Ik merk dat bv. op dat in Dilbeek de verfransing niet zo erg lijkt toe te nemen, in tegenstelling tot in de gemeenten errond (Asse, Ternat). Is dit dan nog een dividend van de Dilbeek, waar vlamingen thuis zijn-acties?
En kan iemand mij vertellen waarom de verfransing sinds 2003 zo exponentieel lijkt te zijn toegenomen, zowel in omvang als geografisch (van aalst tot aan mechelen tot voor leuven)? Hoge immoprijzen in Brussel? De idee van francophonie als nationale identiteit (FDF, PS...)? Of is het profiel van de franstalige inwijkeling anders dan vroeger: eerder midden- of lagere klasse - een soort economische settler-vluchteling? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...ntatie-def.ppt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ons Mary
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als je kind niet naar een goede, Vlaamse school gaat, dan tel je als Brusselaar bijna niet meer mee bij de elite. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Ik merk de laatste 6 �* 7 jaren en felle toename in de verfransing van Mechelen. In de rij aan de kassa op de supermarkt hoor ik alsmaar meer Frans.
Ik heb al een paar keer een franse boodschap in mijn bus gevonden van koerierbedrijven die een pakketje kwamen leveren maar mij niet thuis vonden. Dit leverde telkens een telefoon naar de firma op met een zeer felle klacht. Ik wens van de groete koeriers (DHL, DPD, ...) Nederlandstalige boodschappen te ontvangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ik ken enkele franstaligen die de moeite hebben gedaan om Nederlands te leren. Zij kwamen wel terecht in een volledig nederlandstalige omgeving en werksfeer. Wanneer dit niet zo is passen ze zich niet aan. Er is dus nu inderdaad weer een verfransingsgolf bezig. Meerdere redenen : stadsvlucht, gewestelijk expressnet, werkgelegenheid, ... .
Mensen die maatregelen die daar proberen iets aan te doen tegenwerken doen eigenlijk aan culturele genocide. Denken we maar aan de tegenwerking die Keulen kreeg vanuit Europa, .... |
![]() |
![]() |