Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2004, 12:19   #21
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
welke is dan die ZB methode filisoofke
media manipuleren via lezersbrieven (maar ze zijn meestal herkenbaar aan hun dt-fouten)
When in Rome...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 12:21   #22
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Hoeveel VLD mandatarissen posten op dit forum? Nul?

Hoeveel CD&V mandatarissen posten op dit forum? Een?

Hoeveel SP.a. mandattarissen posten op dit forum? Nul?

Hoeveel Vlaams Blok mandatarissen posten op dit forum? Tien? Vijftien?Twintig?
Het Blok heeft dus meer direct contact met de burger?
Zeker. Maar ze moeten niet komen bleiten als andere partijen hetzelfde doen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 12:35   #23
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Het Blok heeft dus meer direct contact met de burger?
Zeker. Maar ze moeten niet komen bleiten als andere partijen hetzelfde doen.
Ik denk niet dat iemand zou komen bleiten als andere partijen meer op deze fora vertegenwoordigd zouden zijn.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 12:37   #24
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Dat manipuleren van de domme massa via lezersbrieven in alle kranten past het Blok al vele jaren toe. Verantwoordelijk voor de coördinatie en opmaak: administratief medewerker Marc Joris. Er is een lijst van contactadressen uit alle provincies. Veel "schrijvers" zijn medewerker, mandataris of bestuurslid van het Blok. Meermaals vroeg ik mij reeds af of de pers hieraan meewerkt, of als het gewoon uit onverschilligheid of domheid is...
Citaat:
Lezersbrieven en aanwezigheid op fora genereren is een taktiek die partijen al jaren gebruiken, het Blok voorop. De VLD is blijkbaar de enige die er voor durft uit te komen.
Hier twee opinies die appelen met peren vergelijken. Lucien vertelt onzin…. Dejohan doet nu voorkomen alsof de VLD zelf dit artikel over de lezersbrieven in De Standaard heeft willen plaatsen…. Wij beschikken hier over kopij van de e-mail welke aan VLD-medewerkers wordt toegezonden… en het was zeer zeker de bedoeling niet, dat die in handen van de pers zou vallen.

Lucien, blijkbaar slaat ge de doorsnee kiezer niet hoog aan. Ge spreekt van domme massa. Ik onderstel dat gij u bij de ‘verlichte geesten’ rekent. Graag meer informatie over uw gegevens betreffende Marc Joris die zogezegd de ‘opmaak en de contactadressen uit alle provincies’ heeft opgesteld. …. Meer specifiek: kunt gij mij nu die ‘Vlaams Bloklijst van contactadressen uit alle provincies’ publiceren ? Wat verstaat ge onder die lijst… een lijst van Vlaams Blok mandatarissen? Sedert wanneer zijn lezersbrieven verboden voor mandatarissen of bestuursleden van een partij?

Maar hier gaan Bart Tommelein en Van Quickenborne een stap verder. Zij stellen voor de namen en herkomst van lezersbrieven te vervalsen!
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 12:48   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargantua
Citaat:
Vandaar dat we
zoveel mogelijk sympathisanten oproepen om lezersbrieven te schrijven, deel te nemen op discussies, op internetforums en te reageren interactieve praatprogramma's op radio en TV.
Wat een domoor, het meervoud van forum is fora, niet forums.

En dat ventje gaat tekstjes neerpennen voor zijn nog dommere partijleden?

Die is goed zeg.
Gelukkig hebben we nu een verlichte geest die wel weet u het moet geschreven worden.
Nu nog een inhoudelijke reactie geven en we hebben er een aanwinst bij. 8)
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 13:01   #26
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Maar Dejohan toch, het is toch niet de schuld van het VB dat de VLD hier door de mand valt.

Ik kan begrijpen dat mensen iets tegen het blok hebben, ik kan begrijpen dat mensen iets tegen hun mandatarissen hebben, ik kan zelfs begrijpen dat mensen iets tegen hun kiezers hebben. Dat wordt dan ook twintig jaar onafgebroken in de hersenpan van het volk gedreund, de haat tegen het VB wordt in dit land gecultiveerd. Maar daar gaat het gewoon niet over.

Het is de VLD die zich vanaf het begin van de paarse regering in de nesten heeft gewerkt. De VLD heeft een enorme drol geschapen en ligt zichzelf voortdurend, met de kop eerst, daarin te duwen.

Die partij kan beter tegen zichzelf beschermd worden en kan maar beter zo snel mogelijk het triestige hoofdstuk Verhofstadt en zijn slaafse kornuiten in de vuilbak gooien.

Guy weet dat, de andere partijen weten dat, de pers weet dat, de burger weet dat, kortom, iedereen weet het maar de partij kan de hand pas aan zichzelf slaan op 14 juni.

Tot die tijd moet ze de kalvarieberg op richting Golgota om bespuugd en beschimpt te worden tot ze klaar is om eindelijk aan het kruis genageld te worden.

De spam-opdracht met prefab-tekstjes is een der laatste reutels die we mogen horen, en dat is maar goed ook.

Uithalen naar het VB is in dit geval nutteloos, capiche?
Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 13:04   #27
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig hebben we nu een verlichte geest die wel weet u het moet geschreven worden.
Nu nog een inhoudelijke reactie geven en we hebben er een aanwinst bij.

Humor, me like... 8)
Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 13:22   #28
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Dat manipuleren van de domme massa via lezersbrieven in alle kranten past het Blok al vele jaren toe. Verantwoordelijk voor de coördinatie en opmaak: administratief medewerker Marc Joris. Er is een lijst van contactadressen uit alle provincies. Veel "schrijvers" zijn medewerker, mandataris of bestuurslid van het Blok. Meermaals vroeg ik mij reeds af of de pers hieraan meewerkt, of als het gewoon uit onverschilligheid of domheid is...
Citaat:
Lezersbrieven en aanwezigheid op fora genereren is een taktiek die partijen al jaren gebruiken, het Blok voorop. De VLD is blijkbaar de enige die er voor durft uit te komen.
Hier twee opinies die appelen met peren vergelijken. Lucien vertelt onzin…. Dejohan doet nu voorkomen alsof de VLD zelf dit artikel over de lezersbrieven in De Standaard heeft willen plaatsen…. Wij beschikken hier over kopij van de e-mail welke aan VLD-medewerkers wordt toegezonden… en het was zeer zeker de bedoeling niet, dat die in handen van de pers zou vallen.

Lucien, blijkbaar slaat ge de doorsnee kiezer niet hoog aan. Ge spreekt van domme massa. Ik onderstel dat gij u bij de ‘verlichte geesten’ rekent. Graag meer informatie over uw gegevens betreffende Marc Joris die zogezegd de ‘opmaak en de contactadressen uit alle provincies’ heeft opgesteld. …. Meer specifiek: kunt gij mij nu die ‘Vlaams Bloklijst van contactadressen uit alle provincies’ publiceren ? Wat verstaat ge onder die lijst… een lijst van Vlaams Blok mandatarissen? Sedert wanneer zijn lezersbrieven verboden voor mandatarissen of bestuursleden van een partij?

Maar hier gaan Bart Tommelein en Van Quickenborne een stap verder. Zij stellen voor de namen en herkomst van lezersbrieven te vervalsen!
Vorig jaar bracht ik de zaak al eens aan het licht op een internetforum, en Marc Joris antwoordde met een onverholen bedreiging. Iets van "weet u wel wat vroeger het lot was van verklikkers..." 8)
Ik heb er ooit (zeer korte tijd) zelf aan meegewerkt, de modelbrieven kwamen toe op het secretariaat bij Leo De Waele... !
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 13:59   #29
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Dus ge kunt mij die lijst van contactadressen niet geven, noch de informatie over de opmaak, noch de richtlijnen betreffende het vervalsen van namen en herkomst!... Dat was hetgeen ik moest weten.
Oud 19 maart 2004, 14:08   #30
Tarek Agliatelli
Vreemdeling

Standaard

Lieve Jean-Pierre,
Citaat:
je slaat hier duidelijk de bal mis. Ze willen gewoon de privacy van die briefschrijvers beschermen. Het staat buiten kijf dat deze twee helden van het blauwe doek edele bedoelingen hebben. Het is niet hun bedoeling om stemmen te ronselen, maar wel om mensen te laten meegenieten van hun gedachtengoed. Een beetje zoals, om in de sfeer te blijven, wanneer je je jointje even zou doorgeven aan iemand anders, om die te laten meegenieten.

Geen groenten meer eten uit je eigen tuin, want blijkbaar heeft kerosine van de overvliegende tuigen een nefaste invloed op je beoordelingsvermogen.
Staatssecretaris VVQ heeft zijn plaats verdiend door hard te werken, een stevige dossierkennis, en niet door mediageil opdringerig gedrag.
Tarek Agliatelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 14:43   #31
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tarek Agliatelli
Ze willen gewoon de privacy van die briefschrijvers beschermen.
…Staatssecretaris VVQ heeft zijn plaats verdiend door hard te werken, een stevige dossierkennis, en niet door mediageil opdringerig gedrag.
Allé Tarek toch! Sinds wanneer moet de privacy beschermd worden voor de inzending van een lezersbrief. Het recht om uw mening te mogen verkondigen zonder daarover verontrust te worden is een fundamenteel recht dat opgenomen is in de universele verklaring van de rechten van de mens.

Als die personen van de VLD (want het gaat toch over medewerkers en partijleden) hun naam weigeren op te geven dan hangt daar een verdacht reukje aan. Ik kan aannemen dat een partijlid of een of andere cabinetsmedewerker iets ontdekt heeft dat hij de wereld wil kond doen, zonder daarbij zijn plaats te verliezen. Maar daar gaat het niet over. Hier gaat het over het in de verf zetten van partijpropaganda.

In de Van Dale staat voor het woord vervalsen: valselijk, met oneerlijke bedoelingen maken of op naam van een ander uitgeven… Hier wil men zich uitgeven voor iemand anders om de indruk te wekken te spreken namens de ‘naamloze’ massa. Dat heeft niets met bescherming van privacy te maken, maar alles met manipulatie.
Oud 19 maart 2004, 14:56   #32
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

VVQ heeft zijn plaats ook verdient door handig en op het juiste moment van kleur te veranderen.

en a propos buiten veel extra papieren produceren heeft onze staatssecrataris voor administratieve vereenvoudiging er nog altijd niet voor gezorgd dat de papierberg voor bedrijven kleiner aan het worden is.

Integendeel zelfs. Ik krijg ieder jaar voor van alles nog wat meer papier in te vullen van de overheid. Voor iedere scheet die in mijn firma gelost wordt moet ik bijna een formulier invullen voor de overheid. En owee as ge het vergeet of as ge het in de doolhof naar een ander adres stuurt.
En tijd dat ze U geven. Nen brief gedateerd op 12 februari komt aan bij onze firma op 5 maart. En die moeten wij dan volledig ingevuld voorzien van de nodige bewijsstukken terugzenden voor 15 maart.

Merci VVQ. Moet ik het misschien in ne lezersbrief zetten en naar de krant sturen ? Of is de aanwezigheid hier in dit forum voor U al voldoende ?

Paars is de overtreffende trap van leugens en bedrog.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 16:58   #33
Tarek Agliatelli
Vreemdeling

Standaard

Lieve Jean-Pierre,
Citaat:
Dat heeft niets met bescherming van privacy te maken, maar alles met manipulatie.
Dat je dat zelfs maar durft te denken !! Zonder mensen als de staatssecretaris VQ, e-mama-e-minister-e-Patricia-e-Ceyssens en co ziet de toekomst er maar somber uit. Snel en efficiënt. Of kan je niet volgen ?
Oud 19 maart 2004, 17:04   #34
Tarek Agliatelli
Vreemdeling

Standaard

Lieve Tegendradigaard,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
VVQ heeft zijn plaats ook verdient door handig en op het juiste moment van kleur te veranderen.
Foei, het is niet mooi om daarop te alluderen, we moeten vooruit kijken, en niet in het verleden leven. Gelukkig begon je niet over zijn heldhaftige actie ten huize Tobback enkele jaren geleden. Alsof hij anders ook niet in the spotlight zou gekomen zijn. Zoveel intellect, tact, en vertrouwen-inboezemende charme bij elkaar in 1 persoon, schier onmogelijk.

Citaat:
Merci VVQ. Moet ik het misschien in ne lezersbrief zetten en naar de krant sturen ? Of is de aanwezigheid hier in dit forum voor U al voldoende ?
Alle beetjes helpen natuurlijk. Maar indien je er een lezersbrief voor stuurt, kan je dat dan wel doen naar zoveel mogelijk kranten tegelijkertijd ? Kritische noten kan je best achterwege laten, want anders worden die er uitgehaald door de redacties, terwijl de essentie verloren zou gaan

Citaat:
Paars is de overtreffende trap van leugens en bedrog.
Op enkele jaren kan de machine nog niet perfect draaien natuurlijk. Geef ze nog wat respijt, en dan spreken we elkaar (virtueel) binnen een jaar of 20 nog eens.
Oud 19 maart 2004, 17:13   #35
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vincent Van Quickenborne heeft zich al van de actie gedistantieerd.

Het kabinet van staatssecretaris Vincent Van Quickenborne heeft een mail verspreid die oproept om lezersbrieven te sturen. Maar Van Quickenborne heeft zich intussen al van de actie gedistantieerd.
bron: vrt

Citaat:
de mail eindigde als volgt:

...

niet kortrijk vermelden; valt anders te veel op

doel: elke week minstens 4 brieven versturen

middel: naar alle gazetten, knack, humo; we zien wel wat er verschijnt

jdm coördineert

Met vriendelijke groeten,

Vincent VAN QUICKENBORNE

Staatssecretaris voor Administratieve Vereenvoudiging, toegevoegd aan de

Eerste Minister
Met andere woorden wanneer het openbaar wordt, steek je gewoon je collega (in dit geval Tommelein) een mes in de rug!

Wie is JDM eigenlijk?
Dan weten wij naar wie wij onze spam moeten coördineren!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be