Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2008, 10:12   #21
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Rikske, zoals Hrafnar al verduidelijkte: het gaat over SECULIERE scholen, net zoals bij ons OPENBAAR onderwijs. Het gaat hem erover dat knuffelallochtoon, gladde prater en knappe gast Marcouch
Knuffelallochtoon, what in a name? Wel een grappige woord.
Marcouch doet goed zijn best in Amsterdam; hij is één van de weinigen die moeite doen om de diverse gemeenschappen harmonieus te laten samenleven.
Ik ben het natuulrijk niet altijd eens met zijn ideeën.
Inderdaad, religie moet enkel beperkt blijven tot de godsdienstles.

in feite een tweede Tarik Ramadan wil spelen (of in elk geval van die school is)heb je hiervoor bewijzen ?
: tegen de westerse kaffers een lief intelligent gezichtje opzetten
wat is eroptegen om vriendelijk tegen de mensen te zijn en te tonen dat men iets voor de samenleving wil doen ?
Hoe kom je aan dat woord 'kaffer' ? je moet ook niet zomaar woorden in de mond leggen van mensen, die een dergelijk woord niet gebruiken.

, maar tegelijkertijd de januskop hebben en tegen de achterban een totaal andere vorm van islamitische indoctrinatie voorstellen.
kan je dit zwart op wit bewijzen ? Dit is volgens mij weeral zo'n insinuatie, die we ondertussen gewoon worden van sommigen.

natuurlijk is het zo dat voor Marcouch de OPENBARE scholen uit zijn wijken ondertussen gewoon islamitisch zijn. Iedereen weet toch dat in Amsterdam het omkeerpunt al bereikt is en autochtone Nederlanders er de minderheid uitmaken. Voor Marcouch lijkt dus nu het moment gekomen om die islamitische werkelijkheid te uiten: meer tijd voor bidden op school natuurlijk.
heeft hij dit gezegd ? nee dus
Allemaal kont in de juiste richting en de aars netjes open (is trouwens gezond, het islamitische bidpatroon lijkt wel een flauw afgietsel van de yoga-asana: "groet aan de zon", een ideale manier om je dag te beginnen, ongeveer alle spieren worden in gang gezet en alle organen worden gemasseerd). Maar kom, ik kies dan wel voor de real thing en niet voor het islamitische afgietsel.
off topic

Enfin, Marcouchke meende dus dat de tijd rijp was om zijn eerste koloniserende stap uit te voeren: bidden op openbare niet-confessionele scholen, want de meerderheid is toch islamitisch!
weeral een herkauwing van de insinuatie die je hier boven maakte

Het zijn mensen zoals Rikm die de eersten waren om ooit het bruine of zwarte hemdje aan te trekken. Het ligt vast nog ergens op de zolder van een van je grootvaders.
wat bedoel je met bruine of zwarte jas ? leg eens uit

Begin alvast eens met de stoute afvallige ex-moslims eens te gaan uitleggen dat ze ondertussen de koran verkeerd interpreteren!
kan je hier wat meer uitleg geven ? Je slaat hier zaken door elkaar.
(of dacht Rikm nu dat de vertalingen enkel door stoute ongelovigen gebeurden, terwijl die kaffers geeneens het 7de eeuwse arabisch hadden bestudeerd? - Denkt Rikm nu werkelijk dat zijn brave islamitische turkse buur écht kan lezen wat in dat boekske staat?).
there we go

Laatst gewijzigd door goodwill : 10 juni 2008 om 10:13.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 10:24   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
there we go
gelieve dus niet binnen in de quotes van anderen te schrijven, want ik ga nu je tekstjes niet telkens knippen en plakken.

KAFFER : kaffer is het afgeleide woord van kuffar, zijnde de ONGELOVIGEN, de niet-moslims. toen de arabische moslims op slavenjacht gingen in Afrika mochten ze volgens hun boekje enkel "kuffar" vangen, geen moslims. vandaar de grote snelheid waarmee afrika verislamiseerd is (wie zou zich niet snel even met de aars in mekkaanse tegenrichting plaatsen om zo van kastratie en slavernij gespaard te blijven?). Kaffers is dus het woord dat ze voor de zwarte niet-islamitische afrikanen gebruikten. Ondertussen zijn de moslims ook in ons midden en zijn wij ook kaffers geworden. Tot spijt van wie het benijdt jongen! live with the reality.

Dat Marchouch niet enkel leerling maar ook grote volgeling van Ramadan is kan je lezen in een van de vele postings op www.hetvrijevolk.nl ik voel me niet geroepen om het voor jou op te zoeken.

Wat Ramadan zelf betreft: wat ik schrijf is algemeen geweten en aanvaard. Google even en je krijgt hierover hopen informatie.

Dat Marchouch vond dat ze tijd moesten maken om te leren bidden kan je ook lezen in de verschillende Nederlandse kranten.

Ja, ik weet het. Een goede secretary betaal je al snel een 3000 euro per maand!
jammer maar helaas.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 10:29   #23
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Begin alvast eens met de stoute afvallige ex-moslims eens te gaan uitleggen dat ze ondertussen de koran verkeerd interpreteren! (of dacht Rikm nu dat de vertalingen enkel door stoute ongelovigen gebeurden, terwijl die kaffers geeneens het 7de eeuwse arabisch hadden bestudeerd? - Denkt Rikm nu werkelijk dat zijn brave islamitische turkse buur écht kan lezen wat in dat boekske staat?).
Over stoute, afvallige ex-moslims gesproken. Het was weer eens raak in Indonesië, het grootste moslimland ter wereld:

Citaat:
Indonesische radicalen willen 'jihad' tegen sekte

JAKARTA - Duizenden Indonesische moslims hebben maandag opgeroepen tot een jihad (heilige oorlog) tegen een islamitische sekte. In de hoofdstad Jakarta riepen zij op tot de 'uitroeiing' van de Ahmadiya-sekte, die conservatieve moslims zien als afvallig.

Het imago van Indonesië als gematigd moslimland liep de afgelopen weken een flinke deuk op door gewelddadige protesten tegen de Ahmadiya-beweging. Deze moslimgroepering gelooft, anders dan de islam leert, niet dat de profeet Mohammed de laatste boodschapper van God was. Hun activiteiten zijn radicale Indonesiërs een doorn in het oog.

Ze vernielden de laatste tijd al meerdere Ahmadiya-moskeeën. Een week geleden verstoorden zij een vreedzame demonstratie voor religieuze tolerantie. De politie pakte daarna tientallen militanten op.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/4...n_sekte__.html

Bekijk de video.
Dát gebeurt er dus met moslims die de koran niet letterlijk interpreteren, of proberen zaken in een ander licht te plaatsen. En die sekte is dan ook nog gewoon een moslimsekte. Ik zal maar niet beginnen over het recent weer opgebluste geweld van moslims in Indonesië tegen christenen, andersgelovigen en atheisten.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 10:44   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Die Ahmadiya-beweging zijn inderdaad hoofdzakelijk écht vredelievende mensen; Heb er zo eentje gekend. De liefste mens ter wereld. Ze doen echter wel intensief aan "missionnering". Hijzelf werd uitgestuurd naar suriname als ik me nog goed herinner.

En dan heb je nog de Bahai-sekte. Veel overjaarse hippies zijn daar ook in toegetreden; zo werd ik ooit door zo'n groep engelse bahai volgelingen uitgenodigd. Wist ik veel dat ze tot die sekte behoorden. De uitleg die ik kreeg was van een heel andere orde, iets van culturele uitwisseling en zo. Heb ik me verdomd nog bezig moeten houden met het in het engels vertalen van nederlandse gedichten. Er was ons gevraagd om "iets van onze eigen voedingsproducten" mee te brengen. (niet rechtstreeks aan mij, de vertaling bleek nadien heel erg fout te zijn gelopen).
Wat deden we? ik nam bakje 5 kg. superverse "Brussels Lof" mee + prachtig uitgewerkte kaarten met het recept van "witloof met hesp en kaassaus"... Ik wist nl. dat ze ons witloof in Engeland amper kenden of konden kopen.

Het andere koppel uit Vlaanderen had dan weer het lumineuze idee gehad om een Ardens hammetje mee te brengen (dat moest zelfs worden meegesmokkeld op de boot want je mag geen vlees zomaar importeren in Engeland!!!).

geen van beide "culturele producten" hebben we nog teruggezien... niemand van ons wist toen dat Bahai volgelingen dus ook een soort moslims waren en dus geen "hammetjes" opaten.

Uiteindelijk bleek het de bedoeling om gewoon "halal" eten mee te brengen voor het geplande buffet.....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 juni 2008 om 10:47.
Oud 10 juni 2008, 11:50   #25
Rikm
Lokaal Raadslid

Rikm's schermafbeelding

Standaard Als je een ernstige discussie...

... wil voortzetten, gelieve me dan met mijn nick aan te spreken of helemaal niet. Maar in elk geval niet te beginnen met "Rikske", want dan kan je het dak op. OK?
Rikm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 12:45   #26
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan vinden wat je wenst.

Maar de vorobeelden waarover altijd sprake is (vercenti heeft een mooie lijstje opgesteld) betreft enkel extremisten, maar Hrafvar en co veralgemenen naar iedereen, aangezien men zonder argumebteb zit en geen moeite wil doen om te redeneren.
Dus alle extremisten hebben schoolgaande kinderen??? Vergeet het maar het gaat veel verder dan alleen extremisten. De zogenaamde moslim in de straat moet braaf luisten. Immers de moslims moeten op de eerste plaats staan dan pas de ongelovigen. Laat me dus niet lachen dat je al die toegevingen van links aan de moslims eisen zijn van de extremisten. Niet dus
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 12:46   #27
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikm Bekijk bericht
M.i. is het de taak van het onderwijs om inzicht te bieden in diverse filosofische/religieuze stromingen. Helaas heeft het christendom destijds zijn klauw gelegd op het onderwijs in onze gebieden, omdat de overheid zich terzake niet geroepen voelde. Dat het het machtsinstrument "onderwijs" niet wil afgeven ligt voor de hand en dat andere godsdiensten van deze situatie willen meeprofiteren al evenzeer.

Maar dat is nog wat anders dan de vorming van madrassas binnen het officieel onderwijs.

De taak van het onderwijs? Zeg dat tegen de linkse regering die plat op de buik ligt voor de islamleraar.
Oud 10 juni 2008, 12:47   #28
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
In tal van Antwerpse (ALLE NETTEN) scholen is de sluipende islamisering bezig: halal eten bij schooluitstappen, hoofddoeken en zelfs zware sluiering, geen zwemlessen meer, moslimmeisjes die niet meedoen aan de lessen sport, in veel lessen wordt ten pas en ten onpas over de islam gezeverd, in sommige katholieke scholen met overwegend Marokkaanse en Turkse kinderen wordt zelfs tijdens de lessen godsdienst niet meer over Jezus gepraat (katholieke scholen), zelfs als er nog kinderen zitten met een christelijke achtergrond, de islam verplettert altijd alles en iedereen.... Enige remedie is het volledig stopzetten van huwelijksmigratie en gezinshereniging uit twee bepaalde landen (Marokko en Turkije). Als moslims in een school de meerderheid uitmaken bepalen zij de wetten en houden zij met niets of niemand rekening, andersgelovigen en niet-gelovigen dienen zich aan te passen aan hun islamitische regels. Dit is alvast de realiteit in vele scholen. Met kinderen die er een ander geloof op nahouden, wordt geen enkele rekening gehouden van zodra er veel moslims zijn en deze andersgelovige of niet gelovige kinderen én leerkrachten wordt halalvlees (zonder andere keuze) door de strot geduwd.
Het loopt echt uit de hand...... .
Goed gezegd. Het is de harde waarheid. Blijf het zeggen zodat de linksen het niet langer kunnen afdoen als praat van extreem rechts.
Oud 10 juni 2008, 12:48   #29
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
je bent serieus aan het overdrijven en aan het polariseren.

Het heeft geen zin om Wilders na te praten.

Er zijn issues, maar je mag ook niet beginnen te overdrijven.
Dit is geen wilders praat maar de harde realiteit. Doe uw ogen open en kruip uit uw links harnas. De waarheid doet pijn. Maar het is nu eenmaal zo dus doe er iets aan.
Oud 10 juni 2008, 13:16   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... wil voortzetten, gelieve me dan met mijn nick aan te spreken of helemaal niet. Maar in elk geval niet te beginnen met "Rikske", want dan kan je het dak op. OK?
het is hier heet op dat dak zenne Mijnheer Rik!

Oud 10 juni 2008, 16:26   #31
Rikm
Lokaal Raadslid

Rikm's schermafbeelding

Standaard Dat zal niet...

... dat het praat van extreem-rechts is.

Waarom zou men mijn vader hier anders meteen een SS-uniform aanpassen.

En dan Goodwill weer een links harnas.
Rijm het maar allemaal aan mekaar.
Rikm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 16:30   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... dat het praat van extreem-rechts is.

Waarom zou men mijn vader hier anders meteen een SS-uniform aanpassen.

En dan Goodwill weer een links harnas.
Rijm het maar allemaal aan mekaar.
IKKE extreem rechts? Brute pech jong. Mijn overgrootmoeder sprak al in de jaren dertig niet meer met mensen die toen liefst in zo'n bruin hemdje rondliepen.

Tegenwoordig heb je dus evengoed mensen die deze nieuwe ideologie langs alle kanten omarmen, zich liefst ook in zo'n uniformpje willen hullen eenmaal ze "het licht" hebben gezien, en dan als volleerde bedouienen gaan rondhossen.

Volgens mij zijn d�*t de nazaten van degenen die het in de jaren dertig ook niet zo'n drama vonden.

Oud 10 juni 2008, 21:56   #33
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Goodwill, ik praat vanuit kennis en ervaring op het concrete terrein. Dat jouw realiteit zich ergens op mars bevindt is jouw probleem. Slaap zacht zwakkeling.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 08:37   #34
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Goodwill, ik praat vanuit kennis en ervaring op het concrete terrein. Dat jouw realiteit zich ergens op mars bevindt is jouw probleem. Slaap zacht zwakkeling.
maar natuurlijk neptunus. Komt die kennis van onder zee ?
Oud 11 juni 2008, 08:51   #35
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Speel je het op de man ? Niet sterk.

Laatst gewijzigd door goodwill : 11 juni 2008 om 08:52.
Oud 11 juni 2008, 13:25   #36
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
maar natuurlijk neptunus. Komt die kennis van onder zee ?
Neen van de mensen die in de realiteit leven en niet verborgen met hun kop in het zand .
Oud 11 juni 2008, 13:26   #37
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Speel je het op de man ? Niet sterk.
Neen is een belediging voor de planeet mars. Natuurlijk mogen alle linksen met plezier naar "mars" vertrekken. Dan kunnen de mensen met realiteitszin aan het echte werk beginnen.
Oud 11 juni 2008, 19:14   #38
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit soort scheldproza . Maar het zal nog veel voeten in de aarde hebben en keffertjes zoals jij maken het alleen maar moeilijker.
Moeilijk compatibele cultuur??? Totaal incompatibele cultuur wil je zeker zeggen!
Nee, de import van moslims moet totaal gestopt worden en zelfs liefst teruggeschroefd worden! Importeer wat Brazilianen, Peruvianen, Ethiopiërs, Philipijnen, Hindoe's, Budhisten... alles wat je wilt om een evenwichtige multiculturele maatschappij te krijgen maar geen biculturele maatschappij waarin moslims uiteindelijk de overhand zullen krijgen door hun snelle voortplanting, gezinsherenigingen enz...
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''

Laatst gewijzigd door Webcrusader : 11 juni 2008 om 19:15.
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 19:54   #39
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Moeilijk compatibele cultuur??? Totaal incompatibele cultuur wil je zeker zeggen!
Nee, de import van moslims moet totaal gestopt worden en zelfs liefst teruggeschroefd worden! Importeer wat Brazilianen, Peruvianen, Ethiopiërs, Philipijnen, Hindoe's, Budhisten... alles wat je wilt om een evenwichtige multiculturele maatschappij te krijgen maar geen biculturele maatschappij waarin moslims uiteindelijk de overhand zullen krijgen door hun snelle voortplanting, gezinsherenigingen enz...
B R A V O voor je moed !
Oud 12 juni 2008, 08:55   #40
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
B R A V O voor je moed !
Zo moedig is hij ook niet met zijn ronduit sloganistische gebrabbel
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be