![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Partijlid
|
![]() Tja, of wij dat nu graag horen of niet, of al dan niet grof vinden: feiten zijnb feiten. De stapel wetten, die zich sinds het ontstaan van België in het parlement zijn gestemd, maar nooit zijn uitgevoerd omdat ministers van een coalitiepartner weigerden die te ondertekenen is groter dan je denkt. In de meeste gevallen hebben die ministers (in opdracht van hun partij) dan ook ontslag genomen, waarna de regering logischerswijs gevallen is omdat zij geen 'meerderheid' meer hgad in de kamer van Volksvertegenwoordigers.
Gevolmg: wet wel gestemd maar niet uitgevoerd. Zo werkt onze democratie (die in feiten een particatrie is) nu eenmaal!!! Spijtig...maar zo is het.
Renaat Van Poelvoorde Voor wie meer inzicht wilt krijgen over wie ik ben en wat mij drijft: http://www.rvp.be Laatst gewijzigd door renaat6 : 10 juni 2008 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Poel heeft de klok horen luiden, maar weet op geen stukken na waar de klepel hangt.
Als het parlement een wet stemt, en die wet bevat een artikel omtrent de aanvang van (evt. delen van) de geldigheid van die wet, dan is dat het geval zoals onze Poel bedoelt. Dat is namelijk zo bij wetten, waarbij nog een helehoop details moeten geregeld worden ... en die details worden geregeld via soorten KB's, MB's en dan nog evt eens verduidelijkt in omzendbrieven. een voorbeeld daarvan is het rijbewijs met strafpunten. Gestemd in den tijd toen den dikke Dehaeve minister van verkeer was. 't Kan goed 15 jaar geleden zijn. Maar zo'n wet kan pas in uitvoering gaan, als geregeld wordt hoe en waar, door wie enz. die punten verzameld en geteld worden .... Maar een wet die geen afwijkend artikel bevat met betrekking tot de uitvoering, daar is "demokratisch" geen gezever aan. Hij moet naar het staatshoofd, en hij moet in het staatsblad. En tien dagen nadien (als mijn geheugen van niet-jurist mij niet bedriegt) is iedere landgenoot "verondersteld de wet te kennen". De Poel zou zich beter beperken met zijn zogenaamde feiten, tot die dingen waarvan hij terdege iets afweet, in plaats van zich te herinneren van zijn meester uit het 5° studiejaar. (en daarmee is niet gezegd dat de Poel niets zou mogen zeggen, integendeel, maar dan verkoop je je zaken niet voor "feiten")
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Partijlid
|
![]() We zullen maar niet verder doen met dit welles-nietes spelletje. Wie wil weten hoe het echt in mekaar zit moet maar eensz ten rade gaan bij een prof politieke wetenschappen.
Ofwel...geduld oefenen en ondervinden wie gelijk heeft ... ![]()
![]() |
#25 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Er is een oud indiaans spreekwoord: Als je merkt dat het paard dat je berijdt dood is, stap dan af. En zo is het ook met het dode paard genaamd 'Belgie': niet verder praten, niet verder voeren en niet de zweep erover. Gewoon eruit stappen, wie het hebben wil mag het houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bedoelt prof Swyngedow, zeker? Het viel anders op wat er boven zijn nogal laattijdig uitgebrachte studie te lezen stond. 'Vlamingen radicaliseren niet'. ![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De meeste vlamingen willen dat hun politici goed besturen (zonder excuses voor de chaos omdat in Belgie vaak door 4 regeringen goedgekeurd moet worden). Net zoals in bijna iedere normale democratie in West-Europa. |
|
![]() |
![]() |