![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 juni 2008 om 13:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() op de vismarkt zullen ze dat inderdaad wel vertellen ja
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We hebben hier verdorie genoeg sociale ondersteuning dat niemand hier van de honger hoeft om te komen. Als ze gaan stelen voor meer dan dat, dan is dat hun eigen keuze. Een TV en stereo kan je m.i. trouwens nog steeds niet opeten. Armoede zal van alle tijden zijn. Er zijn nu eenmaal mensen waar niets. maar dan ook niets van capciteiten in aanwezig is. Vanuit een Darwinistisch oogpunt zouden dezen op natuurlijke wijze uit de genenpoel verwijderd worden. Onze huidige maatschappij verstoort dit natuurlijke mechanisme echter door armoede en incompetentie (alsook morbide luiheid) te subsidieren. Ergo zal er steeds armoede zijn. Het is ook niet fair dat hardwerkende mensen in dit land steeds maar meer moeten gaan opdraaien voor een steeds groeiende hoop dood gewicht... Soit. Jij hebt jouw mening waarin je vindt dat het allemaal hun eigen schuld niet is, ik heb de mijne. En ja - de eerste die in mijn huis binnenbreekt gaat naar buiten met een paar nieuwe lichaamsopeningen. Wat van mij is is van mij. Wil je het ook ? Werk er dan voor. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Iemand die in Leuven zit heeft me verteld dat ze hem langs de achterdeur hebben vrijgelaten maar ik meen dat het parket dat ontkend.
Ik weet het eerlijk gezegd niet meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Stuur die krant naar BDW als hij naar vis ruikt, kwestie van zijn geheugen wat op te frissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Ik vind dat hij ooit eens mag vrijkomen ja. Ik weet niet hoelang hij al zit?
Enfin, ik zou levenslang afschaffen, en overgaan tot max 20 jaar. als je iemand levenslang geeft, heeft ie totaal geen vooruitzichten meer, en zal hij alles op alles zetten om daar weg te geraken...met alle nefaste gevolgen van dien.. Wat niet wil zeggen dat je die na 20 jaar volledig aan zijn lot moet overlaten. Beste zou zijn dat ie dan nog verder wordt opgevolgd, en begeleid naar een nieuw normaal leven.
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Zijn slachtoffers zullen nooit een normaal leven hebben.
Ze sturen hier in Belgie veel te makkelijk terug criminelen op de samenleving af. Het ware beter indien we hier in Belgie ook een "3-strikes" regel hadden. 3 Veroordelingen en je komt nooit - nooit - nooit meer uit de gevangenis. Worden ze daar moedeloos van ? Pech. Dat ze om een spuitje vragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
10.000 drie strikers en er moet nooit iemand anders meer naar de gevangenis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het aantal gevangenen in de VS is van 250.000 eind jaren zeventig gestegen tot meer dan 2.500.000 vandaag. Dat is een vertienvoudiging terwijl er geen fundamentele wijziging was in het aantal misdaden of misdrijven. Er zijn mensen bij die veroordeeld werden volgens die three strikes you're out omdat ze een stuk pizza hebben gepikt, omdat ze volkskeukens runden of omwille van een burenruzie. Je hebt zoiets als mandatory sentences: dat zijn minimumstraffen die rechters mòeten opleggen, zonder dat ze rekening mogen houden met de concrete omstandigheden. Dat soort uitspraken zijn bijvoorbeeld van toepassing op mensen die cannabis gebruiken. Er zijn meerdere gevallen waarbij mensen voor het bezit van welgeteld één joint tien jaar de gevangenis invliegen. Overigens: de bevolking van de VS is daar - ondanks alle propaganda - niet mee opgezet. Vandaag zit 1 op 31 burgers in de VS in de gevangenis, vrij op voorwaarden of op probatie. Dat heeft helemaal niets meer met criminaliteit of veiligheid te maken, maar alles met paranoia en politiestaat. Het is een verlenging van de slavenarbeid en een manier om werkloosheidscijfers kunstmatig laag te houden. In plaats van scholen, bouwt men daar gevangenissen. In plaats van ziekenhuizen bouwt men gevangenissen, in plaats van sociale woningen, bouwt men gevangenissen. Wie dat systeem naar hier wil overplanten, isniet goed bij zijn hoofd. ![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 12 juni 2008 om 16:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Dat spuitje gaat vrijwillig? Ik vrees dat er weinig kandidaten zullen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Children weep and widows wail, our education systems fail. To hide our guilt we build more jails, and we shall build still more. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Wie het systeem zoals het hier is heeft ingeplant, is minstens even ziek in zijn hoofd: Ait Oud kan vrij zijn in 2016 !!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen want hij wordt na zijn minimumstraf nog eens tien jaar ter beschikking gesteld van de regering.
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie weet win ik wel de lotto? Dat zijn vragen die men maar kan beantwoorden als het zover is. De beer zijn vel niet verkopen vooraleer hij geschoten is hé.
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pas op, dat is niet zeker, hoor, maar het KAN |
|
![]() |
![]() |