Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2008, 13:42   #21
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Kom nog eens praten de dag dat ze jouw kinderen vermoorden of je vrouw verkrachten.

Eens kijken of je dan nog steeds met je linkse zever afkomt over rechten voor criminelen.
ik zou dan uiteraard kwaad zijn en mss wel van mening veranderen ja - maar als mijn kind vermoord is dan kan geen enkele straf dat kind terughalen - t is omdat ik het zelf nog niet meegemaakt heb dat ik daar nuchter in kan blijven - het is begrijpelijk dat diegenen die wel zoiets meemaakten daar meer moeite mee hebben - ik ben er ook wel voorstander van dat de nabestaanden meer betrokken blijven in de uitvoering vd straf en dat de moordenaar bvb eerst de nabestaanden garanties moet kunnen bieden en dat zij uiteindelijk dan t licht op groen moeten zetten voor hij terug vrij kan komen - hoe dan ook wanneer een moordenaar garanties kan geven dat hij niet meer zal recidiveren dan zie ik geen reden voor verder opsluiting - een verkrachter zou bvb zichzellf vrijwllig kunnen laten castreren bij wijze van garantie - ik ben ook tegen de doodstraf maar wel voor het recht op euthanasie voor gevangenen - ik denk dat er vele zouden zijn die van deze mogelijkheid gebruik zouden maken
Citaat:
Als je er voor kiest om crimineel te worden, verlies je je rechten. Punt. De inbreker die er voor KIEST bij mij in te breken verliest zijn rechten. Hij verwerft dan natuurlijk wel het recht op een 9mm of .45 in zijn hoofd Ik stuur zijn familie dan wel de rekening voor de kogel.

If you can't stand the heat, get out of the kitchen !
beetje simplistische redenering niet ? een crimineel kiest bij mijn weten eigenlijk nooit echt om crimineel te worden - en dit geldt zeker wanneer het over armoedegerrelateerde criminaliteit gaat - niemand heeft er tenslotte voor gekozen om te moeten overleven - enkel indien we de armoede eerst volledig uitroeien in onze maatschappij kunnen we er zeker van zijn dat criminelen er zelf voor gekozen hebben om crimineel te zijn ( als ze niet geestesgestoord zijn of gewoon niet intelligent genoeg zijn om te beseffen dat wat ze doen verkeerd is )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 juni 2008 om 13:42.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 13:45   #22
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Horion is ondertussen toch vrij ?
op de vismarkt zullen ze dat inderdaad wel vertellen ja
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 14:12   #23
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
beetje simplistische redenering niet ? een crimineel kiest bij mijn weten eigenlijk nooit echt om crimineel te worden - en dit geldt zeker wanneer het over armoedegerrelateerde criminaliteit gaat - niemand heeft er tenslotte voor gekozen om te moeten overleven - enkel indien we de armoede eerst volledig uitroeien in onze maatschappij kunnen we er zeker van zijn dat criminelen er zelf voor gekozen hebben om crimineel te zijn ( als ze niet geestesgestoord zijn of gewoon niet intelligent genoeg zijn om te beseffen dat wat ze doen verkeerd is )
Daar ben ik het weer oneens met je. Een crimineel heeft *altijd* de KEUZE om niet te moorden, verkrachten, stelen...

We hebben hier verdorie genoeg sociale ondersteuning dat niemand hier van de honger hoeft om te komen. Als ze gaan stelen voor meer dan dat, dan is dat hun eigen keuze.

Een TV en stereo kan je m.i. trouwens nog steeds niet opeten.

Armoede zal van alle tijden zijn. Er zijn nu eenmaal mensen waar niets. maar dan ook niets van capciteiten in aanwezig is. Vanuit een Darwinistisch oogpunt zouden dezen op natuurlijke wijze uit de genenpoel verwijderd worden. Onze huidige maatschappij verstoort dit natuurlijke mechanisme echter door armoede en incompetentie (alsook morbide luiheid) te subsidieren. Ergo zal er steeds armoede zijn.

Het is ook niet fair dat hardwerkende mensen in dit land steeds maar meer moeten gaan opdraaien voor een steeds groeiende hoop dood gewicht...

Soit. Jij hebt jouw mening waarin je vindt dat het allemaal hun eigen schuld niet is, ik heb de mijne.

En ja - de eerste die in mijn huis binnenbreekt gaat naar buiten met een paar nieuwe lichaamsopeningen. Wat van mij is is van mij. Wil je het ook ? Werk er dan voor.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 14:13   #24
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Horion is ondertussen toch vrij ?
Iemand die in Leuven zit heeft me verteld dat ze hem langs de achterdeur hebben vrijgelaten maar ik meen dat het parket dat ontkend.

Ik weet het eerlijk gezegd niet meer.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 14:13   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
op de vismarkt zullen ze dat inderdaad wel vertellen ja
dacht daar iets van gelezen te hebben in de krant, zat bij mijn weten toch nog gene vis in ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 14:14   #26
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dacht daar iets van gelezen te hebben in de krant, zat bij mijn weten toch nog gene vis in ...
Stuur die krant naar BDW als hij naar vis ruikt, kwestie van zijn geheugen wat op te frissen.

Verschaeve
Oud 12 juni 2008, 14:32   #27
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dutroux mag van jou dus binnenkort vrijkomen?
Ik vind dat hij ooit eens mag vrijkomen ja. Ik weet niet hoelang hij al zit?
Enfin, ik zou levenslang afschaffen, en overgaan tot max 20 jaar.
als je iemand levenslang geeft, heeft ie totaal geen vooruitzichten meer, en zal hij alles op alles zetten om daar weg te geraken...met alle nefaste gevolgen van dien..
Wat niet wil zeggen dat je die na 20 jaar volledig aan zijn lot moet overlaten. Beste zou zijn dat ie dan nog verder wordt opgevolgd, en begeleid naar een nieuw normaal leven.
Oud 12 juni 2008, 14:55   #28
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Ik vind dat hij ooit eens mag vrijkomen ja. Ik weet niet hoelang hij al zit?
Enfin, ik zou levenslang afschaffen, en overgaan tot max 20 jaar.
als je iemand levenslang geeft, heeft ie totaal geen vooruitzichten meer, en zal hij alles op alles zetten om daar weg te geraken...met alle nefaste gevolgen van dien..
Wat niet wil zeggen dat je die na 20 jaar volledig aan zijn lot moet overlaten. Beste zou zijn dat ie dan nog verder wordt opgevolgd, en begeleid naar een nieuw normaal leven.
PERVERS!!!
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 15:05   #29
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
en begeleid naar een nieuw normaal leven.
Zijn slachtoffers zullen nooit een normaal leven hebben.

Ze sturen hier in Belgie veel te makkelijk terug criminelen op de samenleving af.

Het ware beter indien we hier in Belgie ook een "3-strikes" regel hadden. 3 Veroordelingen en je komt nooit - nooit - nooit meer uit de gevangenis.

Worden ze daar moedeloos van ? Pech. Dat ze om een spuitje vragen.
Oud 12 juni 2008, 15:23   #30
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Stuur die krant naar BDW als hij naar vis ruikt, kwestie van zijn geheugen wat op te frissen.
ik hoor het Laurette al zeggen :

le parfum du poisson !

air de poisson

une poissonette

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 15:27   #31
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn slachtoffers zullen nooit een normaal leven hebben.

Ze sturen hier in Belgie veel te makkelijk terug criminelen op de samenleving af.

Het ware beter indien we hier in Belgie ook een "3-strikes" regel hadden. 3 Veroordelingen en je komt nooit - nooit - nooit meer uit de gevangenis.

Worden ze daar moedeloos van ? Pech. Dat ze om een spuitje vragen.
Daar is geen geld voor, simpel wat?

10.000 drie strikers en er moet nooit iemand anders meer naar de gevangenis.

Verschaeve
Oud 12 juni 2008, 15:37   #32
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Daar is geen geld voor, simpel wat?

10.000 drie strikers en er moet nooit iemand anders meer naar de gevangenis.
Da's waar het bovenvernoemd spuitje voor dient
Oud 12 juni 2008, 16:04   #33
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms kletsen mensen gewoon uit hun nek, niet gehinderd door enige kennis ter zake.

Het aantal gevangenen in de VS is van 250.000 eind jaren zeventig gestegen tot meer dan 2.500.000 vandaag. Dat is een vertienvoudiging terwijl er geen fundamentele wijziging was in het aantal misdaden of misdrijven.

Er zijn mensen bij die veroordeeld werden volgens die three strikes you're out omdat ze een stuk pizza hebben gepikt, omdat ze volkskeukens runden of omwille van een burenruzie.
Je hebt zoiets als mandatory sentences: dat zijn minimumstraffen die rechters mòeten opleggen, zonder dat ze rekening mogen houden met de concrete omstandigheden. Dat soort uitspraken zijn bijvoorbeeld van toepassing op mensen die cannabis gebruiken. Er zijn meerdere gevallen waarbij mensen voor het bezit van welgeteld één joint tien jaar de gevangenis invliegen.

Overigens: de bevolking van de VS is daar - ondanks alle propaganda - niet mee opgezet. Vandaag zit 1 op 31 burgers in de VS in de gevangenis, vrij op voorwaarden of op probatie. Dat heeft helemaal niets meer met criminaliteit of veiligheid te maken, maar alles met paranoia en politiestaat. Het is een verlenging van de slavenarbeid en een manier om werkloosheidscijfers kunstmatig laag te houden. In plaats van scholen, bouwt men daar gevangenissen. In plaats van ziekenhuizen bouwt men gevangenissen, in plaats van sociale woningen, bouwt men gevangenissen. Wie dat systeem naar hier wil overplanten, isniet goed bij zijn hoofd.

Citaat:
Most politicians have assumed that acting "tough on crime" is the golden key to elected office. As it turns out, they're wrong. A new study shows that most Americans don't want politicians to lock people up and throw away the key, particularly when they have done no more than commit a non-violent drug offense.

Lawmakers have spent much of the past twenty-five years locking up more and more people in prison for longer and longer periods of time. For the most part they haven't looked back.

Over the last twenty years, the prison population in California has increased by over 450%.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 12 juni 2008 om 16:13.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 16:47   #34
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's waar het bovenvernoemd spuitje voor dient
Dat spuitje gaat vrijwillig? Ik vrees dat er weinig kandidaten zullen zijn.

Verschaeve
Oud 12 juni 2008, 16:49   #35
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Soms kletsen mensen gewoon uit hun nek, niet gehinderd door enige kennis ter zake.

Het aantal gevangenen in de VS is van 250.000 eind jaren zeventig gestegen tot meer dan 2.500.000 vandaag. Dat is een vertienvoudiging terwijl er geen fundamentele wijziging was in het aantal misdaden of misdrijven.

Er zijn mensen bij die veroordeeld werden volgens die three strikes you're out omdat ze een stuk pizza hebben gepikt, omdat ze volkskeukens runden of omwille van een burenruzie.
Je hebt zoiets als mandatory sentences: dat zijn minimumstraffen die rechters mòeten opleggen, zonder dat ze rekening mogen houden met de concrete omstandigheden. Dat soort uitspraken zijn bijvoorbeeld van toepassing op mensen die cannabis gebruiken. Er zijn meerdere gevallen waarbij mensen voor het bezit van welgeteld één joint tien jaar de gevangenis invliegen.

Overigens: de bevolking van de VS is daar - ondanks alle propaganda - niet mee opgezet. Vandaag zit 1 op 31 burgers in de VS in de gevangenis, vrij op voorwaarden of op probatie. Dat heeft helemaal niets meer met criminaliteit of veiligheid te maken, maar alles met paranoia en politiestaat. Het is een verlenging van de slavenarbeid en een manier om werkloosheidscijfers kunstmatig laag te houden. In plaats van scholen, bouwt men daar gevangenissen. In plaats van ziekenhuizen bouwt men gevangenissen, in plaats van sociale woningen, bouwt men gevangenissen. Wie dat systeem naar hier wil overplanten, isniet goed bij zijn hoofd.

Lemmy schreef het zo:

Children weep and widows wail, our education systems fail.
To hide our guilt we build more jails, and we shall build still more.

Verschaeve
Oud 12 juni 2008, 17:08   #36
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
...In plaats van ziekenhuizen bouwt men gevangenissen, in plaats van sociale woningen, bouwt men gevangenissen. Wie dat systeem naar hier wil overplanten, isniet goed bij zijn hoofd.
Wie het systeem zoals het hier is heeft ingeplant, is minstens even ziek in zijn hoofd: Ait Oud kan vrij zijn in 2016 !!!
Oud 12 juni 2008, 18:03   #37
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Wie het systeem zoals het hier is heeft ingeplant, is minstens even ziek in zijn hoofd: Ait Oud kan vrij zijn in 2016 !!!
Neen want hij wordt na zijn minimumstraf nog eens tien jaar ter beschikking gesteld van de regering.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 18:42   #38
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen want hij wordt na zijn minimumstraf nog eens tien jaar ter beschikking gesteld van de regering.
leer lezen
Oud 12 juni 2008, 18:57   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Kan ook zijn van niet hé.

Wie weet win ik wel de lotto?

Dat zijn vragen die men maar kan beantwoorden als het zover is.
De beer zijn vel niet verkopen vooraleer hij geschoten is hé.
Oud 12 juni 2008, 19:16   #40
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Kan ook zijn van niet hé.

Wie weet win ik wel de lotto?

Dat zijn vragen die men maar kan beantwoorden als het zover is.
De beer zijn vel niet verkopen vooraleer hij geschoten is hé.
Dat is het juist: ze maken er een spelletje van: komt hij vrij of niet? En zo ja: WIE gaat zijn volgende slachtoffer zijn. Welk zesjarig meisje gaat hij dan kapotmaken op de gruwelijkste manier? Jouw dochtertje? Of mijn nichtje? Het is een lotto, niewaar.

Pas op, dat is niet zeker, hoor, maar het KAN
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be