Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2004, 16:14   #21
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHT

En als die MAROKKANEN hier nie waren was het veel veiliger.
NAH!
TRUTH HURTS!
Loop vlug naar huis: uw moeke heeft viskes gebakken!
Met frieten?
Oud 20 maart 2004, 16:26   #22
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:

Loop vlug naar huis: uw moeke heeft viskes gebakken!
Met frieten?
Bwaaark, ik hoop het niet! Frieten bij vis?? Bah!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 16:56   #23
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill

Misdaad is inderdaad misdaad ongeacht de afkomst ja, maar niet relevant????? Voor jou misschien niet maar voor heel wat mensen wel. Om een heel simpel vb te geven, wanneer ik in mijn zelfstandig bedrijf iemand extra nodig heb en er komt zich een marrokaan zich aan melden voor de job maar ik heb dus 80% kans dat hij diverse dingen steelt uit mijn zaak terwijl ik maar 20% kans heb dat een ander dit zou doen...ga me niet wijsmaken dat jij de arme marokaan zult gaan aannemen.
Net wel. De kans dat hij Vlaams Blokker zou zijn is namelijk minimaal

In tegenstelling tot jou, laat ik me niet leiden door vooroordelen. Voor mij is iemand onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Dat is het hem nu juist het is dus bewezen dat het merendeel van de gepleegde feiten door migranten gebeurt. Lol.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 16:57   #24
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Met frieten?
Moet het ook al kebab zijn misschien?
Oud 20 maart 2004, 16:58   #25
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Net wel. De kans dat hij Vlaams Blokker zou zijn is namelijk minimaal

In tegenstelling tot jou, laat ik me niet leiden door vooroordelen. Voor mij is iemand onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Dat is het hem nu juist het is dus bewezen dat het merendeel van de gepleegde feiten door migranten gebeurt. Lol.
Oh ja? Mag we ook vernemen wat die bewijzen zijn?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 20 maart 2004, 16:59   #26
Bert
Burger

Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Citaat:
Als jij ze geen kans op een job en een toekomst zou geven dan is dat nu ook niet verwonderlijk hé. Ik zeg het, de allochtonengemeenschap mag zijn handen niet in onschuld wassen, maar u moet ook aanvaarden dat dit een vicieuze cirkel is waar beiden schuld aan treffen.

Trouwens, Raf zei dat iemand onschuldig is voor hem tot het tegendeel bewezen is. Dat een groter deel van de misdadigers migranten zijn wil niet zeggen dat dit individu een bewezen crimineel is he.
Oud 20 maart 2004, 16:59   #27
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Moet het ook al kebab zijn misschien?
Ieder zijn smaak, neem ik aan... Ikzelf verkies puree bij een visgerecht...

Citaat:
Oud 20 maart 2004, 17:00   #28
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ga een keertje op bezoek in een gevangenis en jeugdinstellingen. Bewijzen genoeg of zijn dat geen bewijzen volgens jou?
Oud 20 maart 2004, 17:01   #29
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ga een keertje op bezoek in een gevangenis en jeugdinstellingen. Bewijzen genoeg of zijn dat geen bewijzen volgens jou?
Dat is zeer zeker geen bewijs. Is dat alles wat je hebt?

Citaat:
Oud 20 maart 2004, 17:05   #30
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Citaat:
Als jij ze geen kans op een job en een toekomst zou geven dan is dat nu ook niet verwonderlijk hé. Ik zeg het, de allochtonengemeenschap mag zijn handen niet in onschuld wassen, maar u moet ook aanvaarden dat dit een vicieuze cirkel is waar beiden schuld aan treffen.

Trouwens, Raf zei dat iemand onschuldig is voor hem tot het tegendeel bewezen is. Dat een groter deel van de misdadigers migranten zijn wil niet zeggen dat dit individu een bewezen crimineel is he.
Dat heb ik niet gezegt dat elke migrant een crimineel is, ben zelf ook een migrant dus...
Men heeft deze mensen zelfs naar hier gehaald om te werken maar ze hebben het in de loop der jaren zelf om zeep geholpen. Je kunt toch moeilijk zeggen dat wij ze naar hier hebben gehaald om ze het werk te weigeren hé. In Rotterdam zijn een tijdje terug cijfers vrijgegeven waaruit bleek dat 80 tot 85% van de criminele feiten gepleegd werden door marokanen. Awel waarom zou ik als hardwerkend mens mezelf en mijn zaak moeten opofferen door het risico te nemen dat er dingen gebeuren en dat ik achteraf na hem buiten te kassen nog eens als rascist word beschouwd waardoor ik mijn zaak kan sluiten? Waarom zou ik, geef me 1 grote reden en wat hebben zij al voor ons gedaan???
Oud 20 maart 2004, 17:06   #31
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Tja als je de feiten al ontkent hoef ik niets meer te zeggen.
Oud 20 maart 2004, 17:10   #32
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Losstaande feiten, mijn beste, zijn nog geen bewijs van waaruit je conclusies kan trekken over een hele bevolkingsgroep.

Citaat:
Oud 20 maart 2004, 17:14   #33
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Losstaande feiten, mijn beste, zijn nog geen bewijs van waaruit je conclusies kan trekken over een hele bevolkingsgroep.
Criminele feiten geen losstaande! Ik zeg ook niet dat de hele bevolkingsgroep slecht is, ik zeg enkel dat er hier in belgie teveel slechte ertussen zitten en daar trek ik wel mijn conclusies uit zoals dat je een groter risico loopt.
Je zult mij nergens horen zeggen dat ze allemaal slecht zijn (dan behoor ik er ook bij) maar de kleine groep slechten is te groot. Heel simpel.

Toch straf dat in elke maar dan ook elke wijk waar veel marokanen wonen er problemen zijn. Wie zijn schuld is het daar, de mijne?
Oud 20 maart 2004, 17:27   #34
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Criminele feiten geen losstaande! Ik zeg ook niet dat de hele bevolkingsgroep slecht is, ik zeg enkel dat er hier in belgie teveel slechte ertussen zitten en daar trek ik wel mijn conclusies uit zoals dat je een groter risico loopt.
Dat noemt men "bevooroordeeldheid", mijn beste...

Citaat:
Je zult mij nergens horen zeggen dat ze allemaal slecht zijn (dan behoor ik er ook bij) maar de kleine groep slechten is te groot. Heel simpel.
Elke "slechte" is er één te veel, daar is geen twijfel over.

Citaat:
Toch straf dat in elke maar dan ook elke wijk waar veel marokanen wonen er problemen zijn. Wie zijn schuld is het daar, de mijne?
Niet die van jou persoonlijk, maar je draagt er wel toe bij. Grote schuldige is in mijn ogen de verderfelijke, racistische ideologie van het Vlaams-Blok. Hoe zou je zelf zijn als er een partij als programmapunt jouw verwijdering uit het land opvoert?

Citaat:
Oud 20 maart 2004, 18:24   #35
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om een heel simpel vb te geven, wanneer ik in mijn zelfstandig bedrijf iemand extra nodig heb en er komt zich een marrokaan zich aan melden voor de job maar ik heb dus 80% kans dat hij diverse dingen steelt uit mijn zaak terwijl ik maar 20% kans heb dat een ander dit zou doen...
Nooit veel begrepen van statistiek zeker?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHT
En als die MAROKKANEN hier nie waren was het veel veiliger.
Aah ja natuurlijk, want iemand met de Marokkaanse nationaliteit is natuurlijk per definitie meer geneigd tot het plegen van criminaliteit dan iemand met een andere nationaliteit zeker?! Gevolg van het criminaliteitsgen zeker?

Citaat:
Dat is het hem nu juist het is dus bewezen dat het merendeel van de gepleegde feiten door migranten gebeurt.
Ik begin er zelfs aan te twijfelen of u al wel ooit een statistiek van dichtbij hebt gezien.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 18:28   #36
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Grote schuldigen zijn de marokkanen zelf.Nu worden wij nog met de vinger nagewezen omdat we voor de partij stemmen die er iets aan wil doen.Als de marokkanen zich gedragen is er geen partij nodig die er een standpunt van maakt.Maar dat is weer racistisch zeker.De hrootste racisten zijn degene die de blokkers bekritiseren.De oorzaak van de ellende moet je inderdaad in migrantenwijken gaan zoeken en dan moet je het ook daar aanpakken , en liefst niet met knuffel en handdruk.Als je ziet met de bende van den dikke dat de vader al even crimineel is als de zoon.Normaal richt je je tot de ouders als hun kinderen op het verkeerde spoor zitten.Maar wat doe je als de ouders zelf op het verkeerde spoor zitten.Het maar weer is door de vingers zien zeker want ocharme ze spreken onze taal niet en wisten niet dat je hier niet mag stelen en geld drukken.Wordt is wakker he zeg.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 18:29   #37
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Niet die van jou persoonlijk, maar je draagt er wel toe bij. Grote schuldige is in mijn ogen de verderfelijke, racistische ideologie van het Vlaams-Blok. Hoe zou je zelf zijn als er een partij als programmapunt jouw verwijdering uit het land opvoert?
Wij voelen niet zo veel voor een "weg met ons mentaliteit". Voelen ze zich geviseerd? Laten we hopen dat boodschap klaar en duidelijk overkomt.
[size=6]Racisten en profiteurs niet welkom! [/size]
Oud 20 maart 2004, 18:34   #38
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Aah ja natuurlijk, want iemand met de Marokkaanse nationaliteit is natuurlijk per definitie meer geneigd tot het plegen van criminaliteit dan iemand met een andere nationaliteit zeker?! Gevolg van het criminaliteitsgen zeker
Neen, het is te wijten aan hun geloof. En meer bepaald de manier waarop ze hun koran interpreteren. Marokkanen zijn smeerlappen, vuil crapuul met terroristische neigingen! (veralgemenen is toegestaan)
Oud 20 maart 2004, 18:59   #39
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Is het geen feit dat een statistisch abnormaal hoog percentage van de misdaad toegeschreven kan worden aan één bevolkingsgroep, zijnde de door mij genoemde Marokkanen?

Of maken de media mij blaaskes wijs in hun berichtgeving? Ik kijk meestal naar de VRT en die is dan nog een instrument van de het huidige beleid dat problemen met andere nationaliteiten juist minder streng aanpakt om politieke redenen, dus spreek ik over minimum aantal feiten met kennisgeving over dit onderwerp!

Tussen die opsomming die ik gemaakt heb, is het verband de Marokkaanse nationaliteit. Daarom ook dat ik het onderwerp deze naam gegeven heb.
Ik vind dat nationaliteit meetelt als verband als het helpt om de misdaden te voorkomen.

Wat ik wil zeggen is NIET kijk naar de afkomst en smijt buiten.
Wat ik WEL zeg is: zijn ze van die bepaalde afkomst, controleer extra, wees minder tolerant, want der zitten meer misdadigers tussen dan bij andere nationaliteiten.

En zit hier niet weer te mekkeren over racisme en vooroordelen en wat nog allemaal (Raf).
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 19:03   #40
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Wat ik WEL zeg is: zijn ze van die bepaalde afkomst, controleer extra, wees minder tolerant
Maar we mogen u niet van racisme en aanzet tot discriminatie betichten zeker?!

Zou het misschien niet beter zijn om te zeggen: kijk niet naar mensen hun nationaliteit of afkomst, maar bestraf ze gewoon wanneer ze de wet overtreden?!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be