Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2008, 13:22   #21
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Clochaards die bedelen is voor jou precies het toppunt van ondernemingszin. In mijn ogen is het dat niet. Armen die werken om zich uit hun armoedepositie te bevrijden (en hun einde willen maken aan hun ellende), die zijn dat wel. Dat is ook wat ik zou doen, mocht ik morgen alles verliezen wat ik nu heb. Wat ik niet zou doen is ergens tussen wat kranten op straat gaan liggen omdat ik me te goed voel om geld van uitkeringen aan te nemen, of te goed voel om te werken voor anderen.
wat je in die situatie zou doen kan je pas weten als je in die situatie bent - hopelijk voor jouw gebeurt dat nooit want met jouw mentaliteit ben je een vogel voor de kat

en wie denk je dat het meeste moeite moet doen om te ondernemen en via muziek bvb geld te verdienen - een rijkaard die desnoods muziekpatenten van anderen kan kopen om dat zelf uit te brengen - of een arme drommel die niets anders heeft dan een gitaar en zijn talent en de straat.
Citaat:
Ik heb trouwens in arme landen al meerdere malen geld gegeven aan mensen die te arm waren om eten te kopen, of aan uitgemergelde kinderen. Daar heb ik geen enkel probleem mee, omdat ik dan weet dat ik iets goed gedaan heb met m'n geld. Als ik dat hier aan een clochaard geef, dan weet ik dat niet. Het kan zijn dat ie er eten mee gaat kopen, maar meer waarschijnlijk gaat dat geld naar alcohol of sigaretten. Dat zijn luxeproducten en geen levensnoodzakelijke producten.
zo zie je maar weer dat zelfs jij af en toe de behoefte kent om een goed geweten te kopen en een filantropische daad te stellen - al was het maar om hier dan te kunnen schrijven dat je ook al eens een aalmoes gaf aan arme kindjes

als je hier trouwens zeker wilt zijn dat je een bedelaar geen geld geeft voor sigaretten geeft hem dan gewoon iets in natura

zelf ben ik te arm om geld te geven en ik heb ook niet bepaald behoefte om filantropisch te doen gezien ik daar met vws al meer dan voldoende mogelijkheid toe heb - maar als ik een pak frieten koop en ik krijg het niet op - want mijn maag is nogal snel gevuld dan geef ik dat aan een bedelaar als het nog warm is zodat hij het niet koud uit de vuilbak hoeft te vissen - in de meeste gevallen wordt dat dan gretig aangenomen

of ik stap gewoon af op een bedelaar die in de vuilbakken aan het vissen is en geef het hem

ook romavrouwen waarvan gezegd wordt dat hun geld door de romabazen wordt afgepakt geef ik iets in natura - want dat interesseert hun romabazen niet en daar hebben ze zelf iets aan of hun kinderen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 juni 2008 om 13:25.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 16:24   #22
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Vrije markt ? Om van een markt te kunnen spreken zouden beide partijen er iets moeten kunnen uithalen ...
Welke inbreng hebben bedelaars in de transactie ?
Als u een bedelaar geld geeft, schenkt hij u de mogelijkheid eens een goede daad te doen...Die u weinig kost.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 17:07   #23
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Bedelen is niet verboden...
Geven wel...

(Drugs gebruiken is ook toegelaten; dealen niet)...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 17:17   #24
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Als u een bedelaar geld geeft, schenkt hij u de mogelijkheid eens een goede daad te doen...Die u weinig kost.

En dan maar klagen dat het slecht gaat met de economie ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 12 juni 2008 om 17:18.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 19:52   #25
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:

En dan maar klagen dat het slecht gaat met de economie ...
Gelukkig gaat men van gierigheid niet dood, hé ?!
Wie denkt er hier dat een bedelaar op straat zit omdat dat zo veel opbrengt ?
Oud 12 juni 2008, 20:16   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

In een perkekt-kommunistische staat (die nog nergens bestaat, volgens de klein-linkse jongetjes hier op het forum, want overal waar ze't proberen, is 't toch wel iets anders zeker dat ze doen ....) is bedelen natuurlijk overbodig.

Maar mijn vraag is presieser: zou het in die maatschappij toegelaten zijn om te bedelen?????

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 20:25   #27
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig gaat men van gierigheid niet dood, hé ?!
Wie denkt er hier dat een bedelaar op straat zit omdat dat zo veel opbrengt ?
Gierig ? Neen , maar betalen om een goede daad af te kopen ...
zo'n dingen doen me denken aan de nobelen van het dorp die een pakje centen gaven aan de kerk voor hun "zonden" ...

En geeft u vaak een aalmoes weg om een goede daad te "kopen" ???

Er zijn bedelaars die idd zitten te bedelen omdat het goed opbrengt .
En eigenlijk , als het wat meezit ...
Citaat:
Roma bedelt minder dan westerse bij elkaar
BRUSSEL - Om onderzoek te doen naar de geeflust van passanten heeft Ann Cle van de Katholieke Universiteit Brussel vermomd meerdere keren gebedeld in een drukke Brusselse winkelstraat. Gekleed als westerse liep de opbrengst op tot omgerekend 900 euro per maand, ervan uitgaand, dat een bedelaar er vijf uur per dag aan besteedt. Getooid in het uiterlijk van een Roma-zigeuner wist ze slechts tot een score van 350 euro per maand te komen. Gemiddeld wordt er zo'n 80 cent gegeven. Verkleed als Roma had ze het zwaar: ze is ondermeer uitgescholden, haar bekertje met munten werd omgetrapt en er werd zelfs geld van haar gestolen. Van het gerucht, dat bedelaars georganiseerd worden door bendes, heeft ze niets kunnen opmerken in de praktijk. Wel is het zo, dat de opbrengst veelal wordt gedeeld met de andere leden van de familie.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 12 juni 2008, 21:44   #28
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Een oud mopje over een bedelaar.

Hij krijgt al jaren wekelijks 10 euro van een passant.
Op zekere dag krijgt hij maar 8 euro meer en vraagt beleefd wat de reden daarvan is. De man antwoord: '' Mijn oudste zoon gaat aan de unief studeren en daarom moet ik wat besparen''. De bedelaar begrijpt dat en stelt verder geen vragen meer. Een jaar nadien krijgt hij plots maar 6 euro meer en onze bedelaar stelt weerom de vraag waarom hij nu nog minder krijgt.
De man antwoord: '' Onze dochter gaat nu ook naar de unief en daarom moet ik nu nog meer besparen. Je kinderen laten studeren kost immers handenvol geld''.
De bedelaar vraagt daarop aan de man hoeveel kinderen hij heeft, waarop de man fier antwoord: '' wij hebben 5 prachtige kinderen''.
De bedelaar ziet de bui al hangen en vraagt verontrust aan de man: '' je gaat die toch niet allemaal op mijn kosten laten studeren?''

Laatst gewijzigd door daiwa : 12 juni 2008 om 21:44.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 22:40   #29
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Gierig ? Neen , maar betalen om een goede daad af te kopen ... zo'n dingen doen me denken aan de nobelen van het dorp die een pakje centen gaven aan de kerk voor hun "zonden" ...

En geeft u vaak een aalmoes weg om een goede daad te "kopen" ???

Er zijn bedelaars die idd zitten te bedelen omdat het goed opbrengt .
En eigenlijk , als het wat meezit ...
Tja, u kan dat mischien niets schelen, maar veel mensen voelen de behoefte om zichzelf voor te liegen, en daden te stellen die henzelf er van overtuigen dat ze een goed hart hebben...Op voorwaarde dat het niet te veel geld/moeite kost. Daarvoor is een bedelaar ideaal, u staat hem een euro af en klaar is kees.
Zelf doe ik daar niet aan mee, nee. Maar als dat zoveel opbrengt als u zegt, ga ik daar mischien een bijverdienste van maken...
Oud 12 juni 2008, 22:50   #30
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, u kan dat mischien niets schelen, maar veel mensen voelen de behoefte om zichzelf voor te liegen, en daden te stellen die henzelf er van overtuigen dat ze een goed hart hebben...Op voorwaarde dat het niet te veel geld/moeite kost. Daarvoor is een bedelaar ideaal, u staat hem een euro af en klaar is kees.
Zelf doe ik daar niet aan mee, nee. Maar als dat zoveel opbrengt als u zegt, ga ik daar mischien een bijverdienste van maken...
Dat de mensen zichzelf dan niets voorliegen hé , dan kunnen ze die euro gebruiken om een ijsje voor hun kinderen te kopen of zo , daar toon je ook je goed hart mee ...
En ik weet niet hoeveel je met bedelen kunt verdienen , maar er zijn genoeg voorbeelden beschikbaar hé ...
Oud 12 juni 2008, 22:54   #31
sfinx666
Banneling

Standaard welvarende bedelaars

Citaat:
Dat de mensen zichzelf dan niets voorliegen hé , dan kunnen ze die euro gebruiken om een ijsje voor hun kinderen te kopen of zo , daar toon je ook je goed hart mee ...
En ik weet niet hoeveel je met bedelen kunt verdienen , maar er zijn genoeg voorbeelden beschikbaar hé ...
Welke voorbeelden ? Ikzelf geef nooit niets, aan niemand, zijn zoveel andere mensen dan beter ? Gelooft u écht die verhaaltjes van rijke bedelaars, die afgehaald worden met een limousine enzo ?

Laatst gewijzigd door sfinx666 : 12 juni 2008 om 22:55.
Oud 12 juni 2008, 23:12   #32
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[/b]Welke voorbeelden ? Ikzelf geef nooit niets, aan niemand, zijn zoveel andere mensen dan beter ? Gelooft u écht die verhaaltjes van rijke bedelaars, die afgehaald worden met een limousine enzo ?
't Zou me ten zeerste verbazen moest er iemand rijk zijn geworden door te moeten bedelen ... Uitzonderingen bevestigen de regel , zo vond men overlaatst een massa geld bij een arme dakloze oude vrouw in Parijs ...
En met een limousine afgehaald worden ??? 't zou mss een leuke cartoon zijn ja , en dan nog ... (alhoewel , hebben ze Louis eens ni ene keer komen ophalen aan de statie ?)
Oud 13 juni 2008, 00:25   #33
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
't Zou me ten zeerste verbazen moest er iemand rijk zijn geworden door te moeten bedelen ... Uitzonderingen bevestigen de regel , zo vond men overlaatst een massa geld bij een arme dakloze oude vrouw in Parijs ...
En met een limousine afgehaald worden ??? 't zou mss een leuke cartoon zijn ja , en dan nog ... (alhoewel , hebben ze Louis eens ni ene keer komen ophalen aan de statie ?)
De RKK verdient er toch goed mee. Mischien daarom dat de pastoors de bedelaars voor hun kerk wegjagen: ze houden niet van concurrentie...
Ik vraag me af of men voor een moskee veel geld zou krijgen. En voor de synagoog ? Want dan kan je de vrijdag voor de moskee zitten, s'zaterdags voor de synagoog, en daarna de zondagmis doen voor de kerk...
Oud 13 juni 2008, 08:54   #34
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Een oud mopje over een bedelaar.

Hij krijgt al jaren wekelijks 10 euro van een passant.
Op zekere dag krijgt hij maar 8 euro meer en vraagt beleefd wat de reden daarvan is. De man antwoord: '' Mijn oudste zoon gaat aan de unief studeren en daarom moet ik wat besparen''. De bedelaar begrijpt dat en stelt verder geen vragen meer. Een jaar nadien krijgt hij plots maar 6 euro meer en onze bedelaar stelt weerom de vraag waarom hij nu nog minder krijgt.
De man antwoord: '' Onze dochter gaat nu ook naar de unief en daarom moet ik nu nog meer besparen. Je kinderen laten studeren kost immers handenvol geld''.
De bedelaar vraagt daarop aan de man hoeveel kinderen hij heeft, waarop de man fier antwoord: '' wij hebben 5 prachtige kinderen''.
De bedelaar ziet de bui al hangen en vraagt verontrust aan de man: '' je gaat die toch niet allemaal op mijn kosten laten studeren?''
hehehe, dat is idd een goeike
Oud 13 juni 2008, 09:16   #35
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Vrije markt ? Om van een markt te kunnen spreken zouden beide partijen er iets moeten kunnen uithalen ...
Welke inbreng hebben bedelaars in de transactie ?
De hand opheffen is vraag, hem vullen is aanbod.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 09:18   #36
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Dat is zo ongeveer de reden dat er eigenlijk meer straatmuzikanten zijn dan bedelaars & hiervoor kan je in de meeste steden wel een vergunning krijgen.
Na sollicitatie bij het gemeentebestuur, schriftelijk, kompleet met volledige playlist kreeg ik geen vergunning. Geen enkele busker krijgt hier vergunning.
Oud 13 juni 2008, 09:28   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Na sollicitatie bij het gemeentebestuur, schriftelijk, kompleet met volledige playlist kreeg ik geen vergunning. Geen enkele busker krijgt hier vergunning.

VTM zal u er wel één geven.
Oud 13 juni 2008, 09:31   #38
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Is het zo erg in Blankenberg?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 09:38   #39
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Is het zo erg in Blankenberg?
Daar zal ik wel eens gaan bedelen (zodra ik op pensioen ben).
Oud 13 juni 2008, 10:48   #40
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Ik zou mezelf ook eens willen kleden als een clochard en op straat staan bedelen. Nog een ziek hondje erbij en wat muziek maken...Kben is benieuwd hoeveel ik zou verdienen.
De opbrengsten zou ik aan een goed doel geven.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be