Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2008, 11:51   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar Bekijk bericht
In andere Europese landen kan zoiets namelijk wel. Ik ken iemand die hier woont en een dubbele nationaliteit had; de Noorse en de Nederlandse, maar die moest van de Noorse staat op zijn 18e verjaardag voor één van de twee nationaliteiten kiezen, met alle voordelen en nadelen die daaraan verbonden waren. Dus zoiets is makkelijk mogelijk.
Goed ja, en dat de Noorse staat je voor de keuze plaatst vind ik prima. Maar de Marokkaanse overheid doet dit niet, en daar kan de persoon in kwestie niets aan doen, laat staan dat je de persoon hierop afrekent.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 11:51   #22
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Tjonge tjonge tjonge....je mag echt een kat geen kat meer noemen in dit land.
Besef je dat nu pas?
Oud 14 juni 2008, 11:54   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Erfenisrechten zullen ook wel een rol spelen zeker. Dat een land bepaalde wetten of voorschriften oplegt, daar kan de persoon in kwestie niets aan doen. Zo ook wat die islamitische naamgeving betreft.
maar ze kunnen wèl zelf beslissen om hun kinderen géén marokkaanse nationaliteit annex islamitische naam te geven!

dat erfenisrechten een rol zouden kunnen spelen kan natuurlijk zijn, maar het zijn toch allemaal van die arme bloeikes toch? wat is daar te erfenissen aan?
bovendien, als belg kan ik ook geen onroerend goed erven in marokko, dus waarom dan discrimineren?
bovendien: als eenvoudig belgske kan ik me wel blauwbetalen aan successierechten indien ik een stulpje in zuid frankrijk erf. Waarom wordt het bij mijn marokkaanse buurman dan niet meegeteld in het totaalpakket van de erfenis? Is het al zover dat ik in de dhimmie status zit en hij tot het Herrenvolk behoort?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 12:03   #24
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed ja, en dat de Noorse staat je voor de keuze plaatst vind ik prima. Maar de Marokkaanse overheid doet dit niet, en daar kan de persoon in kwestie niets aan doen, laat staan dat je de persoon hierop afrekent.
Het gaat hier niet over de Marokkaanse overheid, maar het gaat over de Belgische (of Nederlandse etc.) overheid die dat ook, net zoals de Noorse overheid, zou moeten doen: Iedereen met een dubbel paspoort moet op zijn 18e verplicht kiezen om ofwel Belgisch etc staatsburger te worden, ofwel Marokkaans. Met alle toeters, bellen, voordelen en nadelen die daarbij horen. En de Marokkaanse staat heeft verder helemaal niets te maken met die keuze - tenzij België etc opeens aan Marokko onderhorig zijn geworden, hetgeen (vooralsnog) niet het geval is.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 15:18   #25
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
maar ze kunnen wèl zelf beslissen om hun kinderen géén marokkaanse nationaliteit annex islamitische naam te geven!
Inderdaad Circe. Ik stel mij wel de vraag of binnen x generaties de behoefte zal blijven bestaan om voor de kinderen nog een Marokkaanse nationaliteit aan te vragen. Ik denk dat die behoefte verdwijnt eenmaal er geen nauwe familiebanden meer zijn in Marokko.

Ik ken er het fijne niet van, maar een Marokkaan zei mij ooit dat een kind van ouders van Marokkaanse afkomst, maar z'n Marokkaanse identiteit niet kan bewijzen, in Marokko wel eens in de problemen kan geraken of er het leven wel lastig kan gemaakt worden, of op z'n minst scheef bekeken wordt. Vraag me niet in welke zin of waarom, ik weet het niet.

Een ander argument dat ik toch al een paar keer gehoord heb is dat een Marokkaanse nationaliteit handig kan zijn voor in geval het hier te warm onder de voeten wordt, het leven zuur wordt gemaakt. Ik denk dat dit argument niet onderschat mag worden, zeker in tijden waar nogal dikwijls met de vinger naar de Marokkanen wordt gewezen.
Oud 14 juni 2008, 15:23   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad Circe. Ik stel mij wel de vraag of binnen x generaties de behoefte zal blijven bestaan om voor de kinderen nog een Marokkaanse nationaliteit aan te vragen. Ik denk dat die behoefte verdwijnt eenmaal er geen nauwe familiebanden meer zijn in Marokko
geen nauwe familiebanden meer ginder? dan importeren ze toch wat extra bruidjes zeker.

Citaat:
Ik ken er het fijne niet van, maar een Marokkaan zei mij ooit dat een kind van ouders van Marokkaanse afkomst, maar z'n Marokkaanse identiteit niet kan bewijzen, in Marokko wel eens in de problemen kan geraken of er het leven wel lastig kan gemaakt worden, of op z'n minst scheef bekeken wordt. Vraag me niet in welke zin of waarom, ik weet het niet.
Er zijn nog landen waar ik als Belg niet naartoe zou gaan omdat ze me er scheef bekijken.

Citaat:
Een ander argument dat ik toch al een paar keer gehoord heb is dat een Marokkaanse nationaliteit handig kan zijn voor in geval het hier te warm onder de voeten wordt, het leven zuur wordt gemaakt. Ik denk dat dit argument niet onderschat mag worden, zeker in tijden waar nogal dikwijls met de vinger naar de Marokkanen wordt gewezen.
Nochtans lijkt het er sterk op dat heelder wijken en straten leeglopen en dat de autochtonen ergens anders soelaas moeten gaan zoeken.
Enig voorstel waar WIJ nog naartoe kunnen gaan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 juni 2008, 15:25   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier niet over de Marokkaanse overheid, maar het gaat over de Belgische (of Nederlandse etc.) overheid die dat ook, net zoals de Noorse overheid, zou moeten doen: Iedereen met een dubbel paspoort moet op zijn 18e verplicht kiezen om ofwel Belgisch etc staatsburger te worden, ofwel Marokkaans. Met alle toeters, bellen, voordelen en nadelen die daarbij horen. En de Marokkaanse staat heeft verder helemaal niets te maken met die keuze - tenzij België etc opeens aan Marokko onderhorig zijn geworden, hetgeen (vooralsnog) niet het geval is.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar begrijp dan ook eens dat iemand met een Marokkaanse nationaliteit nooit meer van die nationaliteit afgeraakt, ook al steekt hij z'n paspoort in de fik of levert hij die ergens binnen. De Belgische overheid heeft daar niets in te piepen.
Oud 14 juni 2008, 15:32   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar begrijp dan ook eens dat iemand met een Marokkaanse nationaliteit nooit meer van die nationaliteit afgeraakt, ook al steekt hij z'n paspoort in de fik of levert hij die ergens binnen. De Belgische overheid heeft daar niets in te piepen.
en dan? waarvoor gaat hij dan die Marokkaanse nationaliteit nodig hebben als hij die zelf niet meer wil hebben?

Oud 14 juni 2008, 15:42   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans lijkt het er sterk op dat heelder wijken en straten leeglopen en dat de autochtonen ergens anders soelaas moeten gaan zoeken.
Enig voorstel waar WIJ nog naartoe kunnen gaan?
Je bedoelt de witte vlucht uit de steden? Er hangt veel van het lokaal beleid af.

Maar om te antwoorden op je vraag. Als je toch wenst te emigreren, ik heb me laten wijsmaken dat je in Thailand met open armen wordt ontvangen.
Oud 14 juni 2008, 16:51   #30
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
En dit met de vinger naar Marokkanen wijzen is zomaar uit de lucht komen vallen? Zouden ze daar zelf ook niet een ietsjepietsje voor verantwoordelijk kunnen zijn? Of is het weer een gevalletje van "ikke niks gedaan menier - zijn die vuil rassiesten menier" ?

Je draait mijns inziens hier dus oorzaak en gevolg om. Het is niet zo dat er van begins af aan naar Marokkanen gewezen is. Wel is het zo dat na verloop van tijd, door oa het weigerachtige gedrag om fatsoenlijk te integreren van een buitenproportioneel groot deel van de Marokkanen en hun evenzo buitenproportionele aanwezigheid in zowat alle negatieve statistieken de rest van de bevolking, inclusief andere immigranten, langzaamaan een grondige bloedhekel aan ze hebben gekregen. Tja...
Oud 14 juni 2008, 16:54   #31
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Een goed begin zou de afschaffing van de wet Lejeune zijn voor alle gevangenen, afschaffen van penitentiair verlof, kortom weinig rechten en luxe in 't gevang. Buitenlandse gevangenen laat je zitten in het land waar de misdaad gepleegd is maar bij vrijlating volgt onmiddelijke uitwijzing.

Laatst gewijzigd door longhorn : 14 juni 2008 om 16:55.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 17:04   #32
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat Circe al zei: hij heeft die Marokkaanse nationaliteit immers niet meer nodig op het moment dat hij voor de nationaliteit van zijn nieuwe land kiest. Dan kan hij voor mijn part in Marokko zelf nog wel te boek staan als Marokkaan, maar dat doet verder niks terzake.

Als ik dalijk besluit om bijvoorbeeld Fins staatsburger te worden en Finland eist van mij dat ik afstand doe van mijn Nederlandse nationaliteit omdat ik anders geen Fin kan worden, dan doe ik toch gewoon afstand van mijn Nederlands staatsburgerschap? En dan kan het me geen moer schelen of de Nederlandse overheid mij als Nederlander blijft zien en blijft opvoeren in het bevolkingsregister. Voor mijzelf en mijn nieuwe vaderland ben ik dan Fin geworden. Ik heb immers voor Finland gekozen en zal vanaf dan Finse identiteits- en reispapieren hebben, en me als Fin in Finland gaan gedragen.
Zo moeilijk is dat niet.
Oud 15 juni 2008, 07:48   #33
Rikm
Lokaal Raadslid

Rikm's schermafbeelding

Standaard

En je zal dan ook in Finland in de bak gedraaid worden en niet in Nederland.

Wat de these over het opsluiten van Marokkanen in Marokko lichtjes op de helling zet natuurlijk.
Rikm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 08:09   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik dalijk besluit om bijvoorbeeld Fins staatsburger te worden en Finland eist van mij dat ik afstand doe van mijn Nederlandse nationaliteit omdat ik anders geen Fin kan worden, dan doe ik toch gewoon afstand van mijn Nederlands staatsburgerschap? En dan kan het me geen moer schelen of de Nederlandse overheid mij als Nederlander blijft zien en blijft opvoeren in het bevolkingsregister. Voor mijzelf en mijn nieuwe vaderland ben ik dan Fin geworden. Ik heb immers voor Finland gekozen en zal vanaf dan Finse identiteits- en reispapieren hebben, en me als Fin in Finland gaan gedragen.
Zo moeilijk is dat niet.
En als je je in Finland misdraagt ga je in Finland achter de tralies. Of moet je dan plots je straf uitzitten in Nederland omdat je ooit Nederlander bent geweest ?
Ik vrees dat je je aan het klemrijden bent.
Oud 15 juni 2008, 08:14   #35
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Tijden veranderen,Marokkanen gedragen zich al veel beter,dat is gewoon een vaststelling
Oud 15 juni 2008, 08:16   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je draait mijns inziens hier dus oorzaak en gevolg om. Het is niet zo dat er van begins af aan naar Marokkanen gewezen is. Wel is het zo dat na verloop van tijd, door oa het weigerachtige gedrag om fatsoenlijk te integreren van een buitenproportioneel groot deel van de Marokkanen en hun evenzo buitenproportionele aanwezigheid in zowat alle negatieve statistieken de rest van de bevolking, inclusief andere immigranten, langzaamaan een grondige bloedhekel aan ze hebben gekregen. Tja...
Vergeet de erfenis van de jaren 80 niet, toen gepleit werd voor het naast elkaar leven van gemeenschappen, elk in z'n eigen wijk (of getto), gerustlaten de boodschap was, met onbekend maakt onbemind als gevolg, en waar extreem-rechts uiteindelijk gretig gebruik van heeft gemaakt.
Oud 15 juni 2008, 08:17   #37
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Tijden veranderen,Marokkanen gedragen zich al veel beter,dat is gewoon een vaststelling
Ik neem aan dat jij de laatste 10 jaar ergens in een bos gewoond hebt zonder TV, krant, Radio...

De problemen met Marokkanen lopen de spuigaten uit !

Of misschien bedoel je gewoon dat het probleem minder is nu de meeste Marokkanen in de gevangenis zitten ?
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 08:21   #38
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Ik neem aan dat jij de laatste 10 jaar ergens in een bos gewoond hebt zonder TV, krant, Radio...

De problemen met Marokkanen lopen de spuigaten uit !

Of misschien bedoel je gewoon dat het probleem minder is nu de meeste Marokkanen in de gevangenis zitten ?
Tutt Tutt
Mijn linker buur is een Marokkaan,en ook mijn rechter buur is een Marokkaan,en ik heb last met mijn onderbuur,en Belg trouwens
Oud 15 juni 2008, 09:36   #39
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikm Bekijk bericht
En je zal dan ook in Finland in de bak gedraaid worden en niet in Nederland.

Wat de these over het opsluiten van Marokkanen in Marokko lichtjes op de helling zet natuurlijk.
Citaat:
En als je je in Finland misdraagt ga je in Finland achter de tralies. Of moet je dan plots je straf uitzitten in Nederland omdat je ooit Nederlander bent geweest ?
Ik vrees dat je je aan het klemrijden bent.
Mocht ik in bovenstaand theoretisch geval in Finland in de fout gaan en daarvoor veroordeeld worden, dan is het de bedoeling dat ik als Fins staatsburger mijn straf in Finland ga uitzitten ja.

Voorts is niemand zich hier aan het klemrijden noch komt mijn stelling op de helling te staan en wel om de doodeenvoudige reden dat de Nederlandse en Belgische wetten vooralsnog een dubbele nationaliteit toestaan, waarmee Marokkaanse, en andere van een dubbele nationaliteit voorziene criminelen dus gewoon hun welverdiende straf in hun heimat kunnen uitzitten.

Bij hardleerse recidivisten kan men uiteindelijk ook, als deel van de straf, de Nederlandse (of Belgische etc) nationaliteit afnemen, ze tot persona non grata verklaren en een enkele reis thuisland geven.
Oud 15 juni 2008, 09:51   #40
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
en dan? waarvoor gaat hij dan die Marokkaanse nationaliteit nodig hebben als hij die zelf niet meer wil hebben?

Daar zit het hem juist,van 2 tafels eten.
Niks dan voordeel hebben ze daarmee.Kunnen stemmen,en ons hun geitebokken odringen,krijgen alles,en in hun land van oorsprong is de algemene neiging van maar papierkes uit te delen,met zoveel mogelijk kids.Van het ogenblik dat de kassa in morokko er maar goed van is.In morokko zijn ze maar even blij,de lastposten van het rifgebergte zitten in Belgie,en ze sturen nog geld naar land van orsprong op de koop toe.Is er daar een gans dorp ongewensten van een of andere,opgepakt en richting Belgie.
Integreren heet dat,binst het wel leegzuigen zou moeten zijn.

Loopt hier ook zo eentje rond,kosovaarse,het één kid eruit,het andere erin..Als je vraagt wrom,want ze hebben al 2 gehandicapten ??

Krijg veel geld menier voor kinderen...is het antwoord

Laatst gewijzigd door Gargamel : 15 juni 2008 om 09:53.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be