![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat versta je dan onder een werkstraf juist? geef is enkele voorbeeldjes van wat voor straffen dat zouden zijn
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor recidivisten: riolen kuisen, zwaar en/of smerig werk... Dit geldt ook voor die rot-jongeren die zwembaden terroriseren. Ik weet dat vorige zomer straathoekwerkers uit Brussel naar de Warande in Wetteren gekomen zijn om te praten... 't heeft veel geholpen. Ik ben akkoord dat bij kleine wandaden eerst moet gepraat worden, maar een daad als deze vind ik al erg genoeg om erbij een werkstraf te geven. Ook bij zwaardere vergrijpen moet gepraat worden, men moet duiden, maar ook geen schrik hebben om eens een straf te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() 14-18 jarigen zijn gewoon jongvolwassenen, zeker fysiek gezien, en dienen dan ook volgens het volwassenenrecht bestraft te worden. Een torenhoge schadevergoeding aan die kleuter plus een gepaste, en zeker niet te kortdurende taakstraf met zwaar lichamelijke arbeid in het plaatselijke 'Rasphuys' is hier zeker op zijn plaats - al het slappe gelul over 'een goed gesprek' van bepaalde geitewollensokkentypes hier op het forum ten spijt.
Als ik getuige was geweest van deze laaghartige daad, had ik deze gasten meteen vierkant het ziekenhuis in gestompt, zodat ze zelf aan den lijve konden ondervinden wat dat kleuterke doormaakte. En ik zal zeker de enige niet zijn die er zo over denkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hadden die kleuters wel een leurderskaart ? en hebben ze toevallig niks geroepen over de moeder van één van die tieners ? toch wel belangrijke dingen om mee rekening te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Zie maar naar de scholen, die pubers. Je gaat toch niet zeggen dat die het allemaal al weten zeker? die moeten nog veel groeien, zowel fysiek als psychisch. Hen straffen in de vorm van arbeid helpt niet bij dit proces, integendeel zelfs
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Daar komt het idd op neer. Natuurlijk is de ene al wat voor op zijn tijd als de andere, maar je moet ergens een lijn trekken, en die lijn is 18. Volgens de wet ben je dan volwassen, en vanaf dan pas volledig verantwoordelijk voor je daden.
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het tieners zijn kun je ze best tijdens de vakantie papier laten prikken in het park of mee achter een vuilkar laten helpen, ik zie niet in wat dit met kinderarbeid te maken heeft.
Zo kunnen ze de vernielde tractor en kosten voor eventuele medische verzorging en gesprekken met die kleuter vergoeden! Als blijkt dat ook de ouders in gebreke waren; verplichte opvoedingslessen en begeleiding aan huis en indien niet helpt die tieners op internaat! Als je dit gedrag wilt bijsturen helpt het echt niet iedere week gezellig te zwetsen tegen een psycholoog; die tieners moeten en voelen dat dit gedrag niet gepikt wordt en dat gezin moet worden doorgelicht, als blijkt dat er diepgaande persoonlijkheidsproblemen zijn lijkt me gedwongen opname in jeugdpsychiatrie ook wel wat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pervers.
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarbij kent elke normale puber van 14, en zeker als ze nog ouder zijn, heel goed het verschil tussen goed en slecht. Jij gaat mij niet wijsmaken dat dat niet zo is. Citaat:
En verder hebben we de afgelopen 4 decennia al wel gezien waar dat eeuwige geleuter en gepraat van pijprokende geitewollensokken op sandalen waar jij blijkbaar een apologeet van bent, toe heeft geleid. Nog nooit was de jeugdcriminaliteit hoger en nog nooit zijn er zoveel jeugddelinquenten en jeugdige draaideurcriminelen geweest. Een 'goed gesprek' nadat ze in de fout zijn gegaan, doet wonderen... Laat me niet lachen man. Wat dit soort gasten nodig heeft, is een verblijf in een tuchthuis. Dát zal deze gasten, en de maatschappij, alleen maar goed doen, en niet dat oeverloos gewauwel van overjarige hippies. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Die kinderen hebben geen spartaanse training nodig..
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 16 juni 2008 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
in belgie word je pas volledig strafrechterlijk vervolgd op je 18, omdat je vanaf DAN pas heel goed het verschil weet.
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() idd, goed zal de opvoeding niet zijn.
Hoe kan je kinderen nu eten geven, als je geen geld hebt om voor ze te zorgen. 't leven is niet bepaald goedkoop
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, dat ouders anderen te voogd moeten hebben om hun kinderen op te voeden. Ik noem dat pervers.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Dat zijn we dus niet. We zijn wel degelijk in Nederland, of wilde jij soms beweren dat het dorp Bilthoven, waar dit verhaal zich afspeelde, opeens op magische wijze in den Belgiek is beland?
Citaat:
Het zijn helemaal geen 'kinderen' maar adolescenten, jong-volwassenen dus die terug in het gareel moeten, en dat doe je bij dit soort geweldplegers niet door er thee mee te gaan leuten en 'foei. niet meer doen hoor' te zeggen, maar door ze orde en tucht bij te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() De eerste die een poot uitsteekt naar mijn kinderen maak ik kapot! En laat alle politiek correcte froemels nu maar reageren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |