![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Iemand met een hoge salaris zou net hetzelfde krijgen als iemand met een lager salaris want voor beiden stijgt de prijs van levensnoodzakelijke produkten. Ik zou ook luxe uit de index weren want het is luxe en dus niet levensnoodzakelijk. Nu is de index zo samengesteld SAMENSTELLING BELGISCHE GEZONDHEIDSINDEX Horeca: 8% Onderwijs: 1% Communicatie: 4% Gezondheidsuitgaven: 5% Kleding en schoenen: 7% Meubels en huisonderhoud: 8% Voeding en niet-alcoholische dranken: 17% Wonen, water, elektriciteit en verwarming: 16% Transport: 13% Recreatie en cultuur: 13% Andere: 8% Wat doen horeca, recreatie, cultuur en andere in deze index ? Ook lijkt transport mij fel overdreven. U moet bijvoorbeeld eens aan een alleenstaande moeder vragen of ze 8 % aan horeca kan besteden en slechts 1 % aan onderwijs uitgeeft. Deze index beantwoordt dus totaal niet aan de dagelijkse realiteit van mensen met een laag inkomen en hoge lasten. Voor tweeverdieners met een hoog inkomen is de index zeker niet zo belangrijk en met de aanpassing daar lachen ze mee.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 juni 2008 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is BS. Niet dat de huidige index het koopkrachtverlies dekt, maar wat u wil doen is niks anders dan het afschaffen van de index voor hogere inkomens.
De vraag is dan nog waar u de grens gaat trekken qua inkomen. Als iemand 10000 euro uitgeeft per maand en er is 10% inflatie dan heeft die persoon 1000 eur/maand extra nodig om zijn/haar koopkrachtverlies te dekken. Als u die persoon nog maar 100 eur erbij geeft dan verliest hij 900 eur koopkracht. Het effect voor hem/haar zal ontegensprekelijk minder erg zijn dan voor iemand die maar 1000 euro per maand uitgeeft maar dat verandert er niks aan. Koopkracht kan je onmogelijk enkel definiëren als aanschaffen van levensnoodzakelijke zaken, dat is niet de betekenis van het begrip. Heb dan tenminste de eerlijkheid om het zo niet meer te noemen ipv te proberen een andere definitie aan het woord te geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Er zijn genoeg landen op de planeet waar er geen index is en ze doen het juist prima ?
Kijk maar naar Nederland ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het tweede is geen solidariteit en is "diefstal" of zich onrechtmatig gelden toeëigenen ! Solidariteit is vrijwillig iets afstaan voor hen die in nood zitten !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals de index nu werkt, is het meer een middel om de economie aan te zwengelen dan een sociale maatregel vermits de hogere inkomens meer krijgen dan de lagere. En wie heeft het het meeste nodig..... juist, de lagere.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 1300 € ? Ik neem aan dat je geen gezin hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind het wel heel zinvol om er serieus over na te denken om de indexering alleen nog op de netto lonen toe te passen. De werknemer heeft geen voordeel aan de indexering van de lasten op loon en de werkgever ook niet.
Het zou een mooi mechanisme zijn om geleidelijk aan de lasten op arbeid een heel stuk terug te dringen. Het punt van de werkgevers dat zij door de index vaak dubbel 'gestraft' worden is namelijk wel waar. De meeste firma's hebben geen voordeel aan bvb stijgende energieprijzen, enkel de Electrabels van de wereld halen daar voordeel uit. Het indexeren van de netto lonen zou dat alleszins draaglijker maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hallo ik ben océane ik ben 8jaar.
in de groote vakantie gaan we naar zuid frankrijk. op 6 augustus is mijn papa jaareg. en op 29juni gaan we naar plopsaland de panne. en 12 juli is mijn mama jaareg. en 7 september is valentin jaareg en 3 november is florian jaarig en ik ben al jaareg geweest op 30 maart nog veel lieve groetjes van océane
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 19 juni 2008 om 07:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je kunt beginnen met al die een bedrijfswagen heeft een kleinere correctie te geven, want precies die groep heeft het duurste sop al gratis, en elke stijging van dat sop komt niet uit zijn portemonnee, terwijl precies die stijging weldegelijk uit de index gelicht is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() IDD, meneer vergeet dat voor velen die firmawagen een element is om zijn beroep uit te oefenen. Ik heb een firmawagen en doe ca 75000 km/jaar puur beroepsmatig. Vertel mij eens wanneer ik nog tijd heb om privé te rijden, als ik daar nog goesting voor heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() o jawel hoor, ik heb daar echt geen moeite mee om te redeneren tegen mijn eigen eigenbelang in
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou ook een ander aspect kunnen bekijken: stel dat je rijdt onder het NORMverbruik van een wagen. En normaal kan dat niet moeilijk zijn om bvb met een auto met normverbruik 6l/100km om minder te verbruiken... Waar is de incentive voor de leasewagengebruiker om minder te verbruiken en trager te rijden ?
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 19 juni 2008 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wordt gedaan binnen bedrijven hoor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Eerlijk gezegd rijd ik momenteel minder km's dan waar ik belastingen voor betaal, eenvoudigweg omdat ik er geen tijd meer voor heb. Nog een beetje meer en ze kunnen hun job steken waar het donker is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oproep tot asociaal gedrag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De prijsopnamen gebeuren voor 40 % door de FOD, Federale Overheids Dienst. Dit gebeurt vooral in de grote steden. De omrekeningscoefficiënt tussen oude en nieuwe produkten wordt vastgelegd in de NAR, Nationale Arbeids Raad. Daarbij: "diverse goederen en diensten" tellen voor 7 % ! Tussen 1996 en 2004 verdwenen er 10,1 % voedingswaren uit de lijst. Er zijn dus heel wat vage elementen en elementen waar de regering een (of méér) vingers in de pap heeft. ik denk niet dat er een tekeningetje bij moet... Dienst |
|
![]() |
![]() |