![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De machines hebben de wereld overgenomen en ze maken hem kapot | |||
akkoord |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,33% |
niet akkoord |
![]() ![]() ![]() |
24 | 66,67% |
akkoord met reserves |
![]() ![]() ![]() |
6 | 16,67% |
genuanceerd antwoord (leg uit) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,33% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Wat bedoelt u met "New Waver" ? New Wave was een muziek-trend 30 jaar geleden, die succes had terzelfdertijd als Punk-Rock. Soms verwarden we beide een beetje. Nu, Punkers weet ik wat dat is, maar New Waver ? Of hebt u het mischien over New Age ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Beschaving is: de Eskimo's overtuigen hun igloo's te laten staan voor een geklimatiseerd huis...en hen daarna frigo's en diepvriezers verkopen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als machines keuzes maken is dat nog steeds binnen het kader dat de mens voor hun uitgestippeld heeft. Dat neemt natuurlijk niet weg dat machines kunnen falen, net zoals de mens trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder machines leven zou geen leven meer zijn.
Doe maar eens uw was terug zonder wasmachine en je zal het wel weten. 99% zou niet eens meer op school geraken zonder machines. Een fiets is trouwens ook een machine.
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men kan dus gerust zeggen dat de machine de keuze van de mens in sterke mate bepaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk ironisch .... we gaan gaan werken om machines te kopen die voor ons werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||||
Banneling
|
![]() [quote=Mambo;3510398]
Citaat:
Citaat:
Valt al vijftien jaar best mee met de handwas. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je alle kleine stapjes echter opteld en ziet tot waar ze ons gebracht hebben lijkt het allemaal iets minder logisch natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Ik ben zeker niet gehaast om dat einde te bereiken, ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen over de rest van de mensheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Burgemeester
|
![]() inderdaad, de mens is in het algemeen verwend door machines...ze besseffen soms zelfs niet meer dat ze benen hebben om ergens te geraken...
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Ik keek eens naar een reportage over Texas, waar in het bijzonder over dikke mensen gesproken werd, omdat men in die staat het hoogste percentage dikke kwallen van heel de States vind. Daar was zo een bollekke vet van in de 120-130 kilo, dewelke zijn brievenbus op zo een 300 meter afstand had staan, aan de ingang van zijn grote tuin. Om zijn post te gaan halen nam hij zijn enorme 4x4 Toyota...Ook hier in België, hoeveel mensen pakken hun auto om een brood of de krant te gaan halen, als ze zelf geen km ver moeten gaan daarvoor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Ik keek eens naar een reportage over Texas, waar in het bijzonder over dikke mensen gesproken werd, omdat men in die staat het hoogste percentage dikke kwallen van heel de States vind. Daar was zo een bollekke vet van in de 120-130 kilo, dewelke zijn brievenbus op zo een 300 meter afstand had staan, aan de ingang van zijn grote tuin. Om zijn post te gaan halen nam hij zijn enorme 4x4 Toyota...Ook hier in België, hoeveel mensen pakken hun auto om een brood of de krant te gaan halen, als ze zelf geen km ver moeten gaan daarvoor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Machines zijn ook maar het product van het mechanisme, de mecaniek van ons denken. Daardoor kan een machine nooit meer dan dat waarvoor ze bedacht is. Iets nieuws zal er niet uitkomen.
Als de mensheid ten onder zou gaan ligt dat niet aan machines, maar aan het feit dat er niet goed over nagedacht is. Noot:Geschreven tweehonderd jaar na het afschaffen van de ganzenveer als schrijfgerei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alle menselijke handelen bevat onvoorziene schade, werkelijke of potentiële, directe of toekomstige. DE thermische verbrandingsmotor is indertijd niet bedacht om ons allen te vergassen, maar de proliferatie ervan heeft nu al bewezen op zich alleen al, zonder al de andere gevaarlijke machines mee te rekenen (waaronder de militaire vernietigingsapparatuur), de capaciteit te hebben de wereld te verstikken en vergiftigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ken er weinig van, maar ik vermoed dat men kort bij machines (computers) staat die kort bij autonomie staan; zelflerend, zelf aanpassingen makend in beslissingen naar aanleiding van het net geleerde, … waar mond dit uit? Machines met een eigen wil? Wordt Terminator een mogelijk scenario? Ik denk dat we momenteel nog niet zover zijn, maar ik zou het zeker niet durven uitsluiten voor een nabije toekomst We zullen ons misschien moeten beraden of we werkelijk zoveel macht uit handen willen geven? Ik vraag me ook af of er werkelijk een moment zal komen, waar we voor een drempel gaan komen te staan waar we (eens we hem overschrijden) zelf niet eens weten wat er achter ligt? Of zal het eerder een onmerkbare evolutie zonder echte drempel zijn, een soort geleidelijke overgang waarbij je door het nemen van een aantal op zich onschuldig lijkende stapjes, toch in een situatie komt waar je alle macht uit handen gegeven hebt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 juni 2008 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik maakte zo eens mee toen wij al drie jaar van electriciteit waren afgesloten en onze plan trokken met camionbatterijen en autolampen als luster enzo - dat de electriciteit in gans de straat uitviel
stressen overal hoor en grote paniek - maar bij ons was er niks aan de hand ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |