![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begon ook een cursus Turks, Piano.
En kreeg er les van de Turk "Kizmaz", die ( op tv!) samen met Pater Leman, kritiek leverde op de staatsveiligheid die bepaalde elementen weerde in de moslimexecutieve. De man ook die destijds nochtans met zijn (gesluierde) vrouw naar Turkije vloog om er te gaan stemmen op de nu verboden Welvaartspartij... Dan is er al eens eentje die een paar woorden gebrekkig nederlands spreekt maar toch een job krijgt. Om taallessen te geven in zijn eigen taal notabene... Ik leerde nogal wat vrienden van mijn vrienden kennen. En hoorde nogal wat waar mijn oren van toeterden. Van een alleenstaand geval kan je dus niet spreken. Wel van persoonlijke ervaringen in het milieu. Maar zelfs die worden, uiteraard, gewoon weggewuifd... |
![]() |
![]() |
#22 |
Burgemeester
|
![]() Eigenlijk wel simpel. Vaak verteld er iemand zo één bepaald geval/situatie en dan krijgen we het klassieke antwoord: "Dat is 1 geval ... veralgemeen niet ...". En wat als men al die één bepaalde gevallen optelt, piano?
Jörgen Noens |
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() Mooie tekst, met eigenlijk een extreem grove fout! Het woord "ras" bestaat eigenlijk niet, aangezien er slechts één mensenras (homo sapiens sapiens) is, men maakt dus een fout wanneer men over rassen spreekt.
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laat ons daar niet verder over discussiëren. Maar hier zijn enkele vragen: 1. Ben je akkoord dat er dan ook aparte quota komen voor joden? 2. Moeten zwarte of aziatische kinderen, van kleinsbeen geadopteerd door autochtone ouders, als allochtoon gelden of niet? 3. Moeten kinderen van één autochtone en één allochtone ouder als allochtoon of autochtoon worden geteld? 4. Moeten de quota voor tewerkstelling parallel gerealiseerd worden met quota voor misdadigheid, voor schoolsucces, voor aantal vrouwen opgevangen in vluchthuizen? Gelieve niet rond de pot te draaien. Spui vrijelijk uw neo-racistisch vergif; u riskeert geen vervolging...
![]() |
#25 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De Zweedse plantensystematicus Linnaeus onderscheide vier rassen: Europeus Albus (witte Europeaan) Americanus rubescus (rode Amerikaan) Asiaticus Luridus (gele Aziaat) Afer niger (zwarte Africaan) Darwin dacht dat er maar één ras was, namelijk het mensenras. Darwin onderscheide wel soorten bevolkingsgroepen, hij voegde er aan toe: "Ergens in de toekomst zullen beschaafde soorten de wilde vervangen, overal in de wereld". Darwin was dus wel degelijk een kind van zijn tijd. Vul zelf maar in welke de wilde soorten zijn vandaag. De mens kan niet in 'n ras samengevat worden, maar wel kunnen allerlei indelingen gemaakt worden. De meeste zijn gebaseerd op de huidskleur, vorm van het hoofd, gezicht en lichaamsbouw. Gezien de vermenging onder de ruim 5 miljard mensen is spreken over één ras helemaal geen punt meer. Het woord ras heeft in vele talen de betekenis van: oorsprong, bloed, zaad en relatie. Wetenschappelijk gedefinieerd is een 'ras' of 'bevolkingsgroep' een groep mensen met een combinatie van erfelijke kenmerken die hen van andere groepen onderscheidt. De Lappen noemen zichzelf 'menselijke wezens', en dat lijkt mij nog zo kwaad niet als definitie. ![]()
![]() |
#26 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ik kom er later nog op terug als ik wat meer tijd heb.
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je beslist om geen mensen te discrimineren, dan doe je dat toch niet op basis van wetenschappelijke argumenten?! Dat hoop ik toch alleszins. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
1. Ben je akkoord dat er dan ook aparte quota komen voor joden? 2. Moeten zwarte of aziatische kinderen, van kleinsbeen geadopteerd door autochtone ouders, als allochtoon gelden of niet? 3. Moeten kinderen van één autochtone en één allochtone ouder als allochtoon of autochtoon worden geteld? 4. Moeten de quota voor tewerkstelling parallel gerealiseerd worden met quota voor misdadigheid, voor schoolsucces, voor aantal vrouwen opgevangen in vluchthuizen?
![]() |
#29 | |
Schepen
|
![]() [quote="Jos Verhulst"]
Citaat:
Allochtonen: personen van niet EU-origine (oorsprong). Wie is er dan niet allochtoon in de EU? vermits iedereen afstamt van... Te ver gezocht? Ja, maar uiteindelijk is er maar één aardbol, en is de beste garantie die een samenleving kan bieden dat iedereen gelijk voor de wet is, met gelijke kansen. Dit zou de natuurlijkheid zelve moeten zijn. Iedereen vertrekt met gelijke kansen, en bepaald zelf waar en wanneer hij of zij ergens uitkomen en wat ze wensen te bereiken. Juist omwille van de macht grijpt de politiek in, (positief discrimineren etc.) om alzo de macht over het volk (de bevolking) te bewaren (lees te onderwerpen). ![]()
![]() |
#30 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Maar om op je vier vragen te antwoorden: 4 X NEEN. Als je dat echter aan de partijtop van het Vlaams Blok moest vragen is het antwoord: 4 X JA, (maar dat lees je niet in het partijprogramma zelle ![]()
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
2. Die kinderen zijn in het buitenland geboren uit buitenlandse ouders, en zijn vanuit afstammings-oogpunt dus even allochtoon als een ‘gewone’ allochtoon. Door NEEN te antwoorden, zeg je eigenlijk dat het onderscheid tussen allochtoon en autochtoon niet ontstaat door afstamming, maar door de opvoeding die de ouders aan hun kinderen geven. Kinderen die een ‘allochtone’ opvoeding krijgen hebben minder kansen, niet op basis van hun afstamming, maar op basis van hun deficiënte opvoeding. Dan volgt nu mijn prangende vraag: indien niet afstamming, doch thuisopvoeding de bron van achterstand en discriminatie is, waarom maak je dan een onderscheid tussen kinderen uit kansarme autochtone en kansarme allochtone gezinnen? Want je wil tellingen op basis van etniciteit, niet op basis van bv armoede. Mijn nulhypothese moet dus luiden, dat je dit onderscheid maakt om je een racist bent. Of heb je een tegenargument? 3. Je antwoord NEEN op een vraag, die logischerwijs niet met JA of NEEN moet beantwoord worden, maar wel met ‘allochtoon’ of ‘autochtoon’. Kom, raap je moed bij elkaar, en maak je racistische keuze. 4. Indien je eist dat er wél quota moeten zijn voor tewerkstelling, maar niet voor misdadigheid (waar allochtonen zwaar oververtegenwoordigd zijn) en schoolresultaten (waar allochtonen zwaar onderpresteren, ondanks voorkeursbehandeling) dan is uit statistisch oogpunt het onvermijdelijke gevolg, dat je in bedrijfsleven en administratie een groep mensen die gemiddeld bekwamer en minder crimineel is, eruit wilt gooien om plaats te maken voor een groep mensen die gemiddeld minder bekwaam is en meer crimineel. En deze vervanging wil je doorvoeren louter op basis van afkomst en etniciteit. Wie zoiets wil is wel degelijk en ondubbelzinnig: een onvervalste racist.
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Dat the Piano een racist is, weet iedereen die al een paar schrijfsels van hem heeft gelezen.
Zo raadt hij iedereen aan op "vrouwen of allochtonen" te stemmen. Daarmee overtreedt hij flagrant de racismewet zowel op ethnische als geslachtelijke grond! Maar uiteraard bestaat racisme alleen bij het Blok en alleen tegen allochtonen en vrouwen, al het andere is "positieve discriminatie" volgens hem. Hij is zelfs zo racistisch dat hij meent dat mannen en autochtonen rustig gediscrimineerd mogen worden, want dan betreft het geen racisme. En dat heerschap meent dan nog uitspraken te mogen doen over het racisme van anderen! Wanneer wordt hij eens van het forum verbannen wegens racisme, zoals hij al met zoveel anderen heeft laten gebeuren? |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat een groot aantal mensen misvormd zijn door de politiek correcte sfeer waarin ze al een aantal jaar leven.
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Toch kun je mensen niet kwalijk nemen dat ze ziende blind zijn, het karakter is gewoon niet goed. ![]()
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Piano, wil je dan misschien WEL eens een bepaling geven van wie er als allochtoon mag bestempeld worden?
op basis van ras op basis van huidskleur op basis van cultuur op basis van religie op basis van sexe op basis van geboorte? me dunkt MAG men geen onderscheid maken op basis van al deze criteria! begin dan maar aan je bepaling van wie allochtoon is en wie niet! Een allochtoon is volgens mij iemand wiens ouders of voorouders NIET in dit land geboren zijn. Ik ben allochtoon Mijn moeder is allochtoon Paola = allochtoon Albert/Boudewijn = allochtonen filip/Laurent/Astrid + hun kinderen zijn allochtonen Hoeveel mensen denk je dat er op die basis "ALLOCHTOON" zijn? Dus bepaal aub eens je defintie van "allochtoon", binnen de wettelijke mogelijkheden uiteraard. |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jos Verhulst, ik had je posting gemist!
Ik ga volledig met je akkoord! Alleen kan jij het beter verwoorden dan ik! Hulde! |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#38 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Een allochtoon is is een persoon van niet EU-origine, al of niet genaturaliseerd. Maghrebijnen zijn personen - allochtonen - afkomstig uit de Maghreb landen (Algerije, Marokko, Tunesië en Turkije), inclusief de genaturaliseerden. Men kan dus onderscheiden als men wil, maar meestal roert men de hele soep gewoon door elkaar en voegt men er gemakshalve ook nog migranten en illegalen aan toe voor een of ander eigenbelang. Happy New-Year ![]() ![]()
![]() |
#39 |
Burger
|
![]() Zou ThePiano mij kunnen uitleggen waarom in een 'goed werkende democratie' vrouwen en allochtonen overal perfect evenredig vertegenwoordigd zouden zijn?
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is een allochtoon iemand van Maghrebijnse oorsprong omdat een van zijn overgrootouders uit het Rif kwam? Of geldt het enkel indien zijn grootouders van ginder kwamen? of enkel indien zijn ouders van ginder kwamen? Verandert de allochtoon status bij uitbreiding van de EU? WAREN oost-europeanen allochtoon en nu niet meer? WORDEN Turken allochtoon-af als Turkije wordt toegevoegd aan de EU? In het laatste geval: wat te doen met de quota aan "huidige"? allochtonen indien Turkije toetreedt tot de unie? Buitengooien dan maar en vervangen door marokkanen of zoiets? |
|
![]() |