![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gezien de Grieken met schepen naar Troje trokken, lijkt het me logisch dat het ergens aan de andere kant van de Zee ligt. En nee: het gros van de Griekse beschaving vond plaats in Griekenland, maar wordt er ergens vermeld dat de Trojanen Grieken zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Amazones hebben ze recent zelfs nog gevonden dacht ik. Een NGC docu daarover gezien.
De grieken bestonden uit verschillende volkeren, sommigen in het hetgeen we nu Griekenland noemen, anderen in hetgeen we nu turkije noemen. Ik zou daar niet teveel onderscheid in maken. toen bestond de Groote Scheidingslijn nog niet die "islam" heette nietwaar. Buiten Troje (of het nu Troje was of niet) zijn er nog hopen GRIEKSE archeologische vondsten gedaan in wat men nu Turkije noemt hoor. Al die amphitheaters die nu nog te bezichtigen zijn, de archeologische resten van de vroegere steden; dat was ALLEMAAL GRIEKSE BESCHAVING. Niks "Turks" te bespeuren. Die zijn pas véél later binnengevallen tiens. Antalya ligt al niet meer tegenover de Griekse kust toch? ![]() Niet ver van Antalya liggen de ruïnes van Aspendos. De trekpleister daar is een groot Romeins theater dat bijzonder goed bewaard is gebleven. Van oorsprong was het overigens een Grieks theater, maar in de 2e eeuw drukten de Romeinen er hun stempel op. Het bood plaats aan 15.000 toeschouwers en wordt nog steeds gebruikt voor culturele evenementen. Ieder najaar vindt in Antalya een groot kunst- en filmfestival plaats: Altin Portakal ("Gouden Sinaasappel"). http://www.voorbeginners.info/turkije/antalya.htm
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 juni 2008 om 19:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Ze zijn na de slag van Troje verloren te hebben noordwaarts, helemaal door Rusland getrokken en hun genen zijn ondertussen teruggevonden in bepaalde stammen in Mongolië. Ik stond helemaal versteld toen men het gezicht van zo een Amazone reconstrueerde aan de hand van een teruggevonden schedel. Ik zou zo zweren dat het de zus is van een jongen die hier in de locale pita bar werkt en die heeft ook die speciale kleur van blond haar, net als een Mongools meisje dat men ergens vond. Dat bevestigt dus mijn theorie dat we in principe allemaal bastaards zijn. En Griekenland of Turkije? Bewijst de Cypriotische kwestie niet dat het eigenlijk zowel cultureel als genetische één grote pot nat is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat nu "turken" genoemd worden zijn daarom niet de vroegere "grieken". Die volksstammen zijn pas later binnengevallen. En het grote verschil is dan met islam gekomen. Verdomme toch! lees ik vorige week daar nog een heel artikel over (over die binnenvallende stammen dus). enfin.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 juni 2008 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() over het algemeen: De plaats waar je het over hebt is de heuvel Hissarlik. Op die heuvel zijn er een aantal (9 geloof ik) Trojes op mekaar gevonden. De stad is steeds vernietigd en heropgebouwd. Als voornaamste 'bewijs' dat het werkelijk de locatie van het befaamde Troje is, wordt de door Schliemann gevonden 'schat van Priamos' aangehaald. Probleem is echter, dat er slechts 1 van de 9 Trojes is die in de as is gelegd, en dat de datering van dat Troje niet klopt met de chronologische situering van Agamemnon... (of zoiets... Ooit heb ik daarover een werk geschreven voor school, maar da's weeral een jaar of 2 geleden...)
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De zogenaamde 'schat van Priamos' is maar een naam en dateert niet uit de periode van het Troje van Priamos als ik me niet vergis. Laatst gewijzigd door system : 29 juni 2008 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Maar reclamegewijs was het een goede zet van Schliemann om die "schat" zo te noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
De Ilias en de Odyssea zijn mooie legenden, maar wat mij betreft niet meer dan dat. Voor hetzelfde geld is het volledig verzonnen. Veel mensen maken de fout om aan te nemen dat alle, of toch de meeste, mythen, sagen en legenden ergens gebaseerd zijn op één of ander historisch feit. Dat hoeft echter niet. Het kan ook simpelweg gefantaseerd zijn. Neem Batman. Er worden strips over hem gemaakt, al decennia lang, films, tekenfilms, spellen enz... Misschien dat er binnen 3000 jaar één of andere toekomstige archeoloog zal beweren dat Batman toch ergens bestaan heeft, dat zou dan immers de gigantische hoeveelheid aan verhalen rond Batman verklaren. Dan zou men in hun enthousiasme beginnen te zoeken naar Gotham City, totdat men de eerste beste stad opgraaft die min of meer ligt waar Gotham City misschien gelegen kon hebben. En laat de hype dan maar beginnen. Ik zeg niet dat er geen historische basis geweest is voor de Ilias en de Odyssea- weet ik veel - maar hou er rekening mee dat de kans erin zit dat het gehele verhaal verzonnen is, Troje inclusief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Het volledige werk, als dat dan ooit bestaan heeft, dat zou ik graag lezen. Tenslotte beslaat de Ilias maar zo'n week of acht(?) uit de Trojaanse oorlog. Er moet dus nog veel meer geweest zijn, misschien wel tien jaar meer. Laatst gewijzigd door HAMC : 30 juni 2008 om 01:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 30 juni 2008 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Burger
|
![]() En, ervan uitgaande dat Troje idd in Hissarlik ligt, ook de toegang tot de Zwarte Zee
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Hmmm... kun je deze theorie iets meer toelichten, bij voorkeur met bron ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Neen. Ik heb deze hypothese zeer overtuigend horen uitleggen in een TV- BBC-reportage ongeveer twee jaren geleden. Maar er moet zeker ook ergens een schriftelijk weergave zijn van deze hypothese.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Zo zijn er vele theorieen, ik heb eens een boek gelezen van iemand die zei dat Troje aan de oostkust van Engeland lag, iets met tinmijnen als ik het me goied herinner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Tja, er zijn zo veel theorieën, de één nog aannemelijker dan de andere. Ik ken ze ook allemaal niet hoor.
Het feit dat er zo veel theorieën zijn over de ligging van Troje - als het al bestond - toont aan dat de beschrijving van Homerus zo vaag was, dat het op honderden plaatsen gelegen kan hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige gemeenschappelijke factoren die er zijn, zijn de grondstoffen en de heerschappij over havens. Het is de meest aanvaarbare reden voor de vernietiging van Troye. De gewone reden voor alle oorlogen door de geschiedenis heen. Rijkdommen en heerschappij over handelswegen. |
|
![]() |
![]() |