![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juli 2008 om 19:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Mierenneuker |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Maar helemaal niet. De Guldensporenslag was voor de Middeleeuwen een verandering in oorlogsvoering zoals ze het toen kenden. Net zoals de Mongolen met hun boogschutters te paard dat waren, de tank uiteindelijk zou worden en de helikopter.
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Laten we hopen dat 15 juli een nieuwe gulden sporenslag wordt !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ik heb het over de geschiedenis, niet over één tijdsvak dat nog geen duizend jaar beslaat...
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() toen was goud het duurste goed , nu is dat benzine
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Dringend bijlezen over de geschiedenis. De periode erna is véél gruwelijker.
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Middeleeuwen Gewoonlijk laat men de middeleeuwen rond 300 na Christus beginnen. Ten aanzien van het einde van de middeleeuwen bestaat grotere consensus. De meeste historici laten de nieuwe tijd kort voor 1500 beginnen. Ik denk dat 300-1500 wel iets meer dan duizend jaar is.
![]() |
![]() |
#30 |
Burger
|
![]() De begin -en einddata van tijdsperiodes worden meestal gezet op jaartallen van belangrijke gebeurtenissen. Bij de Middeleeuwen is dat de val van het W-Romeinse rijk tot de val van het O-Romeinse rijk (bron: een persoonlijke kennis die historicus is)
476- 1453 Geen Duizend jaar (PS: was ik daar op wikipedia gaan invullen dat de middeleeuwen begonnen bij het uitvinden van het zwaard, had je dat ook als bron kunnen gebruiken) En btw, dringend bijlezen in een woordenboek: primitief hoeft niet meteen gruwelijk te zijn ![]()
http://www.stevenverschoot.tk De democratie vecht steeds met een hand op de rug gebonden, doch haalt immer de overhand Laatst gewijzigd door bridgeton : 1 juli 2008 om 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() Vive sa Majesté Catholique, Vive le Roi de France!
![]() Gedenken wij hier ook de Franse Edellieden die het leven lieten: Comte Robert II d'Artois (een kleinzoon van de Franse monarch) De gebroers Gui en Robert de Nesle Jacques de Châtillion (landvoogd van Vlaanderen) Comte d'Eu Comte d'Aumale En talrijke anderen.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Getekend, een historicus.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.linux.org/info/linus.html Hij inpireerde zich wel op UNIX (dat wel degelijk Amerikaans is) Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juli 2008 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Soms bedenk ik me wel eens,hoeveel Vlamingen zouden er wel niet geweest zijn in de rangen van Franse soldaten.Het was een tijd dat men vocht voor zijn leenheer en koning,niet voor zijn volk!
Wat zouden we dan kunnen leren van het feit dat amper een generatie later ons land alsnog "Frans gebied" was.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Gui_de_Dampierre |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() raar hé.
voor die middeleeuwers waren het helemaal niet de middeleeuwen. allez, die mensen dachten niet 's morgens bij het opstaan 'hmmm, lekker geslapen in mijn sponde. gauw mijn wambuis en mijn kaproen aandoen want zijn dit verdorie de middeleeuwen of niet?' nee, voor die middeleeuwers waren de middeleeuwen gewoon 'nu'. het nu'ste dat er is. wisten zij veel dat hun tijd later 'middeleeuwen' zou gaan heten. ik denk dat die mensen gewoon streefden naar een klein beetje geluk in hun korte leven. net zoals wij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Ik haal die standaarddata aan omdat bepaalde mensen mijn vrije uitspraak in twijfel trokken. In mijn oorspronkelijke tekst deed ik dat niet, en wat ik zei was een 'bij wijze van spreken'. Maar aangezien sommigen dat niet schijnen te begrijpen, moet ik dan wel met concrete gegevens gaan werken. (ps: een onwetenschappelijke joekel is wetenschappelijk correct: dubbele negatie) Citaat:
![]()
http://www.stevenverschoot.tk De democratie vecht steeds met een hand op de rug gebonden, doch haalt immer de overhand Laatst gewijzigd door bridgeton : 1 juli 2008 om 21:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Dan kan je alles primitief gaan noemen in vergelijking met vandaag de dag...