Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2004, 12:48   #21
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
1. Zou Minister Verhofstadt zijn verklaringen over de "ondergrondse islamistische terreurgroeperingen" in België moetn herzien ?

2. Is dit een onderzoek(je) waard voor de "veiligheidsdiensten" ?
3. Is dit iets voor de staatsveiligheid ?

Het was maar om te lachen
Het is zoals de modelstaat, of de werkloosheid. Het is niet omdat ge niets van de staatsveiligheid hoort, dat ze niet goe bezig zijn he. uppydog:
Oud 22 maart 2004, 12:50   #22
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Het komt nog zover dat ik eigenlijk wel een soort van groep wil samenkrijgen die elke maand ofzo wat geld bij elkaar zamelt om een huurmoordenaar in te huren om dergelijke personen gewoonweg te laten opruimen.
Doe geen moeite Illwill, de Mossad regelt dat wel
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 15:16   #23
Steenuil
Lokaal Raadslid

Steenuil's schermafbeelding

Standaard

Amai, jullie maken van Jahjah wel een machtig persoon zeg. Precies of hij wist op voorhand iets van de aanslagen. Voorspellen dat er in Nederland, Italië of Polen ook wel eens aanslagen kunnen komen dat kan iedereen, daar moet je zeker niet slim voor zijn. Als ik nu zeg dat er nog meer aanslagen gaan komen in Irak en dat ook Engeland allicht het slachtoffer gaat worden, verdenken jullie mij dan ook?

En verder: de aanhang van deze rechts-extremist is niet groot (zie verkiezingen 18 mei). In Nederland heeft hij meer aanhang.

Voor alle duidelijkheid: ik ben het absoluut niet eens met de stellingen van Jahjah (met geen enkele extreem rechtse of extreem linkse stelling trouwens)
Oud 22 maart 2004, 15:21   #24
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenuil
Amai, jullie maken van Jahjah wel een machtig persoon zeg. Precies of hij wist op voorhand iets van de aanslagen. Voorspellen dat er in Nederland, Italië of Polen ook wel eens aanslagen kunnen komen dat kan iedereen, daar moet je zeker niet slim voor zijn. Als ik nu zeg dat er nog meer aanslagen gaan komen in Irak en dat ook Engeland allicht het slachtoffer gaat worden, verdenken jullie mij dan ook?

En verder: de aanhang van deze rechts-extremist is niet groot (zie verkiezingen 18 mei). In Nederland heeft hij meer aanhang.

Voor alle duidelijkheid: ik ben het absoluut niet eens met de stellingen van Jahjah (met geen enkele extreem rechtse of extreem linkse stelling trouwens)
Vertel mij nu eens waarom ik jou zou verdenken van iets omdat jij voorspelt dat er nog aanslagen zouden komen? Uit welk zinnetje dat ik hier neerpen kun je dat halen?
Ik maak van abou geen machtig persoon ik zeg enkel dat hij moet verwijderd worden omdat hij oproept tot verzet in belgie en geweld. Alles wat hij ook moge doen of gedaan heeft tot nu toe is niets positiefs, maar dan ook niets. Hij is enkel gevaarlijk en ik schijt op zulk personen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 16:07   #25
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar
Als de staatsveiligheid eens begint met Abou jahjah en andere te volgen in plaats van die brave, goedmenende Vlaams nationalisten lastig te vallen...
Abou Jahjah is niet gevaarlijk, hij maakt daarvoor veel te veel lawaai.

Veel gevaarlijker zijn die tienduizenden fundi's die ge niet hoort (nog niet tenminste), maar die vrouwen onderwerpen en dwingen om met vodden op hun kop te lopen, de islam revolutie in praktijk brengen, terroristen steunen en onze Westerse samenleving verachten.
Geloof het maar niet. Kapitein Haak, in Londen, alias de Iranese imam Hamsa, van wie de moskee werd gesloten vanweg zijn opruiende taal tegen het Westen en het ronselen van Jihadleden, maakt ook veel lawaai. En nog steeds, want hij doet gewoon verder midden op de straat. Eén van de terroristen van 9/11 werden door hem opgeleid.

Jahjah komt uit een familie waarvan de vader een vooraanstaand lid van Baathpartij is. De Baathpartij is een nazistiche partij, die onlangs Mein Kamp heeft vertaald naar het Arabisch. De moeder is een christelijke Libanese. Hij was Hamaslid. Hij werd zogezegd ontslagen, maar dat klopt niet. Hamas onslaat niemand, ze maken er liever een 'martelaar' van.

Hij wordt betaald door Saoudi- Arabië. Al Rabita, waarmee hij begon staat op de lijst van terroristische organisaties bij de CIA. Twee dagen na de aanval op New York, werden de boeken neergelegd en bleef het een tijd stil rond Jahjah. Een paar maanden nadien begon hij met de Arabische Europese Liga, waar hij ineens voorzitter van werd.

Zijn dossier is zó interessant dat de veiligheidsdienst van het leger vroeg het te mogen 'lenen'.

Hij is in het geheel misschien een kleine vis, maar er bestaan nog kleine zeer gevaarlijke visjes...
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 16:14   #26
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenuil

Vertel mij nu eens waarom ik jou zou verdenken van iets omdat jij voorspelt dat er nog aanslagen zouden komen? Uit welk zinnetje dat ik hier neerpen kun je dat halen?
Ik maak van abou geen machtig persoon ik zeg enkel dat hij moet verwijderd worden omdat hij oproept tot verzet in belgie en geweld. Alles wat hij ook moge doen of gedaan heeft tot nu toe is niets positiefs, maar dan ook niets. Hij is enkel gevaarlijk en ik schijt op zulk personen.
Natuurlijk komen er nog aanslagen. Het is niet omdat België de moslims doodknuffeld, dat ze ons gaan sparen. De vroegere afspraken tellen niet meer. Casablanca en de aanslag op de ambassade was er het beste bewijs van. Oorlog of geen oorlog tegen Irak, daar heeft het helemaal niets mee te maken. Het is een oorlog tegen het westen, en die wordt gevoerd volgens de moslimway. Iets dat westerlingen zich moeilijk kunnen voorstellen.

Wil je misschien een fotoke zien, van wat er overblijft van zo'n martelaar nadat hij de 72 maagden heeft vervoegd? Waar er beken stromen van melk? Waar jonge knapen ervoor zorgen dat al hun wensen vervuld worden?
Oud 22 maart 2004, 16:23   #27
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illwill
Tegen beter weten in, toch nog maar eens mijn eigen mening :

Jahjah neemt inderdaad nogal ridicule en discutabele standpunten in maar
imo mogen we blij zijn dat er iemand zoals hij is.
Naast zijn slechte eigenschappen (zie hierboven ad nauseam) is hij immers ook intelligent, welbespraakt en vrij gematigd in zijn optreden.
Op die manier vormt hij een kanaal voor vele moslims in
Belgie die zitten met gevoelens van onderwaardering, miskenning en
onvrede (terecht of onterecht, ik spreek me hier niet uit ).
Hij is dé man die voor hen opkomt en die politiekers die hen
zovele decenia hebben verwaarloosd eens zegt waar het op staat.
(ik speel nu advocaat van de duivel voor hen die het niet begrijpen)

Hoe 'slecht' Abu Jahjah ook is, hij is het gekende kwaad.
Dat is altijd te prefereren boven een nieuwe, mogelijk extremere
en minder dialogerende figuur.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 16:24   #28
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Abou Jahjah is niet gevaarlijk, hij maakt daarvoor veel te veel lawaai.

Veel gevaarlijker zijn die tienduizenden fundi's die ge niet hoort (nog niet tenminste), maar die vrouwen onderwerpen en dwingen om met vodden op hun kop te lopen, de islam revolutie in praktijk brengen, terroristen steunen en onze Westerse samenleving verachten.
Geloof het maar niet. Kapitein Haak, in Londen, alias de Iranese imam Hamsa, van wie de moskee werd gesloten vanweg zijn opruiende taal tegen het Westen en het ronselen van Jihadleden, maakt ook veel lawaai. En nog steeds, want hij doet gewoon verder midden op de straat. Eén van de terroristen van 9/11 werden door hem opgeleid.

Jahjah komt uit een familie waarvan de vader een vooraanstaand lid van Baathpartij is. De Baathpartij is een nazistiche partij, die onlangs Mein Kamp heeft vertaald naar het Arabisch. De moeder is een christelijke Libanese. Hij was Hamaslid. Hij werd zogezegd ontslagen, maar dat klopt niet. Hamas onslaat niemand, ze maken er liever een 'martelaar' van.

Hij wordt betaald door Saoudi- Arabië. Al Rabita, waarmee hij begon staat op de lijst van terroristische organisaties bij de CIA. Twee dagen na de aanval op New York, werden de boeken neergelegd en bleef het een tijd stil rond Jahjah. Een paar maanden nadien begon hij met de Arabische Europese Liga, waar hij ineens voorzitter van werd.

Zijn dossier is zó interessant dat de veiligheidsdienst van het leger vroeg het te mogen 'lenen'.

Hij is in het geheel misschien een kleine vis, maar er bestaan nog kleine zeer gevaarlijke visjes...
Hmm. Hij komt me toch over als een would-be of baby-terrorist. Eens goed BOE roepen en hij is weg.
Oud 22 maart 2004, 16:45   #29
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Uw simplistisch denken gaat hier niet op. Moest al alles bewezen worden wat je daar zegt, was hij niet meer op vrije voeten.
Bovendien is het geen Iranees en is het niet Imam hamza, maar Abou Hamza

Citaat:
Hamaslid? nieuwe informatie?

Citaat:
AEL heet tot op heden nog ALTIJD (lees het goed NOG ALTIJD) Al rabita arabia europia.
Al Rabita is niks anders dan een Arabisch woordje voor "liga" of "vereniging".
Uiteraard gaat u in google 1miljard AL Rabitas vinden. Omdat ELK organisatie in de Arabische wereld wel een Al Rabita in hun naam voorkomt

Citaat:
Nieuwe informatie?
Naar mijn mening was zijn dossier zo licht zodat men hem vrij moest laten, remember

Citaat:
Wie dan?
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 16:52   #30
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Nogal naief. Heb eerder den indruk dat zijn haat tegen de joden en de amerikanen hem drijven. Trouwens de fusie tussen ael en pvda (resist) was louter ingegeven door hun gemeenschappelijke strijd tegen, hetgeen ze zelf noemden, het "amerikaans imperialisme".
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 17:02   #31
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...) Hij is enkel gevaarlijk en ik schijt op zulk personen.
Laat me raden, u bent een meeuw?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 17:05   #32
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illwill
Tegen beter weten in, toch nog maar eens mijn eigen mening :

Jahjah neemt inderdaad nogal ridicule en discutabele standpunten in maar
imo mogen we blij zijn dat er iemand zoals hij is.
Naast zijn slechte eigenschappen (zie hierboven ad nauseam) is hij immers ook intelligent, welbespraakt en vrij gematigd in zijn optreden.

Hoe 'slecht' Abu Jahjah ook is, hij is het gekende kwaad.
Hij is te prefereren boven een mogelijk extremere en minder dialogerende figuur ja, maar is dat de reden waarom abou goed is? Er is geen enkele nood aan een schijtluis zoals abou jahjah met zijn idealen. En dus nee wij zijn NIET blij met iemand zoals hij omdat er misschien wel een slechter iemand zijn plaats zou kunnen innemen. Die redenering slaat nergens op.
Oud 22 maart 2004, 17:06   #33
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
(...) Hij is enkel gevaarlijk en ik schijt op zulk personen.
Laat me raden, u bent een meeuw?
Indien ik het dan echt zou kunnen doen, graag!!!
Oud 22 maart 2004, 17:15   #34
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik weet niet of Jahjah een makkelijk doelwit is... 't Lijkt me een beetje kameleon die steeds radicaler wordt naarmate ie de indruk krijgt dat ie meer aanhang heeft. Het is aan ons om zijn argumenten te ontkrachten hé (en door te dringen tot zijn aanhang, ze overtuigen dat ze net voor mensen als Jahjah uit hun landen van oorsprong gevlucht zijn).

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 17:31   #35
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boss
Zijn doelstelling is dan ook een arabische staat op te richten.

Omdat doel te bereiken is hij bereid om alles te doen.
Hij heeft ooit de woorden superieure ras in de mond genomen.
De laatste die dat ooit gedaan heeft, wel jullie weten wel wat er volgde...

Niet dat ik hem als een soort fuher zie, maar hij is wel een gevaar voor de verhouding tussen moslims en christenen in ons land.
Ik vind dat we dit creatuur van het PC establishment gewoon zijn gang moeten laten gaan.

Zo gaan de ogen open van velen die ze nu liever gesloten houden.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 17:47   #36
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:

Ik weet niet of Jahjah een makkelijk doelwit is... 't Lijkt me een beetje kameleon die steeds radicaler wordt naarmate ie de indruk krijgt dat ie meer aanhang heeft. Het is aan ons om zijn argumenten te ontkrachten hé (en door te dringen tot zijn aanhang, ze overtuigen dat ze net voor mensen als Jahjah uit hun landen van oorsprong gevlucht zijn).
Dat krijg je nooit voor mekaar zolang hij er is. Trouwens de meeste hebben gewoon al dezelfde mening als hem en moeten niets hebben van niet gelovigen dus ze luisteren niet eens naar iemand anders.
Oud 22 maart 2004, 18:01   #37
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
[Hoe 'slecht' Abu Jahjah ook is, hij is het gekende kwaad.
Daar ben ik het volledig mee eens. In feite is onze Abou al gerecupereerd door het systeem en daarmee ongevaarlijk gemaakt.
Op sommige punten had hij trouwens gelijk: het gaat niet op om bomaanslagen door Palestijnen "terroristische acties" te noemen en die door Joden en Amerikanen"zuiveringsacties". Het zijn allebei even erge vormen van blinde terreur.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 18:03   #38
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Hier hoor je inderdaad minder over hem dan in Nederland.

Citaat uit de krant één jaar geleden:

De AEL-NL, die inmiddels
achthonderd leden telt, zegt ook al-Aqsa te steunen, de organisatie waarvan
de tegoeden onlangs wegens steun aan de terroristische organisatie Hamas
zijn geblokkeerd.

De aanvallen op Madrid, en al eerder Casablanca, werden gelinkt met de Al-Aqsa beweging.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be