Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2008, 10:56   #21
rainbox
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
faciliteiten? waarom rainbox? je hebt die FDF-propaganda niet goed gelezen hoor, Vlamingen willen geheel Europa Nederlandstalig maken!
Faciliteiten voor twintig jaar. Daarna, verbieding van het Frans in Brussel.
rainbox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 10:58   #22
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rainbox Bekijk bericht
Verbod op het Frans? Lees jij Le Soir-voor-gevorderden?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 11:00   #23
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rainbox Bekijk bericht
Goed zot, we gaan geen talen verbieden. Als Brussel bij Wallonië komt dan ben ik persoonlijk van mening dat men de faciliteiten moet verbinden aan het volgen van een cursus Nederlands zodat op de duur de faciliteiten overbodig worden. De kwaliteit van het NL op school in brussel moet ook verbeteren zodat ze er een degelijke kennis v/h NL hebben.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 11:25   #24
Rechtvaardigheid Nu!
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Uitdovende faciliteiten mag ik toch hopen?

En wat dat "betalen" betreft hoeft het niet noodzakelijk allemaal in Euro's te zijn hoor...grond is ook goed...
Uitdovende faciliteiten, bestaat dat wel?
Rechtvaardigheid Nu! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 11:38   #25
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Als Brussel bij Wallonië komt
zal de allereerste maatregel van de Wallobruxregering er in bestaan om ervoor te zorgen dat het Nederlands zo snel mogelijk helemaal verdwijnt uit het straatbeeld in Brussel.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 11:40   #26
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
zal de allereerste maatregel van de Wallobruxregering er in bestaan om ervoor te zorgen dat het Nederlands zo snel mogelijk helemaal verdwijnt uit het straatbeeld in Brussel.
Dan volgen we toch het grote voorbeeld en dan sturen we toch gewoon Europe er opaf zodra ze zelfs maar hun mond opendoen?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 12:28   #27
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, als je in de standaard van vandaag de verschillende titels bekijkt, dan is het gedaan met Leterme I.
Ik moet hier geen linken geven, het zouden er een stuk of vijf moeten zijn; je kan ze evengoed zelf opsnorren: gewoon de standaard on line bezoeken.

Leterme heeft veel geduld getoond. Hij heeft bewezen dat hij de demokratische weg wil bewandelen en dat hij het overleg alle kansen wil geven.
Zo te zien, is hij echter geen millimeter opgeschoven (in de goede richting). Pardon, dat is niet juist: zo te zien, zijn de frankofonen geen mm opgeschoven in de goede richting ...

Tsja, wat is er dan nog te doen, wat rest ons nog.
Alles wat buiten de demokratie valt, is geen optie (toch niet voor fatsoenlijke mensen).

We moeten wat druk op de ketel zetten

We moeten terug naar de kaakslagen. Om de frankofonen wakker te maken.

De regering kan vallen, de roi de Laeken, verdediger van de frankofonie zal niet anders kunnen dan het ontslag te aanvaarden, en een interimaire regering te belasten met de lopende zaken.

De BHV-prosedure kent haar beloop. Een nieuw belangenkonflikt kan alleen maar toegestaan worden, als ze ingediend wordt door een regering die belang heeft in de zaak, dus bevoegdheid heeft. De kamer moet dus meerderheid tegen minderheid dat eventuele nieuwe belangenkonflikt niet ontvankelijk verklaren. En stemmen over de splitsing dan.

De sentenkraan van de federale moet eens hersteld worden: al wat niet strikt tot haar bevoegdheid behoort, moet stopgezet worden. Laat de deelregeringen zelf betalen voor al wat hun bevoegdheden betreffen.

De Vlaamse regering moet van de volgende gordel een hoogtepunt maken. Daar mogen wat senten ingepompt worden. Vooral in de drie onwillige gemeenten, moeten Vlaamse politiemensen (of desnoods privé bewakingsmaatschappijen) in iedere straat zijn om te tsjekken dat er geen spijkers gegooid worden.
Vlaamse topvedetten moeten aangetrokken worden om voorstellingen te geven, zodat zij ekstra publiektrekkers zijn.
Enzovoorts ...

We gaan naar nieuwe verkiezingen, en heel die aanloop moet één Vlaamse kermis worden. Geen zure boodschappen, wel feest. Het onafhankelijkheidsfeest is begonnen.
De Standaard is fout. Niet Leterme ligt op apegaaien, wel den Belgiek. Trouwens, in het hoofdartikel worden daar geen doekjes omgewonden. België over and out is de toon. Wie gaat er treuren? Deze jongen niet, de champagne staat klaar en heus bij mij n iet alleen. Het onafhankelijksfeest is begonnen, zoals je het zo treffend verwoordt.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 12:51   #28
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De Standaard is fout. Niet Leterme ligt op apegaaien, wel den Belgiek. Trouwens, in het hoofdartikel worden daar geen doekjes omgewonden. België over and out is de toon. Wie gaat er treuren? Deze jongen niet, de champagne staat klaar en heus bij mij n iet alleen. Het onafhankelijksfeest is begonnen, zoals je het zo treffend verwoordt.
met een Vonkelwijn of een Cava dan toch...

Den Belziek is doodziek en de pilitici hebben geen remedie meer die ze kunnen en willen betalen. 't Geld is op en de liefde is bekoeld. De meningsverschillen zijn te groot geworden en we zitten niet meer op dezelfde golflijn.

De scheiding komt er aan en laat ons als vrienden uit elkaar gaan.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 13:22   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht

Den Belziek is doodziek en de pilitici hebben geen remedie meer die ze kunnen en willen betalen. 't Geld is op en de liefde is bekoeld. De meningsverschillen zijn te groot geworden en we zitten niet meer op dezelfde golflijn.

We laten ons niet kennen, we zijn behoorlijk opgevoed.
Eerst koffie en pistolees, zoals op iedere begrafenis.
Dan sloten schuimwijn (koopkracht, ge weet wel ...) en een feestmaal, zoals het nog gebeurt als de notaris de nalatenschap eindelijk doorgestort heeft.

( Wie vindt een waardige opvolger van het spreekwoord: le roi est mort, vive le roi )

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 13:35   #30
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
komkom, dat is een Franstalige keuze. het zijn de Franstalige eisen die gewoon compleet van de pot gerukt zijn (je waant je terug rond 1830) ... met zo'n eisen is het niet moeilijk om niet toe te geven ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Franstalige keuze. het zijn de Franstalige eisen
Leterme hanteerde een oorlogsretoriek van toen hij nog in de Vlaamse regering zat (en een deel van de Vlaamse partijen met hem) Wie wind zaait zal storm oogsten. Op het ogenblik zou men akkoorden moeten bereiken, en akkoorden betekenen compromissen: sommigen hebben hun nek zo ver uirgestoken dat hun partij meppen krijgt bij de ek. regionale verkiezingen indien ze compromis sluiten: hoog tijd dus vor iedereen (VL én francofonen) om gas terug te nemen.
Leterme laat zich al maanden manipuleren door Dewever: the tail wagging the dog.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 13:39   #31
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Leterme hanteerde een oorlogsretoriek van toen hij nog in de Vlaamse regering zat (en een deel van de Vlaamse partijen met hem) Wie wind zaait zal storm oogsten. Op het ogenblik zou men akkoorden moeten bereiken, en akkoorden betekenen compromissen: sommigen hebben hun nek zo ver uirgestoken dat hun partij meppen krijgt bij de ek. regionale verkiezingen indien ze compromis sluiten: hoog tijd dus vor iedereen (VL én francofonen) om gas terug te nemen.
Leterme laat zich al maanden manipuleren door Dewever: the tail wagging the dog.
uitbreiding eisen van grondgebied of het steunen van incivieke burgemeesters noem ik niet echt constructief maar eerder oorlogsretoriek hoor.

en zeg eens wat Leterme zo aan oorlogsretoriek gehanteerd heeft???
Oud 4 juli 2008, 13:46   #32
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht

Ik weet het, ik ben zeer politiek incorrect op dit punt (één van mijn vele zwakheden). Vonkelwijn en Cava zijn prima, maar champagne is beter.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 13:48   #33
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leterme en oorlogsrethoriek...

Blijf toch eens ernstig Fil.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 14:41   #34
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Leterme en oorlogsrethoriek...

Blijf toch eens ernstig Fil.
Bij zulke commentaren springt ook bij mij het hart op in mijn Vlaamse borst.
Echter: Moeten wij nu blij zijn met het feit dat diegenen die ons volk zouden moeten verdedigen eens te meer met hun neus op de onontkoombare feiten worden gedrukt?
Moeten wij blij zijn omdat eens te meer duidelijk wordt dat er met dit Wallonië geen land valt te bevaren?
Moeten wij bijgevolg blij zijn dat het eens te meer buitenstaanders zijn die onze leiders verplichten om verantwoordelijikheid te nemen?
Mogen wij er trouwens van uit gaan de onze verkozenen wel degelijk hun verantwoordelijkheid zullen nemen?

Neen...wij zouden moeten beschaamd zijn dat ons volk eens te meer wordt te kakken gezet op het nationale en internationale forum als een volkje waarbij de sukkelige indulgentie vervaarlijk flirt met stompzinnige lafheid.
Generaties lang hebben wij ons door Wallo-Brux laten leegroven en vernederen met de kundige collaboratie van de door ons volk bejubelde verkozenen.

En nu zouden wij dus moeten blij zijn dat onze vertegenwoordigers moreel (lees:electoraal) verplicht worden om eindelijk naar hun achterban te luisteren?

Als de geschiedenis van dit land mij iets heeft gleerd dan is het dat in de eerstkomende dagen/maanden onze verkozenen het op een akkoordje zullen gooien om hun postjes veilig te stellen. Die postjes worden enkel en alleen vedeeld met het goeddunken van het Belgofiele establishment.
Enkel wanneer dit imminente verraad van onderuit staalhard wordt afgestraft
hebben wij een schijn van een kans.
Ik vraag mij bijgevolg af of de radikalisering in Vlaanderen in dit verband voldoende is voltrokken.
Gezien de ongebroken macht van de anti-Vlaamse VRT en andere media én de laffe/domme houding van het Vlaamse kiesvee heb ik redenen te over om hiervoor te vrezen.
Oud 4 juli 2008, 15:48   #35
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"oorlogretoriek"...komaan zeg..

Ja..inderdaad...de nekken zijn ver uitgestoken en ja,inderdaad,compromissen die afdoen aan de verkiezingsbeloftes zullen en MOETEN afgestraft worden....dat is "democratie"...

Ik geloof niet dat CD&V in een positie zit ,zoals ooit de oude CVP, om een decennium lang compromisjes te sluiten en geleidelijk stemmen te verliezen tot er eens een crisis aankomt.....beter NU de kogel doorbijten....(enfin....na toch zowat een jaar onderhandelingen waarvan we de kleine letter niet kennen... )

De laatste "kalote-stemmer tot in de kist" is waarschijnlijk al zowat 20 jaar geleden ter aarde besteld,CD&V heeft geen "trouw" publiek meer dat zal stemmen OMDAT er iets "Christelijks" in de naam staat....

Zou het niet kunnen dat leterme en Dewever het in veel opzichten eens zijn?Om dergelijke redenen wordt wel eens een kartel opgericht

en vooral : eigenlijk is het geld op

Laatst gewijzigd door kelt : 4 juli 2008 om 15:50.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 16:00   #36
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Ik vraag mij bijgevolg af of de radikalisering in Vlaanderen in dit verband voldoende is voltrokken.
Gezien de ongebroken macht van de anti-Vlaamse VRT en andere media én de laffe/domme houding van het Vlaamse kiesvee heb ik redenen te over om hiervoor te vrezen.
Ik denk het niet
U hebt zonder het rechts conservatief nederlandstalig belgisch kiesvee gerekend.
Aangezien de vrt voor mij soms een anti-belgische indruk nalaat vooral omdat er daar veel anti-belgen aan het woord komen denk dat ze dus wel neutraal is.
Wat mijn kieshouding betreft droom ik van snelle herverkiezingen zodat we dat extrreem vlaams juk snel kunnen afwerpen en ze voor eens en voor altijd naar de vergeetput stemmen.
Voor of tegen belgie, wat zal het zijn?
Ik tip op een nipte maar comfortabele meerderheid van paars groen en de terugkeer van VHS.
Dan die onozele staatsvervorming en BHV in den diepvriezer op slot en de sleutel wegsmijten.
En dan aan het echte werk met de grote mensen
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 16:12   #37
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Demotte is al bezig met de faciliteiten uit te breiden.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF04072008_001
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 16:16   #38
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de geschiedenis van dit land mij iets heeft geleerd dan is het dat in de eerstkomende dagen/maanden onze verkozenen het op een akkoordje zullen gooien om hun postjes veilig te stellen. Die postjes worden enkel en alleen verdeeld met het goeddunken van het Belgofiele establishment.
Enkel wanneer dit imminente verraad van onderuit staalhard wordt afgestraft hebben wij een schijn van een kans.
De mensen in de regering is door een meerderheid van de bevolking gekozen. Het Belgofiele establishment (b.v. de koning) kan wel iets, maar op de lange duur toch weinig manipuleren.

En dan altijd weer dat argument van "hun postjes veilig te stellen"....
Ik ken niemand die wil ruilen met Leterme. Deze politicus heeft keihard gewerkt voor zijn idealen, en is daar bijna psychisch en physiek aan kapot gegaan (hij is nu jaren ouder geworden inklusief een maagzweer). Iedere slechte uitspraak of foutje wordt jarenlang gekritiseerd.
Hij had het zichzelf ook makkelijk kunnen maken door jarenlang dezelfde (toegeef) politiek als VHS te gaan volgen!!!
Citaat:
Dat is de vraag... de volgende verkiezingen zullen het laten zien. Tot Juni 2007 was 20% radikaal/seperatistisch, maar Leterme (+BDW) heeft dit jaar aan de rest van bevolking laten zien dat geen kompromis mogelijk is. Dat was een zeer zinvolle opgave.

.
Oud 4 juli 2008, 16:16   #39
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Echter: Moeten wij nu blij zijn met het feit dat diegenen die ons volk zouden moeten verdedigen eens te meer met hun neus op de onontkoombare feiten worden gedrukt?
Moeten wij blij zijn omdat eens te meer duidelijk wordt dat er met dit Wallonië geen land valt te bevaren?
Moeten wij bijgevolg blij zijn dat het eens te meer buitenstaanders zijn die onze leiders verplichten om verantwoordelijikheid te nemen?
Mogen wij er trouwens van uit gaan de onze verkozenen wel degelijk hun verantwoordelijkheid zullen nemen?

Neen...wij zouden moeten beschaamd zijn dat ons volk eens te meer wordt te kakken gezet op het nationale en internationale forum als een volkje waarbij de sukkelige indulgentie vervaarlijk flirt met stompzinnige lafheid.
Generaties lang hebben wij ons door Wallo-Brux laten leegroven en vernederen met de kundige collaboratie van de door ons volk bejubelde verkozenen.

En nu zouden wij dus moeten blij zijn dat onze vertegenwoordigers moreel (lees:electoraal) verplicht worden om eindelijk naar hun achterban te luisteren?

Als de geschiedenis van dit land mij iets heeft gleerd dan is het dat in de eerstkomende dagen/maanden onze verkozenen het op een akkoordje zullen gooien om hun postjes veilig te stellen. Die postjes worden enkel en alleen vedeeld met het goeddunken van het Belgofiele establishment.
Enkel wanneer dit imminente verraad van onderuit staalhard wordt afgestraft
hebben wij een schijn van een kans.
Ik denk het ook. Het is nog te vroeg om te juichen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 16:40   #40
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Hij had het zichzelf ook makkelijk kunnen maken door jarenlang dezelfde (toegeef) politiek als VHS te gaan volgen!!!

Dat is de vraag... de volgende verkiezingen zullen het laten zien. Tot Juni 2007 was 20% radikaal/seperatistisch, maar Leterme (+BDW) heeft dit jaar aan de rest van bevolking laten zien dat geen kompromis mogelijk is. Dat was een zeer zinvolle opgave.

.
YLT kan niet de goede sint uithangen want de kas is leeg en desondanks moeten wij lezen dat deze regering ondanks blut de ene na de andere pampermaatregel goedkeurt. Onnodig u te vertelllen dat dit de vooral franstalig België ten goede komt.
YLT en BDW hebben wel de tijd tegen , nl. een afkalvend kiezerspotentieel, het heeft gewoon te lang geduurd , deze eindconclusie.
Maar u hebt vokomen gelijk dat er een sterke radicalisering van de bevolking is. Je hoeft maar de lezersbrieven te bekijken op Lalibre, Lesoir, HLN,....
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be