Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2008, 10:45   #21
Goe weere
Partijlid

Goe weere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
komt uit de Morgen:
't stoent in de gazètte, tsal deus wel juust zaang!

En wie weet, misschien zit er wel de Europese Unie achter, of Servië of Poetin.

One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything beyond this is voluntary submission to unnecessary tyranny (B. Russell)
Goe weere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 10:45   #22
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ze zijn daar weer met petities. Geen enkele internet-petitie gaat de vaart der volkeren tegenhouden. Tenzij madame Houard een mirakelstaatshervorming kan voorstellen zal dit de zoveelste slag in het water zijn. Zelfs met tien miljoen handtekeningen op een petitie zal de onwerkbaarheid en de communautaire crisis van deze staat niet verdwijnen.
De "vaart der volkeren" en het onvermogen om met diversiteit te kunnen omgaan heeft ons reeds de zeer bloedige 20ste eeuw opgebracht ; de "belgische toestanden" zijn absoluut niet verschillend van allerhande situaties overal in de wereld, soms binnen grootsteden, dikwijls ook in afgelegen bergstreken.
Onlangs de film "Hotel Rwanda" nog op Canvas bekeken : inderdaad, hier was
de "vaart der volkeren" zeer onstuitbaar. Gisterenavond in "Braambos" naar de situatie in Jeruzalem gekeken en weer iets bijgeleerd : niet alleen wordt Jeruzalem bewoont door ontsnapten aan de Nazi-holocaust ; maar ook door armeniërs die aan de turkse genocide wisten te ontkomen...

Ik was enkele dagen in het Heuvelland (Kemmel, Wijtschate e.d.) waar ik kennismaakte met een tijdschriftje "De Bazatse", tweetalig en handelend over
allerhande culturele en toeristische interessante zaken van deze en gene zijde "over de schreve". In het bijzonder de tot-stand koming van de grens tussen
wat nu België is en Frankrijk is een interessant artikel in dit boekje.

Grenzen onstaan over de hoofden van de mensen heen, zonder hun toestemming en hebben ook meestal falikante en ongewenste gevolgen.

Met geel-zwarte verkeerslichtpalen in Vlaanderen en Rood-Witte in Wallonië
valt nog te leven... met allerlei verschillen op de meest diverse gebieden en
allerhande discriminaties die vooral tegen elkaar gericht worden, wordt het leven voor velen letterlijk ondragelijk.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 10:47   #23
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goe weere Bekijk bericht
't stoent in de gazètte, tsal deus wel juust zaang!

En wie weet, misschien zit er wel de Europese Unie achter, of Servië of Poetin.
De Morgen kan je nu moeilijk een rechtse Vlaams-nationalistische krant noemen, dus waarom zouden ze daarover moeten liegen??
Oud 7 juli 2008, 10:50   #24
Goe weere
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
De "vaart der volkeren" en het onvermogen om met diversiteit te kunnen omgaan heeft ons reeds de zeer bloedige 20ste eeuw opgebracht ; de "belgische toestanden" zijn absoluut niet verschillend van allerhande situaties overal in de wereld
Goe gezaat, maane joengne!! Gruut gelaak!

One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything beyond this is voluntary submission to unnecessary tyranny (B. Russell)
Oud 7 juli 2008, 10:57   #25
Goe weere
Partijlid

Standaard

Citaat:
De Morgen kan je nu moeilijk een rechtse Vlaams-nationalistische krant noemen, dus waarom zouden ze daarover moeten liegen??
Heb ik gezegd dat ze liegen? Misschien zijn ze gewoon slecht ingelicht. Of trekken ze verkeerde conclusies uit het feit dat sommige namen wellicht ooit eens in de buurt van de BUB zijn gesignaleerd...

Uit de tekst van Be-Counter kan men op geen enkele manier opmaken dat er alleen maar in unitaristische zin wordt gewerkt... Mij is in elk geval een evolutie in het persoonlijke gedachtegoed van Houard niet bekend, al geef ik toe dat ik haar niet elke dag volg en haar niet persoonlijk ken.

Oud 7 juli 2008, 11:00   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goe gezaat, maane joengne!! Gruut gelaak!
toch plezant hé, denigrerend doen tov andersdenkenden. ist daar plezant zo in je ivoren toren?
Oud 7 juli 2008, 11:10   #27
Goe weere
Partijlid

Standaard

Citaat:
toch plezant hé, denigrerend doen tov andersdenkenden. ist daar plezant zo in je ivoren toren?
Het is toch niet denigrerend omdat ik het in het Gents opschrijf. Ik geef Roger Verhiest ook ECHT gelijk. Een beetje humor en een beetje zelfrelativisme moet toch kunnen.

Overigens moet je maar eens een paar reacties in deze draad teruglezen. Het staat vol van denigrerende allusies die bedoeld zijn om het initiatief van Houard te minimaliseren en te ridiculariseren, zonder dat men er politieke argumenten voor geeft.

Kijk maar na: het land is gered, de I-want-you-for-Belgium hysterie, de allusie op de fout van Houard uit het verleden.

De VRT doet aan dat soort objectieve journalistiek ook weer driftig mee. Gisteren stond het initiatief op p. 108 van Teletekst. De helft ruimte voor Be-Counter, de andere helft over de 200.000 frank bij De Post.

Stel je maar eens voor dat Frank Vandenbroucke geen scheet mag laten zonder dat er in de pers herinnerd wordt aan zijn heroïeke geldverbranding. Zou dat ernstige journalistiek zijn? Neen! Wel dan is dat ook niet het geval voor de wijze waarop Houard behandeld wordt!

Oud 7 juli 2008, 14:57   #28
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Wederom zo fake als wat, heb net als vorige x ook getekend als Dieter Fernseher uit Eupen en zonder emailcontrole of niks schuift de teller eentje op...

O, en je kan zo vaak tekenen als je maar wilt, zie ik net.

Laatst gewijzigd door Weezer : 7 juli 2008 om 14:59.
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 16:41   #29
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Mevrouw Houard is een nationale heldin.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 16:46   #30
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Wederom zo fake als wat, heb net als vorige x ook getekend als Dieter Fernseher uit Eupen en zonder emailcontrole of niks schuift de teller eentje op...

Boerenbedrog... maar daar heeft madame Houard al wel een handje naar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 17:51   #31
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
...die zichzelf sponsort met het geld van de campagne.... volgens mij stemt ze rood... de sossen zijn hier goed in hé

hare portemonee zal leeg zijn en daarmee moet ze terug enkele belgiciste mobiliseren om wat te komen bijdragen. chans dat die belgicisten er zijn he, voor de solidariteit! zo een warme heerlijke mensen dat dat zijn!

Laatst gewijzigd door lollysticky : 7 juli 2008 om 17:53.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 17:56   #32
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht

dat zegt natuurlijk wel genoeg. Ik vraag me af of ze mijn elf namen al van die vorige petitie hebben gehaald.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 17:56   #33
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een nationaal gekende dievegge...
Oud 7 juli 2008, 19:36   #34
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
De BUB heeft met dit initiatief bij mijn weten niets te maken. Dat ze het ondersteunen, dat kan wel natuurlijk. Maar het is niet hun initiatief.
?????
Vincent Duprez is aangesloten bij CDF (net zoals 60.000 mensen aangesloten zijn bij CD&V) en Paul Dirckx zit bij geen enkele partij.
Ruben Cottenjé heeft gezorgd voor de verdeling van de I-want-you-for-Belgium stickers en flyers in West-Vlaanderen, dat klopt, maar hij was de enige BUB 'er die betrokken was bij de hele gebeurtenis van 18 november 2008. Zijn lidmaatschap bij BUB deed niks ter zake.

Oeps de oorspronkelijke qoute van vlijmscherp staat er niet bij.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.

Laatst gewijzigd door BCD : 7 juli 2008 om 19:38.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 19:44   #35
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Ik zie dat er bijna 10.000 ingeschrevenen zijn na 3 dagen. Mooi zo ! Dat is al meer dan het Gravensteenmanifest op 5 maanden tijd !
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 19:45   #36
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En is madame Houard overigens al begonnen met Nederlands leren?
Oud 7 juli 2008, 19:48   #37
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
...die zichzelf sponsort met het geld van de campagne.... volgens mij stemt ze rood... de sossen zijn hier goed in hé

hare portemonee zal leeg zijn en daarmee moet ze terug enkele belgiciste mobiliseren om wat te komen bijdragen. chans dat die belgicisten er zijn he, voor de solidariteit! zo een warme heerlijke mensen dat dat zijn!
Nu, om nogmaals duidelijk te stellen, alle rekeningen, inkomsten en uitgaven voor de mars van de eenheid werden beheerd door een gerechtsdeurwaarder.
Heeft ze ooit geld ontvreemd van klanten? Ja. Heeft ze die gecompenseerd? Ja. Gebeurd dit bij andere banken? Ja, jaarlijks worden tientallen mensen ontslagen omdat ze geld leenden van slapende rekeningen.

Vandenbroucke heeft destijds ook zaken gedaan die niet door de beugel kunnen maar ja, hij is Vlaams zeker?
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 21:42   #38
Goe weere
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ze is geen nationale heldin, geen Belgische Marianne, maar evenmin een demoon. Ze is gewoon een vrouw die voor haar mening uitkomt. Juist dat siert haar.

Oud 7 juli 2008, 22:06   #39
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Marie-Claire Houard heeft overschot van gelijk: België terug unitair maken (dan sparen we toch al 5 parlementen en regeringen uit!) en om het gekissebis tussen de verschillende gemeenschappen te stoppen kunnen we die best ook af schaffen en slechts 1 officiële taal voor heel het land kiezen, gewoon die van de meerderheid. Thuis spreekt iedereen wat hij / zij wil, maar de officiële taal is gewoon het Nederlands, zonder dure faciliteiten voor andertaligen. Het leven kan toch soms zo simpel zijn ;o)
Waarom niet in de oneven jaren NL, de even FR en in de schrikkeljaren Duits.
Zo is iedereen tevreden.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 22:09   #40
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
En is madame Houard overigens al begonnen met Nederlands leren?
en?
weet iemand daar iets meer over?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be