![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Rzoezie wil geen pottekijkers in raad van bestuur van de vzw
CD&V steunt wellicht toch nieuwe stedelijke subsidie van 300.000 € voor Rzoezie In talloze gemeenteraadszittingen werd door leden van meerderheid en oppositie van leer getrokken tegen het te eenzijdige aanbod in het jeugdhuis Rzoezie. Het jeugdhuis zou enkel aandacht hebben voor de islamitische identiteitsbeleving van Marokkaanse jongens en een extreemlinks confrontatiemodel prediken dat haaks staat op integratie. Daarover was een overgrote meerderheid van gemeenteraadsleden het eens. Onder aanhoudende druk van het Vlaams Blok besloot de meerderheid uiteindelijk om met de leiding van Rzoezie rond de tafel te gaan zitten en de samenwerkingsovereenkomst met de jeugdclub te herschrijven. Eén en ander mondde uit in een tekst waarin de voornaamste eisen van de gemeenteraad worden ingewilligd. Voortaan moet Rzoezie jongens én meisjes toelaten, moet het zich richten tot alle bevolkingsgroepen van Mechelen, moet het aantonen dat het heeft bijgedragen tot de verbetering van de achteruitstelling van de doelgroep… Tot daar geen probleem, maar dergelijke samenwerkingsovereenkomst staat of valt met controle en leiding/bijsturing. Dat vond ook de CD&V die de samenwerkingsovereenkomst vorige gemeenteraad omwille van die reden zelfs van de agenda liet schrappen. CD&V-voorzitter Karel Van Butsel wou vier personen - Herbert Crol (directeur CDO), Melikan Kucam, (Assyrische gemeenschap), Gaston Kuyckx, (ex-rijkswachtofficier) en Mark Van de Casteele (KSAleider) – in de effectieve leiding van het jeugdhuis. Uit een brief van 20/01 ll. van Mohamed El Oualkadi, voorzitter van Rzoezie aan de burgemeester blijkt dat Rzoezie er niet aan denkt om de effectieve leiding van de jeugdclub te delen, laat staan uit handen te geven De algemene vergadering van Rzoezie wordt wel aangevuld met een paar brave zielen, maar van enige grote kuis is geen sprake. Ook de vier CD&V’ers komen er niet in. Zij mogen meezitten in de algemene vergadering van Rzoezie, maar wel zonder stemrecht en dan nog met als enige bevoegdheid bijstand rond het thema ‘diversiteit’. Voor zoveel onmacht wil de coalitie – en dus de CD&V - Rzoezie alweer belonen met bijna 300.000 € aan stedelijke subsidies.
![]() |
#22 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Raf je bent gewoon hopeloos naief en als er topic is waar jij in komt discussieren dan ps ik in de toekomst.Ik kan er inkomen dat je niet voor VB bent maar vind het kleinzielig om steeds weer de woorden of betekenis ervan te verdraaien en om steeds andere af te breken.Op die manier is een normale discussie met voor en tegenstanders niet mogelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 300.000 euro voor hoeveel leden?
Kan er iemand hier een vergelijking maken met een andere standaard jeugdclub en een of andere middelgrote gemeente/stad? Ik herinner me dat wij, gewoon zelf de handen uit de mouwen gingen steken... maar tja wie ben ik.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
laat u zwart schminken en vraagt ne marokkaanse pas aan. dan krijgde misschien ook een goedkoper huislening, en een intrestloze lening voor uw eigen zaak te beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het toont de inzet en gedrevenheid van ons beleid aan om zoveel mogelijk Marokkanen aan te trekken, hen van de nodige infrastruktuur te voorzien, daarvoor de nodige subsidies op regelmatige basis toe te kennen, opdat ze zich in België een aangenaam verblijf zouden weten handhaven.
Een ander voorbeeld is het voormalig asielcentrum Zon en Zee. Het staat nu te koop staat aan een fractie van de aankoopprijs, om ook de minder gegoede Marokkanen een kans op aanschaf te geven. Zelfs het personeel is nog aanwezig om eventueel mee overgenomen te worden. Het heeft intussen zelfs het volledig bestek kunnen tellen in deze 6 maanden, met volledig loonbehoud. Hoe zijn deze realisaties mogelijk? Wel, we leven in een welvaartstaat zonder werklozen, met alle jaren enorme begrotingsoverschotten waar men geen blijf mee weet, waar iedereen in een eigen huis woont en criminaliteit haast onbestaande is. Dan is het toch maar normaal dat je deze overschotten tracht aan te wenden om de internationale uitstraling van België te verbeteren, wie weet komt de rest van de familie ook wel over als ze zien hoe het leven hier is, om onze grote gelukkige gemeenschap te vervoegen en verder mee te helpen bouwen aan de idealen van onze samenleving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/search.php?search_id=egosearch Zoek dan de posts van ene 'Raf' op, lees ze eens na elkaar en kijk dan terug naar wat "kweethetwelenkweethetni" gezegd heeft. Misschien is uw account gehackt? Best een moderator contacteren dan, met bewijs dat je de echte bent. Die zal de 'slechte' dan ten spoedigste verwijderen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Was dat trouwens niet in Mechelen dat ze die schimmige vzw's (ook gekend als Marokkaanse theehuisjes) hebben opgedoekt omdat er drugs werd verkocht. Niet dat het veel uitmaakt, ze stampen gewoon een nieuwe vzw uit de grond en het spelletje kan weer herbeginnen. Ik las ook ergens dat bezoekers van Rzoezie onder invloed van drugs bij een politiecontrole tegen de lamp liepen. Blijkbaar gebeurd er wel wat meer dan kickeren in dat roversnest.
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |