Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2008, 14:41   #21
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Reden te meer om deze importbruiden af te schaffen. Willen ze trouwen met Fatima uit de bergen, no problem ! Moeten ze natuurlijk wel hun boeltje pakken en opkrassen naar de bergen. Daaaag !

Makkelijki zat. Ze kunnen enkel nog trouwen met een niet-Belgische als:

1) Ze zelf werk hebben, kunnen aantonen dat je de middelen hebt om in je onderhoud te voorzien.
2) Ze kunnen aantonen dat er hier werk is voor de bruid (job staat klaar)
3) De bruid slaagt voor een taalexamen (FR of NL) en examen over de voornaamste plichten en rechten hier in Belgie (zelfs voor een wapenvergunning moet je iets dergelijk doen, dus ik zie niet in waarom dit een probleem zou mogen zijn)
4) De importbruid krijgt geen sociale uitkeringen gedurende de eerste 5 jaar
5) Geen gezinshereniging waardoor de importbruid de rest van haar nest naar hier kan brengen.
6) Vijfjaarlijkse evaluatie om te zien of nog steeds aan alle voorwaarden wordt voldaan.
1) Er wordt gewerkt aan een nieuwe wetgeving rond gezinshereniging waarbij dit een vereiste wordt ( je moet 120% tov het leefloon verdienen)
2) kan niet, net zoals belgsche koppels niet verplicht zijn om beiden te werken, andere koppels ook niet
3) gezinsherenigers zijn nu al verplicht om de inburgeringscursus te volgen
4) zie punt 1
6) bij samenwonenden gebeurt dit nu al elk jaar voor de eerste 3 jaar. Ik meende dat voor gehuwden dit nu ook na 3 jaar bekeken ging worden, maar ben er niet zeker van

Verder ging ook de leeftijd voor beide partners worden opgetrokken naar 21 jaar. Juridisch gezien niet correct want in belgie kan je huwen vanaf 18 maar voor mijn part mogen ze dit voor Belgen ook optrekken naar 21 jaar
Oud 7 juli 2008, 14:41   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad, Emirdag zit voornamelijk in Oud Berchem en op het Zuid ( omgeving Brederodestraat) in Antwerpen.
Het hele dorp is zowat geimmigreerd, en ja; mensen komen omdat het hier beter is, dat klopt...
Maar niet die mensen maar het systheem is fout he? Dat biedt hen die mogelijkheid; als je nu moet kiezen tussen huwen ( want dit moet) met een man die je een geit kan aanbieden of ene man die je een leren bankstel aanbiedt...wat wordt het dan?
Wel ben ik het ermee eens dat het niet opgaat dat mensen hier in een sociale woning zitten terwijl ze eigendom hebben in Turkije!
Een Vlaming krijgt indien hij eigendom heeft geen sociale woning, waarom dan iemand van Turkse origine wel?

Mensen komen om er beter van te worden; vergeet niet dat in de typische ( Turkije en Marokko)migratielanden geen sociale zekerheid bestaat!
U vindt het logisch dat een vrouw kiest voor een man met poen.
Zou het niet logischer zijn een man te kiezen waarvan die vrouw houdt?
Of is verliefd zijn onder Turken geen rechtmatige grond om te willen trouwen?

Wie zijn de kille materialisten in dit verhaal?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 14:42   #23
Pierette
Banneling

Standaard

Ik vind die Turkse gasten zeer hypocriet,meisje moet thuisblijven, was en plas doen,ze is te Westers, te slecht als de Belgische wijven,... maar rij in rond in Brussel, Antwerpen,
Gent in de hoerenbuurten, staat daar vol van de BMW en duurste auto's en ze gaan niet enkel kijken... ze mogen alles, de vrouwen mogen veel slaag incasseren.
Die meisje die een jongen ging zoeken in Turkijke had wel een punt op dat gebied, schone auto, Gentse Tureken met de borstkas vooruit die denken dat de straat van hun is, ze mogen alles van den Alla,maar de vrouw niet.... maar nee, ze moeten een dweil van een vrouw hebben waar ze kunnen mee doen wat ze willen en die Westerse moslimmeisjes laten niet meer op hun kop zitten.
Natuurlijk hechten ze aan hun man , ze hebben de volledige controle, trekken ze weg uit hun natuurlijke biotoop, familie, naar een onbekend land, geen geld, geen dilpoma en af en toe wat kloppen. Waar moeten ze steun verwachten ? bij de stapelgekke imam of een vluchtelingenhuis ?
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 14:43   #24
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als ze zien tot hoeveelheid echtscheidingen dat aanleiding geeft in de westerse wereld, wellicht niet.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 14:50   #25
Another Jack
Banneling

Standaard

Gelooft u echt dat scheiden zowiezo een optie is voor de Turkse importvrouw?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 14:55   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelooft u echt dat scheiden zowiezo een optie is voor de Turkse importvrouw?
zo zijn er veel hoor, de vluchthuizen zitten er vol van.
Oud 7 juli 2008, 15:00   #27
monza
Gouverneur

Standaard

Die willen liever een bruid uit Turkije omdat die 1 minder westers is en 2 financieel afhankelijk is.
Het is al gebleken dat allochtoonse vrouwen hogere studies hebben gedaan dan hun mannelijke landgenoten. Dit geeft hen meer kans op een betere job en betere salarissen. En zelfs in onze cultuur is het voor sommige mannen moeilijk te vatten dat hun vrouw meer gaat verdienen.
Daarmee blijft het natuurlijk een vervelende zaak, want die gaat de integratie tegen en zorgt voor nog meer sociaal isolement.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 15:02   #28
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vindt het logisch dat een vrouw kiest voor een man met poen.
Of is verliefd zijn onder Turken geen rechtmatige grond om te willen trouwen?

Wie zijn de kille materialisten in dit verhaal?
Wat wil je als moeder even een vrouw uitzoekt voor zoonlief?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 15:27   #29
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
Ons maken ze wijs dat het steeds de boeren en krapuul zijn die naar hier komen, maar die mensen zijn wel zeer Westers net als wij en als ik daar moest wonen in zo prachtige omgeving,ruimte, natuur, geen overbevolking,
en begrijp niet wat ze in zo land al hier komen doen.
Je verwart immigranten uit Turkije met deze uit Marokko. Ik zag gisteren op Ned2 een uitzending van de islamitische omroep over het leven van de vrouwen in Marokko. Daar hebben ze geen stromend water, geen electriciteit. Ze moeten zorgen voor inkomsten, het huishouden, eventueel de geiten. Mannen hebben enkel de taak om te gaan werken, alleen... is er geen werk maar ze dsteken de vrouw helemaal geen hand toe. Vrouwen weven tapijten, die de mannen gaan verkopen op de markt (want vrouwen die naar de markt gaan is 'not done') Op 14/15 jaar worden dochters uitgehuwelijkt (voor één geit), kwestie van de last op de schouders van de vader te verlichten.
Niks prachtige omgeving, degelijk dak boven hun hoofd... enkel doffe ellende.
Bij Turkse immigranten zie je vaak dat ze gewoon terugkeren naar hun land omdat het geld hier blijkbaar toch niet aan de struiken groeit zoals vaak wordt beweerd.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 15:30   #30
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Reden te meer om deze importbruiden af te schaffen. Willen ze trouwen met Fatima uit de bergen, no problem ! Moeten ze natuurlijk wel hun boeltje pakken en opkrassen naar de bergen. Daaaag !

Makkelijk zat. Ze kunnen enkel nog trouwen met een niet-Belgische als:

2) Ze kunnen aantonen dat er hier werk is voor de bruid
Helemaal niet mee eens. Waarom zou je iemand verplichten te gaan werken, iedereen moet het recht hebben om thuis te blijven en voor zijn/haar gezin te zorgen.
Maar de man moet kunnen bewijzen dat hij haar kan onderhouden en ze mag NOOIT (ook niet na 5 jaar, waarom zou ze?) recht hebben op om het even welke uitkering.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 15:34   #31
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Als ze zien tot hoeveelheid echtscheidingen dat aanleiding geeft in de westerse wereld, wellicht niet.
zouden ze moeten verbieden he.

echscheiding is foei
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 15:36   #32
Pierette
Banneling

Standaard

Oz terugkeren valt zeer te betwijfelen, behalve om op vakantie te gaan naar
thuisland in hun gebouwde villa of bungalow die ze meer dan waarschijnlijk nog eens onderverhuren,maar dat gaan ze niet op tv zeggen.
De Belgische RVA, sosiale inspeksie kijkt ook mee..... en gezien ze daar maar
200 �* 250 euro de maand verdienen, schijten de ezeltjes hier wel het geld, wel zijn die ezeltjes de Vlamingen.
Ze worden hier als koningen ontvangen en krijgen alles op een blaadje en naast het feit dat ze ginder wat eigendommen opkopen kopen ze hier ook alles
op en die auto's gezien waarmee ze toekomen.

Tienduizenden gevallen van uitkeringsfraude, cumulatie allerhande uitkeringen is een creatieve bezigheid voor sommigen en nadien weten ze van niets....

ik niet weeet, mag dat niet zeggen ze dan, ik u niet verstaan... ik zie ook wat ik moet zien,arme Belgen, rijke buitenlanders die ons uitlachen en op ons neerkijken.

Laatst gewijzigd door Pierette : 7 juli 2008 om 15:38.
Oud 7 juli 2008, 15:49   #33
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
Heeft nog iemand de reportage van Panorama gezien op canvas rond een uur of 9 op zondagavond?
Ik heb de reportage gezien.

Ik was ook redelijk verbouwereerd. Eigenlijk bleek vooral dat zowel Belgisch Turkse vrouwen als Belgisch Turkse mannen liever een partner laten overkomen uit het buitenland. Wie tussen de regels door kon lezen begreep dat dit vooral één groot voordeel had: de buitenlandse partner had hier geen vrienden of familie en kon dus nergens naartoe.
Een veel grotere slaagkans op een goed huwelijk dus. Of beter: een kleinere kans op scheiding, omdat één van de partners eigenlijk geen kant meer op kan omdat hij of zij in een ander land zit. Dat klinkt alsof de partners hier heel erg belust zijn op macht, maar ik denk dat ze vooral hopen dat de kwaliteit van de relatie ook goed is en dat er meer moeite wordt gedaan bij eventuele strubbelingen om voor de relatie te vechten.

Dat laatste is hier inderdaad een redelijk grote zeldzaamheid, in tegendeel tot die verhoogde scheidingskans. Het is dus een wens waar de meeste van ons zich wel in kunnen vinden denk ik. Niet door de partner gevangen te houden en afhankelijk van ons te maken. Maar liefst wel doordat de partner vanzelf meer moeite zal doen om de relatie in stand te houden ipv de relatie bij het minste hekele punt te verbreken en de scheidingsprocedure op te starten (bij wijze van spreken).

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 juli 2008 om 15:51.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 15:51   #34
Pierette
Banneling

Standaard

het zijn gewoon moderne slaven
Ben geschokt dat de VRT dat mocht uitzenden van de pocco's ?

Laatst gewijzigd door Pierette : 7 juli 2008 om 16:01.
Oud 7 juli 2008, 15:53   #35
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat is een opinie dat we al lang kennen en dat gewoon deel uitmaakt van hun systeem van huwelijken, schijnhuwelijken, nu meer "samenlevingscontracten", frauduleuze en gewone "gezinsherenigingen", daarna doen alsof ze op zichzelf leven om onze sociale zekerheid nog meer te pluimen enz enz
Laten we daar toch geen komedie meer over spelen, "wie gelooft jullie nog" met jullie praatjes dat er niets aan de hand is...tenzij dat wij "racisten" zijn!

En die trukken hebben ze dan nog geleerd dank zij de goede raadgevingen van onze linkse multiculindustrie! Opinie van één man... beetje serieus blijven!
Ze zijn dus al niet meer beschaamd om het zelf te zeggen, zo zeker zijn ze van hun stuk en hun veroveringstocht!

En we moeten ze vooral niet "discrimineren" met het niet laten inpalmen van onze sociale woningen bvb terwijl ze in hun eigen land hun eigen villa aan het zetten zijn of reeds hebben... Vooral geen gegevens daarover uitwisselen, nietwaar?
Velen zijn slechts "Belgen" voor zover het hen goed uitkomt en opbrengt. De rest zullen ze wel van hun schotelantenne vernemen...
Die mensen zijn egoïstisch en uit op zoveel mogelijk persoonlijk voordeel, zoals ieder van ons.
Oud 7 juli 2008, 15:54   #36
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ook gezien,en het was idd halucinant.Ze staan met duizenden gereed om hier te raken.Het is vooral Nederland,Frankrijk en Belgie.
Gans dat dorp Emirdag of iets in die aard,zit hier al.

En steeds dezelfde woorden die weerkomen..De regeringen betalen de ziekenzorg ginder.(Wij dus)Alle huwelijken zijn een arrangement.Maken kennis met elkaar via internet of mama,gaan hun hand vragen en hoppa,trouwen na 3 dagen.De week erop wonen ze in Gent.

Wat ook duidelijk was,die turkse Gentse mama heeft daar wel een groot huis in bezit.
Dat laatste is hier al geweten. Bij Marokkanen is dat ook zo. De eer is daar enorm belangrijk. In het thuisland worden ze gezien als de rijken, dus moet hun bezig daar ook naar zijn.
Zo zijn zij een uithangbord om nog meer mensen naar hier te lokken.
Ook al is het in werkelijkheid zo dat hun woning en hun spullen daar (die maar maximum twee maanden per jaar wordt bewoond) vele malen rianter zijn dan hun bezittingen en woning hier.
Oud 7 juli 2008, 15:59   #37
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Die mensen zoeken gewoon een beter leven hoor, zoals iedereen.

maar au fond is dit wel het probleem bij de integratie hier. we hebben nauwelijks een tweede generatie, het zijn bijna allemaal anderhalve generatie, 1 ouder van hier, 1 ouder van Turkije/Marokko. Integratie wordt hierdoor bemoeilijkt.

ik kan me wel voorstellen dat de Turkse en Marokkaanse meisjes hier te geïntegreerd zijn voor sommigen.
Ik vond dat ironisch, want de meisjes van de Turkse steden zijn soms "meer verwesterd" dan de gemiddelde westerse vrouw uit een dorp...

Maar het klopt. Iedereen wil een beter leven. Maar ik ben bang dat de reportage bij veel mensen kwaad bloed gezet heeft.
Ik heb enkele mensen gesproken en ze zeiden allemaal hetzelfde: we betalen 50% belastingen, en zij komen naar hier om die op te maken, zonder er zelf ook maar aan bijgedragen te hebben of dat van plan te zijn ... Terwijl er hier mensen zijn die zelf arm zijn door ziekte (of ziek van armoede) en wel bijgedragen hebben aan die staatskas.
Ergens kan ik de frustraties van die mensen wel begrijpen.

Er zou niets mis zijn met die migraties als België een heel rijk land was wat zonder problemen al deze mensen van een woning, voedsel en comfort kon zien. Maar dat is niet zo.

Ik pleit voor open grenzen of op z'n minst regeringsonderhandelingen met de landen van herkomst. Volgens mij kunnen deze het probleem oplossen, omdat ze ervoor kunnen zorgen dat de levensstandaard ter plekke wordt verbeterd.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 juli 2008 om 16:00.
Oud 7 juli 2008, 16:01   #38
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad, Emirdag zit voornamelijk in Oud Berchem en op het Zuid ( omgeving Brederodestraat) in Antwerpen.
Het hele dorp is zowat geimmigreerd, en ja; mensen komen omdat het hier beter is, dat klopt...
Maar niet die mensen maar het systheem is fout he? Dat biedt hen die mogelijkheid; als je nu moet kiezen tussen huwen ( want dit moet) met een man die je een geit kan aanbieden of ene man die je een leren bankstel aanbiedt...wat wordt het dan?
Wel ben ik het ermee eens dat het niet opgaat dat mensen hier in een sociale woning zitten terwijl ze eigendom hebben in Turkije!
Een Vlaming krijgt indien hij eigendom heeft geen sociale woning, waarom dan iemand van Turkse origine wel?

Mensen komen om er beter van te worden; vergeet niet dat in de typische ( Turkije en Marokko)migratielanden geen sociale zekerheid bestaat!
²!
Oud 7 juli 2008, 16:27   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Die mensen zoeken gewoon een beter leven hoor, zoals iedereen.

maar au fond is dit wel het probleem bij de integratie hier. we hebben nauwelijks een tweede generatie, het zijn bijna allemaal anderhalve generatie, 1 ouder van hier, 1 ouder van Turkije/Marokko. Integratie wordt hierdoor bemoeilijkt.

ik kan me wel voorstellen dat de Turkse en Marokkaanse meisjes hier te geïntegreerd zijn voor sommigen.
Zonder commentaar.
Oud 7 juli 2008, 16:38   #40
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Er zou niets mis zijn met die migraties als België een heel rijk land was wat zonder problemen al deze mensen van een woning, voedsel en comfort kon zien. Maar dat is niet zo.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik pleit voor open grenzen
kan tellen als contradictie

Laatst gewijzigd door Dope : 7 juli 2008 om 16:38.
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be