Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2008, 17:20   #21
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Ik heb in mijn universitaire opleiding heel wat economie gehad, dank u. En de werking van het liberaal-kapitalisme kan wat mij betreft best zo snel mogelijk volledig in het honderd lopen.
Het alternief zijnde een staatgeleide autarktie ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 17:45   #22
nun
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Ik heb in mijn universitaire opleiding heel wat economie gehad, dank u. En de werking van het liberaal-kapitalisme kan wat mij betreft best zo snel mogelijk volledig in het honderd lopen.
Ach ik heb ooit eens een paar cursussen psychologie gehad. Dat wil niet zeggen dat ik plots psychologische problemen kan oplossen. Hetzelfde geldt voor u economie.
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 17:28   #23
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Wat een leugenachtige onderwerptitel.
'kapitalistisch systeem staat onder zware druk'.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapitalisme
Citaat:
Kapitalisme is een politiek-economisch systeem dat onder andere gekenmerkt wordt door privé-eigendom van de productiemiddelen (zoals: machines, grond, gebouwen, grondstoffen en arbeid). Zij die deze middelen in eigendom hebben, mogen volgens de kapitalistische visie ook de opbrengst van deze middelen hun eigendom noemen.

Het kapitalisme, in verschillende verschijningsvormen, is op dit moment het heersende economische systeem in vrijwel alle landen ter wereld. Het is sterk gerelateerd aan de liberale staatsfilosofie, die uitgaat van de individuele (politieke en economische) vrijheid, het eigendomsrecht en vrije marktwerking.
Wat staat er wèl onder druk:
het rotte banksysteem en de manier waarop de overheden de hoeveelheid geld in omloop manipuleren.
Klakkeloos uitlenen van andermans spaargeld, zonder uitdrukkelijke toestemming, leidende tot meer geld in omloop, en via geldcreatie hetzelfde doen. Inflatie, de koopkracht van spaargeld neemt af, nog meer mensen worden richting risiconeming gedreven (beleggen in aandelen of eigendommen), waarmee de viscieuze cirkel rond is.

Niet het kapitalisme is de oorzaak maar net het almaar toenemend gebrek aan vrije markt en loon naar werken, en de toenemende bemoeienissen van de staatsapparaten, wat juist kenmerken zijn van de tegenhanger van het kapitalisme: communisme.
Die kenmerken, d�*�*r moeten we dringend vanaf!
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 11 augustus 2008 om 17:29.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be