Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2008, 04:46   #21
centrist
Burger

centrist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ErikDeRode Bekijk bericht
Ik zeg trouwens niet dat BHV MOET uitgebreid worden, is zeg alleen dat het Vlaamsnationalistische volksverlakkerij is te beweren dat splitsing de enige grondwettelijke oplossing is.
Ik heb nog geen enkele Vlaamse partij horen/lezen melden dat splitsen de enige juridisch correcte oplossing is. Uiteraard zijn er meer oplossingen. Maar vergeleken met een splitsing zijn die allen veel minder elegant, rechtvaardig, logisch, en politiek haalbaar. Daarom kozen alle Vlaamse partijen voor de splitsing als enige praktisch correcte oplossing.

En voor je begint met "splitsen in ook niet praktisch, want de Franstaligen zijn tegen" toch maar even melden dat deze oplossing politiek wel degelijk praktisch is. De democratische procedure loopt nu z'n gang, zoals dat hoort. Eenmaal die is afgehandeld, stemt een eenvoudige meerderheid voor de splitsing. De normaalste zaak van de wereld in heel de Westerse maatschappij, behalve voor Belgique.
Oud 18 augustus 2008, 06:17   #22
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ErikDeRode Bekijk bericht
Jouw redenering illustreert het Vlaamsnationale "gedachtengoed" ten volle. Altijd opnieuw gaat het over geld. Het Rode Kruis gaat volgens mij over solidariteit, over hulp aan slachtoffers. Maar volgens jou gaat het ook hier weer over GELD van een VLAAMSE afdeling. Arm Vlaanderen, hoe rijk het ook moge zijn.

U pleit hier voor een centralisering van het Internationale Rode Kruis.

Moet dat I.R.K. dan volledig autonoom over de gelden van de verschillende 'nationale' Rode Kruisen kunnen beschikken?

Zo neen, waarom niet?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2008, 19:16   #23
vesivius
Partijlid

Standaard

Dit is weer zo een typische rood rode reactie die ik nooit heb kunnen begrijpen , en ik geniet al van een pensioen.
Al onze bevoegdheden inzake energie werden overgeheveld naar Parijs

Ja, dit is de vrije markt die speelt, of dacht u door er een overheidsbedrijf (en verlieslatend) van te maken dat onze energie prijzen zouden dalen zonder compenserende taksen.
Trouwens denkt u nu echt dat de prijs van de barrel door Leterme en Co bepaald wordt.

De bevoegdheden over onze spaarcenten en pensioenfondsen werden uitgegeven aan de banken.
Ja weer zou iets, moet de staat dan zelf bankier spelen? We kennen de resultaten ervan, of is het de bedoeling om (onbekwame) rode rakkers mede in het bestuur te zetten zodat ze ook aan de vetpotten kunnen likken.

En de KLEINE spaarder die geld verliest op de beurs meent u dat nu ernstig?

Stijgende woon en huurprijzen? Indien vooral mensen van uw strekking (rood) de bezitters van huizen niet als het uitschot van de maatschappij zouden behandelen zouden er meer huizen zijn. En vergelijk de prijzen is met die van onze buurlanden wij zijn zeker geen koploper.

De rest van uw artikel is uw visie op de politieke toestand en de mogelijke oplossingen ervan, ik ben het daar niet mee eens maar hier wordt minder aan volksverlakkerij gedaan dat hierboven aangehaald. Het standpunt van rood is dat de staat voor alles moet opdraaien, opdat het nu ernergie is, huisvesting, enz. Men vergeet erbij te vertellen wie de staat is en dat men niet meer moet afkomen met “ga het geld halen waar het is” want dat geld is reeds lang verdwenen naar kapitaal vriendelijker oorden
vesivius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be