![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() ik denk dat filosoof met mij instemt: Leterme moet niet opnieuw aantreden?
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ALS Leterme aanblijft vraag ik mij toch af wat al die journalisten die hem keihard afgemaakt hebben morgen gaan schrijven...
Van der kelen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() '''Als Leterme aanvaardt dan is hij tot 2011 toch zeker van zijn geld als premier.
Het is een korte termijn oplossing."" jij vergeet juni 2009 alweer , hoe is het mogelijk , als de westelijke LDD troepen een ldd -nva-vb meerderheid kunnen op poten zetten , en ze draaien de geldkraan op ralenti , hein ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik hoop daar wel op, maar laat ons toch maar realisme bewaren en zeggen dat n-va + ldd + vb NOOIT aan 50% komt de eerstkomende 5 jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik hoop daar wel op, maar laat ons toch maar realisme bewaren en zeggen dat n-va + ldd + vb NOOIT aan 50% komt de eerstkomende 5 jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementslid
|
![]() Van mijn part mag Leterme ook thuisblijven hoor. Laat Didier het oplossen. De Waals publieke opinie is hem toch beugezien.
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() '''Ja, dat is een natte droom die ik niet in vervulling zie gaan.
Ik hoop daar wel op, maar laat ons toch maar realisme bewaren" klinkt weer als een bloemzak met loden armen |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() volgens het laatste artikel in de HLN zal de koning het ontslag zowel weigeren als aanvaarden... Leterme zijn ontslag zal worden aanvaard en hij zal gewoon een nieuwe opdracht gegeven worden... feitelijk hetzelfde dus als zijn ontslag weigeren. Didier reynders wordt als informateur genoemd...
linkie
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 17 juli 2008 om 21:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De koning kan het ontslag weigeren, maar Leterme kan toch gewoon weigeren? (onder druk van zijn kartel?) Bovendien hoe kan de koning nu garanties geven? Heel het kartel maakt zich gewoon belachelijk door mee te gaan in dit verhaal. Van de CD&V ben ik niet zeker maar de NVA gaat hier volgens mij nooit in mee. maw geen meerderheid meer aan vlaamse kant -> spa moet aan boord gehesen worden -> socio economisch akkoord gaat opnieuw bekeken moeten worden. Bovendien, geen staatshervorming betekent ook geen 400 milj van de vlaanderen om de begroting in evenwicht te brengen... (Ben ik mezelf nu hoop aan het geven?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar 8% LDD, 18% VB en 10% N-VA worden niet snel snel 51% |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() ik hoop dat het realiteit is
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() moest CD&V nu opeens een tsjevenstreek uithalen en voluit hun kiezers verraden, zullen er veel overlopen naar de N-VA. Maar of ze samen 50% zullen halen.. dat is idd iets TE
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nee, maar dan krijg je een oppositie NVA-LDD-VB en een regering CVP-VLD-SPA-GROEN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Uiteraard... 40% of 45%, dan heb je al een ferme druk op de traditionele partijen he, probeer dan maar eens een regering te vormen die niet constant onder druk staat langs Vlaamse kant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Als ze tesamen zo'n 40-45% halen is het al goed, maakt het al wat moeilijker voor de belgicisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |