Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2008, 12:12   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een aantal van die mensen zijn trouwens opnieuw lid geworden na gesprekken met vakbondsverantwoordelijken waaruit bleek dat zij ongewild of ondoordacht op een dergelijke lijst terecht kwamen.
mijn poetsvrouw stond op de lijst bij de gemeenteverkiezingen en werd uit de vakbond gegooid.

haar echtgenoot is militant bij VB, zijzelf poetst.

Door de verplichting om 50% vrouwen op de lijsten te hebben had haar echtgenoot gevraagd of zij op de lijst wou staan.

ik neem aan dat zij in aanmerking zal komen voor "ongewild of ondoordacht op een dergelijke lijst terecht gekomen"?

En dan te weten dat ik vroeger zelfs tot vakbondsafgevaardigde was verkozen!!! Ik schaam me in mijn eigen plaats, maar gelukkig had ik de situatie iets sneller in de gaten en heb ik snel mijn ontslag als afgevaardigde kunnen geven. Sommige mensen hebben weldegelijk nog een geweten (vandaar dat ik op slag verkozen was denk ik).

ps. ik ben noch VB lid, noch VB militant, maar ondertussen zéér skeptisch tegen vakbonden.

Kan iemand me trouwens uitleggen wat het ACV te maken heeft met de verkiezingen ? Ik was vroeger ACV vakbondslid maar heb nooit op CVP gestemd. Ik ben trouwens nog steeds CM-ziekteverzekering lid.

Wil dat nu zeggen dat ACV en CM de politiek mogen bepalen? Waarom moet ik dan nog gaan stemmen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 juli 2008 om 12:16.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 12:13   #22
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Niet te snel mensen beginnen uitschelden, beste
Ik constateer slechts.

Citaat:
Vordering VB-lid sociale verkiezingen afgewezen
De arbeidsrechtbank in Brugge heeft in een spoedprocedure de vordering van Pol Denys, een personeelslid van Dana Belgium en Spicer Off Highway Belgium, ten aanzien van de Belgische staat en zijn werkgever afgewezen. Het personeelslid wilde, gesteund door Vlaams Belang, als onafhankelijke kandidaat deelnemen aan de sociale verkiezingen. Omdat het bedrijf de kandidatuur weigerde, trok de man naar de arbeidsrechtbank. Die geeft hem nu ongelijk. De tegenvordering van het bedrijf voor de extra administratieve kosten werd afgewezen.

Gelijkheid
De kandidaat dagvaardde de Belgische staat en het bedrijf. De Belgische staat werd aangeklaagd, omdat die de gelijkheid van de kandidaten bij de sociale verkiezingen niet zou respecteren. Om te mogen deelnemen aan de sociale verkiezingen moet een personeelslid kiezen voor één van de drie representatieve vakbonden. De leden van Vlaams Belang worden echter systematisch uit de vakbonden gezet. Daardoor verliezen zij volgens Denys hun rechten op syndicale vertegenwoordiging.

Vonnis
De rechters oordeelden dat de wet is toegepast en dat ze geen nood hadden aan prejudiciële vragen aan het Grondwettelijk Hof. De rechtbank argumenteerde dat die vragen van louter academische aard zouden zijn en niet noodzakelijk zijn in de lopende procedure. De vordering ten aanzien van de Belgische staat werd onontvankelijk verklaard, omdat die partij niet in de procedure werkgever-werknemer zit.

De vorderingen ten aanzien van de werkgever werden ontvankelijk, maar ongegrond verklaard. Volgens de rechtbank heeft het bedrijf zich volgens de wet gedragen. De sociale verkiezingen bij Dana Belgium en Spicer Off Highway Belgium vinden vandaag plaats. Er werken ongeveer 650 personen.

Rechtsmisbruik
Het bedrijf had een tegeneis gesteld ten aanzien van de werknemer wegens rechtsmisbruik. Ze eisten 5.000 euro. Die eis werd afgewezen. Zowel de Belgische staat als de werkgever kreeg 1.200 euro rechtsplegingsvergoeding toegekend.

Denys liet intussen via juridisch raadgever Rob Verreycken van Vlaams Belang weten dat er geen hoger beroep mogelijk is. Wel overweegt het personeelslid de resultaten van de sociale verkiezingen in een latere fase te betwisten. (belga/sam)
Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...fgewezen.dhtml
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 12:13   #23
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

het veebee kan mijn gat kussen, en dan nog zal ik niet tekenen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 12:21   #24
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ik constateer slechts.
Citaat:
Vordering VB-lid sociale verkiezingen afgewezen
De arbeidsrechtbank in Brugge heeft in een spoedprocedure de vordering van Pol Denys, een personeelslid van Dana Belgium en Spicer Off Highway Belgium, ten aanzien van de Belgische staat en zijn werkgever afgewezen. Het personeelslid wilde, gesteund door Vlaams Belang, als onafhankelijke kandidaat deelnemen aan de sociale verkiezingen. Omdat het bedrijf de kandidatuur weigerde, trok de man naar de arbeidsrechtbank. Die geeft hem nu ongelijk. De tegenvordering van het bedrijf voor de extra administratieve kosten werd afgewezen.

Gelijkheid
De kandidaat dagvaardde de Belgische staat en het bedrijf. De Belgische staat werd aangeklaagd, omdat die de gelijkheid van de kandidaten bij de sociale verkiezingen niet zou respecteren. Om te mogen deelnemen aan de sociale verkiezingen moet een personeelslid kiezen voor één van de drie representatieve vakbonden. De leden van Vlaams Belang worden echter systematisch uit de vakbonden gezet. Daardoor verliezen zij volgens Denys hun rechten op syndicale vertegenwoordiging.

Vonnis
De rechters oordeelden dat de wet is toegepast en dat ze geen nood hadden aan prejudiciële vragen aan het Grondwettelijk Hof. De rechtbank argumenteerde dat die vragen van louter academische aard zouden zijn en niet noodzakelijk zijn in de lopende procedure. De vordering ten aanzien van de Belgische staat werd onontvankelijk verklaard, omdat die partij niet in de procedure werkgever-werknemer zit.

De vorderingen ten aanzien van de werkgever werden ontvankelijk, maar ongegrond verklaard. Volgens de rechtbank heeft het bedrijf zich volgens de wet gedragen. De sociale verkiezingen bij Dana Belgium en Spicer Off Highway Belgium vinden vandaag plaats. Er werken ongeveer 650 personen.

Rechtsmisbruik
Het bedrijf had een tegeneis gesteld ten aanzien van de werknemer wegens rechtsmisbruik. Ze eisten 5.000 euro. Die eis werd afgewezen. Zowel de Belgische staat als de werkgever kreeg 1.200 euro rechtsplegingsvergoeding toegekend.

Denys liet intussen via juridisch raadgever Rob Verreycken van Vlaams Belang weten dat er geen hoger beroep mogelijk is. Wel overweegt het personeelslid de resultaten van de sociale verkiezingen in een latere fase te betwisten. (belga/sam)

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...fgewezen.dhtml
In de link in mijn eerdere post kun je nog eens nalezen wat de criteria zijn die het ABVV (en ik vermoed dat dat bij het ACV gelijklopend zal zijn) hanteert om leden uit te sluiten.

Het is trouwens niet zo dat werknemers die geen lid zijn van een vakbond niet door die vakbond vertegenwoordigd worden bij bijvoorbeeld onderhandelingen met de werkgevers. De vakbonden sluiten immers akkoorden af in naam van alle werknemers van een bedrijf, niet enkel in naam van hun leden.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 12:25   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is trouwens niet zo dat werknemers die geen lid zijn van een vakbond niet door die vakbond vertegenwoordigd worden bij bijvoorbeeld onderhandelingen met de werkgevers. De vakbonden sluiten immers akkoorden af in naam van alle werknemers van een bedrijf, niet enkel in naam van hun leden.
leuk hé! word jij graag vertegenwoordigd door iemand die je niet wil?

op welke basis menen vakbonden trouwens dat ze akkoorden mogen afsluiten voor mensen die hen niet willen?

Misschien kan vakbondsmilitant Abou Anis daar een aparte topic over openen? Hier gaat het namelijk over een petitie voor de Vlaamse onafhankelijkheid.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 juli 2008 om 12:27.
Oud 18 juli 2008, 12:33   #26
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Wat is het verschil? Als je zowiezo geen probleem hebt zo'n petitie te tekenen dan mag toch enkel het feit dat je een hekel hebt aan het VB geen reden zijn?

Toch wel.
Oud 18 juli 2008, 12:34   #27
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Op die manier gaat het nog decennia duren vooraleer de boel gesplitst is.

Dan is dat maar zo.

De huidige crisis is er overigens gekomen zonder het VB. Het VB is niet nodig.
Oud 18 juli 2008, 12:36   #28
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
leuk hé! word jij graag vertegenwoordigd door iemand die je niet wil?

op welke basis menen vakbonden trouwens dat ze akkoorden mogen afsluiten voor mensen die hen niet willen?

Misschien kan vakbondsmilitant Abou Anis daar een aparte topic over openen? Hier gaat het namelijk over een petitie voor de Vlaamse onafhankelijkheid.
Hey hey, ik ben er niet over begonnen hè madam.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 12:47   #29
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Toch wel.
Welke reden zou er dan zijn? Voor zoiets als de Vlaamse onafhankelijkheid mogen degene die dit willen zich niet uit elkaar laten spelen anders gebeurt het nooit.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 13:03   #30
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan is dat maar zo.
Mooi, dan toont dan ineens uw Vlaams gehalte aan.

Citaat:
De huidige crisis is er overigens gekomen zonder het VB. Het VB is niet nodig.
Het VB heeft heel wat meer teweeg gebracht dat NVA de laatste jaren, waardoor de onafhankelijkheidskwestie op de agenda is komen te staan. De NVA heb ik enkel stilzwijgend niets zien doen toen GB zijn woord brak mbt het uit de regering stappen indien BHV niet gesplitst zou zijn. Ook nu op 15 juli is er nog niets gebeurd.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 13:08   #31
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Welke reden zou er dan zijn? Voor zoiets als de Vlaamse onafhankelijkheid mogen degene die dit willen zich niet uit elkaar laten spelen anders gebeurt het nooit.
Ik speel niet tegen het Vlaams Belang, ik speel gewoon niet met hun mee, net zo min als ik een petitie van een andere partij zal ondertekenen. Ik speel wel mee met andere organisaties met neutrale signatuur.
Oud 18 juli 2008, 13:10   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik speel niet tegen het Vlaams Belang, ik speel gewoon niet met hun mee, net zo min als ik een petitie van een andere partij zal ondertekenen. Ik speel wel mee met andere organisaties met neutrale signatuur.

zo te zien heeft U zich nooit boven het "verdeel en heers" principe kunnen verheffen.

Beetje dom natuurlijk. zo geef je ze gelijk.

Oud 18 juli 2008, 13:12   #33
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vlaanderen onafhankelijk ?????

Hahaha, da's vandaag de beste grap die ik hoor (lees).

En petitie van/voor het V.B. ondertekenen ?
Vanzeleven niet.

Als het een petitie 'tegen' het V.B. was ..... onmiddellijk !
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 13:13   #34
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Mooi, dan toont dan ineens uw Vlaams gehalte aan.
Ik ben wat ik ben en ik kan me niet herinneren dat jij degene bent die de certificaten van "Vlaamsheid" uitreikt.

Dat ik niet mee wil doen met partijpolitiek maakt mij niet "Vlaamser" of "onvlaamser".

Citaat:
Het VB heeft heel wat meer teweeg gebracht dat NVA de laatste jaren, waardoor de onafhankelijkheidskwestie op de agenda is komen te staan. De NVA heb ik enkel stilzwijgend niets zien doen toen GB zijn woord brak mbt het uit de regering stappen indien BHV niet gesplitst zou zijn. Ook nu op 15 juli is er nog niets gebeurd.
Het VB staat aan de zijlijn, N-VA zit in de reservepoule. Allebei niet de moeite waard. De politieke crisis is er gekomen zonder die partijen, of hoogstens onrechtstreeks.

VB en N-VA zijn niet nodig.
Oud 18 juli 2008, 13:14   #35
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
zo te zien heeft U zich nooit boven het "verdeel en heers" principe kunnen verheffen.

Beetje dom natuurlijk. zo geef je ze gelijk.

Gelooft u dat zelf?
Oud 18 juli 2008, 13:17   #36
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals mijn eerste betoging die voor Leuven Vlaams was.
Een mens moet een beetje richting in zijn leven hebben nietwaar?

!
Al een paar keer gezegd: de Vlaams-nationalisten van middelbare leeftijd of ouder ruiken nu hun kans. Nu of nooit.
Gefrustreerd in mei '68 en het moet nu gebeuren of anders is het de moeite niet meer wegens te oud.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 13:17   #37
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vlaanderen onafhankelijk ?????

Hahaha, da's vandaag de beste grap die ik hoor (lees).

En petitie van/voor het V.B. ondertekenen ?
Vanzeleven niet.

Als het een petitie 'tegen' het V.B. was ..... onmiddellijk !
Hoeveel altjes heeft Hans1 hier al rondlopen? Ik dacht dat Doedelzak de reincarnatie van Hans1 was?

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 18 juli 2008 om 13:17.
Oud 18 juli 2008, 13:19   #38
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Al een paar keer gezegd: de Vlaams-nationalisten van middelbare leeftijd of ouder ruiken nu hun kans. Nu of nooit.
Gefrustreerd in mei '68 en het moet nu gebeuren of anders is het de moeite niet meer wegens te oud.
Geloof maar gerust dat onder de jongere generaties de Vlaams nationalisten verwaarloosbaar zijn, we willen heus wel de transfers betalen als we nog niet zeker zijn of als we gaan werken dat we effectief een normaal pensioen gaan krijgen waar we recht op zouden hebben.
Oud 18 juli 2008, 13:23   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
hoezo gefrustreerd in mei 68? Leuven IS toch Vlaams geworden! Heb je dat gemist of zo?

Oud 18 juli 2008, 13:26   #40
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
In de link in mijn eerdere post kun je nog eens nalezen wat de criteria zijn die het ABVV (en ik vermoed dat dat bij het ACV gelijklopend zal zijn) hanteert om leden uit te sluiten.

En toch worden ze uitgesloten, zo blijkt uit de tekst.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be