![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Enne... Tweede vlagactie? Aan hoeveel zit VL²? 100? 200?
![]() |
#23 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Welke symboliek schuilt er achter de drie kleurtjes van onze nationale vod? Bij de Waalse haan is het anders ook overduidelijk. Het enige dier dat zich thuis voelt op een mesthoop... ![]()
Hij strijdt nu duizend jaren voor vrijheid, land en God; En nog zijn zijne krachten in al haar jeugdgenot. Als zij hem machteloos denken en tergen met een schop, Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
is er nu eindelijk eens een vlaams-nationalist die mij kan zeggen of dat die leeuw van de draak afstamt of nie ???? meen dit ooit eens vagelijk begrepen te hebben maar al die vlaams-nationalisten tot nu toe (niet dat het er veel waren 8)) stonden met hun mond vol tanden. Verder, ja: ik vind een leeuw ook "meer zeggend" dan gewoon drie vlakke kleuren neffest een. Maar langs den andere kant vind ik de inhoud van mijn politieke mening op heel andere basis gevormd: obv van meer reële omstandigheden en niet obv de aard van al dan niet aanwezige "kunstwerken" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan broederlijk naast elkaar staan, praten en zelfs een wedstrijd bijwonen...
er werd niet gescholden geklopt en geslagen ![]() ![]() Het originele is toch beter... ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat Vlaams Blokkers niet op geweld uit zijn... dat Vlaamse symbolen niet voor geweld staan... dat andere dat misschien gehoopt hadden... dat het originele nog altijd beter is...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Vreemdeling
|
![]() Een vlag is gewoon een symbool, niet meer of minder dan dat, er een "volksaard" van afleiden en het eigenschappen toekennen is compleet onzinnig. Het diende enkel om mensen te kunnen mobiliseren (in tijden van crisis) en samen achter één doel te kunnen scharen.
ondanks dit alles blijft de belgische driekleur een vod waar we in de omgevin,g van Lier gelukkig vanaf geraakt zijn; bijna iedereen heeft het rode deel eraf geknipt om een Lierse vlag te kunnen hebben bij het kampioenenfeest en de bekeroverwinning... Het wordt in die optiek nog eens tijd dat ze weer iets winnen 8) ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rijden er dan buiten vlamingen ook walen in het veldrijden??? anders snap ik het niet van de belgische vlag zenne
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het zou inderdaad kunnen dat de (Vlaamse) Leeuwenvlaggen afstammen van de "drakenvlaggen".
Zo is de vlag van Wales een draak, dit zou in de loop der tijden veranderd kunnen zijn in een "liggende" leeuw, en later in een "rijzende" leeuw. De Vlaamse Leeuw, en andere Leeuwenvlaggen uit de streek, zin dus niet afkomstig uit de arabische wereld zoals door sommigen gesugereerd wordt. Dit is maar heel beknopt, ik zal dat boek nog eens zoeken waar ik dit in gelezen heb.
![]() |
#35 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hoe meer vlaggen hoe meer leute !
![]() ![]()
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorzichtig voor de renners.
Als je er zo een tegen je smoelwerk krijgt, dan heb je er geen boodschap aan of het een tricoloor of een leeuw is. Vraag het maar aan Ben Berden. Overigens meen ik me te herinneren dat BuB-aanhang dit incident stevig opklopte om VL² in discrediet te brengen, terwijl VL² nochtans een van de meest tolerante en sympathieke Vlaamsbewegende acties is..........
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Mijn vraag nu aan de aanwezige belgicistische vlaggers: "Waren de mensen van VL² nu die onverbeterlijke fascisten waarvoor velen van jullie een Vlaams-nationalist aanzien? Of bleken het ook gewoon idealistische doch vriendelijke mensen zijn?"
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf heb ook al genoeg aanvaringen gehad met geweldadige vlaams-nationalisten. Tot op heden (gelukkig) nog altijd niet in elkaar geslagen ![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evolutie heeft het gedrag van leeuwen bepaald, dat erin resulteert dat hij de koning der dieren genoemd wordt. Das wat anders dan die leliesnuivende complotten beramende flierefluiters zonder economie en werk daar beneden de taalgrens heh ![]() |
|
![]() |
![]() |