Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2008, 11:32   #21
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is toch een andere oplossing : emigreren. Er zijn genoeg landen ter wereld waar het beter dan hier gaat en men moet ze niet ver zoeken : Frankrijk (voor de Franstaligen), Nederland (voor de Vlamingen) en Duitsland (voor de Duitstaligen). Iedereen spreekt er dezelfde taal en meer bepaald de taal van de Belgen in kwestie met natuurlijk het gevolg dat de communautaire problemen opgelost zijn. Het lot van België is dan niet meer uw probleem aangezien u in een ander land zou leven. U zou leven in een echte land waar politici aan de macht zijn; geen clowns of hofnarren zoals hier in andere woorden.

Mijn vraag, vanwege de situatie in het land, is meer : Waarom nog zoveel interesse tonen voor een land dat niet meer de moeite waarde is? Op de Franstalige kant van het land, kijkt men toch heel veel richting Frankrijk. Wat u betreft dan, waarom niet richting Nederland kijken en België/Vlaanderen gewoon verwaarlozen?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 12:22   #22
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

dus van zodra het u tegenzit is uw reactie: wegvluchten... ??? goe bezig!

ik blijf liever hier en probeer iets te veranderen ipv weg te lopen
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 12:44   #23
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Er is toch een andere oplossing : emigreren. Er zijn genoeg landen ter wereld waar het beter dan hier gaat en men moet ze niet ver zoeken : Frankrijk (voor de Franstaligen), Nederland (voor de Vlamingen) en Duitsland (voor de Duitstaligen). Iedereen spreekt er dezelfde taal en meer bepaald de taal van de Belgen in kwestie met natuurlijk het gevolg dat de communautaire problemen opgelost zijn. Het lot van België is dan niet meer uw probleem aangezien u in een ander land zou leven. U zou leven in een echte land waar politici aan de macht zijn; geen clowns of hofnarren zoals hier in andere woorden.

Mijn vraag, vanwege de situatie in het land, is meer : Waarom nog zoveel interesse tonen voor een land dat niet meer de moeite waarde is? Op de Franstalige kant van het land, kijkt men toch heel veel richting Frankrijk. Wat u betreft dan, waarom niet richting Nederland kijken en België/Vlaanderen gewoon verwaarlozen?
Is de politieke toestand al erg genoeg om politiek asiel te krijgen in bv. Noorwegen of zo ???
Of moeten we nog even wachten tot ze nog eens iets uitdokteren om de Vlamingen nog wat extra aan te pakken ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 12:48   #24
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is dat nodig als we Vlaanderen Nederlands kunnen maken?
En als Bruxelles wil, is er een plaatsje voor hen gereserveerd.
Oud 21 juli 2008, 12:53   #25
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht

Als u liever een apenland hebt dan een land dat goed draait, is dat natuurlijk uw eigen keuze.
Oud 21 juli 2008, 12:57   #26
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht

Mijn vrouw vraagt me om de zoveel tijd om hier weg te gaan. Mijn antwoord is nog steeds hetzelfde, ik blijf hier minstens totdat Belgie kapot is.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 12:58   #27
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Is de politieke toestand al erg genoeg om politiek asiel te krijgen in bv. Noorwegen of zo ???
Of moeten we nog even wachten tot ze nog eens iets uitdokteren om de Vlamingen nog wat extra aan te pakken ???
Ik denk dat we de dingen meer ruimdenkend moeten bekijken. Mensen hier zijn veel te"geconcentreerd" op België en zijn gevolgen, en vergeten dat andere oplossingen bestaan.
Oud 21 juli 2008, 13:02   #28
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Mijn vrouw vraagt me om de zoveel tijd om hier weg te gaan. Mijn antwoord is nog steeds hetzelfde, ik blijf hier minstens totdat Belgie kapot is.
Dan vrees ik voor u dat u nog heel veel jaren in België zal blijven. Ik weet dat u Vlaams-Nationalist bent maar wees toch realistisch met uwzelf : als ze al BHV niet kunnen splitsen, wat wilt u verwachten met de splitsing van België?
Oud 21 juli 2008, 13:05   #29
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan vrees ik voor u dat u nog heel veel jaren in België zal blijven. Ik weet dat u Vlaams-Nationalist bent maar wees toch realistisch met uwzelf : als ze al BHV niet kunnen splitsen, wat wilt u verwachten met de splitsing van België?
Ik las juist elders ophet forum een verwijzing naar het splitsen van de Plantentuin in Meise, zelfs d�*t...HAMC's Harley zal nog een heel tijdje zijn Belgische plaat hebben
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 13:05   #30
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Waarom is dat nodig als we Vlaanderen Nederlands kunnen maken?
En als Bruxelles wil, is er een plaatsje voor hen gereserveerd.
Franstalig België leeft al met Frankrijk in het dagelijkse leven. Wie in Franstalig België kijkt nooit naar TF1, France 2, enz.........? Wat in Frankrijk gebeurt, interesseert heel veel de Franstalige Belgen. Waarom is dat niet zo tussen Vlaanderen en Nederland? De meeste Vlamingen lijken niets of bijna niets te weten over Nederland.
Oud 21 juli 2008, 13:07   #31
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vergist zich hier ernstig, BHV wordt wel gesplitst, dat is zo bij democratische meerderheid gestemd.

En als dat dan meenbrengt dat Belgie splitst is dat mooi meegenomen.

Verschaeve
Oud 21 juli 2008, 13:10   #32
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik las juist elders ophet forum een verwijzing naar het splitsen van de Plantentuin in Meise, zelfs d�*t...HAMC's Harley zal nog een heel tijdje zijn Belgische plaat hebben
Blijf maar lachen Fil, doe rustig alsof er niets aan de hand is.

Verschaeve
Oud 21 juli 2008, 13:11   #33
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Als er over 10 dagen geen akkoord bereikt is, zal Belgie uit elkaar vallen en niets wijst erop dat er een akkoord komt.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 13:12   #34
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijf maar lachen Fil, doe rustig alsof er niets aan de hand is.
die kadee is zijn vaderland aan het redden. Respect

zoals die jappen op godverlaten eilandjes die nog voor hun keizer "vechten" omdat ze denken dat WO2 nog bezig is.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 juli 2008 om 13:15.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 13:12   #35
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U vergist zich hier ernstig, BHV wordt wel gesplitst, dat is zo bij democratische meerderheid gestemd.

En als dat dan meenbrengt dat Belgie splitst is dat mooi meegenomen.
Ja, BHV moest "onverwijld" gesplitst worden. We hebben de resultaat gezien..........
Oud 21 juli 2008, 13:13   #36
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Als er over 10 dagen geen akkoord bereikt is, zal Belgie uit elkaar vallen en niets wijst erop dat er een akkoord komt.
Ik vrees dat je wat te optimistisch bent.
Oud 21 juli 2008, 13:14   #37
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Binnen 10 dagen? Ze zullen zeggen dat ze vakantie zullen nemen en ze zullen terug in september of oktober daarover spreken. Zo gaat het in België.......
Oud 21 juli 2008, 13:15   #38
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, BHV moest "onverwijld" gesplitst worden. We hebben de resultaat gezien..........
Wees gerust, de procedure is op gang en zal haar weg volgen.

Ik weet niet of de meeste mensen het beseffen, maar het moment waar Vlaanderen zonder Groen de splitsing heeft gestemd was het begin van het einde.

Verschaeve
Oud 21 juli 2008, 13:24   #39
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wees gerust, de procedure is op gang en zal haar weg volgen.

Ik weet niet of de meeste mensen het beseffen, maar het moment waar Vlaanderen zonder Groen de splitsing heeft gestemd was het begin van het einde.
En zelfs ALS BHV gesplitst wordt, wat dan? België blijft nog altijd. Een arrondissement splitsen is heel anders dan een hele land splitsen.
Oud 21 juli 2008, 13:26   #40
Oberon
Partijlid

Oberon's schermafbeelding

Standaard

Beste Henri I,

België is een sterk merk. Laat mij niet lachen.

Ik ben al een beetje in het buitenland geweest, beetje verder dan de Costa del Sol bedoel ik. De gemiddelde Amerikaan denkt bij Belgium aan chocolats, beer en waffles. Dat is alles. Zelfs de friet kunnen we niet claimen want het zijn French fries. Als de Amerkaan de buitenlandse politiek een beetje volgt kent hij Brussels (niet Belgium), omwille van zijn supra-nationale instellingen (Nato, Europa ...) Als het een uitstekende businessman is, die internationaal geöriënteerd is, kent hij Belgium omwille van de notionele interestaftrek die wij met zijn allen duur betalen. Dat is alles. Hetzelfde geldt voor de Aziaat, Rus ...

Met alle respect voor uw mening over België maar het argument dat België een sterk merk is, is gewoonweg hilarisch.
Begrip me goed. Daarmee zeg ik niet dat Vlaanderen een beter of sterker merk is.

Laatst gewijzigd door Oberon : 21 juli 2008 om 13:45.
Oberon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be