Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2008, 14:46   #21
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Waarom komen UFO waarnemingen zo vaak voor op plekken waar volslagen idioten ze zien?
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2008, 15:50   #22
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Waarom komen UFO waarnemingen zo vaak voor op plekken waar volslagen idioten ze zien?
Daar zit wel wat in. Anderzijds....zou u zich geroepen voelen om wijd en zijd te gaan verkondigen dat u een UFO heeft waargenomen? Ik zou er eerlijk gezegd voor passen. De "believers" zouden mij gaan beginnen stalken en de sceptici zouden mij afschilderen als een halve zot. Neen, dank u.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2008, 16:08   #23
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
CNN laat beelden zien van UFO's die kernraketten onderscheppen

Onderschepping van kernraket (onder) door UFO (boven)
Ik ben er praktisch zeker van dat er aliëns bestaan zijn, die onze aarde bezoeken. Maar ik kan het niet staven op basis van feiten. Dus, is dit voor mij, noodgedwongen, een 'geloof in aliëns'. Maar, vroeg of laat, zullen we met deze feiten worden geconfronteerd. Daar heb ik niet de minste twijfels over.

Laatst gewijzigd door system : 18 augustus 2008 om 16:08.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2008, 16:13   #24
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Bron?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2008, 16:19   #25
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Bron?
De bron.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2008, 18:18   #26
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Zoals ik elders al zei over dit onderwerp: ge loopt zwaar achter als ge nu nog steeds die dingen wegwuift als zever. UFO's zijn een vaststaand feit, het zijn tenslotte "ufo's". Wie dat nu nog in vraag stelt en de slimme wenst uit te hangen met wat ridiculiseren is een compleet wereldvreemde steenezel met het verstand van een amoebe.

Waar de heissa over gaat is dat een steeds bredere laag van academici, topmilitairen, piloten, ed eist dat die ufo waarnemingen serieus genomen worden en wetenschappelijk onderzocht dienen te worden.

Het zijn enkel krachten binnen de VS (Majestic 12) die het fenomeen officieel niet onderzocht noch besproken wensen te zien (en dus liggen de VS mede aan de oorzaak van de desinformatie die erdoor ontstaat). Elders zoals in het VK en Frankrijk zijn er officiele instanties (dikwijls verbonden aan ministerie van defensie) die UFO fenomenen catalogeren en onderzoeken. Top figuren uit leger en academische wereld, piloten, ex piloten uit burgerluchtvaart, ex CIA whistleblowers, etc nemen deel aan internationale conferenties, studies, persconferenties en treden volledig uit anonimiteit. Er ontstaat globaal een kritische massa om die dingen volledig in de openheid te brengen doch enkel de VS werkt tegen (over het waarom wordt natuurlijk gespeculeerd en dit alleen al is bijzonder interessant als ge u wat verdiept in de materie).

Of die UFO's van aardse en/of buitenaardse oorsprong zijn is een andere vraag. Maar zelfs in het meest aanvaardbare geval voor de grote massa dat als ze van aardse oorsprong zijn, wie organiseert dit en waarom?Hoe is de kennis van vergevorderde technologie verworven? Kan die kennis (zero graviteit) niet gebruikt worden om serieuze wereldproblemen (energie, pollutie) snel op te lossen etc...

Maar de reden waarom de VS machthebbers nu pas, en dan nog via hun eigen spreekbuizen (zoals CNN, FOX), het fenomeen meer en meer laten uitlekken is uiterst merkwaardig.

Dat zijn toch allemaal gezonde vragen. Maar ja, voor de meesten is dat te ver van hun beperkte realiteitswereld. Brood en spelen please!

Voor de geinteresseerden die wat tijd hebben, een greep uit de serieuzere bronnen:

Documentaire "Out Of The Blue": http://www.youtube.com/watch?v=mdZpRcTBwdA

Disclosure Project: http://www.disclosureproject.org/ en bekijk tal van disclosure project video's op youtube. Of google naar Dr Steven Greer.

Het exhaustief werk van Dr Stanton Friedman, Nuclear Physicist: ook te zien op youtube (17 edities): http://www.stantonfriedman.com/ en
http://www.youtube.com/watch?v=iRaag...91DF74&index=0

Exopolitics website (ook te zien op youtube): http://www.exopoliticsradio.com/home.html
Oud 18 augustus 2008, 18:24   #27
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Nee, UNidentified betekent iets anders dan vaststaand, zelfs bijna een tegenstelling.
Oud 18 augustus 2008, 19:58   #28
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Nee, UNidentified betekent iets anders dan vaststaand, zelfs bijna een tegenstelling.
Wat hij wil zeggen met vaststaand is dat er -iets- waarneembaar is dat onze aandacht vereist, het staat ook vast dat men dit al lang probeert te verzwijgen, voor welke reden dan ook. Het staat bijgevolg ook vast dat een hele grote som geld gebruikt wordt om die leugen in stand te houden.

Of het buitenaards is of niet, een dilemma waar jij duidelijk mee zit, is zelfs niet belangrijk.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2008, 20:54   #29
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Wat hij wil zeggen met vaststaand is dat er -iets- waarneembaar is dat onze aandacht vereist, het staat ook vast dat men dit al lang probeert te verzwijgen, voor welke reden dan ook. Het staat bijgevolg ook vast dat een hele grote som geld gebruikt wordt om die leugen in stand te houden.

Of het buitenaards is of niet, een dilemma waar jij duidelijk mee zit, is zelfs niet belangrijk.
Het enige wat "vast" staat is dat er sommige mensen dingen beweren en geen vervalsing onbeproefd laten om anderen te overtuigen.
Oud 18 augustus 2008, 21:45   #30
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Hoax.
May be. May be not.

Ik kan me moeilijk indenken dat al die sergeanten, kapiteins, kolonels, luchtmachtpiloten, wetenschapslui en noem maar op, dat die dat allemaal uit hun duim zuigen. Dan moet het toch een wereldwijde hoax zijn. Theoretisch is dit natuurlijk mogelijk, maar praktisch zie ik dit zo niet zitten, want -bijvoorbeeld-er zijn getuigenissen van lijnpiloten van om het even welke nationaliteit en dit vanaf begin de jaren 1940-46 tot nu. Zelfs astronauten. En dat is toch niet niks.

Laatst gewijzigd door system : 18 augustus 2008 om 21:47.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2008, 21:57   #31
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het enige wat "vast" staat is dat er sommige mensen dingen beweren en geen vervalsing onbeproefd laten om anderen te overtuigen.
Dus getuigenissen mét bewijsmateriaal zijn vervalsingen.. tot een authoriteit zegt dat het anders zit? Of hoe werkt uw logica dan juist?
Oud 18 augustus 2008, 22:01   #32
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
May be. May be not.

Ik kan me moeilijk indenken dat al die sergeanten, kapiteins, kolonels, luchtmachtpiloten, wetenschapslui en noem maar op, dat die dat allemaal uit hun duim zuigen. Dan moet het toch een wereldwijde hoax zijn. Theoretisch is dit natuurlijk mogelijk, maar praktisch zie ik dit zo niet zitten, want -bijvoorbeeld-er zijn getuigenissen van lijnpiloten van om het even welke nationaliteit en dit vanaf begin de jaren 1940-46 tot nu. Zelfs astronauten. En dat is toch niet niks.
Ik denk niet dat het percentage gestoorden onder de wereldbevolking noemenswaardig variëert per beroepsgroep.
Oud 18 augustus 2008, 22:05   #33
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Oudste ufo foto's voor de geïnteresseerden.
Oud 18 augustus 2008, 22:13   #34
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Oudste ufo foto's voor de geïnteresseerden.
Ik heb alleen naar de 1e foto gekeken en dat lijkt mij een vrachtauto of een treinwagon die in een besneeuwd ravijn is gedonderd.
http://www.ufoartwork.com/slideshow_...fo_photographs

Oud 18 augustus 2008, 22:17   #35
willem1940NLD

Standaard

Veel "heksen" geloven ook nu nog dat zij vliegen op een bezemsteel.
Oud 18 augustus 2008, 22:22   #36
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb alleen naar de 1e foto gekeken en dat lijkt mij een vrachtauto of een treinwagon die in een besneeuwd ravijn is gedonderd.
http://www.ufoartwork.com/slideshow_...fo_photographs

Dat zou ook al kunnen, ik weet het niet.

Het valt mij wel op dat alle foto's en filmpjes over ufo's wazig, onscherp en trillend zijn gemaakt.
Oud 18 augustus 2008, 22:41   #37
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Dat zou ook al kunnen, ik weet het niet.

Het valt mij wel op dat alle foto's en filmpjes over ufo's wazig, onscherp en trillend zijn gemaakt.
Een speelgoedvoertuigje kan natuurlijk ook, in een zandbak of een hoopje sneeuw.
Oud 19 augustus 2008, 00:36   #38
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Foto van hubble:

full_stage1.jpg - 0.47MB
full_stage1_zoomed.jpg - 0.16MB

23.67 MBLarge File (18000 x 18000 pixels)

http://hubblesite.org/gallery/album/...on/pr2006001a/

Laatst gewijzigd door Akufen : 19 augustus 2008 om 00:41.
Oud 19 augustus 2008, 01:11   #39
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat geldt, zoals altijd, in beide richtingen overigens (wat je zegt gaat dus ook op ivm de officiele versie van 9-11 etc als we consequent willen zijn...). Het enige wat we daartegen kunnen ondernemen is zelf op zoek gaan en onze kennis aanscherpen.

Ja, dat kost tijd, een open geest, elimineren van veel pulp en een kritische ingesteldheid, maar dat laatste niet alleen tov op het eerste zicht ongelooflijke uitlatingen of stellingen.

Bekijk de aangegeven bronnen misschien eens dieper. Bestudeer alles eens wat dieper. Je zou zwaar versteld kunnen staan... Met 1 avondje studie kom je er niet. Met bovenstaande bronnen ben je minstens een paar weken zoet...
Oud 19 augustus 2008, 01:33   #40
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
May be. May be not.

Neen zeker niet.

Wat Lincoln wellicht bedoelt is dat beeldverslag waarbij de nuclear warhead uitgeschakeld wordt door een UFO. Dit noemt hij onmiddellijk een hoax, zonder de zaken verder te onderzoeken.

Ik neem het hem niet kwalijk, je moet je in dit onderwerp echt verdiepen en dat kost tijd en energie en open geest. Als je de documentaire "Out Of The Blue" bekijkt, dan wordt dezelfde beeldvoorstelling gebruikt, maar er staat duidelijk bij dat het om een "animatie" gaat, weliswaar gebaseerd op getuigenissen van alle betrokken (hooggeplaatste) militairen. Niemand beweert effectief beelden van die uitschakeling te hebben...

tis maar een detail.. maar ge ziet hoe rap men oordeelt zonder iets van de zaken af te weten.

Apropos, de implicaties van buitenaardse interventie in de mensheid, indien bewezen, zijn niet te overzien. Dat bepaalde groeperingen / instellingen er enkel baat bij hebben het eventueel bestaan van aliens te verdoezelen, weg te wuiven is evident (stabiliteit/ wereldvrede/ macht en controle etc).

Denk maar eens hoe christendom en islam de mensheid mogelijks bedrogen hebben met hun leer als blijkt dat hun God, hun Almachtige, in feite een alien is die hier wat kwam/komt experimenteren.... Natuurlijk dat dat allemaal veel te veel is om te beschouwen, laat staan aanvaarden voor iemand wiens wereldbeeld volledig stoelt op wat hij dagelijks 5 keer heeft ingelepeld gekregen in de moskee.

Men moet meteen alle godsdiensten gaan herschrijven.

Bekijk de implicaties van de "Drake vergelijking" eens: de kans op buitenaards leven en intelligentie is zeer reeel. En Drake kwam met die vergelijking af toen men enkel afwist van onze Galaxy. Intussen weten we dat er ontelbare galaxies zijn... de kans dat er geen leven bestaat of bestaan heeft buiten de aarde is in feite 0...

Laatst gewijzigd door straddle : 19 augustus 2008 om 01:34.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be