Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2008, 18:56   #21
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Dat is altijd een heel terechte vraag. Wat kan iemand in een politiek wespennest voor elkaar krijgen?

Maar als iemand goede speeches kan houden die veel mensen overtuigen, geeft dat een goed gevoel. Al die mensen die naar een presidentskandidaat komen luisteren, die zullen vaak steun aan hem betuigen. Je gaat in het algemeen niet naar een speech van Obama luisteren als je een McCain aanhanger bent. Dus die grote massa zegt wel degelijk wat.

En veel mensen zullen vinden dat Europa en Amerika niet met de rug naar elkaar gekeerd moeten staan. Zulke fratsen als een weigering om het Internationale Strafhof in Den Haag niet te erkennen door Bush, om een heel simpel voorbeeld te noemen, zijn geen teken van onderling respect. Obama wil wel goede betrekkingen tussen Amerika en Europa. De vele luisteraars in Berlijn zullen dat ook vinden.

Er zijn politici die heel goed manoeuvreren; die heel goed tussen de machtsbelangen kunnen laveren en daardoor hun politiek naar voren kunnen brengen. Of Obama dat kan, weet ik niet. Maar er zijn andere politici die die manoeuvreerkunst minder nodig hebben. Zij beheersen de kunst van het woord. Hitler en Fidel Castro, om maar eens een paar heel tegengestelde figuren te noemen, hadden dat ook. Obama is echt zo’n overtuiger. Hij kan voor een ‘change’ zorgen
Ik geloof het graag, bovendien is het toch wel lang geleden dat ik een presidentskandidaat zo'n taal als Obama heb horen hanteren. Hij is inderdaad een figuur die de hoop vertegenwoordigt die veel mensen koesteren voor de toekomst, toch zeker hier in Europa. De laatste tijd zijn er trouwens ook meer en meer Amerikanen die in dezelfde richting denken, wie weet kan zich dat verzilveren in electorale winst voor Obama. Misschien ook niet.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 18:57   #22
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Euh....en gelijk hebben ze !
Euh... neen?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 19:08   #23
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Als er ooit iemand mij vraagt wat het woord charisma betekent , toon ik hen die speech van Obama in Berlijn. Wat een presence dat die kerel heeft. Als ge dat vergelijkt met John Kerry of Al Gore , dag moeder. Aan de andere kant is het wel een vreemd gegeven dat ie in Berlijn staat te speechen als presidentskandidaat. Ik weet niet of dit wel een goede indruk zal nalaten op degenen die tenslotte de kaarten in handen hebben : de Amerikaanse kiezers. Ik vrees dat het een close-call gaat worden , net als in 2000. Maar ik ben nogal slecht in pronostikeren
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 19:13   #24
Abraham Tuizentfloot
Vreemdeling

Abraham Tuizentfloot's schermafbeelding

Standaard Obama in Berlijn: "tearing down walls"...

hij kan speechen, zoveel is zeker. Maar mij maakt de Kennedy-achtige gladheid achterdochtig. Maar kom, alles is beter voor de wereld én voor Amerika dan de man die er nu zit.
Eén van de bevlogen passages uit de Berlijnse speech gaat over "tearing down walls", het neerhalen van muren die mensen scheiden. Ik weet er zo alvast twee staan in de wereld, waar hij zijn beitel kan inzetten: ééntje tussen Mexico en de USA, en ééntje (in opbouw) tussen Israël en de bezette Palestijnse gebieden. Het zou me benieuwen om Obama's visie daarop te vernemen...
Abraham Tuizentfloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 19:16   #25
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Meer nog, Amerikanen zijn zo'n rare vogels dat uitspraken zoals bovenstaande evengoed waar als onwaar kunnen zijn.

Tuurlijk. Het is dan ook maar mijn mening gebaseerd op bijna 20 jaar leven tussen die rare vogels.

Laatst gewijzigd door longhorn : 25 juli 2008 om 19:17.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 19:18   #26
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abraham Tuizentfloot Bekijk bericht
"tearing down walls", het neerhalen van muren die mensen scheiden. Ik weet er zo alvast twee staan in de wereld, waar hij zijn beitel kan inzetten: ééntje tussen Mexico en de USA, en ééntje (in opbouw) tussen Israël en de bezette Palestijnse gebieden.
Zolang hij maar met z'n fikken van de toekomstige muur tussen Vlaanderen en Wallonie blijft is voor mij alles OK !

LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 19:33   #27
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang hij maar met z'n fikken van de toekomstige muur tussen Vlaanderen en Wallonie blijft is voor mij alles OK !
De muur in Berlijn werd afgebroken. De ganse wereld juichte. En jij wil een muur rond Brussel bouwen? Hoeveel mensen gaan daarvoor juichen?

Je schreef het als een grapje. Maar er zit natuurlijk een serieuze ondertoon in. Van dat soort vijandcreërende grappen hou ik niet.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 19:35   #28
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
De muur in Berlijn werd afgebroken. De ganse wereld juichte. En jij wil een muur rond Brussel bouwen? Hoeveel mensen gaan daarvoor juichen?

Je schreef het als een grapje. Maar er zit natuurlijk een serieuze ondertoon in. Van dat soort vijandcreërende grappen hou ik niet.
Beste, ik hou van zoveel dingen niet die door onze linkse machthebbers door onze strot geramd worden... Als we al eens niet meer mogen lachen.... Of misschien kunnen ze dat ook nog belasten.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 19:52   #29
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Barack Obama gaat op buitenlands bezoek. Het is natuurlijk voor de show, want Obama heeft meer verstand van buitenland dan de meeste Amerikanen. Hij is deels opgegroeid in Indonesië en heeft Keniaanse roots. Hij is heel goed gekwalificeerd om problemen vanuit een ander perspectief te bezien dan alleen het Amerikaanse. Hij heeft zeker meer verstand van het buitenland dan John McCain.

Maar soit, het publiek wil ook wat show. Obama slaagt er aardig in om te overtuigen. Van de Irakese premier Al-Maliki kreeg hij steun voor zijn plan voor terugtrekking van een deel van de Amerikaanse troepen binnen 16 maanden. Bush volgt met een globaal tijdschema.
Ik vind die hele entourage op zijn Amerikaans gezegd nogal 'corny'.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 14:04   #30
Zam
Burger

Zam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Goed, mooie woorden. Wat gaat/kan hij ervan waarmaken?
Is altijd een vraag die rijst wanneer een politieker zoveel goede dingen verkondigt, en terecht. Maar we mogen ook niet het idee krijgen dat iedere goeie spreker of charismatische politieker het slecht voor heeft met ons, want hoe herkennen we anders nog goede politici?

Ik denk persoonlijk dat je werkwoordkeuze "kan" beter gekozen is dan het werkwoord "gaat". Een goede ingesteldheid is voor mij veel belangrijker dat wat je er uiteindelijk van kunt waarmaken, zolang ik maar weet dat die persoon er alles aan zal doen weet ik genoeg.

http://www.directdemocracy.be
Zam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 14:09   #31
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wel weer grappig. Eerst beweren de conspiracy nuts bij hoog en laag dat het zowieso Clinton wordt. Daarna blijkt dit niet het geval te zijn en gaat men Obama naar voor beginnen schuiven als popje van de NWO. Best grappig...
Grappig genoeg waren het de Ron Paul-aanhangers die dit verhaal begonnen te verspreiden. Ironie, nee?
Oud 26 juli 2008, 14:10   #32
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Euh....en gelijk hebben ze !
Oud 26 juli 2008, 15:26   #33
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Grappig genoeg waren het de Ron Paul-aanhangers die dit verhaal begonnen te verspreiden. Ironie, nee?
Ja, 'de' Ron Paul aanhangers deden het!
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 22:21   #34
lezer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zam Bekijk bericht
Dus omdat de media vol lof spreekt over iemand is dat brainwash? Ooit eens bij stilgestaan dat het mss wel eens zo zou kunnen zijn? Ik denk dat jij tot het publiek behoort dat denkt dat iedere politieker slecht is en de hele media een middel tot brainwashing is... het hele conspiracy theory verhaal is jouw ideologie waarschijnlijk?
Mensen willen graag geloven in betere tijden, betere leiders...
Dat is de kracht van Obama.

Misschien toch maar eens het palmares van Zbigniew Brzezinski onder de loep nemen, belangrijkste buitenland-adviseur van Obama.
Die man heeft meer oorlogen en doden op zijn palmares dan Bush.

Er is één belangrijk verschil: zijn aanpak is veel 'verstandiger' dan die van de neocons.
lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 22:32   #35
lezer
Burgemeester

Standaard

Het is vaak zelfs tragisch om te zien hoe gráág sommigen toch in Obama willen geloven.

In interviews met toeschouwers van zijn speech dachten velen dat hij ook komaf zou maken met de oorlog in Afghanistan.
Obama had zich toch immers geprofileerd als de anti-oorlogskandidaat.

Dat hij de oorlog in Afghanistan wil opvoeren en zich wel wil 'terugtrekken' uit Irak, maar genoeg soldaten daar laten om 'A Quada in Irak' in bedwang te houden, maakt duidelijk dat wel de retoriek, maar de daden niet fundamenteel zullen verschillen.

Hij zal geloofwaardiger en intelligenter overkomen dan Bush en McCain, en daar is het de elite tenslotte om te doen.
Oud 26 juli 2008, 22:39   #36
lezer
Burgemeester

Standaard

Dat is ook de doelstelling van verkiezingen in de VS (en niet alleen daar).

Wie verkozen wordt heeft de meeste geloofwaardigheid om een bepaald beleid uit te voeren. Het beleid lijkt te verschillen, maar leidt naar dezelfde doelen.

De Amerikanen zijn momenteel de domme openlijke oorlogen van de neocons beu?

Dan maar iemand die luistert naar Zbigniew Brzezinski, die 'intelligenter' en meer achterbaks te werk gaat. Op zijn advies is de oorlog tussen Iran en Irak uitgelokt en zijn de Sovjets in de Afghaanse val getrapt.

Dan lijkt het tenminste of de Amerikanen zelf hun handen er niet aan vuil maken.
Oud 26 juli 2008, 23:00   #37
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

B. Hussein Obama was in Duitsland wat veel spectakel opleverde en kumbaya gevoel. De poster voor dit evenement was deze:

Het kan natuurlijk toeval zijn of wijzen op een soortgelijk wereldbeeld bij de USA liberals (=linksen)

Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 23:16   #38
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht
Dat is ook de doelstelling van verkiezingen in de VS (en niet alleen daar).

Wie verkozen wordt heeft de meeste geloofwaardigheid om een bepaald beleid uit te voeren. Het beleid lijkt te verschillen, maar leidt naar dezelfde doelen.
Politiekers proberen met maatregelen de burgers een beter leven te bezorgen. De maatregelen verschillen, maar het doel blijft hetzelfde.
Van het soort flauwekul redenering dat je ophangt, ken ik er nog wel een paar.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 02:27   #39
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
Ongelooflijk ???
Jongen heb je de brainwash in Europa gezien?
Kranten vol bloemen en rozen voor Obama
Niks ongelooflijk
brainwash

Elke kandidaat is er een van de club van tien.
Dus Obama of Clinton of CAEN geen enkel verschil

Het verschil zouden maken de andere kandidaten waar we niks van horen
Ron Paul, Cynthia Mc Kinny, Kuchinich, en wie nog?

de brainwash is ongelooflijk...
maar waar
wat een theather spel;
Europa is een provincie van de Vs, de NWO
Ik kan niet vaststellen of het exact wáár is wat je beweert, maar voel mij ook niet noemenswaardig optimistischer.
Oud 27 juli 2008, 15:08   #40
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel dat bezoek van vandaag de Duitse belastingbetaler gekost heeft. Eigenlijk hoort het toch niet, Europese regeringen die op dergelijke wijze indirect bijdragen aan zijn verkiezingscampagne.

Voor de rest heb ik niets op zijn optreden aan te merken.
Eerder vice versa denk ik: Obama die bijdraagt aan de populariteit van de duitse christen democrate Merckel.
Dit soort bezoeken gebeuren constant over de hele wereld en kosten de belastingbetaler overal veel geld.
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be