![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Afschaffen Gay Pride? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
26 | 38,24% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
42 | 61,76% |
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Plezant om naar te kijken.
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() ik zei wel huivert maar wedden dat een deel vd clerus naar alle herhalingen kijkt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- madammeke Dekroo, ektenoot van Herman, die niks tegen boeren en beenhouwers heeft, maar hen toch niet gunt om het beroep van advokaat aan de balie uit te oefenen; - de tegenstanders van de dolle mina's, de oorsprong van de vrouwenbeweging destijds (ik beschouw mijn vrouw als mijn gelijke, zolang ze maar niet gaat werken als er kinderen thuis zijn, ze mag naar andere venten kijken maar niet aanraken, zolang ik maar in 't geheim naar de hoeren mag .... maar waarom moeten die vrouwenbeweging daar zo'n spel van maken en zo opzichtig doen .... de katolieken aanbidden toch ons lieve vrouwke ....) Mijn gedacht nu: iemand die goesting heeft om te feesten, moet in de gelegenheid gesteld worden om te feesten. Of het feest mij bevalt of niet, heeft er geen teelbal mee te maken. In de grondwet heet zoiets: vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vereniging ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zolang dergelijk verwijt komt van iemand die nog steeds denkt dat homosexualiteit kan worden aangeleerd, ben ik vrij gerust in.
Citaat:
![]() ![]() Dit gaat écht een hilarische draad worden! Cliché na cliché...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 juli 2008 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zou het niet interessanter zijn om een lijstje te publiceren van zaken die je niet wenst te verbieden?
Zo'n kort lijstje zou ons namelijk veel tijd besparen...
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach, laat ze toch, wat doen ze er kwaad mee? En dan nog, waar wil je dan juist de grens trekken tussen wat mag en niet mag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Persoonlijk denk ik zelfs dat het net dat soort mensen zijn die ervoor gezorgd hebben dat de minder extraverte homo's beter geaccepteerd worden. Als je geconfronteerd wordt met dansende mannen in lederen ondergoed , is het niet echt moeilijk meer om om te gaan met een collega op het werk die je vertelt dat ie bvb homosexueel is en eerder introvert is van aard. Dan kun je daar wel mee overweg net omdat je al iets veel confronterender gezien hebt. Het is op die manier dat een samenleving gewoon wordt aan veranderingen. Neem als vb de zwarten in de VS. Het is niet dankzij de ja-knikkers en de mensen die braafjes gehoorzaamden dat de zwarten hun gelijke rechten behaald hebben , neen het is dankzij de "ambetanterikken" die hun plaats weigerden af te staan in de bus en veel tamtam maakten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Nee.
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Geloof jij dan dat homoseksualiteit aangeboren wordt? Ik heb tegenstrijdige dingen gelezen maar ik geloof nog steeds dat je omgeving en opvoeding een rol spelen.
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Tja, je mag feesten, maar moet dat een hele stad bezighouden en dingen tonen die mensen niet willen zien? Er zijn toch ook geen openbare hetero feesten met halfnaakte mensen?
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En dansende mannen in leren ondergoed voor iemand die verder geen homo's kent? Hoe komt dit dan over?
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ja natuurlijk, en als je blanke kinderen een afrikaans boek laat lezen dan worden die ook zwart.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang er niets onwettigs aan is, valt er niks af te schaffen. Tenzij Gay Pride natuurlijk een staatsbedrijf is, dan kan je het wel afschaffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De allereerste keer zal dat raar zijn, ja. Net zoals een man in djellaba op straat er ook raar uitziet de eerste keer. Maar als ge er honderd gezien hebt , dan let ge er nog nauwelijks op. Dus het is net door dergelijke stoeten toe te laten dat je voor acceptatie zorgt, dat mensen er aan gewoon worden en niet door ze te verbieden hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het ultieme argument, nietwaar? Ongegronde beschuldigingen. Als je tegen de gay-pride bent, ben je óf homohater óf diep van binnen een homoseksueel. best triest eigenlijk dat mensen zich zo moeten verweren.
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De term klinkt inderdaad nogal extreem. Bedenk jij dan maar eens een kort en leuk eufemisme voor homohater.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik hoef me niet te verweren. Ik ben namelijk niet degene die iets wil verbieden omdat het mij niet aanstaat.
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee? Jammer.
Eens zien wat je tot nu toe wenst af te schaffen : - Gay Pride parades - I love Techno Verder nog iets wat je niet aanstaat en wat je wenst te verbieden?