![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Tja, ik heb weldegelijk nagedacht over dit onderwerp. Als je mijn argumenten dan op deze manier afdoet, dan heeft het geen zin om nog op jou te reageren. Beter dan dit kan ik niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb in diezelfde post stuk voor stuk jou argumenten van een tegenargument voorzien maar als jij verkiest niet verder te reageren ... dan is dat uiteraard uw keuze, maar leg de schuld daarvan niet bij een geknipte quote van mij. Laatst gewijzigd door Anna List : 28 juli 2008 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Oh ja, bijna vergeten. De ondersoort flandrius hollandofobicus schijnt veel voor te komen in die contreien. Het lijkt me niet verstandig om die als huisdier te nemen. De kans op onvoorspelbaar en agressief gedrag is zeer groot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() Ach wat maakt het uit, nog 30 jaar en nederland transformeert zich in stad van atlantis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar goed, hoe ziet u die onderdrukking in de praktijk? Alle Vlamingen moeten 2000€ per jaar aan de Nederlandse staatkas geven zonder iets in ruil te krijgen? Slavenarbeid met zwepen, gehanteerd door hoogblonde mannen met te lange tanden en een raar accentje? Dat Vlaanderen geen volksvertegenwoordigers kan kiezen en we hier verstoken zitten van stemrecht? Volgens mij hang je gewoon een onterecht negatief beeld op. Er zijn volgens mij geen rationele argumenten om tegen te zijn. Maar dat het kost wat kost samen moet gaan, is ook niet waar. Zulke domme uitspraken van jukken en onderdrukken vind je niet bij de staten Duitsland-Oostenrijk, Roemenië-Moldavië, Griekenland-Cyprus. Er is geen enkele Oostenrijker die denkt dat hij zal onderdrukt worden als Oostenrijk bij Duitsland zou gaan, die vindt het gewoon niet opportuun om die fusie door te voeren. Veel nuchterder en zakelijker, daar hebben we hier ook nood aan.
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() Het zal eens tijd zijn voor uw reality check. Dat u van wallonie weg wil tot daar toe. Maar als u grote woorden heeft om van wallonie weg te gaan omdat het geld kost en tevens ook nog het koningshuis kwijt wil dan zie ik niet in wat er zo geweldig is aan samen gaan met nederland.
Opnieuw een monarchie met een cultuur die wij niet kenne laat staan zomaar zouden kunnen overnemen. En waarom zou het dan ineens met vlaanderen nog beter gaan? De enige die wint met zo een fusie is nederland en niet vlaanderen. EN ja onderdrukt of wat dacht u, dat als vlaanderen met een idee komt dat het zomaar goed is voor de nederlanders? Wij worden automatisch de minderheid ben eens benieuwd hoeveel ministers wij zouden hebben in een nederlands parlement. Als u zakelijk zou denken en nuchter zou blijven dan zou u niet zagen over wat een waal ons kost. Want als u bij nederland gaat zal u ook moeten dokken voor de minder welvarende regio's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is de verdeling van de kunst (Nederland wat Vlaamse schilders, Vlaanderen wat Nederlandse schilders) best zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar goed, hier komen mijn tegenargumenten alsnog: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Deskundigen die zich hiermee bezig houden beweren dat Nederland een stijgende zeespiegel prima kan verwerken. De grilligheid van de grote rivieren is een groter probleem. En daar heeft men in Belgie en Duitsland ook last van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Vlaanderen zal ook wel dit soort topstukken willen. En daar zal ongetwijfeld Noord-Nederlands geld in gaan zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() A U B dat NOOIT.... dan gaan we van de regen naar de stortvloed... wij moeten die pedante verwaande "boven de moerdijkers" niet... mijn afkeer voor die bende is een veelvoud van die die sommigen hier voor de franstaligen hebben... het is al genoeg: dat gewauwel van die Hollandse correspondenten op onze nieuwsuitzendingen... een normaal mens begrijpt die stortvloed van allerlei neven-klanken niet... zo iets als : châzzz en auwlie voor : gas en olie bijvoorbeeld... en nog meer van dat on-fraais.... A U B dat zou erger zijn dan de ergste pest....
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Ik wens het de Nederlanders niet echt toe
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 28 juli 2008 om 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
de Hollanders verloren al hun kolonieën... en zouden ons nu willen kolonieren... is het u al opgevallen dat in deze draad het nagenoeg enkel kaaskoppen zijn die ons willen koloniseren... en niet Vlaamse mensen die willen onder het juk van die van over de rivieren daarginds leven...
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Pure propaganda, erg tendentieus en niet op feiten gebaseerd, maar op onderbuikgevoelens.
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2) Je noemt enkel de Antwerpse haven als argument... 3) De Belgische staatsschuld, mogen, als Belgie uiteenvalt de Vlamingen en Walen onderling gaan verdelen. 4) Dat is pertinent onwaar. Belgie en Nederland hebben verschillende standpunten in sommige Europese vraagstukken, dus daar hebben we niks aan. Bovendien is juist het probleem van Belgie dat Vlamingen gedurende de Belgische geschiedenis voortdurend onder druk staan. Indien Vlaanderen en Nederland 1 land worden, kunnen we 1 gezamelijk buitenlands beleid nemen, waardoor we wel degelijk meer te zeggen krijgen in Europa. 5) Mij ontgaat volledig het probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Om te beginnen met het prestige van het Nederlands: dat wordt door de belgische ministers van buitenlandse zaken op het internationale forum voortdurend onderuit gehaald en de nederlandse ambtsgenoten leveren niet zoveel tegenwind. Geen van allen spreekt Nederlands op internationale vergaderingen. Op dat vlak kunnen we wat opsteken van Fransen en Duitsers om het even binnen Europa te houden. Denk aan de Europese schandalen rond het merkenburo en de etikettering. Als de fransen lobbyen om het Frans als enige brontaal voor europese juridische teksten te gebruiken zit de belgische vertegenwoordiging bij de aanstichters. Voor een keertje de nederlandse niet, ere wie ere toekomt. De belasting voor het milieu is toch wat ze is? Wat verandert een hereniging daaraan tenzij dat er vanuit een breder perspektief over eventuele vergunningen gepraat zal worden, iets wat voor een grensongevoelig onderwerp als milieu alleen maar positief kan zijn. Wat de kosten/batenanalyse betreft voel ik meer voor de kommentaar van Stan de Jong (in HP/De Tijd van 25 mei 2001): We kunnen van elkaars specifieke kwaliteiten profiteren. De Vlaming is goed in improviseren, de Hollander in organiseren. De Vlaming past zich gemakkelijk aan, kan goed met Latijnse volkeren zakendoen. De Nederlander verkoopt zichzelf beter, heeft meer marketingkwaliteiten. En daar houdt de win-win-situatie, zoals dat tegenwoordig heet, niet op. Vlaanderen en Nederland zijn beide logistieke scharnierpunten in Europa. Alletwee in het bezit van grote havens: Rotterdam en Antwerpen-Zeebrugge. Op dit moment spelen grote Aziatische concerns de havens tegen elkaar uit. Onlangs nog werden de twee grootste Antwerpse havenoverslagbedrijven door een Singaporees concern overgenomen. Een gemeenschappelijk bestuur zou dit kunnen voorkomen, de inkomsten van beide havens vergroten, waarvan dan weer een deel in de Groot-Nederlandse staatskas vloeit. Geen gezeik, iedereen rijk. Zelfverzekerde Vlamingen hebben in Europa nul komma nul te vertellen, daar zorgen de franstaligen wel voldoende driftig voor. Met de stem van 24 miljoen kan het niet slechter zijn dan nu met zestien plus zes die hun mond niet mogen opendoen. En wat het kunstpatrimonium betreft, na een hereniging maakt het toch niet uit waar de werken staan: ze staan allemaal in de Lage Landen. Er moet helemaal niks gedeeld worden want ze blijven gewoon waar ze zijn. Waar haal je het vandaan? Het totale patrimonium blijft naar binnen toe wat het is, en naar de buitenwereld toe wordt het alleen maar groter.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. Laatst gewijzigd door Leo : 28 juli 2008 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |