Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2008, 10:56   #21
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
"Volgens een woordvoerder van Livingstone zijn zo'n honderd mensen opgepakt. Onder de gearresteerden zouden enkele lokale medewerkers van het project zijn. "Dat is onvoorstelbaar. Die mensen zijn echt onschuldig, ze zijn zelf slachtoffer geworden en hebben hulp nodig."

jij kent die medewerkers van het project ook persoonlijk en jij weet dat zij het geweest zij want je was erbij misschien?
"onschuldig tot het tegendeel bewezen is" is een principe dat je niet kent?

wanneer was jij laatst in Afrika? Ik ben er verschillende keren geweest, in verschillende landen, als vrouw en soms zelfs alleen en heb nooit problemen gehad. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet gebeurd is maar waarmee ik vooral wil zeggen dat niet elke afrikaan een verkrachter is. Verkrachtingen zijn evenoud als de mensheid zelf en zolang er mannen en vrouwen zijn zullen er verkrachtingen gebeuren jammer genoeg.

De ngo moet deze zaak duidelijk uitklaren, de schuldigen aanklagen en veroordeeld zien en maatregelen treffen om haar medewerkers te beschermen.
Oud 31 juli 2008, 11:02   #22
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

dit is eigenlijk weer een pervers voorbeeld van hoe bepaalde forumgebruikers misbruik maken van een ander zijn miserie om hun racisme te etaleren
degoutant
Oud 31 juli 2008, 11:07   #23
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

2x

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 juli 2008 om 11:20.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 11:13   #24
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
jij kent die medewerkers van het project ook persoonlijk en jij weet dat zij het geweest zij want je was erbij misschien?
Misschien eerst eens de volledige topic lezen ipv als een kip zonder kop over "racisme" te krijsen?
Kenia arresteert zeven verdachten verkrachtingen
woensdag 30 juli 2008 07:29

De Keniaanse politie heeft zeven mannen opgepakt die verdacht worden van het verkrachten van vijf Nederlandse vrouwen.

Zeven mannen zijn gearresteerd als verdachten van de verkrachtingen
Bekijk de video van RTL Nieuws
Kenianen opgepakt voor verkrachten Nederlandse vrouwen

Dat meldt RTL Nieuws. Volgens de Telegraaf gaat het om vier aanhoudingen: twee bewakers, een gids en een chauffeur, allemaal in dienst van het kindertehuis waar de Nederlandse vrouwen vrijwillgerswerk deden.

Dominee
Na de verkrachtingen heeft een dominee de politie gebeld, er zijn geruchten dat ook hij bij de verkrachtingen is betrokken. Dat bericht is noch bevestigd, noch ontkend.

Vijf Nederlandse vrouwen in de leeftijd van 17 tot 25 jaar werden afgelopen donderdag tijdens een werkvakantie in Kenia verkracht door een groep van zo'n tien Keniaanse mannen.

Hulp
Volgens de politie hebben de verkrachters en overvallers hulp gekregen van de organisatie van het project.
De vrouwen waren uitgezonden via Livingstone uit Amersfoort. De Nederlandse organisatie blijft achter de Keniaanse leiding staan.

Door Maartje Willems

Citaat:
wanneer was jij laatst in Afrika? Ik ben er verschillende keren geweest, in verschillende landen, als vrouw en soms zelfs alleen en heb nooit problemen gehad. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet gebeurd is maar waarmee ik vooral wil zeggen dat niet elke afrikaan een verkrachter is. Verkrachtingen zijn evenoud als de mensheid zelf en zolang er mannen en vrouwen zijn zullen er verkrachtingen gebeuren jammer genoeg.
Jawel, één keer en dat was voor mij genoeg. Ik veralgemeen niet maar zoek eens "verkrachtingen" samen met "afrika" op.
Nu goed, de dag dat je verkracht wordt door een groepje negers zal ik je uitspraak wel quoteren " verkrachtingen zijn even oud als de mensheid".

Citaat:
De ngo moet deze zaak duidelijk uitklaren, de schuldigen aanklagen en veroordeeld zien en maatregelen treffen om haar medewerkers te beschermen.
Dat had ze al eerder moeten doen en niet de zaak proberen te verdoezelen.

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 31 juli 2008 om 11:14.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 11:17   #25
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
"Volgens een woordvoerder van Livingstone zijn zo'n honderd mensen opgepakt. Onder de gearresteerden zouden enkele lokale medewerkers van het project zijn. "Dat is onvoorstelbaar. Die mensen zijn echt onschuldig, ze zijn zelf slachtoffer geworden en hebben hulp nodig."

Toont maar weer eens aan hoe naïef deze ngo's zijn... "die mensen zijn echt onschuldig!" Natuurlijk, zwarten zijn altijd onschuldig. Waar blijven de poco's om te beweren dat de meisjes het uitgelokt hebben?
Even terug met de voeten op de grond: in Europa wordt ook verkracht en door Europeanen.
http://www.hbvl.be/Limburg/3800/arti...B-53A01E3EC910
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...erkracht.dhtml
http://www.dhnet.be/infos/faits-dive...e-en-fils.html
Enne Xavier B., wie is dat ook al weer?

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 juli 2008 om 11:19.
Oud 31 juli 2008, 11:19   #26
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Willen we een wedstrijdje houden? Ik win sowieso.

Mbeya resident jailed for life for raping pupil

MBEYA

A resident of Kalobe suburb in Mbeya city, Lusekelo Mwakalonge (48), has been sentenced to life imprisonment by the Regional Resident Magistrate after being convicted of raping a class-two pupil aged seven years, reports Thobias Mwanakatwe of PST, Mbeya.

The Magistrate, Kinabo Minja, said he was satisfied with the evidence adduced by the prosecution, and sentenced the accused to life imprisonment.

Earlier, it was claimed by Prosecutor Inspector Emmanuel Kajala that the accused committed the offence on August 23 last year at around 6pm in Kalobe area at the survivor`s house.

Kajala told the court that on the day of the material event, the girl?s mother had gone to the market, leaving the accused with the child in the room.

He said the accused used the opportunity to rape the child after which he ran away leaving her crying in agony. The child told her mother that she had been rapped by the accused as soon as she returned.

The case was reported to the police, and on medical examination the child was found to have been inflicted with grave injuries.

The accused pleaded for leniency claiming that he had a four-year child infected with HIV/Aids to support.

However, the magistrate who labeled the accused as a dangerous element, spurned the request as he did not present medical documents to support his claim.
Oud 31 juli 2008, 11:23   #27
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRW

Serb Gang-Rapes in Kosovo Exposed

(New York, March 21, 2000) -- Commanding officers bear criminal responsibility for a pattern of gang-rapes by Serbian and Yugoslav forces in Kosovo during the NATO bombing campaign, Human Rights Watch said in a report released today.

Related Material

Kosovo: Focus on Human Rights

Kosovo Backgrounder: Sexual Violence as an International Crime (May 10, 1999)

Kosovo Flash #31:Rape of ethnic Albanian Women in Suva Reka Municipality (April 28, 1999)

"Rape was used as an instrument of war in Kosovo, and it should be punished as such. The men who committed these terrible crimes must be brought to justice."
Regan E. Ralph
Director of the Women's Rights Division of Human Rights Watch

---------------------------------------

Human Rights Watch documented 96 cases of rape by Serbian and Yugoslav forces against Kosovar Albanian women immediately before and during the 1999 bombing campaign, and believes that many more incidents of rape have gone unreported.

The report said that rapes were not rare and isolated acts committed by individuals, but rather were used deliberately as an instrument to terrorize the civilian population, extort money from families, and push people to flee their homes. Virtually all of the sexual assaults Human Rights Watch has documented were gang rapes involving at least two perpetrators.

The 37-page report is the first to combine all credible reporting on rape during the Kosovo conflict, and includes a map (in PDF format)of all documented incidents of rape in Kosovo.

"These are not occasional incidents committed by a few crazy men," said Regan Ralph, executive director of the Women's Rights Division at Human Rights Watch. "Rape was used as an instrument of war in Kosovo, and it should be punished as such. The men who committed these terrible crimes must be brought to justice."

Human Rights Watch said its research did not confirm the allegations that Serbian and Yugoslav forces had set up "rape camps" in Pec or Djakovica. The organization criticized NATO, the U.S. government, and the British government for spreading unconfirmed information about rape while the NATO bombing campaign was underway.

Since the end of the war, rapes of Serbian, Albanian, and Roma women by ethnic Albanians -- sometimes by members of the Kosovo Liberation Army (KLA) -- have also been documented. Human Rights Watch condemns these human rights violations and continues to document post-conflict abuses for future reports. However, rapes and other crimes of sexual violence committed since the NATO-led troops entered Kosovo are beyond the scope of this report.

The report says that rapes in Kosovo took three basic forms: rapes in women's homes, rapes during flight, and rapes in detention.

In the first category, security forces entered private homes and raped women either in the yard, in front of family members, or in an adjoining room. In the second category, internally displaced people wandering on foot and riding on tractors were repeatedly stopped, robbed, and threatened by the Yugoslav Army, Serbian police, or paramilitaries. If families could not produce cash, security forces told them that their daughters would be taken away and raped; in some cases, even when families did provide money, their daughters were taken away. The third category of rapes took place in temporary detention centers, such as abandoned homes or barns.

The majority of rape cases were evidently committed by Serbian paramilitaries, who wore various uniforms and often had bandanas, long knives, long hair, and beards. These paramilitary formations worked closely with official government forces, either the Serbian Ministry of Interior or the Yugoslav Army, throughout Kosovo. In several cases, victims and witnesses identified the perpetrators as Serbian special police, in blue or blue camouflage uniforms, or Yugoslav Army soldiers, in green military uniforms. Several rape victims actually reported the crimes to Yugoslav military officers.

Human Rights Watch called on the International Criminal Tribunal for the former Yugoslavia to indict not only the perpetrators of rape, but also their commanding officers.

"Women in Kosovo are waiting for justice, and so far none of the Kosovo indictments have included sex crimes," said Regan Ralph, executive director of the Women's Rights Division at Human Rights Watch. "The sooner there are investigations and prosecutions, the sooner these women can begin to rebuild their lives."

Human Rights Watch was able to interview six rape victims in depth, and their testimonies are contained in this report. Human Rights Watch met two other women who acknowledged that they had been raped but refused to give testimony. Human Rights Watch documented six cases of women who were raped and subsequently killed. The ninety-six cases also include rape reports deemed reliable by Human Rights Watch that were compiled by other nongovernmental organizations.

Human Rights Watch believes that the actual number of women raped in Kosovo between March and June 1999 is much higher than ninety-six. Due to strong social taboos, Kosovar Albanian victims of rape are generally reluctant to speak about their experiences, and those who remained in Kosovo throughout the conflict may not have had an opportunity to report abuses.

TESTIMONIES OF RAPE VICTIMS FROM KOSOVO

Women and girls were pulled from lines of refugees and sexually assaulted, sometimes in front of other refugees. B.B., a twenty-two year old woman from Mitrovica told Human Rights Watch:

It happened while I was in line with the people. It was April 14th when we left our house and on the 15th we were walking near Djakovica... We met Serb paramilitaries. ..They approached my uncle and separated him. They took his gold and his money from him. Then they came up to me...He took my hand and told me to get in his car. ... He told me not to refuse or there would be lots of victims. He swore at me and said, "Whore, get in the car..." He told me not to scream and to take off my clothes. He took off his clothes and told me to suck his thing. I did not know what to do. He took my head and put it near him. He started to beat me. I lost consciousness. When I came to I saw him over me. I had great pain. I was screaming and scratching the ground from the pain. Another man came with a car and he got over me. The other man with the car asked the first one why he was treating this whore so good. I was crying from the pain and he was laughing the whole time. The second one got off me and told me to put on my clothes. I couldn't find them. Just as I got dressed another one came and took me to another place a couple of meters away and he started with the same words and did the same things the first one did. He kept me there for several minutes and then told me to wear my clothes so I [looked like I did when I left the line]. He told me not to tell anyone or they would take me for good and shoot my family. The men wore masks. They wore camouflage clothes and they were carrying weapons and knives on their belts. They said that they were paid to do this. I begged him [the first rapist] to kill me but he didn't want to.

Z.T., a twenty-three-year-old woman, was being held in a house in Drenica by special Serbian forces:

I was held in a room full of women. The police came, and gestured for me to come. A policeman made me take off my clothes and he found a note that I was hiding in my underwear on which I had my husband's telephone number in Switzerland. He tore up the note and started swearing at me. I went back to the group of women and the same policeman came back and said, "come here." He took me far away from the other women and did whatever he wanted with me.

A group of twenty-seven women in the Drenica region were held by Serb paramilitaries in a small barn. -V.B., a twenty-one year old, was seven months pregnant when she was gang raped by Serb paramilitaries:

They put us in a small barn with hay in it. Then the four men came into the barn and slammed the door and pointed machine guns at us. They asked for gold, money, and whatever we had. We gave whatever we had. But they were still torturing us. They would take a girl, they kept her outside for half an hour, and after that they would bring one back and then they would take another. Then they took me. I was pregnant. I was holding my son. They took him away from me and gave him to my mother. They told me to get up and follow them. I was crying and screaming, "Take me back to my child!" They took me to another room. It was so bad I almost fainted. I can't say the words they said. They tortured me. Because I was pregnant, they asked me where my husband was... One of them said to another soldier, "Kick her and make the baby abort." They did this to me four times-they took me outside to the other place. Three men took me one by one. Then they asked me, "Are you desperate for your husband?" and said, "Here we are instead of him."

In Pec, six armed and uniformed Serb men entered a house two days before NATO entered the city. Before murdering six members of her family, the men raped one of the women, a twenty-eight year old mother. Her sister-in-law witnessed the rape and the murders:

They were wearing military clothes and had black scarves on their heads. They took my sister-in-law into the front room, and they were hitting her and telling her to shut up. The children were screaming, and they also screamed at the children. She was with the paramilitary for one half- hour. She was resisting, and they beat her, and the children could hear her screaming. I could only hear what was going on. I heard them slapping her. The children did not understand that they were raping her. After they raped my sister-in-law, they put her in line with us and shot her.

FOR MORE INFORMATION:
In Washington, D.C.: Martina Vandenberg (w) 202-612-4344; (h) 202-387-2032
Regan Ralph: (w) 202-612-4349
In New York: Fred Abrahams 212-216-1270 (on current abuses)
In Brussels: Jean-Paul Marthoz 322-732-2009
http://www.hrw.org/press/2000/03/kosrape.htm

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 juli 2008 om 11:29.
Oud 31 juli 2008, 11:27   #28
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Guardian:
Rape victims' babies pay the price of war
Up to 20,000 women were raped during the Kosovan carnage. Now the victims are bearing children fathered by their Serb tormentors. In this harrowing dispatch, Helena Smith reports on the awful fate awaiting the offspring of conflict
Kosovo: special report

Lees alles hier:
BRON
De daders zijn én blank en christelijk. (en de kerk was er bij en vond het goed)

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 juli 2008 om 11:33.
Oud 31 juli 2008, 11:32   #29
jan hyoens

Standaard

Citaat:
De daders zijn én blank en christelijk.
Serviërs zijn halve Turken.
Oud 31 juli 2008, 11:35   #30
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals jij 1/16 Berber bent.
Oud 31 juli 2008, 11:39   #31
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De daders zijn én blank en christelijk. (en de kerk was er bij en vond het goed)
Het gaat hier wel over Afrika , waar deze mensen naartoe zijn gegaan, net om dat krapuul te gaan helpen ...
Hoog tijd dat men stopt met daar geld en goederen naartoe te sturen , er is genoeg miserie in eigen land ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 11:50   #32
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 11:55   #33
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
dit is eigenlijk weer een pervers voorbeeld van hoe bepaalde forumgebruikers misbruik maken van een ander zijn miserie om hun racisme te etaleren
degoutant
Tja, deze zaken moeten volledig verzwegen worden, zo werkt een linkse dictatuur nu eenmaal.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 12:18   #34
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Mijns inziens is dit een gevolg van een verkeerde mentaliteit die bij veel hulporganisaties heerst en ik spreek uit eigen ervaring.
Ik heb er immers genoeg gekend in Afrikaanse en Arabische landen, hulpverleners die zich quasi onkwetsbaar achten omdat ze ervan uit gaan dat zij als hoeders van het hogere goed wel door iedereen graag moeten gezien worden. Ik heb ze ongekende risico's zien nemen waarbij ze er simpelweg van uitgingen dat de lokale bevolking hen toch sowieso als helpende engelen zou ontvangen. Elke vorm van politiebescherming of militaire steun werd kordaat afgewezen wegens totaal politiek niet correct en zelfs raadgevingen van militaire vredesmissies om bepaalde gebieden absoluut te vermijden, werden totaal genegeerd. Daarbij komt nog de vaak extreem grote geldingsdrang die sommige hulpverleners bezitten, op het puur arrogante af.
Dit alles zorgt ervoor dat sommige hulpverleners zich maar al te vaak in te gevaarlijke situaties begeven, tegen alle raadgevingen in en daarin nog gesteund worden door hun overkoepelende organisatie. Als het dan misloopt zijn ze natuurlijk de eersten om de lokale politiediensten of de eventueel aanwezige vredesmacht te beschuldigen.

Ik zeg dus niet dat hulporganisaties onnuttig zijn of onder militair bevel dienen te opereren, integendeel. Het is echter wel een feit dat sommige van die organisaties en hun medewerkers een kleine mentaliteitswijziging dienen te voeren waarbij de werkelijke gevaren duidelijk en objectief worden vooropgesteld waardoor onnodige risico's worden vermeden want hoe goed de bedoelingen van deze mensen ook zijn, onkwetsbaar is niemand.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 14:49   #35
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Toen ik in Afrika was, liep ik altijd gewapend rond.
Als ik ooit nog naar Afrika ga, zal het in uniform zijn, en gewapend. Het is daar bijna even onveilig als in het Brusselse Zuidstation, of metro...
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 14:51   #36
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ongelooflijk of hoe je in alles complotten kunt zien. Heb wel eens goed moeten lachen.
*knip*
(racisme)
Oud 31 juli 2008, 14:56   #37
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Tja, en het spreekwoord zegt "once you go black, you always go black".

In Pakistan zou men dat anders oplossen : men ontvoert ze, men verplicht ze te om Moslima te worden en ze worden uitgehuwelijkt en voor de rest van hun leven verkracht en behandeld als een hond.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 15:02   #38
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Is dat niet gevaarlijk?
Minder gevaarlijk als verkracht worden.
Oud 31 juli 2008, 15:06   #39
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:

*knip*
(racisme)
Oud 31 juli 2008, 15:07   #40
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
degoutant
Dikke zever, als u mij toestaat. De waarheid is...Dat de waarheid pijn doet. D�*�*rom bent u zo kwaad nu.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be