![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Is het multiculturalisme een verrijking? | |||
Ja, ik eet graag pita |
![]() ![]() ![]() |
5 | 19,23% |
Ja, ik vind het een verrijking in het algemeen |
![]() ![]() ![]() |
11 | 42,31% |
Neen, ik lust geen pita |
![]() ![]() ![]() |
10 | 38,46% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Schepen
|
![]() [quote="Hanne"]
Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Schepen
|
![]() deze vond ik dan weer wel heel grappig
![]()
![]() |
#23 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() laat ons deze topic aub creatief en open houden, ik wil helemaal niet beweren dat "gemeenschappelijke afkomst" onbelangrijk is of dat de "Vlaamse identiteit" niet zou bestaan, ik wil er enkel op wijzen hoe moeilijk dat is, eens we een beetje verder dan de eigen streek kijken. Nochthans zal het antwoord erop essentieel zijn willen we nieuwe migranten verplichten tot integratie nog maar een voorbeeld: drie kwart van België kijkt nu naar tv als Clijsters of Henin een wedstrijd spelen, maar maakt tennis daarom deel uit van onze cultuur? ![]() Dit soort vragen is al moeilijk voor een land met nog geen 11 miljoen inwoners, laat staan voor de enorme mengelmoes der immigranten.
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men kan beter het andersom bekijken. Het lapje grond op deze aardkloot, aangeduid als België is in de loop der eeuwen zowat het slagveld van Europa geweest. Iedereen is hier zowat baas geweest voor een tijdje.
De "Belgen" hebben altijd een stukje cultuur van overal opgepikt en in het verleden werd er soms gemord en geklaagt, zelfs gevochten-Boerekrijg oa-. Maar om een vreemde cultuur zomaar te verwerpen, da's nooit een algemeen cultureel gegeven geweest. Maar nu, met desondanks de voorbeelden van het verleden, gaande van de Romeinen, naar de Franken,overgenomen door de Spanjaarden,Oostenrijkers, Fransen,Nederlanders ,Duitsers([size=1]alhoewel 2 korte periodes[/size]) en nog een hoop anderen hebben de "Belgen" vreemde culturen niet bedreigend gevonden, en was de voornaamste wrevel de belastingsdruk of de misbruiken en -daden van individuen. In de 20ste eeuw hebben we op een bepaald moment een enorme influx gekend van Grieken, Portugezen, Spanjaarden,Italianen en een voor de rest een hoop volk van overal.En met alle andere groepen zijn er wel strubbelingen geweest, tegenstellingen ,de wij en zij uitspraken en acties. Ik hoef hier verder geen kanttekening bij maken welke bevolkingsgroep zichzelf hier te snel te hard en te luidruchtig wil komen intrigeren. Ik hoop dat de goeie verstaanders een conclusie trekken, en de politiek correcten die het niet zien, die mogen verder stoven in eigen vleesnat.
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Enig synoniem dat de p******k c*******n minder pH-opstoten bezorgd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() [quote="JoeQpublic. Nochthans zal het antwoord erop essentieel zijn willen we nieuwe migranten [b]verplichten tot integratie[/b] quote]
Vanaf 1 april 2004 geldt een verplichte inburgeringstraject voor alle nieuwkomers. Een begin van antwoord op je vraag zal je dus kunnen vinden in die verplichte inburgeringstrajecten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() [quote="franke fritz"]
Citaat:
Moppen met niveau's ... weeral zo'n azijnpissersbedenking van 'n verzuurde allochtonenknuffelaar die lijdt aan p*******k c*******e plaatsvervangende schaamte en snel z'n zatte nonkel Frans erbij sleurt. Zeg eens Frank Fritzke, hoeveel niveau's bestaan er zo? Licht ze eens toe, met concrete voorbeelden. En wie legt de niveaunormen vast? Jij? De dorpspastoor? De dorpsimam? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() ik zal even antwoorden in naam van de voorstanders van de multikul, vermits zij klaarblijkelijk wat schroom hebben om te zeggen wat zij denken.
hier gaat-ie: 'ik zie dat graag, die kroeskopkes' geen dank. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- Mijn indische TV-hersteller - De Pakistaanse nachtwinkeluitbaters - De 3 slovaakse kuisvrouwen/mannen - De Indische broekenwinkel - De aziatische GSM-winkel - De Koerdische Kebap - De vele Nigeriaanse straatvegers - De Hongaarse tandarts Het zijn allemaal mensen waarmee ik het laatste half jaar in België en Wenen (Oostenrijk) in contact ben gekomen, die allemaal een grote meerwaarde voor mijn leven betekend hebben. Door van hen diensten/producten te kopen heb ik in totaal zo'n 1000 euro gespaard.
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() ik vind het persoonlijk een erg materialistische en egoïstische visie wanneer je niet anders kan dan de 'meerwaarde in je leven' uit te drukken in klinkende euro's.
er is toch meer dan dat, nee? solidariteit, volksverbondenheid, cultuur... |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() Een simpele vraag en ze zitten op hun gat. Nog niet één zinnig antwoord heb ik gekregen. Zal ik eens antwoorden? Er is geen verrijking! Er is verarming gevolgd door maatschappelijk verval en de onafwenbare ondergang van de Vlaamse eigenheid en cultuur. Het multiculturalisme is in hetzelfde bedje ziek dan het marxisme. Men vertrekt vanuit een waanidee die volstrekt tegengesteld is aan de menselijke natuur. Men gaat er van uit dat een mens perfect van de ene naar de andere kant van de wereld kan overgeplaast worden en daar in harmonie met andere culturen kan samenleven. Zonder het verlies van zijn eigenheid. Grote groepen mensen met verschillende culturen dwingen om samen te leven is om problemen vragen. Utopieën zijn mooi, het is een goede zaak dat mensen kunnen dromen van een betere wereld. Maar het probleem met utopieën is dat ze geen rekening houden met de realiteit.
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De overheid zou daarbij precies datgene moeten doen wat nu juist elke integratie in de weg staat: de allochtone gemeenschap de nodige middelen bezorgen om haar eigen cultuur, tradities en taal in stand te houden. Het principe waarbij men zich aanpast, op welke manier dan ook, wordt resoluut van de hand gewezen. En dit komt niet van het Vlaams Blok maar van Tarik Fraihi en Mohamed Talhaoui, in naam van de Federatie van Marokkaanse Democratische Organisaties.
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik voel evenveel volksverbondenheid met een hooligan van Antwerp dan met een allochtone relschopper uit Brasschaat. Geen.
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() In feite was vorig jaar bijna iedereen voor mij een verrijking én een buitenlander. Want ik zat zelf in het buitenland.
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn stelling: Een multiculturele samenleving leidt alleen maar tot problemen.
Elke cultuur heeft een vorm van eigenheid veroorzaakt door haar geschiedenis, en als leden van die cultuur verhuizen dan zijn er maar 2 mogelijkheden: - Integratie, hetgeen de eigen cultuur (en dus multiculturisme) verzwakt, en resulteert in hoogstens een mix in het zeer grote voordeel van de cultuur van het gastland. Het enige en beperkte voordeel dat het gastland van de andere cultuur kan hebben is op zeer kleine niche gebieden gerelateerd aan de oorspronkelijke cultuur van de immigrant. In verhouding tot de economie van het gastland stellen ze niks voor (tenminste als ze niet verboden zijn in het gastland en daardoor enorme meerwaarde krijgen) en leveren dus substantieel geen voordeel, ook al omdat ze meestal hier niet geproduceerd werden. - 'Ghetto' vorming Is eigen cultuur instandhouden als eiland(jes) binnen de cultuur van het gastland. Dit is de mogelijkheid die eigenlijk alleen maar problemen geeft voor het gastland, want de culturen blijven bestaan en dus ook de tegenstellingen en culturen zonder tegenstellingen bestaan niet, want dan zouden ze gelijk zijn. Zolang de omvang maar beperkt blijft blijven de gevolgen ook beperkt en kan het gastland eventueel ontstane problemen nog de baas, maar als je bvb een land hebt dat 3 evengrote culturen telt dan gebeuren de zaken die nu gebeuren in sommige ex-Oostblok landen, omdat de gemeenschappelijke en overheersende factor (het communisme) weggevallen is, waardoor de eigen culturen de zaak weer richting oorlog duwen. Ik vind een multiculturele samenleving dus ofwel een dagdroom van iemand die niet weet of wil weten dat culturen verschillen, ofwel een stelling van iemand die uit is op korte termijn-voordelen, zonder rekening te houden met, of interesse te tonen voor, de negatieve gevolgen op langere termijn. Terugkomend op de vraag: Is het multiculturalisme een verrijking? Nee, want op het moment dat ze verrijkend zou zijn is er geen sprake meer van multiculturisme en zijn de betrokken personen gewoon extra inwoners die hopelijk iets positiefs bijdragen (lees: werken, belastingen betalen) aan het gastland. Om in te gaan op die korte termijn-voordelen: ik bedoel hiermee goedkopere arbeidskrachten (al dan niet in 't zwart) en verkiezingsstemmen. En als je stelt dat ze werk kunnen doen dat de werknemers van het gastland niet willen doen, heb je, op korte termijn, en op voorwaarde dat er zero werkloosheid is in het gastland, gelijk. Me dunkt dat we niet in deze situatie zitten! Tenzij je eenieder die, ongeacht de reden, werkloos wordt, het land uitstuurt, waarmee je het probleem enkel verplaatst. Doodschieten zou dan nog de beste oplossing zijn. Snap je nou wat 'Eigen Volk Eerst' inhoudt? Het is zuiver een kwestie van prioriteiten, en het beleid blijkt goed bezig de verkeerde te leggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijd voor grote kuis, op een menselijke en politiek verantwoorde manier
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
verder dan een wel heel algemeen antwoord erop ben jij ook niet gekomen hé wolf? Soit, ik ga mij ne pitta halen ![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"Het inburgeringstraject bestaat uit een vormingsprogramma en individuele begeleiding (trajectbegeleiding) van de nieuwkomer. Het vormingsprogramma kan bestaan uit drie onderdelen: Nederlands als tweede taal (NT2), maatschappelijke oriëntatie en loopbaanoriëntatie. Op die manier leren nieuwkomers om zo snel mogelijk zelfstandig hun weg te vinden in onze samenleving. Met dit aanbod wordt getracht om zo veel mogelijk op de behoeften en wensen van de nieuwkomers in te spelen. De meeste nieuwkomers vinden het immers belangrijk om zo snel mogelijk werk te vinden. Nederlandse taallessen beschouwen ze daarvoor als middel bij uitstek. Bovendien is het voor hen dé sleutel tot communicatie met hun nieuwe omgeving. De lessen maatschappelijke oriëntatie behandelen het reilen en zeilen van deze maatschappij. Er wordt bijvoorbeeld ingegaan op de politieke structuur van België, de taken van de gemeente, de post, de ziekenfondsen, de rechten en plichten in de samenleving, het sorteren van afval, enzovoort. Het aanbod loopbaanoriëntatie helpt nieuwkomers bij de keuze van hun toekomstige plannen in België: werk, opleiding, voortzetten van een studie, vrijwilligerswerk, … . Niet alle nieuwkomers komen in aanmerking voor het volledige programma of de begeleiding. De doelgroep van het inburgeringsbeleid is zeer divers; het aanbod dus ook." Een bedenking: de politieke structuur, amai, daar zou ik de gemiddelde "echte" Belg ook wel es over willen ondervragen. Hoeveel Gemeenschappen volgens u? Idem voor het in orde brengen en houden van heel uwe papierwinkel. Zoiets zou beter verplicht worden voor iedereen die meerderjarig wordt, het land, de instellingen en de individuele burger kunnen er alleen maar baat bij hebben. Binnenkort weten de vreemdelingen potverdorie meer over ons land dan wijzelf, maar dat zal wel de verborgen agenda van ons machtige linkiewinkies zijn ![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2.2 miljoen belgen zitten zonder werk wegens de loonlasten. Als die nieuwkomers dan werk vinden dan zal het in 't zwart moeten zijn of tegen een prutsloontje dat groter zal moeten zijn dan de werkloosheidsuitkering of ze komen niet uit hun zetel. Wat gaan ze dan doen met hun kennis van de Nederlandse taal? 'inhoud van de kassa en rap, mijnheer' ? |
|
![]() |
![]() |