Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2004, 12:54   #21
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Maar goed dat het Vlaams Blok zich heeft onthouden.

Op zich is het een goed idee om vadalen en kleine criminelen aan te pakken, maar dit is geen aangelegenheid voor gemeentelijke ambtenaren om te bepalen wat er onder 'kleine criminaliteit' valt. Alleen de politie werd daarvoor opgeleid en is daar bevoegd voor.
Als gemeenten zelf al gaan vervolgen, en veroordelen dan is het met de democratie erg gesteld en gaan we de DDR achterna.

Laat de politie haar werk doen op straat, en laat de ambtenaren het papierwerk doen...andersom is de wereld op z'n kop zetten!
Neen, het Blok had moeten consequent en rechtlijnig tegenstemmen !
Nogmaals kan ik mijn geluk niet op er op tijd en stond afstand te hebben van genomen...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 13:37   #22
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Maar goed dat het Vlaams Blok zich heeft onthouden.

Op zich is het een goed idee om vadalen en kleine criminelen aan te pakken, maar dit is geen aangelegenheid voor gemeentelijke ambtenaren om te bepalen wat er onder 'kleine criminaliteit' valt. Alleen de politie werd daarvoor opgeleid en is daar bevoegd voor.
Als gemeenten zelf al gaan vervolgen, en veroordelen dan is het met de democratie erg gesteld en gaan we de DDR achterna.

Laat de politie haar werk doen op straat, en laat de ambtenaren het papierwerk doen...andersom is de wereld op z'n kop zetten!
Nogmaals kan ik mijn geluk niet op er op tijd en stond afstand te hebben van genomen...

Idem dito, net als bij de stemming over de doodstraf...ook een onthouding om PC te kunnen zijn, terwijl ik pertinent zeker weet dat 90% van de partijleiding voorstander van de herinvoering van de doodstraf is!!! Tja...de postjes he
Oud 26 maart 2004, 13:48   #23
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dacht ik al. Alles is goed om de Blokkers te verontschuldigen. Het gaat om het principe van rechtspraak in een democratische samenleving. Te moeilijk om te begrijpen ?
Wacht maar tot je het eens aan de stok hebt met één van uw buren aangaande een te luidruchtig feestje. Of tot je eens valselijk wordt beschuldigd... We gaan er qua verdraagzaamheid inderdaad met grote stappen op "vooruit".
Tiens, sinds wanneer is k9 een blokker?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 13:48   #24
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals kan ik mijn geluk niet op
een kinderhand is gauw gevuld
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 13:52   #25
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

Tiens, sinds wanneer is k9 een blokker?
Dat vraag ik mij ook af

Ach ja als je zowat in het midden staat word je soms voor blokker en soms voor communist uitgescholden
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 16:48   #26
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Citaat:

Idem dito, net als bij de stemming over de doodstraf...ook een onthouding om PC te kunnen zijn, terwijl ik pertinent zeker weet dat 90% van de partijleiding voorstander van de herinvoering van de doodstraf is!!! Tja...de postjes he
Tjah, als ze je uitsluiten door samentroepen (kartelvorming met lilliputterpartijtjes en god knows what else) dan vind ik deze onthoudingen maar klein bier.
En vergeleken met de capriolen van de bewindspartijen dan zit jij een mug te hekelen terwijl er een neushoorn in uw gat aan 't stekken is.

't is terug kwestie van prioriteiten stellen. Door zich te onthouden tonen ze aan dat ze rekening houden met de mening van een aantal burgers, alhoewel, wie weet hoeveel Belgen voor de doodstraf zijn?

Ze zijn al "Consequent en rechtlijnig" genoeg voor me, zo een verhouding van ik plooi 1 keer voor elke 50 buigingen van de blunderende smoelentrekkers van 't huidig bewind die zich in basis niks aantrekken van wat bij de burger aan de order is.

Zonder postjes kun je niks doen dus lijkt het me logisch dat ze hiermee rekening houden.
Ze krijgen niet bepaald iets in de schoot geworpen zoals Vivant.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 18:56   #27
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
[/b]

Tjah, als ze je uitsluiten door samentroepen (kartelvorming met lilliputterpartijtjes en god knows what else) dan vind ik deze onthoudingen maar klein bier.
En vergeleken met de capriolen van de bewindspartijen dan zit jij een mug te hekelen terwijl er een neushoorn in uw gat aan 't stekken is.

't is terug kwestie van prioriteiten stellen. Door zich te onthouden tonen ze aan dat ze rekening houden met de mening van een aantal burgers, alhoewel, wie weet hoeveel Belgen voor de doodstraf zijn?

Ze zijn al "Consequent en rechtlijnig" genoeg voor me, zo een verhouding van ik plooi 1 keer voor elke 50 buigingen van de blunderende smoelentrekkers van 't huidig bewind die zich in basis niks aantrekken van wat bij de burger aan de order is.

Zonder postjes kun je niks doen dus lijkt het me logisch dat ze hiermee rekening houden.
Ze krijgen niet bepaald iets in de schoot geworpen zoals Vivant.
Helemaal geen klein bier !
Ge moogt het kwade niet bestrijden met een nog groter kwaad. De maatregel gaat de doelgroepen voorbij, er is met name naast het principe ook de realiteit.
Paars wil meerdere vliegen slaan in één klap. De gemeenten gemakkelijke inkomsten bezorgen (enkel de begoede burgers zullen betalen), de macht van de lokale besturen versterken, en de onmacht van het parket en gerecht camoufleren. Dat hiermede een neus gezet wordt aan het rechtsbeginsel en de grondwet is bijzaak. Maar zoals gezegd, ook de onthouders (met inbegrip CD&V) zijn medeplichtig aan de creatie van dit monsterlijke wangedrocht. Op geen enkele wijze goed te praten. 8)
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 21:38   #28
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Neen, het is te vergelijken met een minnelijke schikking. Je krijgt een boeten, en je mag naar de rechtbank stappen als je niet akkoord gaat. Maar ja, als je betrapt wordt op diefstal, of als je een auto volspuit met graffiti, dan ga je waarschijnlijk niet zo rap naar de rechter lopen om je onschuld te bepleiten, hé?

Ik vraag mij trouwens af waarom die groenen altijd alles willen doen voor criminelen en dergelijke. Willen jullie echt treug naar een samenleving zonder wetten en normen? Ben je voorstander van de totale chaos?
Kom, kom, Antoon, het is niet omdat iemand tegen deze maatregel is, dat hij plots voorstander is van complete anarchie...

Jij weet toch ook wel hoe het er op gemeentebesturen aan toe gaat? De ambtenaar die in eer en geweten zijn werk doet, wordt maar al te vaak de pas afgesneden door de burgemeester (of de schepen) die de minnelijke schikkingen van zijn familie en vrienden in de prullenbak laat belanden. Ik werk al lang genoeg op een gemeentebestuur om mij daarover geen illusies meer te maken...

Ik ben het er mee eens dat kleine criminaliteit moet bestraft worden, maar dan wel door een onpartijdig orgaan EN met het principe onschuldig tot het tegendeel bewezen is...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 21:46   #29
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Sommige partijen maken er een gewoonte van zich te "onthouden" bij de stemming van moeilijk verkoopbare wetten of reglementen. Kwestie van niemand voor het hoofd te stoten en geen stemmen te verliezen.
Gisteren werd een wet gestemd die de gemeenten toelaat "kleine criminaliteit" zelf aan te pakken, en zo de rechtbank te omzeilen. En het brengt zaad in het bakje !
Zo kunnen de gemeenten nu zelf een boete opleggen tot 250 euro voor sluikstorten, graffiti, bedreigingen (hoe zit het de bewijslast ?), kleine diefstallen, geluidsoverlast, enzoverder...
ALLE oppositiepartijen hebben zich onthouden, behalve Ecolo die consequent tegenstemde... Opmerkelijk is dat het Blok (de luidruchtigste roeper langs de kant) zich ALTIJD onthoudt in moeilijk verkoopbare zaken, zoals ook bij de kiesdrempel. 8)
Belangrijkste negatieve aspect aan de zaak: de bewijslast wordt omgedraaid, het parket moet niet meer bewijzen dat de burger schuldig is, de burger moet nu t.o.v. de gemeente bewijzen dat hij onschuldig is.
In geval van betwisting kan de burger nu naar de rechtbank stappen en zelf een dure procedure opstarten. Daarom werd het bedrag beperkt tot 250 euro, net klein genoeg om geen zaak op te starten, en braafjes te betalen.
Weeral een stukje opgeschoven naar een Big Brother samenleving...
Bedankt !
Ik vind het goed, als je niet wil dat je dat moet betalen PLEEG DAN GEEN KLEINE CRIMINALITEIT .

Of laat je niet vangen als je een 'piece' zet. 8) [size=1] (Voor de leken: een piece is een graffiti-tekening.)[/size]
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be