![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Weet U, Nu westvlamingen schaamteloos een eigen koffiekransje mogen opzetten op politics.be, haal ik er als zelfverklaarde westvluut maar meteen die quote bij van die andere gouwgenoot, de heer Hintjens, in de De Morgen van 2 weken geleden. De heer Hintjes zei toen: "Die mannen zijn echte westvlamingen, ze hebben allen problemen met hun pietje". Een uitspraak die mijn echtgenote - om voor mij alsnog onbekende redenen - nodig vond om ’s morgens luidop aan mij voor te lezen om daarna in een klaterlach uit te barsten. (Soms vraagt een man zich af.) Veel is nog niet geschreven over het "pietje" van de heer Leterme, maar het staat vast als een paal (..erm..) dat de heer Leterme met een knoert (..erm/erm..) van een gekapseisd minderwaardigheidsgebrek rondloopt. “Standhouden”, “hardnekkigheid”, “niet plooien”, “, etc. stuk voor stuk woorden uit rechtstreeks uit het vocabularium van de erectomane pietjeslijder geplukt zijn. "Ik heb dingen gedaan die ongezien zijn in de Belgische politiek, omdat ik overtuigd ben dat ze nodig zijn". Hét standaard excuus dat de betweterige “pietjeslijders” - die vrouwen- en kindermishandelaars in essentie zijn - opduiken wanneer ze hun gebeuk wensen te vergoelijken: “’t was voor hun eigen bestwil, mijnheer de juge”. “Ik heb mijn plaats in de geschiedenisboeken verdient met mijn ontslag". Meteen zonneklaar, wat de heer Leterme ’s nachts uit zijn slaap houdt: zijn mogelijke plaats in de boekskes en niet het besturen van dit land. De grootste willen hebben, op en top “pietjes” gedrag, “Als ik dan 's avonds tijdens een wielercriterium tussen de mensen loop, zoals donderdag in Herentals, voel ik me helemaal niet moe, maar vooral verantwoordelijk. De mensen begrijpen heel goed waar het over gaat. Ik krijg bijna geen negatieve reacties. Ga door, laat u niet doen.”. In de alaambak van de betere pietjeslijder, kan natuurlijk een stevige neut narcisme niet ontbreken. Verder van de westhoek verwijderd komt men overigens ook al niet dan Herentals. “[DS]U hebt dat geld niet nodig. Het gaat dus goed met het land. U lijkt Guy Verhofstadt wel. [YLT] (stoïcijns) 'De begroting is in evenwicht.” Tel hierbij ontkennend gedrag en de kotjes op de diagnose fiche van deze pietjeslijder zijn zowat alle aangestipt. “Pollack kwam in 1998 met een lijst aanvullende criteria voor het herkennen van een depressie bij mannen. Daarop staan symptomen als het hardnekkig ontkennen dat er een probleem is. De patiënt wil bijvoorbeeld niet toegeven dat hij lijdt aan somberheid. Of hij weigert over zijn slechte buien te praten met het argument 'ik zoek het zelf wel uit'. Verder storten depressieve mannen zich nogal eens op hun werk, soms op het obsessieve af.. Verder worden veel mannen impulsief en agressief als ze depressief zijn. Ze gaan ongebruikelijke en onverantwoordelijke dingen doen”. Bron Elsevier. “Iedereen weet ondertussen dat ik niet ophoud. Ik ben koppig. Ik stop niet.” September wordt genieten voor de drama liefhebber die in mij schuilt. Ik zet wat congé aan de kant om spektakel van de “rentrée” van de heer Leterme in de politiek niet te missen.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 3 augustus 2008 om 13:19. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
een aankomende depressie....
Wat wordt het dan....Een brug over een kanaal,een mooi stukje spoorweg of toch maar een goed eindje touw? Laatst gewijzigd door kelt : 3 augustus 2008 om 13:06. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Een staatshervorming en wanneer dat niet lukt het jobke van secretaris generaal bij de NAVO.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
Weet U,
Leterme is geen pietjeslijder maar een pietjesleider... Laatst gewijzigd door Chipie : 3 augustus 2008 om 13:19. |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Voor mij volstaat het dat mijn pietje staat.
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 3 augustus 2008 om 13:20. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Idd, tzwien is de westheok nie.
|
|
|
#29 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#30 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Weet U,
Ik hoed me ervoor om de parallel voor U door te trekken; maar U zou wel eens gelijk kunnen hebben in zake de noestheid die de heer Leterme en co. aan de dag leggen tot hervormen, door U grofjes verwoord als "gewild of ongewild pietjes snokken". De heer Dewever liet vrijdag in Le Soir optekenen : "Het kolonialisme uit Brussel moet gestopt worden". In de fond is dit wat mij irriteert aan de heren Leterme en Dewever, de idee te willen conserveren wat er nooit was of ooit zal zijn. Brussel en Wallonië zijn voor hen altijd al metaforen geweest voor alles wat hun onbestaand - en dus malloterige - bucolica bedreigt. Niet voor niets is Pietje de leugenaaar (Billy Liair van Keith Waterhouse) het standaardwerk over mythomanie. Mijnheer Leterme weet zich nu al een plekje verzekerd in academische tekstboeken. Hij hoeft zich daar alvast geen zorgen meer over te maken (cfr. de voorpagina van De Standaard dit weekeinde). Het valt nog te bezien of dit geschiedkundige, dan wel medische, werken zullen zijn.
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 3 augustus 2008 om 13:54. |
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Alleen hier had u er beter een punt achter gezet. Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 augustus 2008 om 13:58. |
|
|
|
|
|
|
#32 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Weet U, Ik hoed me ervoor om de parallel voor U door te trekken. Maar U zou wel eens gelijk kunnen hebben in zake de noestheid die de heer Leterme en co. aan de dag leggen tot hervormen, door U grofjes verwoord als "gewild of ongewild pietjes snokken". De heer Dewever liet vrijdag in Le Soir optekenen : "Het kolonialisme uit Brussel moet gestopt worden". In de fond is dit wat mij irriteert aan de heren Leterme en Dewever, de idee te willen conserveren wat er nooit was of ooit zal zijn. Brussel en Wallonië zijn voor hen altijd al metaforen geweest voor alles wat hun onbestaand - en dus malloterige - bucolica bedreigt. Niet voor niets is Pietje de leugenaaar (Billy Liair van Keith Waterhouse) het standaardwerk over mythomanie. Mijnheer Leterme weet zich nu al een plekje verzekerd in academische tekstboeken. Hij hoeft zich daar alvast geen zorgen meer over te maken (cfr. de voorpagina van De Standaard dit weekeinde). Het valt nog te bezien of dit geschiedkundige, dan wel medische, werken zullen zijn.
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 3 augustus 2008 om 14:03. |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Banneling
|
Ongetwijfeld geschiedkundige...