Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2008, 16:54   #21
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

DIE VUILE VLAMINGEN WILLEN MAAR GEEN FRANS LEREN! ze moeten nu toch ook al weten dat je in die regio ook de taal van de regio moet spreken! verdorie toch!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 19:57   #22
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
DIE VUILE VLAMINGEN WILLEN MAAR GEEN FRANS LEREN! ze moeten nu toch ook al weten dat je in die regio ook de taal van de regio moet spreken! verdorie toch!
De meeste Franstaligen die in Vlaams-Brabant komen wonen, kunnen zich een huis of een villa veroorloven, in tegenstelling tot dat soort mensen die zich enkel een luizen-habitat kunnen betalen : nl een camping!

Laatst gewijzigd door AyneRand : 5 augustus 2008 om 19:57.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 20:01   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
De meeste Franstaligen die in Vlaams-Brabant komen wonen, kunnen zich een huis of een villa veroorloven, in tegenstelling tot dat soort mensen die zich enkel een luizen-habitat kunnen betalen : nl een camping!
ha ja! maar leven op kosten van de PS! Dat is toch ook een verdienste zeker!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 20:05   #24
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ha ja! maar leven op kosten van de PS! Dat is toch ook een verdienste zeker!

Werklozen van welke nationaliteit ook blijven luizen.
Oud 5 augustus 2008, 20:20   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Werklozen van welke nationaliteit ook blijven luizen.

let op! Youssef leest mee, en dat mag je van sommige nationaliteiten helem�*�*l niet zeggen! Enkel mestkevers kunnen luizen zijn heb ik begrepen. Andere nationaliteiten kunnen alvast géén bosmieren zijn! Want Luc Van Balberghe heeft er al een berisping voor gekregen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Luc Van Balberghe
(....)
Na de laffe moord op Guido De Moor vorig jaar, het ‘busincident’ waarbij de dader zelf het meeste pijn leed omdat hij niet op slag dood was – aldus zijn advocaat, vergeleek ik dergelijk uitschot met rode bosmieren die je verworven leefomgeving verzieken en die je op de duur alleen nog maar kunt affikken.

Ik geef toe, dat de vergelijking niet echt fijngevoelig was. Maar net zoals in het geval van vader De Rydt, was het een emotionele reactie vanuit een diepe verontwaardiging, een machteloosheid, een woede. Niet als rechtstreeks betrokken vader, broer of zoon. Maar als lid van deze maatschappij die collectief verontwaardigd was en waar het crapuul stilaan de strot uitkomt..

Voor mijn uitspraak kreeg ik eerbetoon door een banvloek van Vlaanderens regimekrant en een klacht van het gehate en verwerpelijke Centrum voor Ongelijke Kansen en Racismeverspreiding. Het Centrum nota bene, waarvan onlangs door Bart De Wever nog interne notulen werden openbaar gemaakt waaruit duidelijk bleek dat het ‘neutrale’ en ‘objectieve’ Centrum niet alleen beschikt over een ‘politieke beleidsstaf’, maar ook ‘ontgoocheld is over het (electorale) verlies van een medestander’. Gewoon gezegd: de bende van collaborateur De Witte is een rooie slangennest!

Meteen is ook duidelijk wat het verschil is tussen ‘microben die moeten vernietigd worden’ en ‘bosmieren die je best kunt affikken’: de kleur!

Blanke microben mag je ongeremd met antibiotica te lijf gaan. Lichtgekleurde bosmieren moet je pamperen of je komt zelf voor het vuurpeloton.

(...)
http://www.vrijvanzegel.net/blog2/in....html#extended

het is om die reden dat ik U ook niet mag benoemen. Ik ken namelijk uw kleurtje niet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 20:23   #26
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
let op! Youssef leest mee, en dat mag je van sommige nationaliteiten helem�*�*l niet zeggen! Enkel mestkevers kunnen luizen zijn heb ik begrepen. Andere nationaliteiten kunnen alvast géén bosmieren zijn! Want Luc Van Balberghe heeft er al een berisping voor gekregen.

http://www.vrijvanzegel.net/blog2/in....html#extended

het is om die reden dat ik U ook niet mag benoemen. Ik ken namelijk uw kleurtje niet.
Luizen zijn mensen uit de lagere sociale klasse. Nationaliteit, kleur of godsdienst doen er niet toe. U hebt toch geen last van dat verfoeilijke sociale correctheid?
Oud 5 augustus 2008, 20:28   #27
kizzy
Gouverneur

Standaard

Heeft er al iemand bij stilgestaan dat een omgekeerde beweging simpelweg niet mogelijk is? In Vlaanderen kan men al jaren niet meer gedomicilieerd worden op een camping of dergelijke (zie kampeerdecreet). Diegenen die er nog wonen worden systematisch geherhuisvest of minstens aangepord om te verhuizen.

In Wallonië kan dat dus blijkbaar nog wel, met alle (misbruik)gevolgen vandien.

En ja, waarom zouden er ook geen luie Vlamingen zijn? Net zoals er ook criminele Vlamingen zijn. Dit betekent niet dat �*lle Vlamingen zo zijn, maar de cijfers duiden wel aan dat Vlamingen in het algemeen minder lui zijn, gezien ze korter werkloos zijn dan hun Waalse buren.
De uitzondering bevestigt ook hier weer de regel. Maar niemand kan eromheen dat het véél makkelijker is om in Wallonië jarenlang steun te trekken terwijl men in Vlaanderen (ongeacht de culturele achtergrond) sneller opgevolgd wordt en desnoods verplicht een bijscholing te volgen.

Jammergenoeg hangt aan die bijscholingen (nog?) geen prestatieverbintenis vast. Nog té veel werklozen beperken zich tot het 'aanwezig' zijn om dan ostentatief te slapen of de lessen te storen.
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 21:37   #28
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht

Zouden er dus ook luie Vlamingen bestaan ?
Tuurlijk, is dat zo een openbaring misschien? Ik ken er zo genoeg. Gezond genoeg om te werken, maar lui zweet. Dat neemt niet weg dat er statisch gewijs, er in Wallonië zo nog veel meer zitten.
Oud 5 augustus 2008, 22:04   #29
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verbaast me dat het er niet meer zijn.

In Vlaanderen krijg je om de haverklap controle, ben je verplicht te solliciteren en moet je bovendien regelmatig je hoofd laten zien aan uw "privé-begeleider".

In Wallonie hebben ze dat allemaal niet nodig, want die hebben toch geen werk.

dus is het niet alleen de zus van BDW die zich ginds in een vakantiedorp heeft genesteld op den dop, maar nog 700 anderen ook.

Het zouden er nog véél meer moeten zijn: de huren zijn lager, de kans om verplicht dagelijks drie uur in de file te moeten gaan staan ook, en waarom zouden ze nu ineens Frans moeten leren? Moeten ze dat hier in Vlaanderen ook?

oeis....

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht

Een vlaming is nergens gerust zo te zien. Sinds wanneer worden toeristen in Wallonie in het Nederlands ontvangen?
Er zijn bvb kampings uitgebaat door veelal Nederlanders waar je hoofdzakelijk Nederlands/Hollands zult horen praten.
Vraag is: hoe komt het dat de Walen, die geen werk enz vinden, dergelijke zaken niet zelf organiseren??? Doe niet zelf wat je door een ander kunt laten doen en de dop ligt er toch elke maand?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 22:11   #30
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kan best zijn maar luie Walen zullen daar toch een veelvoud van blijven, je hoeft maar naar de werkloosheidscijfers te kijken...
Arrogante grootsmoelen zoals Maingain en co zouden zich beter met dat soort problemen bezighouden en werk creëren in de Waalse regio ipv een deel van hun toerisme door Vlamingen en Nederlanders te laten inrichten en uitbaten.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 22:22   #31
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Ik ken er zo genoeg.

dat kan niet waar zijn, dat zijn mensen die 's nachts werken zeker!!!!!!
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 08:24   #32
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
Werklozen naar Waalse campings om VDAB te ontvluchten

Een zevenhonderdtal werkloze Vlamingen zou permanent op Waalse kampeerterreinen wonen om op die manier te ontsnappen aan het strenge beleid van de Vlaamse VDAB.

De waarheid heeft ook zijn rechten !
In het artikel is er geen sparke van 'permanent' wonen. Er is sprake van dat er 'de laatste maanden' Vlamingen zijn neergestreken in Namen en Luxemburg op campings. Dat lijkt me toch wel een groot verschil. Waaruit kan afgeleid worden dat deze mensen van plan zijn daar permanent te wonen? En ook in de winter? Bij een steeds duurder wordend leven, hoge stookkosten en dure benzine lijkt me in elk geval onverstandig, tenzij het gaat om economische redenen, namelijk dat bepaalde delen wan Wallonie leeg lopen (ga maar kijken in sommige dorpen) en de huisvesting goedkoper wordt. Maar dan is het inderdaad moeilijk om een nieuwe job te vinden daar ter plaatse.

Ikzelf heb twee weken in Luxemburg gecampeerd (misschien zit ik ook wel in die cijfers!) en dat koste mij voor mijn gezin iets minder dan 100 euro, en dat op een geweldige locatie. Misschien zijn door de duurte meer Vlamingen op vakantie gegaan naar Wallonie, op een camping.

Ikzelf heb nog nooit moeten aanduiden als ik op vakantie ging of ik werk had of niet. Hoe kan iemand uit Rochefort dat weten? Is er zo een snelle informatiedoorstroming vanuit RVA, of wordt de privacy met de voeten getreden met het oog op een bepaald statement?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 09:28   #33
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Kan best zijn maar luie Walen zullen daar toch een veelvoud van blijven, je hoeft maar naar de werkloosheidscijfers te kijken...
Arrogante grootsmoelen zoals Maingain en co zouden zich beter met dat soort problemen bezighouden en werk creëren in de Waalse regio ipv een deel van hun toerisme door Vlamingen en Nederlanders te laten inrichten en uitbaten.
Daar geef je meteen de oorzaak van het probleem aan: het probleem zijn niet de Walen of Wallonië, maar het beleid dat in Wallonië gevoerd wordt, dat responsabilisering tegenwerkt en werkloosheid in de hand werkt. Dat Walen 'van nature uit' luier zouden zijn dan Vlamingen, is uiteraard onzin. Het is echter het gebrek aan opvolging en de werkloosheidsval die in Wallonië gecreëerd wordt die ervoor zorgt dat de economische toestand er ginds niet op verbeterd. Plus uiteraard het bijkomende feit dat de werkloosheidsvergoedingen nog steeds federaal beheerd worden en men dus steeds kan blijven rekenen op Vlaams geld om die hoge werkloosheid kunstmatig betaalbaar te houden...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 09:32   #34
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
In het artikel is er geen sparke van 'permanent' wonen. Er is sprake van dat er 'de laatste maanden' Vlamingen zijn neergestreken in Namen en Luxemburg op campings. Dat lijkt me toch wel een groot verschil. Waaruit kan afgeleid worden dat deze mensen van plan zijn daar permanent te wonen? En ook in de winter? Bij een steeds duurder wordend leven, hoge stookkosten en dure benzine lijkt me in elk geval onverstandig, tenzij het gaat om economische redenen, namelijk dat bepaalde delen wan Wallonie leeg lopen (ga maar kijken in sommige dorpen) en de huisvesting goedkoper wordt. Maar dan is het inderdaad moeilijk om een nieuwe job te vinden daar ter plaatse.

Ikzelf heb twee weken in Luxemburg gecampeerd (misschien zit ik ook wel in die cijfers!) en dat koste mij voor mijn gezin iets minder dan 100 euro, en dat op een geweldige locatie. Misschien zijn door de duurte meer Vlamingen op vakantie gegaan naar Wallonie, op een camping.

Ikzelf heb nog nooit moeten aanduiden als ik op vakantie ging of ik werk had of niet. Hoe kan iemand uit Rochefort dat weten? Is er zo een snelle informatiedoorstroming vanuit RVA, of wordt de privacy met de voeten getreden met het oog op een bepaald statement?
Je kunt enkel de VDAB ontlopen door je in Wallonië te DOMICILIËREN. Dat kan door je op een camping in te schrijven (in Vlaanderen al jaren niet meer mogelijk) of door bijvoorbeeld een postadres te nemen (je schrijft je in op een andres, maar gaat daar niet werkelijk wonen) of door simpelweg iets te huren (de huren zijn véél lager in Wallonië en er is veel leegstand).

Niemand zegt dat die mensen daar ook de hele tijd verblijven he! We zijn nog altijd in België en daar is foefelen een nationale hobby...
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 09:32   #35
Totoff
Vreemdeling

Standaard Laat ons allemaal daar wegblijven

Blijkbaar dat die enkele vlamingen teveel zijn op het bord van de burgemeester van Rochefort (MR), misschien zou het beter zijn dat de nederlandstaligen er helemaal wegblijven, over de grens vindt je het gastvrije Eiffelgebergte en er zijn ook de Franse Ardennen waar je zeker welkom bent.
Wil die man nu een nieuwe soort heksenjacht organiseren op die enkele ouderen die op de campings verblijven, of ... wil hij de campings liever kwijt om 1 of ander project te kunnen uitvoeren !
Maar ja in deze tijden mag je het niet nalaten over elk dispuut een communautair sausje te gieten.
Dat ze van zaken niet veel kaas gegeten hebben bewijst al dit statement van iemand uit een regio die het zeer zeker van toerisme moet hebben (grotten, enz), maar dat zal die burgemeester worst wezen want de meeste goedlopende toeristische activiteiten worden toch door vlamingen of nederlanders gerund.
Ze hebben zelfs een Hare Krishna beweging nodig om 1 van hun verloren gegane kastelen terug nieuw leven in te blazen.

Laatst gewijzigd door Totoff : 6 augustus 2008 om 09:33.
Totoff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 14:53   #36
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dat kan niet waar zijn, dat zijn mensen die 's nachts werken zeker!!!!!!
Nee die werken in't zwart

Profiteurs zitten er overal, statistisch gezien blijkbaar meer in Wallonië...
Oud 6 augustus 2008, 15:18   #37
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alle mensen zijn bij geboorte lui en laf.
Dat weet iedereen.

De dosis verantwoordelijkheid en trots za uitmaken welke inspanningen zullen geleverd worden tijdens de rit.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 22:21   #38
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Alle mensen zijn bij geboorte lui en laf.

Wat een interessante openbaring!
Zelf gevonden, of van horen zeggen?
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 08:02   #39
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://www.essentialart.com/mh/Botti..._and_Venus.jpg

Een zevenhonderdtal werkloze Vlamingen zou permanent op Waalse kampeerterreinen wonen om op die manier te ontsnappen aan het strenge beleid van de Vlaamse VDAB.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...vluchten.dhtml

Soort zoekt soort.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 17:11   #40
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...vluchten.dhtml

prima.
nu nog vlaanderen onafhankelijk en opgeruimd staat netjes.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be