Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2008, 11:11   #21
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ziek worden is geen sociale fraude!
Helaba Hamcie...tu quoque?

Maar niet getreurd: artsen die hier niet in willen meestappen hebben tegenwoordig een geweldige en supereenvoudige truuk gevonden en omdat jij het bent zal ik dat eens vertellen:
De arts motiveert zijn ziekenbriefje als volgt:

Dokter .... heeft patient ..... op .....onderzocht:
Diagnose:
"De patiënt verklaart door het volgens hem onwettelijke gedrag van zijn baas niet meer in staat te zijn te werken van...tot..."
Hoogachtend,
dr ....
Oud 6 augustus 2008, 11:25   #22
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Helaba Hamcie...tu quoque?

Maar niet getreurd: artsen die hier niet in willen meestappen hebben tegenwoordig een geweldige en supereenvoudige truuk gevonden en omdat jij het bent zal ik dat eens vertellen:
De arts motiveert zijn ziekenbriefje als volgt:

Dokter .... heeft patient ..... op .....onderzocht:
Diagnose:
"De patiënt verklaart door het volgens hem onwettelijke gedrag van zijn baas niet meer in staat te zijn te werken van...tot..."
Hoogachtend,
dr ....

Allemaal niet nodig, zo'n baas geeft je stress.

Met stress kan je niet werken.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 14:29   #23
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

@proost ga bij de lijn werken, en mag je geen linkje geven naar de website van dat taxi bedrijf ?... gewoon kwestie van "positieve" reclame hé
Oud 6 augustus 2008, 18:08   #24
proost
Vreemdeling

Standaard

Aan roskam: Ik val niet de taxi industrie aan, het draait allemaal rondom mijn ex-werkgever en de manier waarom alles verder is verlopen. En ik heb trouwens ook een zaak gehad en personeel. Kzou het niet in mijn kop halen mijn werknemers zo te behandelen!

monza: De dokter is geen oplossing, en om wettelijke redenen mag ik de werkgever niet bekend maken. Helaas geen lotto winnaar op dit moment, anders met plezier

HAMDC: Dat zou zéér slecht aflopen voor me, en op zijn minst een werkstraf opleveren . En daar win ik niets mee....

Laatst gewijzigd door proost : 6 augustus 2008 om 18:12.
proost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 18:48   #25
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proost Bekijk bericht

HAMDC: Dat zou zéér slecht aflopen voor me, en op zijn minst een werkstraf opleveren . En daar win ik niets mee....
Heb je schrik van wat te werken ofwat?

Verschaeve
Oud 6 augustus 2008, 19:49   #26
proost
Vreemdeling

Standaard

iemand op zijn gezicht slagen is niet bepaald werken
Oud 6 augustus 2008, 19:50   #27
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iemand op zijn gezicht slagen is niet bepaald werken
Ik heb het over de werkstraf die je daarvoor krijgt.

Verschaeve
Oud 6 augustus 2008, 20:46   #28
proost
Vreemdeling

Standaard

nee nee de baas is dan een slachtoffer en ik de crimineel van kan nie meer...
Oud 6 augustus 2008, 20:48   #29
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee nee de baas is dan een slachtoffer en ik de crimineel van kan nie meer...
Bangerik.

Verschaeve
Oud 7 augustus 2008, 03:00   #30
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Mensen ontslaan zonder reden en te laf zijn om een C4 mee te geven is ook onwettelijk.
Klopt , en het is zelfs strafbaar.

't beste dat je kan doen is beleefd een C4 vragen en als ze weigeren om die te geven beleefd ter plaatse wachten tot je hem krijgt. Als ze je vragen weg te gaan zeg je dat je gaat zodra ze je je C4 geven. Indien ze je aanraken om je met geweld buiten te smijten ga je over op geweldloos verzet en doe je ze achteraf een proces wegens geweldpleging aan. ( maar dat risico zullen ze niet nemen )

Op een bepaald moment zullen ze je je C4 geven ( = jij wint ) OF de politie bellen ( = jij wint ook ) om je te verwijderen uit het bedrijf ( hoe meer kans je hebt om met klanten een babbeltje te doen hoe sneller dit gebeuren zal ). Wanneer die agenten dan toekomen zijn die verplicht om een PV op te stellen. Je kan dan simpelweg verklaren dat je stond te wachten op je C4 , de baas je weigerde die te geven en je geduldig wachtte tot je hem toch kreeg omdat je nu eenmaal een officieel bewijsje wilde ( daar heb je recht op ). Je kan dan later naar die PV verwijzen om aan te tonen aan derden dat je weldegelijk ontslag nam/kreeg en dat je een C4 wilde. Ideaal is die situatie niet , maar er kan niemand later beweren dat je onwettig afwezig was , en indien iemand je wil trachten aan te wrijven in de toekomst dat je niet in orde was kan je verwijzen naar de vorige baas ( het IS tenslotte zijn schuld ).

( deurwaarder ipv politie kan ook , maar dat is degoutant veel duurder , politie komt gratis )

Spijtig dat zulke zaken soms nodig kunnen zijn, maar het alternatief is - zoals je zelf meemaakte - dat de ex-baas je wat kan kloten. Ik wens dit niemand toe.

@proost : veel succes nog.

mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 08:20   #31
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar voor de 100ste keer was dit een brug te ver. DE volgende dag maak ik duidelijk dat ik dit niet meer aanvaard en dreig ermee naar de vakbond te stappen. De discussie blijft hoog oplopen waarop plots duidelijk wordt gemaakt dat ik moet afrekenen en de sleutels moet afgeven en het direct moet afbollen! En hier ben ik de stommerik misschien geweest ik vraag niet naar papieren. En krijg 1 week later een brief waarop duidelijk is gemaakt dat ik onwettig afwezig ben. Ik stuur een brief terug waarop ik duidelijk maak dat zijn versie van de feiten nog kant of wal raakt.
Nogal dom van je, en je geeft het zelf ook toe 'hier ben ik de stommerik geweest', om het zomaar 'af te bollen' en dan een week te wachten om te reageren. Je hebt uit rancune jegens de baas en het bedrijf hiermee kostbare tijd verspeeld. Ik weet niet wat je bezielde toen. Je had beter moeten weten. Door gewoon weg te blijven en niks te ondernemen heb je hierdoor al je wettelijke rechten verspeeld en een normale ontslagregeling, die anders redelijk positief voor je had kunnen uitdraaien, door je eigen laksheid a priori onmogelijk gemaakt. Een ideaal 'cadeau' voor je werkgever - waar je toch al overhoop mee lag - die deze kans niet heeft laten liggen. Juridisch bekeken was je inderdaad wettelijk afwezig en mag de werkgever je dan ook ontslaan zonder opzegvergoeding enz. Je had meteen moeten reageren en een geschreven ontslagbrief (C4) moeten eisen. Nu is het jouw woord tegen dat van de werkgever. Eigen schuld dikken bult. Dat komt nooit meer goed zo.

Rancuneus uithalen - n�* de feiten en als het kalf is verzopen - door een brief zoals dit op een forum te plaatsen, haalt geen zier meer uit. Gelukkig was je nog net niet dom genoeg om naam en toenaam van het bedrijf en werkgever te vermelden of je had nog een flinke klacht wegens smaad en laster aan je been kunnen hebben, moest je voormalige werkgever op deze 'wanhoopsactie' van je zijn gestoten. In dat geval had de ellende voor je nog een pak groter kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door roskam : 7 augustus 2008 om 08:37.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 11:09   #32
proost
Vreemdeling

Standaard

tuurlijk Roskam je blijft het gewoon allemaal slikken en je baas lacht! Dat stoort mij eigenlijk het meeste....
Oud 7 augustus 2008, 18:27   #33
proost
Vreemdeling

Standaard

Aan roskam nu begrijp ik u reactie, als ik u andere posten lees op dit forum. Waarom is dit nodig ? Laat mij even duidelijk zijn Dat 60 geleden één of andere gek 6 miljoenen Joden dood resoluut NIET aanvaardbaar is! Maar wat met Palestina de afgelopen 60 jaar gebeurd is ook verre van aanvaardbaar. Sommige politici in Israel moeten eens gaan inzien dat ze hun vijanden zelf maken...
Oud 7 augustus 2008, 19:04   #34
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Nogal dom van je, en je geeft het zelf ook toe 'hier ben ik de stommerik geweest', om het zomaar 'af te bollen' en dan een week te wachten om te reageren. Je hebt uit rancune jegens de baas en het bedrijf hiermee kostbare tijd verspeeld. Ik weet niet wat je bezielde toen. Je had beter moeten weten. Door gewoon weg te blijven en niks te ondernemen heb je hierdoor al je wettelijke rechten verspeeld en een normale ontslagregeling, die anders redelijk positief voor je had kunnen uitdraaien, door je eigen laksheid a priori onmogelijk gemaakt. Een ideaal 'cadeau' voor je werkgever - waar je toch al overhoop mee lag - die deze kans niet heeft laten liggen. Juridisch bekeken was je inderdaad wettelijk afwezig en mag de werkgever je dan ook ontslaan zonder opzegvergoeding enz. Je had meteen moeten reageren en een geschreven ontslagbrief (C4) moeten eisen. Nu is het jouw woord tegen dat van de werkgever. Eigen schuld dikken bult. Dat komt nooit meer goed zo.

Rancuneus uithalen - n�* de feiten en als het kalf is verzopen - door een brief zoals dit op een forum te plaatsen, haalt geen zier meer uit. Gelukkig was je nog net niet dom genoeg om naam en toenaam van het bedrijf en werkgever te vermelden of je had nog een flinke klacht wegens smaad en laster aan je been kunnen hebben, moest je voormalige werkgever op deze 'wanhoopsactie' van je zijn gestoten. In dat geval had de ellende voor je nog een pak groter kunnen zijn.
Ik heb hier ergens nog een tekeningske liggen,waar de kleine man zijn hoofd
in het achterste van zijn baas steekt,terwijl de baas een dikke sigaar aan het roken is,kleine mensen hebben hun plichten maar ook hun rechten.
Zo'n mensen noemen ze bazenpoepers,zo van die kerels die zelfs hun collega's
zouden zwartmaken om er zelf beter van te worden!
Oud 8 augustus 2008, 07:23   #35
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ik heb hier ergens nog een tekeningske liggen,waar de kleine man zijn hoofd in het achterste van zijn baas steekt,terwijl de baas een dikke sigaar aan het roken is,kleine mensen hebben hun plichten maar ook hun rechten. Zo'n mensen noemen ze bazenpoepers,zo van die kerels die zelfs hun collega's zouden zwartmaken om er zelf beter van te worden!
Als meneer Proost eerst aan zijn plichten had gedacht had hij voluit van zijn rechten kunnen genieten. Het een kan niet zonder het ander. Een week onwettig afwezig blijven en, met de handen diep in de zakken, blijven zitten wachten tot het vervangingsinkomen binnen rolt, zo werkt het systeem niet. Proost had dat kunnen weten want hij schrijft dat hij zelf ook als zelfstandige heeft gewerkt (Proost: "ik heb trouwens ook een zaak gehad en personeel") en kan hij toch maar moeilijk volhouden dat hij niet op de hoogte was van de arbeidswetgeving.

Proost brengt hier zijn versie van de feiten naar buiten, jammer dat hij hier ook niet de versie van de werkgever brengt. Dan hadden we tenminste een totaalbeeld gehad van wat er gebeurd is. Nu lees je enkel het sterotiep: "Alle bazen zijn smeerlappen en uitzuigers", en daar ben ik het niet mee eens. Probeer het anders maar een tijd vol te houden als kleine zelfstandige mèt personeel in dienst, benieuwd hoe je dan gaat piepen.

Laatst gewijzigd door roskam : 8 augustus 2008 om 07:40.
Oud 8 augustus 2008, 07:42   #36
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan roskam nu begrijp ik u reactie, als ik u andere posten lees op dit forum. Waarom is dit nodig ? Laat mij even duidelijk zijn Dat 60 geleden één of andere gek 6 miljoenen Joden dood resoluut NIET aanvaardbaar is! Maar wat met Palestina de afgelopen 60 jaar gebeurd is ook verre van aanvaardbaar. Sommige politici in Israel moeten eens gaan inzien dat ze hun vijanden zelf maken...
Dat doet hier niks ter zake, maar join the club in de rubriek 'Internationaal' waar al een tijd verscheidene topics lopen omtrent Israël en Palestina.

Laatst gewijzigd door roskam : 8 augustus 2008 om 07:49.
Oud 8 augustus 2008, 10:24   #37
proost
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Dat doet hier niks ter zake, maar join the club in de rubriek 'Internationaal' waar al een tijd verscheidene topics lopen omtrent Israël en Palestina.

jawel kerel mij geen blaasjes wijsmaken.... Maar alé voor jullie is de kleine man altijd afval hé! Trouwens heb er nog duidelijk bij gezet dat hij geen slecht man is, maar wel een temprament heeft dat niet aanvaardbaar is tegenover personeel...

LEES DE TEKST VOLLEDIG! NEUTRAAAL!

Laatst gewijzigd door proost : 8 augustus 2008 om 10:29.
proost is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be