![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar wanneer je in rekening brengt dat sommige mensen jarenlang studeren voor een job, begrijp je dat die mensen daar ook graag wat meer voor krijgen. Dat studeren kan je immers zien als een investering, in de hoop dat hij later zal renderen. Ik geloof ook wel in persoonlijke groei, de idee dat je werk kan doen wat je leuk vindt, en waarvoor minder fysieke arbeid nodig is etcetera en ik studeer zelf niet met een loon in mijn achterhoofd, maar ik denk dat je op macrovlak wel dat probleem zal hebben. En de definitie van goed leven, zal voor iedereen anders zijn. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 augustus 2008 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De beste economie draait alleen maar rond als er grote verschillen zijn in lonen en producten op relatieve korte afstanden.
Dus wanneer iedereen rijk is, dan is iedereen gewoon weer even arm.
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() er gaan een heleboel mensen psychisch instorten omdat er geen armen meer zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() En de mensen genoeg te betalen om die producten en diensten te kunnen verkopen, anders werkt het niet: zonders kopers stopt het: cfr. Ford, Chrysler en GM (en een heleboel andere!) op dit ogenblik.
Laatst gewijzigd door filosoof : 7 augustus 2008 om 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Wa's rijk?
Volgens mij is rijk als je dagelijks kan leven zonder (financiële) zorgen en ik denk dat we in het Westen grotendeels (momenteel nog) aan dat criteria voldoen. Drie keer eten per dag (of meer), een dak (dat niet lekt) boven het hoofd, genoeg meubeltjes, een televisie, telefoon, zelfs een auto, wat privacy, medische opvang, schoolopleidingen voor iedereen ... kortom ... zijn we eigenlijk niet "rijk"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien er een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou bestaan waarbij gemeenschapsdienstpresteerders enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst en waarbij ze zoveel uren gemeenschapsdienst zouden mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen), dan zouden werkbekwamen zonder (of met een laag) inkomen uit arbeid de kans krijgen een wat ruimer inkomen te verwerven, weliswaar enkel op voorwaarde dat ze bereid zouden zijn een redelijke inspanning te leveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vivant belooft geen 1500 euro, zover ik weet.
(Tenzij ze van plan zijn de prijzen wat aan te passen.) 600 euro; dat zal er al wat beter optrekken, denk ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Die van Vivant zijn gekken.
Hun model bestaat nergens ter wereld. Groot risico dus...stap in het onbekende. Bovendien steunt hun uitleg op gissingen die op niets trekken. Bijvoorbeeld: Hoe kan je een snotneus van 15 motiveren dat hij zijn best moet doen op school, als hij weet dat hij 600E gaat krijgen, sowieso. (veel in zijn ogen) Dit probleem is nu al moeilijk genoeg. Bovendien zou je heel Europa moeten gek genoeg krijgen om hun systeem te proberen. Utopia. Ik herhaal...dat zijn zotten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Nee er1500€ trekt meer op, u kan kiezen, werken en weelde hebben of gewoon een goed leven hebben. Iedereen kan een huis kopen bij wet, het geld voor de afbetaling wordt rechtstreeks afgehouden van uw maandelijks aandeel in de winst van de staat, waar alle politiekers vervangen zijn door bedrijfbeheerders die 4 jaarlijks verkozen worden. Alles komt in privee handen, omdat de staatsambtenaren in al die jaren de verkeerde mentaliteit gekweekt hebben, zij komen wel in aanmerking (met stip wegens kennis) om te gaan werken bij de verenigingen die betrekking hebben op hun vroegere job. privee verzekering ziekenkas wordt onmiddelijk van uw aandeelhoudersloon afgehouden enz. bedrijven staan te vechten om hier hun deuren te openen wegens afschaffing sociale bijdregen. De lonen worden met minstens 30% opgetrokken enz. BTW wordt alleen betaald door de verbruiker en is ook niet aftrekbaar voor bedrijven. Per honderd mensen is er 1 die instaat voor de uitbetalingen en alle andere noden van die mensen deze wordt betaald door die honderd onder hem , per honderd van de mensen die instaan is er weer 1 die de noden van die onder hem verdedigt . Om dit systeem volledig uit de doeken te doen zou ik een boek moeten schrijven. Dus wees flexibel op dit klein uitlegje |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Zouden sprookjesboeken nog in trek zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Hoe kan dat nu? Als iedereen rijk is, is iedereen arm.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
La Belgique wordt slecht bestuurd. Dit zal zo blijven zolang La Belgique bestaat. Bij de gratie van de Vlaamse naieveling. |
|
![]() |
![]() |