Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2008, 10:15   #21
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Dit hoort in Binnenland, Buitenland, Maatschappij en religie natuurlijk, maar ik post het liever in Kut&Klote.

Lees eerst deze even (in het Frans, sorry).
Korte vertaling:

2 juli - "Mohammedaanse slavernij: gered uit de hel van het Conrad Hotel in Brussel'
14 dienaressen werden bevrijd uit de klauwen van vijf princessen die hen uitbuitten.

vrij vertaald en ingekort:

Een 40tal politie agenten trok naar de 4e verdieping van het Conrad Hotel in Brussel en leden van de sociale werkinspectie klopten op de 54 deuren van de kamers (en de koninklijke suite) die bezet worden door vijf uit de Verenigde Arabische Emiraten afkomstige dames en hun kinderen. Princes Hamda, weduwe van een dooie emir en haar 4 dochters werden beticht van slavernij en mensenhandel.
(bliblibli).
De Directie van het Hotel wijst iedere verantwoordelijkheid af, en men wist dat ze van de keuken gebruik maakten om hun eten te maken, maar hadden geen idee van wat er gaande was. Bron: La Dernière Heure.

En hier een VRT blablaatje: http://www.radio1.be/programmas/och1/1045962/

***** (en hier is Polly boos) ***

Ik heb een tijdje in dat hotel gewerkt. Het hele schandaal was bij de volledige staff geweten! Ze vertelden me kort na mijn start daar, hoe de hele verdieping een jaar lang werd afgehuurd door die 'princessen', die Filipijnse vrouwtjes meezeulden, die 's nachts voor de deur in de gang op de grond moesten slapen, die op de wenken moesten koken (in de officiële keuken van het hotel!), die de hele dag achter die shoppende gekken aan moesten sloffen om alles te dragen, met een lege maag en amper tijd om te slapen.

Kamermeisjes vertelden me hoe ze medelijden hadden en die slaafjes wilden helpen, maar aangezien de slaafjes hun papieren niet hadden en geen geld konden ze geen kant op. Eéntje schijnt er uiteindelijk toch gevlucht te zijn.

En dat terwijl die 'princessen' de hele dag niks anders doen dan shoppen, bij Vuitton, Dior en Chanel. Zonder te kijken kopen ze de hele winkel leeg, en laten dan maar een container sturen. Daarnet zag ik er nog ééntje lopen. Een volledige zwarte boerka, met Dior tas en een klein jongetje dat de paraplu boven haar kop (?) hield terwijl het regende op dat kind. Het was weliswaar geen Filipijns vrouwtje meer, maar toch. En op de tijd dat ik een broodje kocht kwam zij in de boetiek ernaast buiten met vijf enorme zakken vol dure kleding.

Ja hoor, het het hotel wist van niks.

Directeur van het Hotel shame shame shame.

Oh, en PS: het wordt mooi in Europa. Het schijnt dat die varkens al onze grote gebouwen en cultuur aan het opkopen zijn. En wir haben es nicht gewüsst.

Esclavagisme mahométan : Sauvées de l’enfer de l’hôtel Conrad �* Bruxelles
Par Yann le 2 juillet 2008
L’hôtel a été visité par la police : 14 servantes ont pu être libérées des griffes de cinq princesses qui les exploitaient
BRUXELLES C’est �* un réveil totalement inhabituel qu’ont eu droit ce mardi les cinq princesses séjournant depuis un an au quatrième étage de l’hôtel Conrad �* Bruxelles. Il était 8 h 45 hier matin lorsqu’une quarantaine de policiers et de membres de l’inspection sociale envoyés par l’Auditorat du travail ont frappé aux 54 portes des chambres (et suite royale) qu’occupent les cinq dames et leurs enfants originaires des Emirats Arabes Unies.

La princesse Hamda, veuve de l’émir Muhammed Khalid Al Nahyan, et ses quatre filles, Shaima, Myriam, Maesa et Rawda, ont été dénoncées pour exploitation économique voire traite des êtres humains et pratiques comparables �* l’esclavagisme. La plainte émane de deux de leurs anciennes servantes qui ont réussi �* prendre la fuite des murs dorés du cinq étoiles où elles et leurs autres collègues, tous membres du personnel des cinq princesses, affirmaient être privées de leur liberté.

Hier matin, les policiers et les inspecteurs qui ont réveillé les princesses ont quitté les lieux trois heures plus tard, accompagnés des 17 membres du personnel de ces dames, qui ont tous été auditionnés dans l’après-midi.

L’Auditorat du travail a accordé le statut de victime �* 14 femmes. Ces servantes ont été prises en charge par l’asbl Pagasa, chargée de les reloger. Et qu’en est-il des princesses, qui se contentaient de payer un salaire de 150 euros par mois �* certaines de leurs servantes, et 500 pour les plus qualifiées d’entre elles (voir ci-dessous) ?

Hier, l’Auditorat du travail précisait qu’�* ce stade, les princesses n’étaient pas inquiétées par la justice. Pourraient-elles donc quitter notre pays sans rien craindre ?

Le député Ecolo Fouad Lahssaini compte, lui, épuiser tous les recours possibles pour empêcher que ces femmes rentrent librement chez elles sans être traduites devant la justice belge qui condamne sévèrement l’exploitation économique.

Du côté de la direction du Conrad, on décline toute responsabilité. Le personnel des princesses se servait pourtant des cuisines de l’hôtel, situées au sous-sol, pour préparer les mets de leurs patronnes. “Oui, il pouvait se servir de nos cuisines mais nous ne posons pas de questions au personnel de nos clients“, se défend Marc de Beer. Un directeur qui a tout intérêt �* ne pas critiquer de si bons clients.

L’ambassadeur des Emirats Arabes Unies a lui-même tenté de défendre ces hôtes prestigieux en se rendant dans l’hôtel quelques minutes après l’arrivée des policiers.

Source : Nawal Bensalem, La Dernière Heure
Ik ga niet de moeite doen om dat véél te lange bericht te lezen, maar hier is alvast een koddige hamster.
Bijgevoegde afbeelding(e)

The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 10:16   #22
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ps: Haafje wat is dat nou voor een avatar
*klopt op tafel*

On-topic blijven, graag!!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 10:42   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind die Dior tas minder shockerend dan dat kind dat met die grote paraplu zeult om dat boven die prinsesselijke verstopte kop te houden.

Slavernij en decadentie, dat is het. Plus een grove arrogantie. In de artikeltjes staat dat die 'familie' het land heeft verlaten maar ik zie dat uitschot nog steeds door de Louisa buurt lopen hoor. Je kunt ze er zo uitpikken.

In normale tijden ziet men nl geen volledige boerka's in (de geviciliseerde wijken van) Brussel. Zijn die trouwens niet verboden??!

Ik vind het steeds een trauma om dat soort lopende zoutzuilen te zien. Griezelig.
Hun aangezicht moet alvast zichtbaar blijven. Indien dit niet zo is: politie bellen. Als ik er een tegenkom doe ik dat op slag: kwestie van veiligheid.

Maar dat de politie niet bevoegd zou zijn om de weef + dochters van een of andere sheikh te ondervragen lijkt me toch nogal ver gezocht. Hoezo koninklijken bloede? Hebben ze een DNA gtest gedaan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 10:45   #24
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hun aangezicht moet alvast zichtbaar blijven. Indien dit niet zo is: politie bellen. Als ik er een tegenkom doe ik dat op slag: kwestie van veiligheid.

Maar dat de politie niet bevoegd zou zijn om de weef + dochters van een of andere sheikh te ondervragen lijkt me toch nogal ver gezocht. Hoezo koninklijken bloede? Hebben ze een DNA gtest gedaan?
Is dat écht zo?? Ook voor toeristen die zo trouw zijn aan allah?

OK dan bel ik meteen de politie als ik er zo één zie. Benieuwd wat die politie dan zegt, circe?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 11:07   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat écht zo?? Ook voor toeristen die zo trouw zijn aan allah?

OK dan bel ik meteen de politie als ik er zo één zie. Benieuwd wat die politie dan zegt, circe?
tenzij mensen met bronvermelding me gaan tegenspreken is dat inderdaad écht zo.

In Antwerpen krijgen ze dan eerst een verwitting (mag nie doen) en na twee of drie (of twintig?) keer krijgen ze een boeteke.

Maar ik krijg een onveiligheidsgevoel als er gemaskerde mensen rondlopen op straat, en ik hoef niet te veronderstellen dat onder die lap stof een braaf vroom moslimmeiske verstopt zit. Volgens mij zit er namelijk altijd een zwaarbewapende overvaller onder.

In de meeste gemeentes is het verboden om buiten bepaalde dagen van karnaval gemaskerd rond te lopen. En een burka is ook een masker.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 augustus 2008 om 11:08.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 11:55   #26
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ze gespot!
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 12:34   #27
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het met je eens, aan mij hoef je die regels niet te verkopen.
Plus het is een symbool van 'objectification' van de vrouw.
Ookal is het een bitch from hell die anderen onderdrukt, mishandelt en uitbuit,
omdat ze zelf door haar man onderdrukt, mishandeld en uitgebuit wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tenzij mensen met bronvermelding me gaan tegenspreken is dat inderdaad écht zo.

In Antwerpen krijgen ze dan eerst een verwitting (mag nie doen) en na twee of drie (of twintig?) keer krijgen ze een boeteke.

Maar ik krijg een onveiligheidsgevoel als er gemaskerde mensen rondlopen op straat, en ik hoef niet te veronderstellen dat onder die lap stof een braaf vroom moslimmeiske verstopt zit. Volgens mij zit er namelijk altijd een zwaarbewapende overvaller onder.

In de meeste gemeentes is het verboden om buiten bepaalde dagen van karnaval gemaskerd rond te lopen. En een burka is ook een masker.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 18:27   #28
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij zijn het geen echte Prinsessen. Ze zijn in elk geval die titel compleet onwaardig, de krengen!
Oud 8 augustus 2008, 18:44   #29
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Volgens mij zijn het geen echte Prinsessen. Ze zijn in elk geval die titel compleet onwaardig, de krengen!
Doe niet zo. Hun profiel past perfect. Wedden dat hun Burka's van Tom Helsen of Nicky Van Kets komen?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be