Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2008, 15:17   #21
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Ferm overdreven.

Citaat:
Ze verplicht aanbieders van internet en telefoondiensten om de 'verkeersgegevens' van hun klanten (alle info over de lengte, de locatie en het tijdstip van een telefoongesprek, maar ook de precieze datum en de grootte van sms'jes en e-mails) tussen de zes maanden en de twee jaar bij te houden.
Wel jammer dat de telefoonrekeningen duurder zal worden:

Citaat:
De operationele kosten verbonden aan de bewaarplicht zijn enorm hoog. Uit studies in andere landen blijkt dat ze voor grote operatoren gemakkelijk 100 miljoen euro per jaar kunnen bedragen
...
Een stijging van 25 procent is niet uitgesloten

Laatst gewijzigd door Havana : 9 augustus 2008 om 15:19.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2008, 15:48   #22
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Ferm overdreven.
Heb je het over die wet of de reacties erop? De reacties erop kunnen niet overdreven genoeg zijn. Ik heb niks tegen telefoontap, internet afluisteren en dergelijke, maar dan wel met een gemotiveerde vraag van een onderzoeksmagistraat. Zo los je wel misdaden op. Maar alle internetverkeer voor jaren gaan bijhouden? Dat is Big Brother.

Citaat:
Wel jammer dat de telefoonrekeningen duurder zal worden:
En je internet abo ook hoor. Vooral daar zie ik de nood dat providers die immense datacenters die ze gaan moeten aanleggen gaan doorrekenen naar de klant.

Het hele voorstel is bollocks en het bewijst de VLD-mentaliteit. Quickie ging 10 jaar geleden naar de senaat om er een joint op te steken en die senaat af te schaffen (wat Verhofstadt ook wou doen). Intussen is hij er steeds bij om gefotografeerd te worden met de Belgique koningsfamilie, heeft lekker in de Senaat gezeten en gaat mee op koninklijke diplomatieke missies. De zelfverklaarde rebel is nog meer establishment geworden dan het establishment zelf. Het slaafje rolt zich in de vetpotten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2008, 16:32   #23
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Heb je het over die wet of de reacties erop? De reacties erop kunnen niet overdreven genoeg zijn. Ik heb niks tegen telefoontap, internet afluisteren en dergelijke, maar dan wel met een gemotiveerde vraag van een onderzoeksmagistraat. Zo los je wel misdaden op. Maar alle internetverkeer voor jaren gaan bijhouden? Dat is Big Brother.
Mij maakt het niets uit of ze mijn telefoongesprekken registreren. Let wel: enkel de duur, het tijdstip, etc.. Maar niet de inhoud ervan. Ik dacht dat ze die dingen nu ook al deden; maar dat zal dan wel niet.

Ik vraag me wel af wat voor nut zoiets zou hebben.

Citaat:
En je internet abo ook hoor. Vooral daar zie ik de nood dat providers die immense datacenters die ze gaan moeten aanleggen gaan doorrekenen naar de klant.
Dat is hetgene waarom ik er tegen zou zijn.

Citaat:
Het hele voorstel is bollocks en het bewijst de VLD-mentaliteit. Quickie ging 10 jaar geleden naar de senaat om er een joint op te steken en die senaat af te schaffen (wat Verhofstadt ook wou doen). Intussen is hij er steeds bij om gefotografeerd te worden met de Belgique koningsfamilie, heeft lekker in de Senaat gezeten en gaat mee op koninklijke diplomatieke missies. De zelfverklaarde rebel is nog meer establishment geworden dan het establishment zelf. Het slaafje rolt zich in de vetpotten.
Macht corrumpeert?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2008, 16:51   #24
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Mij maakt het niets uit of ze mijn telefoongesprekken registreren. Let wel: enkel de duur, het tijdstip, etc.. Maar niet de inhoud ervan. Ik dacht dat ze die dingen nu ook al deden; maar dat zal dan wel niet.

Ik vraag me wel af wat voor nut zoiets zou hebben.

Dat is hetgene waarom ik er tegen zou zijn.

Macht corrumpeert?
Het voorstel is controleren wat je op internet doet, dan zal dit ook wel de inhoud zijn van uw dataverkeer.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2008, 16:51   #25
giserke
Banneling

Standaard

Gelieve dit te ondertekenen:

http://www.mensenrechten.be/main.php?item_content=7032
Oud 9 augustus 2008, 17:09   #26
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het voorstel is controleren wat je op internet doet, dan zal dit ook wel de inhoud zijn van uw dataverkeer.
Iets dat m.i. ook gebruikt kan worden om illegale downloaders op te sporen. Men moet dan maar kijken naar mensen die continu grote volumes data binnenhalen...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 05:14   #27
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet jij hoe respectievelijk Nva, cdv en het Vlaams Kartel daar tegenover staan ?

En als de ene voor en de andere tegen is, is iedereen dan vrij te stemmen zoals 't ie wil ?

mvg. sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 10:19   #28
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Weet jij hoe respectievelijk Nva, cdv en het Vlaams Kartel daar tegenover staan ?

En als de ene voor en de andere tegen is, is iedereen dan vrij te stemmen zoals 't ie wil ?

mvg. sint Ignacius
Het is nog niet op partijniveau besproken.
N-VA is wel voorstander voor het uitbreiden van een cyberpatrol in functie van het opsporen van computermisdrijven zoals inbraak, aanmakers van virussen, internetoplichting.
Het controleren van alle internetgebruikers is volgens mij nog niet besproken.
Oud 10 augustus 2008, 10:29   #29
Sfax
Banneling

Standaard

Ach ach, massa's manieren om dat te omzeilen als je dat echt wil. Beveilig gewoon je connectie, en ze kunnen weinig tot niets doen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 12:12   #30
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CaligulaCobain Bekijk bericht
Wat kan het u schelen als ge niks verkeerd doet?
"verkeerd" is een onduidelijk begrip. Wat voor de éne verkeerd is, is rechtvaardig voor de andere. En als degene die de macht heeft verkeerd vind wat u rechtvaardig vind, dan bent u in moeilijkheden. In landen als China ( en vroeger Duitsland en USSR) vlieg je een concentratiekamp ("werkkamp") in als je dingen doet die de staat "verkeerd" vind.
Vrijheid moet steeds verdedigd worden. Er zijn altijd mensen die vinden dat je er minder van moet hebben.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 12:38   #31
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ach ach, massa's manieren om dat te omzeilen als je dat echt wil. Beveilig gewoon je connectie, en ze kunnen weinig tot niets doen.
Als uw provider meewerkt aan dit Gestapoplan hebben ze U al vast vooraleer de data uw computer bereikt.

Laatst gewijzigd door giserke : 10 augustus 2008 om 12:43.
Oud 10 augustus 2008, 12:41   #32
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CaligulaCobain Bekijk bericht
Beste, Wat is verkeerd?

Precies alsof de verkoper de nadelen van zijn systeem zal medelen..

Citaat:
Uw medisch dossier ligt "niét?" te grabbel

De SIS-kaart wordt in 2011 afgeschaft.photo news

© Karim Ibourki
Aansluitend bij dit artikelSIS-kaart verdwijnt wellicht in 2011

Wat volgde op dit artikelEén artsenbond niet tegen E-Health

Bekijk de pagina uit de krant
BRUSSEL - Het klinkt geloofwaardig wat sommige artsenorganisaties beweren: dat uw medisch dossier te grabbel zal liggen als E-Health wordt ingevoerd. Maar het klopt niet, zegt de architect ervan, Frank Robben.

Van onze redacteur

Een rist artsenorganisaties loopt storm tegen E-Health, het project van de federale overheid voor de elektronische communicatie tussen alle actoren van de gezondheidszorg: artsen, apothekers, ziekenhuizen, ziekenfondsen, Volksgezondheid, Vlaamse overheid en op termijn de patiënt zelf ook.

Ze zeggen dat de privacy niet afdoende beschermd is; dat uw en mijn medische gegevens morgen te grabbel zullen liggen.

'Klopt niet', zegt Frank Robben, de architect ervan. Afgelopen decennium bouwde hij al een soortgelijk systeem voor de sociale zekerheid, de Kruispuntbank voor de Sociale Zekerheid. Die bespaart miljarden papieren documenten en maakt ook de strijd tegen de fraude efficiënter. België is daarin numero uno in de wereld.

'Nu hebben we een haalbaar ontwerp voor de gezondheidszorg dat op dezelfde principes berust, onder meer absolute aandacht voor de bescherming van de privacy. Dat lukt door alle betrokken groepen, stakeholders, te betrekken bij de uitwerking en het beheer.'

'Het parlement was ook argwanend over het wetsontwerp. En zo hoort dat. Maar na de hoorzittingen is het ontwerp goedgekeurd, het artikel 1 met de basisprincipes zelfs unaniem.'

'De wet legt niet vast wie inzage heeft in welke gegevens. Wat wij centraal doen, is: de kanalen aanleggen met daarin de mechanismen waarmee kan beveiligd worden; daarna wordt, project per project, door de betrokkenen beslist wie wanneer wat mag zien.'

'Er komt ook geen centrale opslagplaats van gegevens. Te gevaarlijk. Er zijn diverse bronnen en in het netwerk ligt nauwkeurig vast wie wanneer wat mag zien.'

'Het zal een fantastisch instrument zijn: als een epilepticus uit Maaseik een aanval krijgt in Oostende, heeft de behandelende arts meteen alle gegevens voor verantwoord ingrijpen. Nu niet.'

'Er draaien al projecten, zoals het kankerregister. En met de reumatologen testen we het artritisdossier uit voor het vragen van toelating voor dure geneesmiddelen. Dat duurt geen twee maanden meer, maar amper drie dagen.'

'Hoe het werkt? De arts moet met zijn elektronische identiteitskaart via het rijksregister bewijzen dat hij is wie hij zegt dat hij is. Vervolgens gaan we na bij Volksgezondheid of hij arts is, en welke soort arts. Dan gaan we na of hij in het ziekenhuis werkt van waaruit de vraag komt, dan controleren we of hij de patiënt behandelt die hij zegt te behandelen. En pas dan - maar dat gaat razendsnel - krijgt hij de gegevens waarvan we vooraf besproken hebben met artsen- en patiëntenvertegenwoordigers dat die nodig zijn. De patiëntgegevens zijn versleuteld: niemand kan zien wie het is, tenzij de arts die behandelt. Volledig zoals geschetst in de Europese richtlijn die voorbereid wordt.'

'Patiënten zullen vooral snelheid en kwaliteit van de zorg zien toenemen. De Denen zeggen dat de zorgverstrekkers 20 procent extra tijd hebben voor de patiënt. Tijd die ze niet langer aan allerlei papieren moeten besteden.'

'Wat nog op stapel staat? De SIS-kaart afschaffen tegen 2011, de elektronische geboorteaangifte, de gehandicaptendossiers, de aanvraag voor dure geneesmiddelen, de wilsbeschikking voor euthanasie, enzovoort.'

Laatst gewijzigd door giserke : 10 augustus 2008 om 12:42.
Oud 10 augustus 2008, 12:45   #33
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Als uw provider meewerkt aan dit Gestapoplan hebben ze U al vast vooraleer de data uw computer bereikt.
Data is niet hetzelfde als informatie en informatie is nog niet hetzelfde als kennis.

Ze mogen gerust een sniffer zetten op die dataflows, maar ze zullen dan toch wel mogen beginnen decoderen om er enige info uit te krijgen
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 13:41   #34
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CaligulaCobain
Eerst gaat men kijken wat u doet op het net.

Dan gaat men beslissen wat u verkeerd doet en het vervolgens verbieden.

Schort uw stelling, dat je niets verkeerd doet, nog maar even op. De staat zal dat voor u beslissen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be