Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2008, 19:08   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Lijkt me een gigantische verspilling van, mankracht, tijd en energie om de zoveelste "beste tank ter wereld te ontwerpen" op een moment er een half dozijn redelijke rondrijden. Lijkt me eerder nationalistische egotripperij dan "goed bestuur."

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 10 augustus 2008 om 19:09.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 19:40   #22
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Stel: Al Qaeda start een oorlogje in Turkmenistan.

Heb je er enig idee van hoeveel het kost om een tankdivisie ginder te krijgen? Je kan er geen 100 in een vliegtuig stoppen, ze zijn zo zwaar. Via een schip? Dat duurt dagen. En dan moeten ze nog duizenden kilometers over land.
de spoorwegen... de Duitsers deden dit met veel succes. Gewoon al rijdend over land duurt dit te lang en via de lucht is het niet echt haalbaar. Grote schepen zijn een optie, al zijn de uiteindelijke 'landingsplaatsen' dan wel beperkt... de Amerikanen gebruiken deze optie veel!

Het is echter wel niet zo slim er van uit te gaan dat er al geen tanks ter plaatse zijn he... dan zou het hier om een totale verassingsaanval moeten gaan... en met de inlichtendiensten de dag van vandaag zie ik dit niet gebeuren. De eerste linie zal de eerste slag zoveel mogelijk afweren tot de versterkingen komen die dan de 'push' inzetten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kelt
Die Duitse pantserspitsen opereerden,eens ze doorheen de Franse linies waren,in een soort vacuum.Ze konden een punt op de kaart aanwijzen en er gewoon naar toe rijden zonder al te veel weerstand(en de Stuka's waren ook nogal overtuigend voor slechte verstaanders)Tot hun geluk,want zo kwestbaar ,afgesneden van hun eigen infanterie was gans die Duitse tankopmars in een catastrofe voor Hitler geeindigd moesten er meer Franse officieren als brigadegeneraal Charles de Gaulle beschikbaar geweest zijn(een van de weinige Franse officieren die BEGREEP hoe het marcheerde,maar grotendeels genegeerd werd door de Franse legertop.
U weet toch waarom de fransen de openingsfase verloren hebben? Ze hadden superieure tanks (zowel qua pantserbeveiliging als 'zwaarte' van hun kanonnen), maar de inzet en het gebruik ervan liet te wensen over... tankformaties moet je concentreren, niet individueel gaan gebruiken enkel te ondersteuning van infanterie... Hadden ze dit gedaan dan zouden de Duitsers hard op hun donder gehad hebben, met of zonder een goede supply-lijn! ze hadden idd beter geluisterd naar de enkelingen in de franse legertop die WEL wisten hoe het in elkaar zat...
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 10 augustus 2008 om 19:47.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 20:01   #23
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Lijkt me een gigantische verspilling van, mankracht, tijd en energie om de zoveelste "beste tank ter wereld te ontwerpen" op een moment er een half dozijn redelijke rondrijden. Lijkt me eerder nationalistische egotripperij dan "goed bestuur."
Juist.
Trouwens, het is ALTIJD de bedoeling de beste tank ter wereld te ontwerpen, als men zich eenmaal aan de tekentafel zet.
Erin slagen is een ander paar mouwen.

Ik heb in elk geval geen weet van wereldschokkende turkse technologische prestaties die het verschil zouden kunnen maken.

En laat ons eerlijk zijn, op gebied van betrouwbare machinebouw hebben de turken nog alles te bewijzen.

Wie zou een auto kopen die niet alleen 'made in turkey' was, maar ook 'designed in turkey'?

Ik niet.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 20:56   #24
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik wel, wat het Turkse leger is een sterk leger. En ze zullen heel wat knappe koppen hebben.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 21:40   #25
lollysticky
Minister

Standaard

ongetwijfeld... maar zoals reeds gesteld.. tussen een idee hebben en de uiteindelijke productie van het bekomen model zijn vele stappen... een idee is niet altijd uitvoerbaar, meestal is het enkel benaderbaar
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
Oud 10 augustus 2008, 22:01   #26
Tavek
Banneling

Standaard

Ik koop dan toch liever bij de Duits.

Panzers ! Mochten die mannen zich weer eens aan de tekentafel zetten, denk ik dat we verbluffende designs krijgen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 22:05   #27
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik koop dan toch liever bij de Duits.

Panzers ! Mochten die mannen zich weer eens aan de tekentafel zetten, denk ik dat we verbluffende designs krijgen.
die 'mannen' zitten nog steeds aan de tekentafel hoor
wat denkt u dat een Leopard is?
Oud 10 augustus 2008, 22:09   #28
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Juist.
Trouwens, het is ALTIJD de bedoeling de beste tank ter wereld te ontwerpen, als men zich eenmaal aan de tekentafel zet.
Erin slagen is een ander paar mouwen.

Ik heb in elk geval geen weet van wereldschokkende turkse technologische prestaties die het verschil zouden kunnen maken.

En laat ons eerlijk zijn, op gebied van betrouwbare machinebouw hebben de turken nog alles te bewijzen.

Wie zou een auto kopen die niet alleen 'made in turkey' was, maar ook 'designed in turkey'?

Ik niet.
Turkije heeft ervaring opgebouwd met het bouwen van wapens. Er zijn nu verschillende wapenproducenten in Turkije. In 2007 heeft Turkije voor $944 miljoen dolar wapens geexporteerd. Daarmee is Turkije de vijfde wapenexporteur ter wereld.

http://www.russia-ic.com/news/show/6179/
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 22:11   #29
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
die 'mannen' zitten nog steeds aan de tekentafel hoor
wat denkt u dat een Leopard is?
de afstammeling van een panzer V van destijds natuurlijk, maar bedenk er ook maar bij dat hij zonder bescherming van zijn "panzergrenadiers" géén lang leven beschoren is...

En nét dat was destijds het geheim van het duitse concept, een afdeling tanks gecombineerd met soldaten en een eigen artillerieafdeling....
één en al flexibiliteit waarbij alle wapens onder één bevel stonden...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 22:29   #30
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
ongetwijfeld... maar zoals reeds gesteld.. tussen een idee hebben en de uiteindelijke productie van het bekomen model zijn vele stappen... een idee is niet altijd uitvoerbaar, meestal is het enkel benaderbaar

Rakestsysteem gebouwd door de Turken:

http://www.youtube.com/watch?v=klCDwWjykPc

Op afstand bestuurbare wapen:

http://www.youtube.com/watch?v=eE7XJcnkW70&NR=1

Een man die een scheet laat opgenomen door thermische camera:

http://www.youtube.com/watch?v=BjyS1...eature=related

Communicatie systeem Foresc2 die zowel aan de NAVO als aan Rusland is verkocht:

http://www.youtube.com/watch?v=l7QvE...eature=related

Hier een aantal wapens die door Turkse bedrijven geproduceerd worden, waaronder onbemande vliegtuigen:

http://www.youtube.com/watch?v=d7rbbgcg5pQ&NR=1
Oud 11 augustus 2008, 08:16   #31
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Als ze niet bij het Europees jeugdclubje mogen horen dan moeten ze hun eigen boontjes kunnen doppen. De Turken hebben van overschot gelijk om zelf hun wapens te ontwikkelen en produceren. Ze moeten militair eender welke macht het hoofd kunnen bieden. Wat mij betreft beginnen ze ook met het ontwikkelen van een eigen atoomprogramma. Stel dat de Wildersen en Lepennen van Europa morgen Istanbul en Thracië opeisen dan moet Turkije klaar staan om die gebieden afdoende te verdedigen.

Het werd trouwens tijd dat Turkije zelfonderhoudend werd.
Oud 11 augustus 2008, 16:31   #32
Pavolini
Banneling

Standaard

De half-Mongolen van Klein-Azië die een tank gaan maken...

Niks kan de superieure Duitse pantsers verslaan. De Leopard 2 A6 is de beste, en tegen dat de half-Mongolen hun tankje klaar hebben, hebben onze oosterburen al iets nieuws dat weer enkele stappen verder staat...
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 16:33   #33
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Als ze niet bij het Europees jeugdclubje mogen horen dan moeten ze hun eigen boontjes kunnen doppen. De Turken hebben van overschot gelijk om zelf hun wapens te ontwikkelen en produceren. Ze moeten militair eender welke macht het hoofd kunnen bieden. Wat mij betreft beginnen ze ook met het ontwikkelen van een eigen atoomprogramma. Stel dat de Wildersen en Lepennen van Europa morgen Istanbul en Thracië opeisen dan moet Turkije klaar staan om die gebieden afdoende te verdedigen.

Istanbulli moet niet opgeëist worden, Constantinopel daarentegen... alsook Thracië dat tot Griekenland behoort én het oostelijke deel van Cyprus. Dus ja, dat de half-Mongolen van Klein-Azië maar zelf hun schietstokken maken, maar iets zegt me dat ze nog veel zullen moeten leren en investeren om ook maar iets deftigs te kunnen maken willen ze niet door iedereen uitgelachen worden.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 16:51   #34
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Waar zijn nu de anti-vs'ers die moeten klagen dat dat geld beter in voedsel programma' gestopt kan worden?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 17:10   #35
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Rakestsysteem gebouwd door de Turken:

http://www.youtube.com/watch?v=klCDwWjykPc

Op afstand bestuurbare wapen:

http://www.youtube.com/watch?v=eE7XJcnkW70&NR=1

Een man die een scheet laat opgenomen door thermische camera:

http://www.youtube.com/watch?v=BjyS1...eature=related

Communicatie systeem Foresc2 die zowel aan de NAVO als aan Rusland is verkocht:

http://www.youtube.com/watch?v=l7QvE...eature=related

Hier een aantal wapens die door Turkse bedrijven geproduceerd worden, waaronder onbemande vliegtuigen:

http://www.youtube.com/watch?v=d7rbbgcg5pQ&NR=1
u snapt duidelijk niet wat ik bedoel. Ik weet ook niet waarom u mij quote en die dingen aanhaalt. Mijn reply duidde op het feit dat de 'uber' MBT niet bestaat. Je kan niet EN de beste armourprotection EN het grootste (diameter-wise) kanon EN .... hebben. Het is steeds een compromis. Je streeft dus een ideaal na en je probeert dat zo dicht mogelijk te benaderen.

ik heb nergens gesteld dat Turkije niet in staat is militaire voertuigen te produceren... ik stip enkel aan dat claims over "wij gaan de beste MBT bouwen" nogal nutteloos zijn!

@ Svennies: u hoeft mij geen info te geven over tanks, ik weet het ook hoor

Laatst gewijzigd door lollysticky : 11 augustus 2008 om 17:13.
Oud 11 augustus 2008, 17:50   #36
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Tot hun geluk,want zo kwestbaar ,afgesneden van hun eigen infanterie was gans die Duitse tankopmars in een catastrofe voor Hitler geeindigd moesten er meer Franse officieren als brigadegeneraal Charles de Gaulle beschikbaar geweest zijn(een van de weinige Franse officieren die BEGREEP hoe het marcheerde,maar grotendeels genegeerd werd door de Franse legertop.
Neen hoor.
Guderian en Von Manstein hebben dit uitgebreid besproken bij de voorbereiding van de aanval op de lage landen en Frankrijk.
Von Manstein wees Guderian erop dat de panzers kwetsbaar zouden zijn op hun flanken en zei dat de aanval in tegenspraak zou zijn met de principes die Guderian beschreef in "Achtung Panzer".
Guderian heeft toen Von Manstein kunnen overtuigen dat in dit geval (en in dit geval alleen) dit niet het geval zou zijn.
Omdat een deel van het Franse leger in de magniot-linie zat en een ander deel de lage landen zou binnentrekken zouden de Fransen niet op tijd kunnen reageren om de Panzers of hun aanvoer af te snijden.

De aanval op de lage landen was de manier om de geallieerde legers in de val te lokken, eenmaal deze beweging was ingezet waren ze reeds verloren.
Toen de geallieerden beseften wat er aan het gebeuren was konden ze onmogelijk nog tijdig reageren en de andere richting weer uit.
Zoiets kost zowieso al tijd en bovendien was er de Duitse luchtovermacht en de stromen vluchtelingen op alle wegen.

De Duitse aanval van 1940 was de meest geniale aanval die de wereld ooit zag en geen 100 "Charles de Gaulles" zouden daar iets aan kunnen veranderen.
Alles, maar dan ook werkelijk alles wat Guderian had voorspeld kwam ook zo uit
Oud 11 augustus 2008, 18:00   #37
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Ik wel, wat het Turkse leger is een sterk leger. En ze zullen heel wat knappe koppen hebben.

Turkije heeft inderdaad een sterk leger en de individuele Turkse soldaat is ook een goede soldaat.
Voor technologische vooruitgang moet je echter in Europa zijn, Aziaten kunnen enkel kopiëren.
Zonder onze steun en kennis zouden ze nog geen 2-PK'tje kunnen laten rijden.
Oud 11 augustus 2008, 20:31   #38
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht

"jeugdclubje" omschrijft het goed.........Zoals EU-mandatarissen ,onderdelen en aanverwanten daar in Georgie wat in het puin rondbanjeren,met hun sjieke zonnebril op en hun armani-suit en wat leuteren over "vredesvoorstellen" en zo....amai..en we BETALEN die nog ook.....

Zelf Frankrijk (ik herhaal in hoofdletters: FRANKRIJK) dient momenteel als schotelvod voor het kremlin)

Wie weet zitten ze in Istanbul wat verbijsterd te kijken momenteel....en DAAR wilden we bij.... amai.....bij Ataturk wat zouden we daar een kemel geschoten hebben

Laatst gewijzigd door kelt : 11 augustus 2008 om 20:33.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 21:47   #39
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Turkije heeft inderdaad een sterk leger en de individuele Turkse soldaat is ook een goede soldaat.
Voor technologische vooruitgang moet je echter in Europa zijn, Aziaten kunnen enkel kopiëren.
Zonder onze steun en kennis zouden ze nog geen 2-PK'tje kunnen laten rijden.
Turken zijn geen oost-Aziaten. Binnenkort zul jij met je eigen ogen aanschouwen wat voor ongelofelijke dingen de Turken zullen bedenken. Heb je een van mijn theorien al gelezen? Ik heb maar een deel gepubliceerd. Mijn theorien zullen de wereld revolutionair veranderen (in positieve zin).
Oud 11 augustus 2008, 22:11   #40
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik vind de Turkenhaat hier echt té achterlijk voor woorden.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be