![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt me een gigantische verspilling van, mankracht, tijd en energie om de zoveelste "beste tank ter wereld te ontwerpen" op een moment er een half dozijn redelijke rondrijden. Lijkt me eerder nationalistische egotripperij dan "goed bestuur."
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 10 augustus 2008 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Het is echter wel niet zo slim er van uit te gaan dat er al geen tanks ter plaatse zijn he... dan zou het hier om een totale verassingsaanval moeten gaan... en met de inlichtendiensten de dag van vandaag zie ik dit niet gebeuren. De eerste linie zal de eerste slag zoveel mogelijk afweren tot de versterkingen komen die dan de 'push' inzetten. Citaat:
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 10 augustus 2008 om 19:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, het is ALTIJD de bedoeling de beste tank ter wereld te ontwerpen, als men zich eenmaal aan de tekentafel zet. Erin slagen is een ander paar mouwen. Ik heb in elk geval geen weet van wereldschokkende turkse technologische prestaties die het verschil zouden kunnen maken. En laat ons eerlijk zijn, op gebied van betrouwbare machinebouw hebben de turken nog alles te bewijzen. Wie zou een auto kopen die niet alleen 'made in turkey' was, maar ook 'designed in turkey'? Ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik wel, wat het Turkse leger is een sterk leger. En ze zullen heel wat knappe koppen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() ongetwijfeld... maar zoals reeds gesteld.. tussen een idee hebben en de uiteindelijke productie van het bekomen model zijn vele stappen... een idee is niet altijd uitvoerbaar, meestal is het enkel benaderbaar
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Ik koop dan toch liever bij de Duits.
Panzers ! Mochten die mannen zich weer eens aan de tekentafel zetten, denk ik dat we verbluffende designs krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() wat denkt u dat een Leopard is?
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.russia-ic.com/news/show/6179/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nét dat was destijds het geheim van het duitse concept, een afdeling tanks gecombineerd met soldaten en een eigen artillerieafdeling.... één en al flexibiliteit waarbij alle wapens onder één bevel stonden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Rakestsysteem gebouwd door de Turken: http://www.youtube.com/watch?v=klCDwWjykPc Op afstand bestuurbare wapen: http://www.youtube.com/watch?v=eE7XJcnkW70&NR=1 Een man die een scheet laat opgenomen door thermische camera: http://www.youtube.com/watch?v=BjyS1...eature=related Communicatie systeem Foresc2 die zowel aan de NAVO als aan Rusland is verkocht: http://www.youtube.com/watch?v=l7QvE...eature=related Hier een aantal wapens die door Turkse bedrijven geproduceerd worden, waaronder onbemande vliegtuigen: http://www.youtube.com/watch?v=d7rbbgcg5pQ&NR=1 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als ze niet bij het Europees jeugdclubje mogen horen dan moeten ze hun eigen boontjes kunnen doppen. De Turken hebben van overschot gelijk om zelf hun wapens te ontwikkelen en produceren. Ze moeten militair eender welke macht het hoofd kunnen bieden. Wat mij betreft beginnen ze ook met het ontwikkelen van een eigen atoomprogramma. Stel dat de Wildersen en Lepennen van Europa morgen Istanbul en Thracië opeisen dan moet Turkije klaar staan om die gebieden afdoende te verdedigen.
Het werd trouwens tijd dat Turkije zelfonderhoudend werd.
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() De half-Mongolen van Klein-Azië die een tank gaan maken...
![]() Niks kan de superieure Duitse pantsers verslaan. De Leopard 2 A6 is de beste, en tegen dat de half-Mongolen hun tankje klaar hebben, hebben onze oosterburen al iets nieuws dat weer enkele stappen verder staat... |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zijn nu de anti-vs'ers die moeten klagen dat dat geld beter in voedsel programma' gestopt kan worden?
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ik heb nergens gesteld dat Turkije niet in staat is militaire voertuigen te produceren... ik stip enkel aan dat claims over "wij gaan de beste MBT bouwen" nogal nutteloos zijn! @ Svennies: u hoeft mij geen info te geven over tanks, ik weet het ook hoor ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 11 augustus 2008 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Guderian en Von Manstein hebben dit uitgebreid besproken bij de voorbereiding van de aanval op de lage landen en Frankrijk. Von Manstein wees Guderian erop dat de panzers kwetsbaar zouden zijn op hun flanken en zei dat de aanval in tegenspraak zou zijn met de principes die Guderian beschreef in "Achtung Panzer". Guderian heeft toen Von Manstein kunnen overtuigen dat in dit geval (en in dit geval alleen) dit niet het geval zou zijn. Omdat een deel van het Franse leger in de magniot-linie zat en een ander deel de lage landen zou binnentrekken zouden de Fransen niet op tijd kunnen reageren om de Panzers of hun aanvoer af te snijden. De aanval op de lage landen was de manier om de geallieerde legers in de val te lokken, eenmaal deze beweging was ingezet waren ze reeds verloren. Toen de geallieerden beseften wat er aan het gebeuren was konden ze onmogelijk nog tijdig reageren en de andere richting weer uit. Zoiets kost zowieso al tijd en bovendien was er de Duitse luchtovermacht en de stromen vluchtelingen op alle wegen. De Duitse aanval van 1940 was de meest geniale aanval die de wereld ooit zag en geen 100 "Charles de Gaulles" zouden daar iets aan kunnen veranderen. Alles, maar dan ook werkelijk alles wat Guderian had voorspeld kwam ook zo uit
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Turkije heeft inderdaad een sterk leger en de individuele Turkse soldaat is ook een goede soldaat. Voor technologische vooruitgang moet je echter in Europa zijn, Aziaten kunnen enkel kopiëren. Zonder onze steun en kennis zouden ze nog geen 2-PK'tje kunnen laten rijden.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf Frankrijk (ik herhaal in hoofdletters: FRANKRIJK) dient momenteel als schotelvod voor het kremlin) ![]() Wie weet zitten ze in Istanbul wat verbijsterd te kijken momenteel....en DAAR wilden we bij.... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 11 augustus 2008 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik vind de Turkenhaat hier echt té achterlijk voor woorden.
|
![]() |
![]() |