Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2008, 08:57   #21
DarkSoul
Partijlid

DarkSoul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Dat is natuurlijk een ietwat vreemde kwestie. Is het niet logisch dat kinderen voor hun ouders betalen, eerder dan de hele gemeenschap? Ik vind van wel, maar ik kan me ook goed inbeelden dat wanneer je relatie met je ouders verzuurd is dat allerminst het geval is.

Dat gezegd zijnde ben ik ook de enige die voor ons moeder betaalt, mijn ene broer kan dat niet en de andere zien we niet meer. Ik doe dat evenwel met plezier.
Denk je dat je moeder met plezier, of uit noodzaak aanvaardt dat jij meebetaalt?
Ik denk dat je moeder je dat geld liever zou zien sparen voor je eigen pensioen...
DarkSoul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 10:53   #22
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is natuurlijk een ietwat vreemde kwestie. Is het niet logisch dat kinderen voor hun ouders betalen, eerder dan de hele gemeenschap? Ik vind van wel, maar ik kan me ook goed inbeelden dat wanneer je relatie met je ouders verzuurd is dat allerminst het geval is.

Dat gezegd zijnde ben ik ook de enige die voor ons moeder betaalt, mijn ene broer kan dat niet en de andere zien we niet meer. Ik doe dat evenwel met plezier.
De vraag is natuurlijk of je dat kan als je zelf bijvoorbeeld studerende kinderen hebt.

En vaak komt de tijd dat de grootouders richting rusthuis moeten mooi gelijk met de tijd dat de kleinkinderen naar unief/hogeschool gaan....

Dan sta je daar, dilemma dilemma.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 11:09   #23
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Dan sta je daar, dilemma dilemma.....

In het stemhokje toch niet?

Want die mensen hebben een heel leven lang gewerkt en blijkt dat hun pensioen niet genoeg is om een basisverzorging te kunnen betalen.

Hoelang blijft de Vlaming nu nog een lafaard met een slavenmentaliteit?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 13:09   #24
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn moeder betaalt €78/dag, en dat gaat binnenkort nog eens opslaan ook. Dat lijkt me wat veel voor wat het is. Maar ze wordt verzorgd en krijgt eetbaar eten, dus we zullen maar niet klagen zeker?
Indien je voor je moeder, vader, de kosten van het rusthuis betaald, kan je 80% van die jaaruitgave in rekening brengen bij je belastingaangifte.
Je moet op het eind van het jaar een attest eisen van het rusthuis met de betaalde bedragen.
Indien een man (of vrouw) voor zijn echtgenote (of echtgenoot) in het rusthuis betaald, is er niets aftrekbaar. Dus best is betalen via de kinderen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be