Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2004, 15:41   #21
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard

Idd, laat ze is 5 min debateren en ge haalt ze zo onderuit. Hun techniek is gewoon altijd rond de pot draaien en nooit echt een antwoord geven.
Als men vraagt: Is het Vlaams Blok een rascistische partij zal men nooit antwoorden met ja of neen.
Men zal altijd beginnen met: Kijk eens naar het verleden...,
Of men geeft een antwoord met een vraag: vb. Wat is rascime nu eigenlijk?
Op een zekere manier is het wel mooi omgaan met de media en helaas gaan sommige mensen helemaal op in die kunst. En vaak ook mensen van lagere sociale klassen of zonder opleiding.
Als er iemand is die op een vraag antwoord in de plaats van over iets anders te beginnen, zijn het Filip De Winter en Frank Vanhecke wel. Zij verwoorden niet alleen wat een groot deel van de bevolking denkt, maar ook op de manier waarop dat deel van het volk erover dent. Geen dure academische woorden dus, geen gezeur en geleuter over ingewikkelde procedures waar niemand een boodcschap aan heeft.

Een politiek debat moet gemakkelijk te volgen zijn, zonder plat of goedkoop te zijn. Politiek is er voor iedereen, niet alleen voor hen die zich intelligent menen en dat ook graag laten zien.
de vraag is ofdat dat ook zo zinvol is indien men wil besturen. Wat nuancering zou de Blok-top geen kwaad doen op gebied van geloofwaardigheid, maar ja, dan verliezen ze kiezers...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2004, 15:41   #22
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Bakkebaard ik kan toch ook niet volgen hoor. Wat heeft de 'vlaemsche' leeuw met racisme te maken?
Niks, en heb ik nooit beweert trouwens. Ik zeg gewoon: als het vlaams blok niet altijd het AN toepast, mag ik dat ook

En aan Luc Broes: Omdat gij bestuurslid zijt, is het Vlaams blok niet racistisch? En dan maar zeggen dat ik mijn argumenten moet funderen niet waar.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2004, 15:43   #23
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Bakkebaard ik kan toch ook niet volgen hoor. Wat heeft de 'vlaemsche' leeuw met racisme te maken?
Niks, en heb ik nooit beweert trouwens. Ik zeg gewoon: als het vlaams blok niet altijd het AN toepast, mag ik dat ook

En aan Luc Broes: Omdat gij bestuurslid zijt, is het Vlaams blok niet racistisch? En dan maar zeggen dat ik mijn argumenten moet funderen niet waar.
Neen, omdat hij bestuurslid is, heeft hij een betere kijk op de zaak dan anderen die aan de zijlijn lawaai staan te maken.
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2004, 15:45   #24
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Bakkebaard, het zijn de Belgicisten die altijd smalend 'vlaemsch' schrijven.
Oud 28 maart 2004, 15:48   #25
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

@Bakkebaard

Wel, volgende keer stem ik op het Vlaams Blok.
Klasseer me ook maar in uw schuifje met opschrift 'racisten'.
'k zit liever daar dan in uw schuifjes 'werklozen' of 'slachtoffers van overvallen'
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2004, 15:48   #26
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:

Neen, omdat hij bestuurslid is, heeft hij een betere kijk op de zaak dan anderen die aan de zijlijn lawaai staan te maken.
Bwa, Dat is nu ook niet waar e. ik noem dat eerder de werkelijkheid een beetjen verdraaien. Iedereen kan dat met alles e. Ik kan ik hier zeggen dat ik 15 moeders heb. Maak gij zoveel lawaai aan de zijlijn als ge wilt, ik heb er een klare kijk op. Juist hetzelfde principe.

En met alle respect: maar het Vlaams Blok heeft eens een standpunt aangehaald dat "echte" Belgen eerst kans moeten maken op een job en dan pas migranten. Dat is een zekere vorm van racisme.
En ondertussen ook nog een beetje komen zeggen: Immigranten moeten hier werk zoeken of ze worden uitgewezen.

Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Oud 28 maart 2004, 15:52   #27
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bwa, Dat is nu ook niet waar e. ik noem dat eerder de werkelijkheid een beetjen verdraaien. Iedereen kan dat met alles e. Ik kan ik hier zeggen dat ik 15 moeders heb. Maak gij zoveel lawaai aan de zijlijn als ge wilt, ik heb er een klare kijk op. Juist hetzelfde principe.

En met alle respect: maar het Vlaams Blok heeft eens een standpunt aangehaald dat "echte" Belgen eerst kans moeten maken op een job en dan pas migranten. Dat is een zekere vorm van racisme.
En ondertussen ook nog een beetje komen zeggen: Immigranten moeten hier werk zoeken of ze worden uitgewezen.
Als jij verhuist naar een ander land, verwacht jij dan dat ze je gaan voortrekken op hun eigen burgers? En zelfs als je geen zin hebt om te werken daar?
Oud 28 maart 2004, 16:16   #28
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik ga er niet mee akkoord als het principe is: autochtonen gaan voor op allochtonen, wat het Vlaams Blok zegt. Maar als een werkgever -al dan niet terecht- ervoor kiest om geen allochtonen aan te trekken, is dat zijn goed recht. De overheid hoeft zich daarmee niet te bemoeien. Wie werk uitdeelt, moet kunnen kiezen aan wie hij dat doet. Als hij alleen maar allochtonen wil aantrekken, moet dat ook kunnen.
Oud 28 maart 2004, 18:52   #29
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik ga er niet mee akkoord als het principe is: autochtonen gaan voor op allochtonen, wat het Vlaams Blok zegt.
Het Vlaams Blok zegt dat dus NIET. Maar het is wel zo dat in ELK land staatsburgers voor bepaalde zaken voorrang krijgen op vreemdelingen. Dat is ook de stelling van het VB.
Het VB zegt ook dat niemand mag gedwongen worden iemand in dienst te nemen op basis van afkomst.
Een Marokkaanse Belg mag dus een andere Marokkaanse Belg in dienst nemen als hij dat wil. Niemand mag hem dwingen iets anders te doen.
Hetzelfde voor de Vlamingen. De staat mag ook geen voorrang geven aan Belgen omdat ze van allochtone afkomst zijn. Positieve discriminatie van de enen is negatieve discriminatie van anderen. Iedereen gelijk voor de wet. Maar iedereen zal wel een voorkeur hebben. Ik heb het nogal met vrouwen die iets donkerder gekleurd zijn. Mag dat ? Ik hoop van wel, want ik kan mijn voorkeur niet veranderen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2004, 19:03   #30
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Ik ga er niet mee akkoord als het principe is: autochtonen gaan voor op allochtonen, wat het Vlaams Blok zegt.
Het Vlaams Blok zegt dat dus NIET. Maar het is wel zo dat in ELK land staatsburgers voor bepaalde zaken voorrang krijgen op vreemdelingen. Dat is ook de stelling van het VB.
Het VB zegt ook dat niemand mag gedwongen worden iemand in dienst te nemen op basis van afkomst.
Een Marokkaanse Belg mag dus een andere Marokkaanse Belg in dienst nemen als hij dat wil. Niemand mag hem dwingen iets anders te doen.
Hetzelfde voor de Vlamingen. De staat mag ook geen voorrang geven aan Belgen omdat ze van allochtone afkomst zijn. Positieve discriminatie van de enen is negatieve discriminatie van anderen. Iedereen gelijk voor de wet. Maar iedereen zal wel een voorkeur hebben. Ik heb het nogal met vrouwen die iets donkerder gekleurd zijn. Mag dat ? Ik hoop van wel, want ik kan mijn voorkeur niet veranderen.
Wat het eerste deel betreft, mijn excuses, dan heb ik mij vergist.

Tweede deel over voorkeur: ik heb net hetzelfde gezegd in mijn reactie op wat Bakkebaard zei.
Oud 28 maart 2004, 20:47   #31
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
dat is hetgeen wat ik zei e. Juist anders geforumleerd. jongens toch

Oud 28 maart 2004, 21:06   #32
luc broes

Standaard

En dat noemde je een zekere vorm van racisme. Dus heel de wereld racist!?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2004, 21:19   #33
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Volgens Louis Michel... tiens !

Jurgen Verstrepen heeft toch niets te maken met "radio milles colinnes"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 08:32   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Van de website van Verstrepen:

Citaat:
[size=6]Voila. De kogel is door de kerk. De afgelopen weken heb ik de speculaties, opzettelijke perslekken en stemmingmakerij met argusogen gevolgd. Het was twijfelen tussen media of politiek. Ik heb heel wat adviseurs geraadpleegd en diepgravende gesprekken achter de rug. Ik heb de beslissing genomen en wist/weet waaraan ik blootgesteld ga worden. Waarom op de lijst van het VB in Antwerpen én ook Europees? Omdat -verwarring alom- het VB mij als onafhankelijke laat fungeren en streven naar mijn doelen toelaat. De andere partijen wilden mij meteen een 'gekleurd jasje' aantrekken, partijstandpunten, partijcommunicatie opvolgen..de communicatieadviseur al aan de lijn met het id-tje om mijn verontschuldigingen aan te bieden bij de SP.a. omdat ik hen onrechtstreeks beschuldigde en dit toch niet zo positief is. Het Blok heeft géén eisen gesteld en mij aanvaard zoals ik ben en natuurlijk omdat die vrije meningsuiting en depolitisering van media natuurlijk ook hun strijd is. En dat alles heb ik... zwartopwit. Ik vraag een niet voor de hand liggende denkoefening omdat vooroordelen en perceptie hier meteen de bovenhand nemen. Ik heb gekozen om mijn strijd voor de vrije meningsuiting verder te zetten vanuit de politiek en commissie media. Onze democratie moet alle meningen aankunnen, journalisten moeten zonder politieke druk hun job kunnen uitoefenen. Cynisch hé..ik stap in de politiek om de politieke invloed in media aan te kaarten en zo nodig te verminderen.. Als rasecht democraat steek ik nu mijn nek uit en neem ik de moeilijkste weg. Ik blijf mijn principes trouw en wil een signaal geven voor toekomstige mediamensen.

jurgen verstrepen, 2004-03-30 16:37:51[/size]

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 09:40   #35
Tegendradigaard

Standaard

Nu ik toch voor de eerste keer Vlaams Blok ga stemmen denk ik dat ik misschien wel eens op Jurgen Verstrepen ga stemmen. Nen onafhankelijke kandidaat, das een kolfje naar mijn hand.

Maar Jurgen uw eigen blijven he. Nie toegeven aan de druk he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 10:14   #36
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
[size=6] Waarom op de lijst van het VB in Antwerpen én ook Europees? Omdat -verwarring alom- het VB mij als onafhankelijke laat fungeren en streven naar mijn doelen toelaat. [/size]
Waarom kan die niet op voorhand kiezen Vlaanderen of Europa? Net zoals zovele anderen...
Vinden jullie ook dat er iets moet gedaan worden tegen 'het opkomen op verschillende lijsten'?
Oud 31 maart 2004, 10:17   #37
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom kan die niet op voorhand kiezen Vlaanderen of Europa?
alle partijen doen het waarom het vlaams blok dan niet
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 10:22   #38
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
Citaat:
Ik bedoelde in het algemeen. Ik vind dat ze zulke dingen moeten verbieden in de kieswet. Er zijn er zelfs die twee keer in de bovenste regionen (of de opvolgers) gaan staan. Twee keer verkozen en dan zelf kiezen waar hij of zij goesting in heeft. Ik vind dat persoonlijk schandalig...
Oud 31 maart 2004, 10:25   #39
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Nu ik toch voor de eerste keer Vlaams Blok ga stemmen denk ik dat ik misschien wel eens op Jurgen Verstrepen ga stemmen. Nen onafhankelijke kandidaat, das een kolfje naar mijn hand.

Maar Jurgen uw eigen blijven he. Nie toegeven aan de druk he.
Idem hier, 'k heb nog nooit voor een persoon gestemd, enkel voor partij, (omdat ik gene zak geïnteresseerd was in politiek), ik stem eigenlijk niet voor het Vlaams Blok (alhoewel, heb de laatste maanden nogal wat bijgeleerd dat pro is) maar ben zo een 'ontevreden tegenstemmer'.
En de smoel die ik het beste ken is de zijne
Oud 31 maart 2004, 10:30   #40
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
Citaat:
Ik beoordeel partijen daar echt op. Drie principes volg ik steevast:
-Ik stem niet voor mensen die hun ambt om een onnodige reden hebben opgegeven in de vorige legislatuur.
-Ik stem ook niet voor mensen die op voorhand zeggen dat ze niet gaan zetelen: hoe hypocriet vind ik dat!
-En ik stem niet voor kandidaten die dus niet kunnen kiezen vóór de verkiezingen op welke lijst ze verkozen willen worden. Tis nl. het volk dat moet kiezen, en niet zij...

Trouwens, uw zin: 'alle partijen doen het, waarom het VB dan niet'? Zoiets vind ik eerder iets om in de wielersport over doping te zeggen. En daar wordt dat niet getolereerd. Als het gaat over corruptie of liegen ofzo in de politiek, kan je ook zeggen: 'iedereen doet het.' Maar het mag toch niet voor mij hoor!
Enfin, je hebt natuurlijk ruimschoots gelijk dat dit probleem bij alle partijen zit. Maar dat maakt het voor mij geen excuus, als ik -voor mezelf- beslis voor wie ik ga stemmen. Rationele afweging, zeg maar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be