Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2008, 15:12   #21
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het wordt m.a.w. hoog tijd voor de invoering van het Bindend Referendum Op Volksinitiatief.

Daarvoor wil ik gerust èlk weekend naar een stemhokje lopen, echt waar.

Dan wéét ik tenminste waarvoor (of waartégen) ik gestemd heb.
iets waarover we volmondig eens zijn. Maar de systeempartijen zullen dit nooit toelaten want hun macht = foetsie
Oud 15 augustus 2008, 15:16   #22
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
iets waarover we volmondig eens zijn. Maar de systeempartijen zullen dit nooit toelaten want hun macht = foetsie
Spijtig voor hen is het net d�*t wat mij het meeste interesseert

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 16:16   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen die zich durven verzetten tegen hopeloos voorbijgestreefde megalomane projekten waarmee alleen erg 'duistere' belangen gediend zijn 'apen' noemen is inderdaad niet erg mooi van u.
Mochten ze zich verzetten tegen die projekten, tot daar nog aan toe; maar ze verzetten zich alleen maar om zich te verzetten;
daarbij, van wat leeft dat, die luiaards .. zijn die eigenlijk wel werkwillig enz. ???

Citaat:
Ik zou u willen voorstellen eens in Doel op bezoek te gaan, en eens een goeie babbel met die 'apen' te slaan. Ge zou er nog iets van kunnen leren, zelfs op uw leeftijd.

Een ideale gelegenheid daartoe biedt het 'café' in De Doolen, het vroegere gemeenteschooltje waar een handvol idealisten een beetje rommelige, maar tenminste 'èchte' ontmoetingsplaats van wisten te maken.
'k Was voor 6 weken nog in Doel, maar ik ga alleen in kaffees of op terrassen waar 't een beetje proper is, dank je.

Citaat:
U bent ook onvoorwaardelijk voorstander van de verbreding van het Schipdonkkanaal, mag ik veronderstellen?
Onvoorwaardelijk is het woord niet. Na de verbreding, moeten bomen aangeplant worden zoals men dat gedaan heeft toen de twee huidige kanaaltjes gegraven werden, maar dan nog breder en nog mooier en nog groener.

Citaat:
En als er bij u in de buurt een verbrandingsoven, een varkensvleesfabriek of een gigantische legbatterij vol uitgemergelde kiekens komt, staat u wellicht op de voorste rij te applaudisseren, omdat dat allemaal 'goed' is 'voor de economie'?
Ik heb inderdaad nog geen vaksinatie gekregen tegen het nimby-sindroom. Jij wel?
Ik woon dicht tegen een spoorweg en dicht bij het station.
Mij zal je niet horen klagen over het lawaai van de treinen. Ik vind het handig om dichtbij het openbaar vervoer te wonen, en ik neem de nadelen daarvan bij.

Als ge helegans in 't groen wilt wonen, moet ge af en toe de mestgeur erbij pakken.

En ik weet gewoon, ik weet het: mijn vuilzakken moeten ergens naartoe ...

Citaat:
Als u Vlaanderen dan per sé onafhankelijk wilt zien, wat voor Vlaanderen wilt u er dan van maken?
Ik zal me neerleggen bij de meerderheid op dat ogenblik. Gij niet?

Citaat:
Als er in Vlaanderen dan toch per sé een gigantische containeroverslagplaats moet komen, waarom wordt dan niet eens nagedacht over Zeebrugge?
Omdat het begot nog lang zal duren eer dat nieuwe brede kanaal, waarvan gij hierboven begonnen zijt, er echt zal liggen.

Citaat:
Als d�*t al geen besparingen op de brandstofkosten met zich meebrengt, wat dan wèl?
Ik heb liever goederentransport te water, dan transport over de weg.
Een stuk estuair transport (zoals de tegenstanders van het bredere schipdonkkanaal propageren) mag daar gerust bij zijn, als het ekonomisch is.

Citaat:
Bent u trouwens al eens gaan kijken wat er gebeurt in de dokken waarvoor destijds Austruweel, Wilmarsdonk en de rest naar de kloten werden geholpen?
Ja, ik ben daar geweest. En ik ben ook in de sites van Henegouwen geweest: uitgestorven grauwe sites met veel werkloosheid ...

Citaat:
Maar de dorpen zijn wel wèg, natuurlijk. En de goeie poldergrond ook.

Onherroepelijk.
Troost je: de boterberg, de melkplas ... zijn ook bijna weg.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 augustus 2008 om 16:17.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 16:48   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
't Was toch zoveel beter geweest, mocht de haven van Antwerpen beperkt gebleven zijn tot de oppervlakte die ze had in de Gouden Eeuw.
Je schijnt de ironie van mijn posting niet begrepen te hebben.

Men kan tegen alles zijn en alles willen behouden zoals in de middel-eeuwen, maar wel tegelijk alles van de toekomst eisen.

Men wil er 200.000jobs bij hebben, maar daar mag geen plaats voor gemaakt worden.

Men wil gratis energie, maar wil wel de dure kernenergie behouden.
Men wil een milieu-vriendelijk Vlaanderen, maar tegelijk een just in time economie.

Maar spijtig genoeg moet voor alles een prijs betaald worden.
200.000jobs bij willen in de economie, vraagt nu eenmaal ook plaats om 200.000mensen aan het werk te kunnen zetten.
gratis energie kan enkel als men bereid is om daar zelf inspanningen voor te doen, en niet langer eist dat het licht en de pc aangaan met een eenvoudige druk op de knop.
een milieuvriendelijk Vlaanderen kan enkel als men de brandingsmotorvoertuigen, vervangt door met paarden en ossen getrokken karren en dus geduld uitoefend bij het bestellen van goederen.

Of laat ons het even anders draaien, moest Vlaanderen de olypische spelen in 2020 binnen halen, dan moeten daar stations en verblijfplaatsen voor gebouw worden.
iedereen, of bijna, zou dit heel normaal vinden en de mensen die er tegen zijn gek verklaren, wel voor de spelen van 2008 zijn slechts 1.000.000mensen moeten verhuizen, voor de spelen van 2004 slechts een kleine 50.000 mensen.
Niemand die daar problemen over maakt, want ja de sport heeft nu eenmaal ook zijn rechten.

Maar ohwee als het om economische reden gebeurd, dan staan ze direct op de barricades. Zij zouden wel eens een job kunnen aangeboden krijgen en niet langer op staatskosten mogen leven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 18:21   #25
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kingsale Bekijk bericht
De oplossing in het zicht ineens comaf maken met doel dat blijft maar duren met die zever en dat politiek gedoe.Weg met Doel en zo vlug mogelijk
Ahh, internet, je hebt toch werkelijk de oplossing voor alles.
Oud 15 augustus 2008, 20:28   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je schijnt de ironie van mijn posting niet begrepen te hebben.
..
Indedio, ik had te vlug gelezen.
Alzo heb ik eigenlijk het Doel voorbijgeschoten ... sorrie hoor.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 15 augustus 2008, 21:09   #27
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indedio, ik had te vlug gelezen.
Alzo heb ik eigenlijk het Doel voorbijgeschoten ... sorrie hoor.
Het is je vergeven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 22:21   #28
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kingsale Bekijk bericht
.Weg met Doel en zo vlug mogelijk
Waarom?

De Europese Seveso-richtlijn verbiedt industrie nabij een kerncentrale.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 22:30   #29
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote=Kazan;3629872]
Citaat:
Maar ondertussen zat men daar wel met een dok te weinig.
Men kon 2 dingen doen, het Doeldok rechte kaaimuren geven, of een volledig nieuw dok graven: het Saeftinghedok.
/QUOTE]

"Havens zijn niet gelijk aan containers"

In De Standaard van 3 juli 2008 laat Geert Noels, hoofdeconoom van Petercam, zich zeer kritisch uit over de zin van het Saeftinghedok.

Laatst gewijzigd door daiwa : 15 augustus 2008 om 22:30.
Oud 15 augustus 2008, 22:35   #30
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Als Doel verdwijnt, komt er iets nuttigs in de plaats.[/list]

Dat maakten ze die mensen die uit hun huis moesten voor het Doeldok toen ook wijs.
Oud 15 augustus 2008, 22:44   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De schoofzak;3630074]Mochten ze zich verzetten tegen die projekten, tot daar nog aan toe; maar ze verzetten zich alleen maar om zich te verzetten;
daarbij, van wat leeft dat, die luiaards .. zijn die eigenlijk wel werkwillig enz. ???
Nog niet bij stil gestaan dat er in Doel ook mensen wonen die tot het 65 ste gewerkt hebben - jaja in die tijd bestond dat nog - en die nu hun dorp moeten verlaten waarvoor nog altijd geen officiele bestemming gegeven is?

Laatst gewijzigd door daiwa : 15 augustus 2008 om 22:45.
Oud 15 augustus 2008, 23:22   #32
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Mochten ze zich verzetten tegen die projekten, tot daar nog aan toe; maar ze verzetten zich alleen maar om zich te verzetten;

2. 'k Was voor 6 weken nog in Doel, maar ik ga alleen in kaffees of op terrassen waar 't een beetje proper is, dank je.

3. Onvoorwaardelijk is het woord niet. Na de verbreding, moeten bomen aangeplant worden zoals men dat gedaan heeft toen de twee huidige kanaaltjes gegraven werden, maar dan nog breder en nog mooier en nog groener.

4. Ik heb inderdaad nog geen vaksinatie gekregen tegen het nimby-sindroom. Jij wel?
Mij zal je niet horen klagen over het lawaai van de treinen. Ik vind het handig om dichtbij het openbaar vervoer te wonen, en ik neem de nadelen daarvan bij.

5. Als ge helegans in 't groen wilt wonen, moet ge af en toe de mestgeur erbij pakken.

En ik weet gewoon, ik weet het: mijn vuilzakken moeten ergens naartoe ...

6. Ik zal me neerleggen bij de meerderheid op dat ogenblik. Gij niet?

7. Omdat het begot nog lang zal duren eer dat nieuwe brede kanaal, waarvan gij hierboven begonnen zijt, er echt zal liggen.

8. Ik heb liever goederentransport te water, dan transport over de weg.
Een stuk estuair transport (zoals de tegenstanders van het bredere schipdonkkanaal propageren) mag daar gerust bij zijn, als het ekonomisch is.

9. Ja, ik ben daar geweest. En ik ben ook in de sites van Henegouwen geweest: uitgestorven grauwe sites met veel werkloosheid ...

10. Troost je: de boterberg, de melkplas ... zijn ook bijna weg.
1. Als ze zich 'alleen maar verzetten om zich te verzetten' (wat ik ten zeerste durf betwijfelen), dan doen ze toch iets nuttigs (voor de bewoners van Doel die wèl nog een job hebben, bijvoorbeeld, of voor de oudjes die er niet weg willen).

2. Denk je dat de lucht die je inademt zo proper is?

3. OK, die boompjes, dat zal nog wel lukken. En wat doe je met de rest die naar de kloten gaat? Het uitzonderlijk waardevol landschap? De huizen? De landbouwgrond? De dorpsgemeenschappen die door die verbreding worden getroffen?

4. Ik veronderstel dat die spoorweg en dat station er al waren toen gij daar kwam wonen. Ik veronderstel eveneens dat de mensen die zich in Doel vestigden dat niet deden in de hoop ooit naast (of in) een nutteloos dok te hokken.

5. Mestgeur is meestal wel verdraagbaar, behalve als 't van die industriële varkensmest is. En voor al het mooie groen om je heen een kleine prijs.

6. Als de meerderheid domme beslissingen neemt, zal ik die meerderheid bekampen, met inachtneming van de (hopelijk) democratische spelregels.

7. Ik hoop alleszins dat dat nieuwe kanaal er niet komt. De waanzin moet èrgens stoppen.

8. Er bestaan ook nog spoorwegen, en die liggen er al. Daar moet niets voor kapot. Waarom wordt daar niet beter gebruik van gemaakt? En waarom moeten boten zo reusachtig groot worden dat ze nauwelijks nog de Schelde opkunnen? Is dat 'economisch'? Voor die paar bedrijven die daar gebruik van willen maken misschien nog net, maar of dat ook voor de rest van de samenleving geldt is nog maar zeer de vraag.

9. Wenst u dan dergelijke grauwheid over héél Vlaanderen uit te spreiden?
Maak u geen illusies, noch dat kanaal noch dat dok zullen opbrengen wat er van wordt verwacht. Maar ondertussen is 'de rest' (die paar onnozele dorpen, die mottige landbouwgrond, dat lelijke groen, ...) natuurlijk wel wèg.

10. Wat heeft de gammele landbouwpolitiek van de EU nu te maken met de vernietiging van dorpsgemeenschappen? En waarom zou die een troost moeten zijn?

Laatst gewijzigd door djimi : 15 augustus 2008 om 23:23.
Oud 16 augustus 2008, 01:16   #33
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad nog geen vaksinatie gekregen tegen het nimby-sindroom. Jij wel?

Ik kan er ook van meespreken. Achter het huizenblok waarin ik woon loopt een spoorweg en de straat is een verbindingsweg met de voorhaven in Gent. Daar passeren dus geregeld tientonners. De gebouwen hebben dan ook regelmatig trillingen te verduren. Maar geen nood, binnen afzienbare tijd zal men wellicht overgaan tot de sloop.

Eigenlijk was het dus ondoordacht toen men die huizen daar voor het eerst had neergepoot. Maar wellicht was de verkeersinfrastructuur toen helemaal anders. En dat is nu eigenlijk het probleem want hoe kan men steeds de economische noodwendigheden voorzien? Dat mensen gaan wonen in de buurt van een luchthaven en zich daarna gaan beklagen over geluidshinder vind ik absurd. Maar de mensen die zich in Doel hadden gevestigd konden moeilijk voorzien welke plannen de overheid zou voorhebben met hun leefgemeenschap. En wat onteigeningen betreft geeft de overheid doorgaans geen billijke prijs en is het meestal lang wachten tot de compensatie effectief is volstort. Maar ondertussen moeten die mensen wel ergens kunnen wonen en is het bedrag dat ze kregen/moeten krijgen vaak niet toereikend wegens de gestegen vastgoedprijzen.

ZOlang het uw probleem niet is moet u daar niet van wakker liggen. Maar ge zult maar eens in zo'n situatie terechtkomen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 12:09   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ge moet geen dingen in mijn zak pogen te schuiven, die ik niet gepost zou hebben.

Iedere onteigening is een serieus probleem, en vaak zelfs een sosiaal drama.

Toch zijn onteigeningen soms nodig.

Zou het waar zijn dat de overheid bij onteigeningen onvoldoende betaalt voor de schade? Het kan goed zijn. Maar evengoed kan het zijn dat de getroffenen niet alleen het onderste uit de kan proberen te halen (want dat is hun goed recht), maar nog iets meer ...

Afgrijselijk is het als na een onteigening blijkt dat de onteigening eigenlijk niet nodig was door een wijziging in het beleid.

Maar laat ons wel wezen: als in Vlaanderen één partikulier zou lukken om nodig en onmisbaar geachte zaken voor de gemeenschap tegen te houden, dan zijn we er ook niet.

En laat ons wel wezen: die apen (jongeren noemen ze hen in het nieuws) hebben duidelijk een politieke agenda.

Oud 17 augustus 2008, 10:07   #35
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Betreffende het 'nutteloze' Doeldok:

waarom wordt er niet eens overwogen om daar een mooie jachthaven annex opleidingscentrum annex reparatiewerf van te maken, "Antwerp West Marina" of zo?

De nabijheid van Antwerpen èn de mooie landschappen rond Doel zèlf (Verdronken Land, bijvoorbeeld) maakt zo'n jachthaven bijzonder aantrekkelijk voor boottoeristen (terwijl er in Vlaanderen sowieso al een enorm tekort is aan degelijke ligplaatsen),
het dorp Doel heeft er een extra troef bij als het op 'leefbaarheid' aankomt (werkgelegenheid genoeg),
en ook Antwerpen zèlf (horeca in de eerste plaats) kan er flink aan winnen.

De 'havenmaffia' zal er helaas niet zo veel aan overhouden, maar we hoeven die arme dompelaars echt niet te verwaarlozen.

De nutteloze investering in het 'Saeftinghedok' hoeft er niet te komen, maar er kunnen wèl enkele verbredings- en verdiepingswerken van sluizen en dokken op Rechteroever worden uitgevoerd.

Ziet u, het k�*n goedkoper en beter; wat goede wil en een klein beetje verbeeldingskracht volstaan ruimschoots.

De moed om fouten toe te kunnen geven heeft bij mijn weten nog nooit iemand 'ontsierd'. Het tegendeel van die moed daarentegen !

Laatst gewijzigd door djimi : 17 augustus 2008 om 10:11.
Oud 18 augustus 2008, 06:54   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Enfin, ze zijn wakker geschoten.
In een rechtstaat kan het toch niet anders: eens de wettelijke beslissing genomen ...

En Vogels is ook wakker blijkbaar. Ze gaat daar een beetje in de weg lopen, ze weet toch dat ze het niet kan halen tegen de federale politie, dus is ze enkel daar om wat publisiteit gratis te krijgen voor de volgende verkiezingen.

link:http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht

Federale politie valt Doel binnen

DOEL - De federale politie is maandagmorgen Doel binnengevallen. Oproerpolitie heeft post gevat aan huizen die gesloopt moeten worden. De aannemer is intussen opnieuw gestart met de werken, onder politiebescherming.
Enkele straten zijn met Friese ruiters afgezet. Er zouden nog altijd verschillende huizen bezet worden door actievoerders. Volgens het actiecomité Doel 2020 is het dorp in 'staat van beleg'.

Het comité vreest dat de oproerpolitie straks de manifestanten met harde hand zal verdrijven uit de woningen. Ook enkele politici zoals Mieke Vogels zijn aanwezig om de actievoerders moreel te steunen.

svh

Oud 18 augustus 2008, 07:04   #37
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Nog niet bij stil gestaan dat er in Doel ook mensen wonen die tot het 65 ste gewerkt hebben - jaja in die tijd bestond dat nog - en die nu hun dorp moeten verlaten waarvoor nog altijd geen officiele bestemming gegeven is?
Ik denk dat die mensen ondertussen al lang niet meer in Doel wonen. Het merendeel dat in Doel vandaag de dag rondloopt zijn krakers.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2008, 07:12   #38
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Een wereld zonder Doel =

een wereld zonder Hart + een wereld zonder Verstand =

een wereld zonder Zin

Laatst gewijzigd door djimi : 18 augustus 2008 om 07:12.
Oud 18 augustus 2008, 07:15   #39
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Enfin, ze zijn wakker geschoten.
In een rechtstaat kan het toch niet anders: eens de wettelijke beslissing genomen ...

En Vogels is ook wakker blijkbaar. Ze gaat daar een beetje in de weg lopen, ze weet toch dat ze het niet kan halen tegen de federale politie, dus is ze enkel daar om wat publisiteit gratis te krijgen voor de volgende verkiezingen.

link:http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht
Nogal zielig van die aandachtshoer. ZIJ heeft zelf (mee) de beslissing genomen Doel te laten verdwijnen
Oud 18 augustus 2008, 07:19   #40
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Nogal zielig van die aandachtshoer. ZIJ heeft zelf (mee) de beslissing genomen Doel te laten verdwijnen

Eén van de redenen waarom ik bij de volgende verkiezingen wellicht niet langer 'Groen!' zal stemmen, heeft een naam en een voornaam.

Ge moogt es raden de welke :mad:

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be