![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Allee, CaTje, en dit uit uw mond! De Coburgskes gaan dat niet graag lezen hoor... 't Wordt dan misschien meteen tijd om uw avatar-afbeelding aan te passen: u wilt toch geen simpele spaanse adel als u voor hetzelfde geld hooggeboren Habsburgse telgen kunt nemen he? ![]() Laatst gewijzigd door kizzy : 16 augustus 2008 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben ze daar aan het hof geen Shihtzu? Dat zijn zeer intelligente hondjes. Misschien kunnen ze die dan tot troonopvolger kiezen. Dan komt er eindelijk eens iets op de troon dat over verstand beschikt.
Laatst gewijzigd door Garry : 16 augustus 2008 om 13:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ik moet er wel bijzeggen: INDIEN het koningshuis zou blijven bestaan, zou ik het liefst hebben dat Astrid koningin wordt. De enigste met wat verstand en hare vent weet ook van aanpakken.
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() volgens wat ik heb gelezen, is Flupke eerst, dan is het elizabethje... Astrid volgt later pas. Ik weet echter niet de reden :/
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 16 augustus 2008 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is Nederland hetzelfde. Willem-Alexander -> kinderen van hem -> Constantijn(Broer van WA) -> kinderen van Constantijn -> de rest
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Eindelijk worden ze wakker, Astrid heeft een betere uitstraling en is veel intelligenter op het eerste zicht dan haar broer.
Laurent zou ook geen slechte koning geweest zijn, maar met al die schandalen, Van Wanten, diene kleine enzo, zal dat niet lukken. Ook prins filip werd opgemerkt in homobars in buitenland, en de trouw is slechts een dekmantel zoals bij velen in den adel en mensen met blauw bloed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat zou wat zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementslid
|
![]() Ik zou het liefst mijn staatshoofd zelf kiezen.
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, en wat nog allemaal? Democratie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Jij heb recht op je mening. Ook al is die totaal verkeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen heb ik begrepen dat Stridje geen koningin kan worden, omdat flup dat moet zijn, DUS kan stridje enkel regentes wezen (vb. omdat flup "in de onmogelijkheid" wordt geacht) tot dus ons Liesbeth den troon kan bestijgen. Het is niet dat Flup potdood is hé en geen nakomelingen heeft geproduceerd. ze kunnen dat dus ook héél lucratief oplossen door een LeopoldIII/Boudewijn scenario uit te voeren: - albert gaat op pensioen (met behoud van zijn uitkering) - flup wordt koning (krijgt koningsuitkering met personen ten laste) - flup wordt "in de onmogelijkheid te regeren" gezet, met behoud van uitkering - astrid wordt opgevoerd, als regentes met uitkering als regentes + kinderen ten laste - liesbetje erft later de kroon van hare "onmogelijk te regeren" papa. geef toe: voor de familie is dat wèl het meest lucratieve voorstel. We krijgen dan: - twee koningen (flup+albert) - drie koninginnen (fabiola+paola+mathilde) - één regentes (astrid) - één regent-gemaal (net ontslagen op de bank, dus dat zal goed van pas komen) - vier troonopvolgers (liesbeth en consoorten) - nog een reserve voor het geval die van astrid allemaal verdwijnen: Lorre - en dan de hele serie van onze Regentes Astrid! en dan zou verdorie Delphine nog willen dat hare pa haar erkent zeg! (tussen haakjes.... is Delphine niet tweedes? - zouden we die niet als regentes kunnen krijgen?) ![]() Ik vraag me toch af wat madame flup daarvan denkt. Wel een serieuze afgang toch als uw schoonvader vindt dat uw echtgenoot ongeschikt is? Waar plaatst dat mattilleke? in de broedkamer?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 augustus 2008 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ken de 'regels' niet die gelden bij het uitsluiten van een troonopvolger, dus ik ga me dan onthouden vanverdere commentaar ![]() @ circe, onderschat Matilleke nie hé. Ik denk dat dat mens erop gebrand zit om koningin te worden. De 'drijvende kracht' achter Flupke (mss me e zweepke) ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 16 augustus 2008 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep, op dezelfde manier als hij zijn brevet van F16 piloot behaalde: onder volledige verdoving.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even goegelen en opzoeken en zo van die dinges:
onze grondwet (het kleurke is van mij natuurlijk): en dat betekent dat de volgende Filip is, tenzij deze "de eed niet zou afleggen", de tweede Liezebetje maar in afwachting een regent ... enz. HOOFDSTUK III. - De koning en de federale regering. Afdeling 1. - De Koning. Art. 85. De grondwettelijke macht van de Koning gaat bij erfopvolging over op de natuurlijke en wettige nakomelingschap, in de rechte lijn, van Z.M. Leopold, Joris, Christiaan, Frederik van Saksen-Coburg en volgens eerstgeboorterecht. De in het eerste lid bedoelde nakomeling die huwt zonder toestemming van de Koning of van hen die, bij gebreke van de Koning, zijn macht uitoefenen in de bij de Grondwet bepaalde gevallen, verliest zijn recht op de kroon. Hij kan echter in zijn recht worden hersteld door de Koning of door hen die, bij gebreke van de Koning, zijn macht uitoefenen in de bij de Grondwet bepaalde gevallen, doch alleen met instemming van beide Kamers. Art. 86. Bij gebreke van nakomelingschap van Z.M. Leopold, Joris, Christiaan, Frederik van Saksen-Coburg, kan de Koning zijn opvolger benoemen, mits de Kamers daarmee instemmen op de wijze als in artikel 87 is voorgeschreven. Indien geen opvolger op deze wijze is benoemd, is de troon onbezet. Art. 87. De Koning kan niet tegelijk hoofd van een andere Staat zijn zonder instemming van beide Kamers. Geen van beide Kamers kan hierover beraadslagen, wanneer niet ten minste twee derden van haar leden aanwezig zijn, en het besluit is alleen dan aangenomen, indien het ten minste twee derden van de uitgebrachte stemmen heeft verkregen. Art. 88. De persoon des Konings is onschendbaar; zijn ministers zijn verantwoordelijk. Art. 89. De civiele lijst wordt door de wet vastgesteld voor de duur van de regering van elke Koning. Art. 90. Bij overlijden van de Koning komen de Kamers zonder bijeenroeping samen, uiterlijk de tiende dag na die van het overlijden. Indien de Kamers tevoren ontbonden zijn en het ontbindingsbesluit bijeenroeping bevat tegen een later tijdstip dan de tiende dag, treden de oude Kamers opnieuw in functie totdat de Kamers die hun plaats moeten innemen, bijeenkomen. Te rekenen van het overlijden van de Koning en tot de eedaflegging van zijn troonopvolger of van de Regent, wordt de grondwettelijke macht van de Koning in naam van het Belgische volk uit geoefend door de in raad verenigde ministers en onder hun verantwoordelijkheid. Art. 91. De Koning is meerderjarig op de volle leeftijd van achttien jaar. De Koning neemt eerst bezit van de troon nadat hij, in een vergadering der verenigde Kamers, de volgende eed plechtig heeft afgelegd : " Ik zweer dat ik de Grondwet en de wetten van het Belgische volk zal naleven, 's Lands onafhankelijkheid handhaven en het grondgebied ongeschonden bewaren. ". Art. 92. Indien, bij overlijden van de Koning, zijn opvolger minderjarig is, komen beide Kamers in verenigde vergadering bijeen, ten einde in het regentschap en in de voogdij te voorzien. Art. 93. Indien de Koning in de onmogelijkheid verkeert te regeren, roepen de ministers, na deze onmogelijkheid te hebben laten vaststellen, de Kamers dadelijk bijeen. Door de verenigde Kamers wordt in de voogdij en in het regentschap voorzien. Art. 94. Het regentschap mag slechts aan één persoon worden opgedragen. De Regent treedt eerst in functie nadat hij de bij artikel 91 voorgeschreven eed heeft afgelegd. Art. 95. Ingeval de troon onbezet is, voorzien de Kamers, samen beraadslagend, voorlopig in het regentschap totdat de geheel vernieuwde Kamers bijeenkomen; deze bijeenkomst heeft plaats uiterlijk binnen twee maanden. De nieuwe Kamers, samen beraadslagend, voorzien voorgoed in het bezetten van de troon.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, ze heeft tot hiertoe minder flaters geschoten, maar dat zal wellicht komen omdat ze daar nog geen gelegenheid toe kreeg. In het Rode Kruis was ze gauw genoeg weg, maar het is toch duidelijk dat ze er flink flaterde in haar neutraliteit ... 't Zelfde voor hare vent: ja, hij werkt in een bank, maar zo zijn er velen. En als je blauw bloed hebt, lijkt me het gemakkelijker om zo'n jobke te versieren, dan als ge onder de uitsluitingen van madam Dekroo zoudt vallen.
|
![]() |
![]() |