![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo rap al? Sta me toe er voor te vrezen. Zou eerder kunnen zijn dat europa een zeer kort leven beschoren is. Veel meer dan nog maar eens een dik betaalde postjesverdeling is het niet hoor.
Laatst gewijzigd door Garry : 9 september 2008 om 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als het verzwakte oude Europa met zijn slappe, zwakke leiders zal imploderen (door de over-democratisering valt het ten prooi aan en als een rijpe appel in de handen van de islamisten die inderdaad van binnenin Europa ondermijnen) is het véél beter dat het wordt overgenomen door Rusland dan door de islamisten die enkel een totalitair en fascistisch regime zouden installeren...we zullen de sterke Russen ooit nog dankbaar zijn dat ze ons dit onheil zullen besparen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste is Rusland niet geïnteresseerd in het overnemen van West-Europa, ten tweede denk ik ook niet dat de West-Europeanen zo opgezet zouden zijn met de Russische manier van handelen en zaken doen. Het zijn 2 imcompatibele culturen, als je naar een Turks resort gaat, zie je steeds dat er ruzie ontstaat tussen West-Europeanen enerzijds en toeristen uit Israel of de voormalige Sovjet-Unie anderzijds. Ik denk niet dat de Russische en West-europese culturen zoveel gemeen hebben. Beter zou zijn te streven naar een multi-polaire wereld waarin verschillende entiteiten, waarvan West-Europa er een is, naast Rusland, China, Latijns-Amerika, Indië, en de VS, elkaar in evenwicht houden en handel drijven, op basis van reciprociteit en gelijkheid. Laatst gewijzigd door tomm : 11 oktober 2008 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zou er niet voor pleiten volgens sjablonen delen van de wereld onder te verdelen. Maar in plaats daarvan zo open mogelijk contacten te stimuleren. Welke nieuwe samenwerkingsverbanden en allianties (en conflicten) daar uit voortvloeien zien we dan weer wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Puur pragmatisch gezien is een Amerikaan een grote ramp . Met groot genoegen heb ik met Russen samengewerkt in een project.
Daarom begrijp ik niet waarom politici zo faliekant tegen de mensen uit het vm oostblok zijn.
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() amerikanen lopen over van samenhorigheid
trouw aan de vlag patriotisme teveel is ook niet goe maar wij hebben er nog te weinig |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Amerikanen steken het liefst een mes in elkaars rug. Saamhorigheid is een woord dat ze nog moeten uitvinden. In geen enkel land ter wereld vindt je zo'n disregard voor de medemens.
![]() |
#29 |
Vreemdeling
|
![]() Nood aan D'Avignon in Ijsland samen aan tafel met Rusland, nood aan Leterme die import/export beter regelt.
|
![]() |
![]() |