Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2008, 13:56   #21
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Dan draai je smoel de andere kant op, je hoeft er niet naar te kijken. Alhoewel het is op zijn minst toch merkwaardig dat jij af en toe eens komt kijken naar het topic "Hunk du jour". Er klopt iets niet!

Dat is altijd zo met de hevigste homofoben.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2008, 14:31   #22
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik vermoed dat je hoofdzakelijk gedomesticeerde dieren als vergelijkingsmateriaal aanhaalt; wellicht heeft de samengang/overeenkomst met de menselijke maatschappij inclusief het gevangeniswezen daarop invloed.

Voorzover ik in de vrije natuur heb kunnen waarnemen (niet mijn vak maar ik heb altijd wel goed rondgekeken) komt homosexualiteit daar zéér beperkt voor
De onderzoekers van het natuurhistorisch museum van Oslo hebben duidelijk wat beter rondgekeken dan jij. Het resultaat van hun onderzoek is nog tot 31 augustus te aanschouwen in het natuurhistorisch museum van Maastricht.

Citaat:
Against Nature?
Een tentoonstelling over homoseksualiteit in het dierenrijk

Het Natuurhistorisch Museum Maastricht heeft vanaf 24 mei 2008 een spraakmakende expositie te gast: Against Nature? – een tentoonstelling over homoseksualiteit in het dierenrijk.

Giraffen, meikevers, pinguins en egels – het zijn maar enkele van de ruim vijftienhonderd diersoorten waarvan homoseksueel gedrag bekend is. Vergeleken met sommige Kaketoesoorten is homoseksualiteit bij mensen zelfs maar een zeldzaam verschijnsel: bij de Rosékaketoe is de helft van alle paartjes homoseksueel.

‘Against Nature?’ presenteert in een kleurrijke expositie biologisch onderzoek naar homoseksueel gedrag bij dieren. De expositie is ontwikkeld door het Natuurhistorisch Museum van de Universiteit van Oslo, naar aanleiding van de opmerking van een prominente Noorse geestelijke die homoseksualiteit “tegennatuurlijk” vindt. Niets is minder waar: bij ruim vijftienhonderd diersoorten is homoseksueel gedrag waargenomen en gedocumenteerd; bij zo’n vijfhonderd soorten hebben biologen het onderwerp zelfs uitgebreid onderzocht.

Vanaf 24 mei 2008 is de tentoonstelling in Nederlandse bewerking in Maastricht te zien, waarbij het onderwerp mede aan de hand van dieren die van nature in het Limburgse heuvelland voorkomen geïllusteerd wordt. Homoseksueel gedrag, zo blijkt, is veelvoorkomend en doodnormaal in het dierenrijk.

“Against Nature?” is te zien tot en met 31 augustus.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2008, 14:38   #23
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat je hoofdzakelijk gedomesticeerde dieren als vergelijkingsmateriaal aanhaalt; wellicht heeft de samengang/overeenkomst met de menselijke maatschappij inclusief het gevangeniswezen daarop invloed.

Voorzover ik in de vrije natuur heb kunnen waarnemen (niet mijn vak maar ik heb altijd wel goed rondgekeken) komt homosexualiteit daar zéér beperkt voor, ten eerste bij een groep(je) of kudde dat/die in totaliteit bronstig wordt en waarbij in overkoepelende opwinding ALLES wat niet de vlucht neemt wordt bestegen en ten tweede incidenteel als "noodsex" bij gebrek aan paringsbereide hetero-partner(s), meestal nog onder heftig verzet van de besprongen partij.
Dat het vaststaat dat er wel degelijk same sex behaviour is in de dierenwereld, vind ik persoonlijk geen argument pro homoseksualiteit. Het is althans nauwelijks mogelijk dat dierlijk seksueel gedrag ook maar in de verte te vergelijken zou zijn met de menselijke erotiek, die een natuurlijk/biologische component maar ook een rijke scala aan psychologische/sociale/culturele facetten bezit. De menselijke cultuur onderscheid zich op een prachtige wijze van alle dierlijke culturen die er zijn. Het grootste aantal van onze handelingen wordt ons door geen enkel ander dier nagedaan. Wij zijn uitzonderingen in de natuur opzich. Sinds de mens schilderingen begon te maken in grotten, sinds hij vuur kon maken, kleren,... enzv, geldt, 'de mens is onnatuurlijk', volgens de definitie, wel nou, dat dat in de natuur niet voorkomt. Het weinige wat de mens nog over heeft van natuurlijk gedrag is oa kinderen 'kunnen' maken. Voor de rest zo goed als nougabollen.
Oud 19 augustus 2008, 15:16   #24
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Laatst zat ik met een goede vriendin wat te drinken op het terras, alles was leuk en fraai totdat een grote groep vriendinnen van haar besloten dat het niet gezellig genoeg was "zo met ons tweetjes". We dronken nog wat (geen drank) en de gesprekken gingen verder (details zullen te saai zijn).

Toen kwamen er twee vrolijke jongens voorbij, ze vonden elkaar wel heel erg vrolijk, en gaven elkaar een tongzoen. Ik zei wat ik nooit had moeten zeggen bij een groep meiden.

"Bah".

Een heftige discussie brak los en ik werd voor van alles uitgemaakt. Ik probeerde doodnormaal te verkondigen wat mijn mening was:

nee ik zie niet graag zoenende jongens
ja ik vind het verschrikkelijk om een verwijfd stelletje mannetjes te zien, het ergert mij ik moet er niks van hebben.
ja ik heb een pesthekel aan een opzettelijk domme manier van praten die door verwijfde mannen en homos wordt overgenomen, ik kan het niet omschrijven.

Ik werd van van alles beschuldigd, het was niet de eerste keer dat ik in conflict kwam met een groep meiden over dit onderwerp.

Van alles werd tegen mij geroepen:

*ik was hypocriet, want jongens-meiden die zoenen zou ik wel ok vinden:
ik hoef niet overal mensen zien zitten zoenen, maar ja ik vind twee homo's zien zoenen toch nog heel wat minder prettig.

*ik heb niet het recht om te zeggen hoe anderen zich moeten gedragen:
ja, dat heb ik wel. ik zeg niet dat ik een wet wil hebben tegen zoenende jochies, maar ik meen toch echt dat ik van mening mag zijn dat ik het niet prettig vind.

* er zijn heus wel homos die niet in gele leren broeken rondlopen en praten als een meisje van 14:
goed, laat mij dan die dat wel doen a.u.b belachelijk maken

Ik heb het gehad met de soort tolerantie die je dwingt volledig tolerant te zijn. Ik beldde een Israëlische vriendin op, het was heerlijk om met een echte meid te praten die niks moest weten van al die geschoren metrosexuele mannen die een jongen ook wel interessant vonden, en de linksextremistische organisaties die in Israël de perverse gay-pride parades organiseren: domweg irritant gedrag.

Maar zij is natuurlijk homofoob
Je hebt enorm veel mensen die wel een kick krijgen van 2 zoenende vrouwen maar een afkeer hebben als mannen dit doen. Beetje hypocriet, zowel homo,s als Lesbiennes lijden aan een zeldzame vorm van krankzinnigheid namelijk het doelbewust aanschoppen tegen de heersende moraal, zich gedragen als echte varkens, plassen en poepen op elkaar in Dark Rooms, vertonen exhibionistisch gedrag, zijn bijzonder vijandig tegen alles wat religies betreft, en hebben een zeer extreem-links wereldbeeld. In Israël bijvoorbeeld wordt er op Gay-prides veelvuldig Palestijnse sjaals gedragen als symbool tegen onderdrukking. Het is mij dan ook meer dan duidelijk welke kant de Gay- beweging kiest in deze...

Laatst gewijzigd door Sinistra : 19 augustus 2008 om 15:17.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2008, 15:24   #25
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Je hebt enorm veel mensen die wel een kick krijgen van 2 zoenende vrouwen maar een afkeer hebben als mannen dit doen. Beetje hypocriet, zowel homo,s als Lesbiennes lijden aan een zeldzame vorm van krankzinnigheid namelijk het doelbewust aanschoppen tegen de heersende moraal, zich gedragen als echte varkens, plassen en poepen op elkaar in Dark Rooms, vertonen exhibionistisch gedrag, zijn bijzonder vijandig tegen alles wat religies betreft, en hebben een zeer extreem-links wereldbeeld. In Israël bijvoorbeeld wordt er op Gay-prides veelvuldig Palestijnse sjaals gedragen als symbool tegen onderdrukking. Het is mij dan ook meer dan duidelijk welke kant de Gay- beweging kiest in deze...
Ben jij niet goed snik of zo?
Oud 19 augustus 2008, 15:26   #26
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hilarisch!
Oud 19 augustus 2008, 15:31   #27
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Ben jij niet goed snik of zo?
Religieus idd.
Oud 19 augustus 2008, 15:39   #28
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Er zijn homosexuelen met een provocerend publiek gedrag, maar er zijn er veel meer anderen. Je kan tegen die provocerende gedragingen zijn zonder daarom homofoob te zijn..
belachelijk maken ? sexuele activiteiten inn het publiek zijn "an sich" belachelijk genoeg..
maar ja dat is dan ook een privé mening...

nee : ik ben geen sexofoob

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2008, 15:50   #29
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Is dat een argument? De evolutie van die ene soort is ook een stuk verder
Dit hebben de anderen overgeslagen.

De evolutie van de ene diersoort (of plantensoort for that matter) is niet 'verder' dan die van een andere. Ze is anders, maar dat is dan ook alles wat we erover kunnen stellen.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2008, 17:23   #30
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik vind dat woord "krankzinnigheid" een tikje overdreven; moest dat er nou per se bij? Met "zoveel hoofden, zoveel zinnen" zou dat dus betekenen dat er geen Ongestoorden kunnen bestaan .... (behalve jijzelf uiteraard).
Oud 19 augustus 2008, 17:40   #31
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
De onderzoekers van het natuurhistorisch museum van Oslo hebben duidelijk wat beter rondgekeken dan jij. Het resultaat van hun onderzoek is nog tot 31 augustus te aanschouwen in het natuurhistorisch museum van Maastricht.
Ik heb geen idee van de motivering of gezindheid van die onderzoekers; vermoed dat zij op jacht geweest zouden kunnen zijn naar een tevoren gestelde of opgedragen uitkomst, "bewijs dat in het dierenrijk ...".

Maar dan nog: ik zou niet willen dat eventueel bizarre, doch niet aantoonbaar schadelijke hobbies worden verboden; echter nog minder, dat ik mij er verplicht mee zou moeten laten opzadelen.

http://www.volkskrant.nl/wetenschap/...lo_uit_de_kast
Oud 19 augustus 2008, 18:36   #32
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb geen idee van de motivering of gezindheid van die onderzoekers; vermoed dat zij op jacht geweest zouden kunnen zijn naar een tevoren gestelde of opgedragen uitkomst, "bewijs dat in het dierenrijk ...".
Maakt dat wat uit? Het resultaat van het onderzoek is wat het is, ongeacht hoe de opdracht werd opgesteld. Het argument 'onnatuurlijk' of 'tegennatuurlijk' dat sommigen zo graag aanhalen om homofilie te veroordelen, is hiermee voor eens en voor altijd onderuit gehaald.
Oud 19 augustus 2008, 18:43   #33
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het IQ van de gemiddelde forum gebruiker ligt blijkbaar niet hoger dan 2.
Oud 19 augustus 2008, 18:58   #34
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht

Het staat iedereen vrij een mening te hebben. Maar je moet er dan ook tegenkunnen dat iedereen jou een walgelijke homofoob vindt.
Omdat hij lekkende mannen in het openbaar vies vindt, is hij een walgelijke homofoob? Dan ben ik er ook 1.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2008, 19:35   #35
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat een argument? De evolutie van die ene soort is ook een stuk verder
Daar kan over gediscuteerd worden.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2008, 19:38   #36
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Aantal zoogdiersoorten die homofiel gedrag vertonen: 32Aantal zoogdiersoorten die homofoobgedrag vertonen: 1 (raad eens welke )
Het zouden er volgens een recente studie alles bij elkaar om méér dan 1500 soorten gaan.....
En er is zelfs bewezen dat bij de zwarte zwanen waar twee mannetjes met één wijfje paren en nadat de jongen uit de eieren zijn gekomen dit wijfje verstoten om zelf de kuikens groot te brengen ,deze kuikens meer overlevingskansen hebben dan bij een hetero zwanenkoppel....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2008, 19:41   #37
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Religieus idd.
Eerder geloofsgestoord me dunkt,een andere vorm van krankzinnigheid ...
Oud 19 augustus 2008, 20:25   #38
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Het zouden er volgens een recente studie alles bij elkaar om méér dan 1500 soorten gaan.....
En er is zelfs bewezen dat bij de zwarte zwanen waar twee mannetjes met één wijfje paren en nadat de jongen uit de eieren zijn gekomen dit wijfje verstoten om zelf de kuikens groot te brengen ,deze kuikens meer overlevingskansen hebben dan bij een hetero zwanenkoppel....
Van mij mogen het er meer zijn. Maar ik had het over zoogdieren. Al is de stelling meer een boutade dan een absoluut cijfer.
Oud 19 augustus 2008, 20:27   #39
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar dan nog: ik zou niet willen dat eventueel bizarre, doch niet aantoonbaar schadelijke hobbies worden verboden; echter nog minder, dat ik mij er verplicht mee zou moeten laten opzadelen.

http://www.volkskrant.nl/wetenschap/...lo_uit_de_kast
Daar is iets van, laat ons dan beginnen met schadelijke hobbys zoals religie. Gedaan met godsdienstonderwijs.
Oud 19 augustus 2008, 20:31   #40
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Van mij mogen het er meer zijn. Maar ik had het over zoogdieren. Al is de stelling meer een boutade dan een absoluut cijfer.
tja, de canadees Paul Vasey is de specialist wat dat betreft op onderzoeksgebied...
Hij stelt zelfs ronduit dat bij het geval van de zwarte zwanen twee mannetjes een pluspunt vormen in het opvoeden van de jongen aangezien zij beter in staat zijn om hun jongen te verdedigen en alzo meer jongen overlevingskansen bieden dan bij hetero-zwanenkoppels het geval is....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be