Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2004, 11:22   #21
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Mijn probleem is dat sommigen vinden dat alle allochtonen schuldig zijn omdat er allochtonen zijn die misdaden plegen.
Mijn probleem is dat het zeer duidelijk wetenschappelijk is aangetoond dat de allochtonen minimum 2,5 keer zoveel met criminaliteit in aanraking komt dan de gemiddelde autochtoon, terwijl ze zogenaamd een minderheid vormen.
En dat wordt dan meestal onder tafel geveegd met het argument dat ze niet allemaal zo zijn.

Inderdaad ze zijn niet allemaal zo, maar het valt wel op dat ze in het algemeen genomen wel dubbel zoveel met criminaliteit te maken hebben (als daders!) dan de autochtone bevolking!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 11:45   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn probleem is dat sommigen vinden dat alle allochtonen schuldig zijn omdat er allochtonen zijn die misdaden plegen.
Ik weet niet waar u dat uit opmaakt.
Wel kan men stellen dat wanneer in een bepaalde bevolkingsgroep een bepaalde vorm van criminaliteit véél frequenter voorkomt dan in een andere, het er op kan wijzen dat die vorm van criminaliteit door die groep niet afgekeurd wordt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 14:17   #23
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Ik ben het eens met jullie dat criminaliteit meer voorkomt bij allochtonen. Maar, zoals ik al zei, daar moet dan maar iets aan gedaan worden, net zoals we het doen met autochtone criminelen.
En je moet dat niet in groepen zien. Ik ken genoeg allochtonen om te beseffen dat dit helemaal geen groep is, en dat er ook veel zijn die zich net gedragen zoals de modale autochtoon. Ik kan er gewoon niet inkomen dat omdat iemand van dezelfde afkomst een fout begaat jij daar ook moet voor gestraft worden, dat is gewoon absurd.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 14:42   #24
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben het eens met jullie dat criminaliteit meer voorkomt bij allochtonen. Maar, zoals ik al zei, daar moet dan maar iets aan gedaan worden, net zoals we het doen met autochtone criminelen.
En je moet dat niet in groepen zien. Ik ken genoeg allochtonen om te beseffen dat dit helemaal geen groep is, en dat er ook veel zijn die zich net gedragen zoals de modale autochtoon. Ik kan er gewoon niet inkomen dat omdat iemand van dezelfde afkomst een fout begaat jij daar ook moet voor gestraft worden, dat is gewoon absurd.
Dat is inderdaad absurd, maar het probleem zit 'em juist in het feit dat je niet precies kan uitmaken wie zich gedraagt en wie niet.
Als men de regels persoonlijk kon maken dan had men dat al lang gedaan, maar men heeft ze algemeen gemaakt.

Daarom is het mijns inziens normaal dat men de regels verstrengd voor de algehele groep!

Oud 30 maart 2004, 14:53   #25
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Dat snap ik niet goed. Ik dacht dat als je een misdaad begaat en je wordt gevat je voor een rechtbank verschijnt en eventueel veroordeeld wordt?
Als het niet goed kan uitgemaakt worden wie er misdaden begaat moet men eens iets zinvol doen aan de werking van de politie. Maar ja, onder deze regering is de schijn belangrijker dan de werkelijkheid op dat vlak.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 14:59   #26
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat snap ik niet goed. Ik dacht dat als je een misdaad begaat en je wordt gevat je voor een rechtbank verschijnt en eventueel veroordeeld wordt?
Als het niet goed kan uitgemaakt worden wie er misdaden begaat moet men eens iets zinvol doen aan de werking van de politie. Maar ja, onder deze regering is de schijn belangrijker dan de werkelijkheid op dat vlak.
Volledig mee eens!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be