![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dat wordt dan meestal onder tafel geveegd met het argument dat ze niet allemaal zo zijn. Inderdaad ze zijn niet allemaal zo, maar het valt wel op dat ze in het algemeen genomen wel dubbel zoveel met criminaliteit te maken hebben (als daders!) dan de autochtone bevolking! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel kan men stellen dat wanneer in een bepaalde bevolkingsgroep een bepaalde vorm van criminaliteit véél frequenter voorkomt dan in een andere, het er op kan wijzen dat die vorm van criminaliteit door die groep niet afgekeurd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben het eens met jullie dat criminaliteit meer voorkomt bij allochtonen. Maar, zoals ik al zei, daar moet dan maar iets aan gedaan worden, net zoals we het doen met autochtone criminelen.
En je moet dat niet in groepen zien. Ik ken genoeg allochtonen om te beseffen dat dit helemaal geen groep is, en dat er ook veel zijn die zich net gedragen zoals de modale autochtoon. Ik kan er gewoon niet inkomen dat omdat iemand van dezelfde afkomst een fout begaat jij daar ook moet voor gestraft worden, dat is gewoon absurd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als men de regels persoonlijk kon maken dan had men dat al lang gedaan, maar men heeft ze algemeen gemaakt. Daarom is het mijns inziens normaal dat men de regels verstrengd voor de algehele groep! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat snap ik niet goed. Ik dacht dat als je een misdaad begaat en je wordt gevat je voor een rechtbank verschijnt en eventueel veroordeeld wordt?
Als het niet goed kan uitgemaakt worden wie er misdaden begaat moet men eens iets zinvol doen aan de werking van de politie. Maar ja, onder deze regering is de schijn belangrijker dan de werkelijkheid op dat vlak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |